مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام می کند- بی توجهی به آلارم های اخطار و تکرار یک اشتباه دیگر!

مخابرات ما (سردبیر سلام می کند) – سردبیر سلام می کند- سلام به آلارم های اخطاری که توجه نکردید!انتخاب درستی هم ندارید پس …

مخابرات ما- سردبیر سلام می کند به همه عزیزانی که به آلارم های اخطار رسانه توجه نمی کنند! ولی تاوانش را به شما عزیزان تحمیل می کنند!

ماجرای مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان را حتما شنیده اید. معاون دادستان این استان با عنوان ترک فعل در دو بخش:

  • الف- نگهداری و پایداری شبکه‌های مخابراتی استان
  • ب- توسعه شبکه‌های مخابراتی استان

بر علیه محمدحسین عیدی زاده مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان اعلام جرم کرده است. البته به نظر ما و بر اساس شواهد موجود، قصور و کوتاهی در پرداخت حق و حقوق کارکنان و عدم هزینه کرد در بخش های اجرائی موجب شده است در نگهداری و توسعه هم بحران ایجاد شود! متاسفانه مدیران مخابرات ایران، چند سال است ضجه های کارکنان استان را می شنوند ولی مدیر منطقه را به دلیل کاهش هزینه تشویق می کنند و الگوی مناسبی می دانند!!

این امر در استان خراسان جنوبی و در زمان مدیر عامل مهندس صدری بود. یعنی هم سابقه و هم شرایط فعلی نشان می داد که مخابرات سیستان و بلوچستان در بحران  است و هم سابقه تاریخی یک مدیریت!

ما به عنوان یک دوست مخابرات بارها آلارم دادیم! وقتی حقوق پرسنل رعایت نمی شود، پرسنل مجبور است دروازه های دلش را برای نماینده، دادستان، نماینده …. باز کند و به شکایت بپردازد.اینجاست که دروازه های مشکلات و موارد غیر قانونی دیگر هم به روی دیگران باز می شود. بالاخره یک فرد مصمم و دلسوز پیدا می شود که از این دروازه باز حقیقت را ببیند و شعارهای پوچ را باورنکند!

 

باور کنید در موضوع سیستان و بلوچستان، من (سردبیر) بیش از همه مخابراتی ها و غیر مخابراتی ها متاثر و ناراحت هستم.مدیر این منطقه دوست دوران جوانی من بود.آخرین بار که در بیرجند دیدمش خاطرات مسابقات فوتبال ما تجدید شد.بسیار ناراحتم و دلم می خواهد این تجربه همینجا تمام شود تا دوست من هم بداند در زمانی که “گیر می کند” هیچ دوستی ندارد!  اینک همه رفته اند دنبال زندگی خود، عیدی زاده مانده است به تنهایی! ولی من هنوز دلسوز او و مردم منطقه هستم.

بله! حالا هر کسی دنبال زندگی خودش رفته، به ویژه مدیران مخابرات ایران! همان هایی که بارها و بارها آلارم های مشکلات را برای مدیران مخابرات ایران منتشر کردیم! اما به ویژه مهندس سلطانی و دکتر محمودزاده از کیفیت مدیریت ایشان تعریف می کردند و راه را برای تغییر مسیر می بستند! هیچ گوش شنوایی نبود تا صدای آه و ناله همکاران مرا در این استان بشنود! مهندس سلطانی در جلسه تودیع و معارفه می گوید:

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران  گفت: به‌رغم برخی مشکلات و کمبود امکانات، سیاستگذاری مناسب بیرونی، مدیریت صحیح و اصولی داخلی و توجه به ظرفیت‌های خاص مخابرات منطقه، موجب ارتقای کارایی و اثربخشی اقدامات خواهد شد.
ای وای! یعنی هنوز هم درک نشده چه پیش آمده است؟ و نمی دانند چه بر سر مردم و کارکنان آورده اید؟
در طی ده سال گذشته، و بویژه دو سه سال اخیر ترک فعل اول، پرداخت حق و حقوق واقعی کارکنان بوده است (بر اساس آیین نامه مخابرات) و بعد به خاک رفتن مخابرات و سرویس مخابراتی و به تبع آن، زندگی مردم!

 

آلارم آخر را نیز بگذارید شفاف برای همه مدیران فعلی مخابرات ایران و استانها بگویم!

  • اعلام جرم بعدی برای ترک فعل یک مدیر، شاید نزدیک تر از آنی باشد که فکرش را می کنید!
  • و باید تاکید کنم، هنوز متوجه نشده اید که زمان برای جبران تمام شده است!

معمولا همه ما گول جایگاه ها و ارتباطاتمان را می خوریم و خود را قدرتمند می دانیم! اما باید بدانید در زمان بروز مشکل به شدت تنها خواهید بود، به شدت!

اما یک نکته دیگر! مجموعه مدیران یک استان که به مدیر منطقه اش اجازه این همه بی مدیریتی را می دهد، شایسته جانشینی مدیر قبلی نیست!
این نوع انتخاب فقط سکوت، زیرآب زنی و عافیت طلبی را برای زیردستان رشد می دهد! همه مدیران این استان باید پاسخگو باشند اگر بی مدیریتی رخ داده باشد نه اینکه پیشرفت داده شوند!
حرف زیاد است بقیه باشد برای بعد! اما مهندس عیدی زاده باید بداند ما هنوز دوست و خیرخواه او و بقیه مدیران هستیم.
1489460cookie-checkسردبیر سلام می کند- بی توجهی به آلارم های اخطار و تکرار یک اشتباه دیگر!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
30 نظرات
  1. رضا می گوید

    سلام مهندس عزیز یکم به مدیران شهرخودمون هم لطفاگوش زدکنید پرسنل زحمت کش شسکام مشهدازاوضاع کنونی بسیارناراضی وناراحتن البته پرسنل شسکام پیگرحق وحقوقشون هستن همین روزهانوبت مدیران شهرخودمونه که بازخواست بشن. ممنون ازشما

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      منظورتون چه مشکلاتی است

  2. بیرجندی می گوید

    با سلام
    جناب سردبیر،شرایط مشابهی هم اکنون در مخابرات خراسان جنوبی در جریان هست، و مدیر استان برای صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروها (به زعم خودش)، سه قسمت مهم و کلیدی مخابرات (دیتا و ltx و انتقال)، رو با هم ادغام کرده و با استفاده از نیروهای بی تجربه در هر کدام از این قسمت ها وضعیت بسیار نابسامانی رو در مجموعه بوجود آورده.
    لطفا این آلارم رو برای مدیر خراسان جنوبی (آقای میری)، هم برسونید،شاید سرنوشت عیدی زاده درس عبرتی برای ایشون باشه.
    با تشکر.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      متاسفانه حرفتون درسته
      حتما صحبت می کنم

      1. بیرجندی می گوید

        ممنون از بذل توجه شما.
        امید است با پیگیری های حضرتعالی،مدیر عامل محترم خراسان جنوبی ، از ماجراجویی های احساسی و اقدامات نمایشی دست برداشته و در مسیر صحیح قرار گیرند و جایگاه کنونی که سالها آرزوی رسیدن به آن داشتند در معرض خطر قرار نگیرد.

  3. بیرجندی می گوید

    با سلام
    جناب سردبیر،شرایط مشابهی هم اکنون در مخابرات خراسان جنوبی در جریان هست، و مدیر استان برای صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروها (به زعم خودش)، سه قسمت مهم و کلیدی مخابرات (دیتا و ltx و انتقال)، رو با هم ادغام کرده و با استفاده از نیروهای بی تجربه در هر کدام از این قسمت ها وضعیت بسیار نابسامانی رو در مجموعه بوجود آورده.
    لطفا این آلارم رو برای مدیر خراسان جنوبی (آقای میری)، هم برسونید،شاید سرنوشت عیدی زاده درس عبرتی برای ایشون باشه.
    با تشکر.

  4. ناشناس می گوید

    از همین مدیران که حق و حقوق بارنشستگان را از بین برد وبالاجبار در زمان روی کار امدنش چندین نفر را بازنشست کرد تا از سلطانی تشویق بگیرد و تلاش می کرد تا تهران سنوات و حق قانونی بازنشیسته ها را پرداخت نکند و هنوز هم بعد ۲ سال پرداخت نشده مدیر استان مرکزی است انقدر دنبال نمایند ه های استان افتاد دنبال استاندار و…تا به مقام رسید و حالا قلع و غم می کند که هر چه زودتر به درد مدیر سیستان و بلوچستان مبطلا شود انشا الله

  5. خسته دل کهنه کار می گوید

    سلام استاد بزرگوار جناب آرشیان عزیز
    شکایت از مدیر سیستان و بلوچستان به دادستانی شده و مدیر عزل شده را مشاوره قرار داده اند
    ولی پرونده مدیران ارشد مخابرات جایی باز شده که پرونده آقای خاص در آنجا باز شده بود و علیرغم و قدرت ویرانگرش دستوری برکنار شد و اعلام کردند استعفا داده است مدیران ارشد منتظر باشند که دیگر به پایان دوره مدیریتشان نزدیک شده اند

  6. مهدی می گوید

    یک زمانی کارگزاران مخابرات روستایی دادوبیدادمیکردندکه مخابرات ظالمه وهیچ چیزی جز منافع خودش حتی منافع مشترکین درنظر نمیگیرد.همه گفتن کارگزاران زیاده خواهن وبیخودشلوغ میکنند ویکسره شکایت ووو… خداراشکرالان که بازنشسته ونیروی بخش خصوصی وشاغل رسمی حتی مشترک تلفن همه شکایت میکنندوپرونده های زیادی برای مخابرات بازشده که قوه قضاییه خصوصا دادستانی وبازرسی کشوریه فکری باحال مخابرات ومدیران نالایق آن بکنند

  7. حسن می گوید

    ای نمودارها گویای همه چیز هست.
    این کارنامه ۵ سال مدیریت این آقا هست ..ویرانه ای بدون نیروی انسانی و تخریب شبکه انتقال استان تحویل داد و رفت

  8. حسن می گوید

    کارنامه مدرسه نشانه سطح علمی مابود،زمان کارمندی نمره ارزیابی کارکنان نشانه اثر بخشی در مجموعه می‌باشد و بر این مبنا پاداش مزد کار پرداخت میشود، برای مدیران ارشد ملاک چیست؟ نمره ارزیابی استان خراسانی جنوبی زمانی که این بزرگوار استان رو تحویل داد چگونه بود؟ حال این استان در رتبه چند استانی است؟ س و ب زمانی که تحویل ایشان گردید رتبه چند بوده حالا رتبه چند بوده؟
    این که ارزیابی داخلی،
    اما خارج از مجموعه در ارزیابی که اداره کل فن آوری و اطلاعات استانی دارندچه حالی مخابرات س وب داره؟

  9. کارمند می گوید

    این آقا یک کاری با استان کرد که حالا حالا ها مخابرات استان کمر راسته نمیکنه،بک بن استان از دست رفت،شبکه فیزیکی از دست رفت،اعتماد کارمندان و مشترکین ازدست رفت،با جابه جایی بیهوده همکاران مختصص در یک حوزه ،کیفیت عملکرد تخصصی شرکت و انگیزه همکاران از دست رفت
    موضوع بعد چرا حالا یادتون آمد مطلب بذارین؟؟؟ از استان کم واسه همین سایت مطلب آمد از نوع مدیریت این آقا؟؟؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      معلومه تا حالا اصلا خواننده ما نبودین!
      با کلمه سیستان و بلوچستان یه جستجو بزنید!

  10. سیستان تنها می گوید

    دلسوزی لازم نیست سردبیر..بزار درد بکشه.بزار بفهمه روزگاری که کارگر بدبخت با چند تا اولاد دو ماه حقوق نگرفته..برای عیدی و سنواتش هیچ حرکتی نمیکرد اینه اخرش…اگر چهار تا مورد اینجوری تو کشورم میدیدم دلگرم میشدم به زندگی….

    اقای سردبیر رفاهیات را پیگیری کن خواهشا.لطفا

  11. ناشناس می گوید

    سلام جناب سردبیر لطفا در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران فاز یک که بعد از چهار ماه گزینش هنوز منتظر حکم هستن اطلاع رسانی کنید؟ پس کی حکم ما صادر میشه؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      میشه . بزودی

  12. نیرو شرکتی غرب ایران می گوید

    سلام ودرود به شما سردبیر با فهم ودرک که درد را میدانید ولی افسوس که حل مشگلات در خیلی چیزا هست که نمیشود بیان کرد

  13. ناشناس می گوید

    بیان تهران ببینن داخل و خارج مراکز داره چه اتفاقاتی میوفته

  14. ناشناس می گوید

    ایشون که داره نتیجه اعمالش رو می‌بینه، شکی نیست و دلسوزی هم نداره.
    اما اعلام جرم اصلی باید علیه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مخابرات بشه، این دو نفر مسئول اصلی وضع فعلی هستند، ولی متأسفانه علیرغم قانون شکنی آشکار این دو نفر، ظاهراً هیچ نهاد قانونی توان برخورد با این دو سمبل قانون شکنی رو نداره!

  15. حسن می گوید

    اقای سر دبیر به دیگر دوستانتونم بگید این تازه اول راه بود . نوبت استان های دیگه فرا خواهد رسید . در دست اقدامه . تازه جنگ‌ما با شما ها شروع شده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      حسن آقا!
      با ما میخوای بجنگی؟!
      به نظر باید رو تو برگردونی داداش! یا نمره عینک رو بالاتر ببری قربونت

  16. ناشناس می گوید

    سلام
    بعد از تعویض مدیر عامل سیستان وبلوچستان نوبت تعویض کدام مدیر منطقه است ؟؟
    لطفا نظرات خود را اعلام نمائید.

    1. ناشناس می گوید

      سلام

      مطمعن باشید مدیرمتطقه استان فارس هم
      درصف تعویض هستند مدیران ارشد فارس ازعملکردایشان ناراضی اتد

    2. بیرجندی می گوید

      مدیریت خراسان جنوبی خیلی به مدیریت عیدی زاده شباهت داره

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        شنیدم
        متاسفانه
        نمیدونم این دوستان ما چرا اینجورین

  17. ارومیه 86 می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای مهندس ارشیان به مدیران اطلاع رسانی گردد که برادر چوب خدا صدا ندارد وقتی که خدمات اول سنوات و….بیمه ها معوق راتسویه نمیکنه نوبت اونا هم میرسه … آه و ناله همکارا توزمین نمیمونه.

  18. ناشناس می گوید

    آقای مهندس مدیران قدر دان شما و مشاوره های ارزشمندتان نیستند متاسفانه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بسیاری شون هستن
      برخی هم نیستن چون در دام کاهش هزینه ان
      مهم نیست اصلا

  19. ناشناس می گوید

    ۱۵ عدد از مزایایی که همکاران رسمی و بازنشستگان مخابرات در طول ۱۵ سال خصوصی سازی مخابرات در ۱۸ آبان ۱۳۸۷ از دست داده اند
    ۰ امتیاز
    ۲٫۵هزار بازدید
    سوال شده ۷ ژان ۲۰۲۴ در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش – سنوات و پایان کار توسط بی نام
    با سلام، ۱۵ عدد از مزایایی که همکاران رسمی و بازنشستگان مخابرات در طول ۱۵ سال خصوصی سازی مخابرات در ۱۸ آبان ۱۳۸۷ از دست داده اند، به قرار زیر می باشد:

    ۱-عدم ارتقا گروههای شغلی از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    ۲- حق جذب از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

    ۳-حق تخصص

    ۴- اضافه کاری

    ۵- حذف وام صندوق ۶%

    ۶- حذف وام قرض الحسنه

    ۷- حذف وام پایگاه

    ۸- عدم افزایش رفاهیات

    ۹- مناسبت ها

    ۱۰-سکه بازنشستگی

    ۱۱-هزینه درمان بیمه تکمیلی

    ۱۲-حق لباس

    ۱۳-حق ورزش

    ۱۴-وام ۲۰ برابر اندوخته صندوق ۶% هنگام بازنشستگی

    ۱۵- افزایش سهم بیمه تکمیلی همکاران و بازنشستگان از ۲۰% به ۵۰% و فشار مالی بیشتر.

  20. وطن دوست می گوید

    سلام،اون روز نزدیکه هست که کارگر دعواش بشه با مدیر منطقه ….. یا هر رییسی که داره حق و حقوقشا پابمال میکنه و دولت پشت کار گر باشه نه مسول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here