مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

درخواست فوری کارکنان و کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات از وزیر جدید ارتباطات

مخابرات ما- سایت کارزار، مجموعه ای است که برای  مشکلات و موارد اعلامی توسط خوانندگانش امضا جمع می کند.کارکنان شرکتی در شرکت مخابرات ایران هم، پس از آن که مشکلاتشان بدون جواب مانده، این بار در این سایت دست به کار شده اند و برای نلمه ای به رئیس جمهور امضا جمع می کنند.

متن زیر توسط این کارکنان در سایت کارزار -این لینک- وارد شده است:

درخواست رسیدگی فوری به وضعیت کارکنان و کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس جمهور محترم

وزیر محترم ارتباطات

با سلام؛

ما مجموع نیروهای شرکتی شرکت مخابرات ایران خواهان رسیدگی فوری به وضعیت موجود خود را از آن مقام محترم داریم که به تفصیل در ذیل شرح خواهیم داد.

ابتدا لازم می‌دانیم با یادآوری مورد حکومتی و دولتی‌سازی مخابرات در پوشش خصوصی‌سازی عجیب شرکت مخابرات و اشکالات قانونی آن در مفاد مختلف و اجحاف در حقوق کارمندان و کارگران را یک بار دیگر به یاد آوریم تا ریشه‌ی تمام مشکلات مطروحه مشخص گردد.

در زمان بعد از حکومتی و دولتی‌سازی که به اسم خصوصی‌سازی عجیب و پرحاشیه شرکت مخابرات، کارگران و کارشناسان فنی و تخصصی شرکت مخابرات با پیمانکاران محلی قراردادهای بسیار پرنقص و پر از اشکالات قانونی (به دلیل عدم اطلاع از حقوق اولیه خود) بسته و فعالیت کردیم و هر پیمانکار به نوبه‌ی خود از حقوق، مزایا، حق بیمه و… بدون هیچ تذکر و نظارتی از سمت مقام بالادستی کسر و با توجه به عدم وجود مرجعی مطمئن و شنوا در داخل شرکت به راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دادند. پس از سال‌ها فعالیت و وعده و قول بهتر شدن اوضاع و پرداخت تمام مطالبات، به یکباره مدیریت وزین شرکت مخابرات اقدام به تجمیع شرکت‌های پیمانکاری و ثبت قرارداد با پیمانکاری یکپارچه در سراسر کشور کردند که مفاد آن تا به امروز بر تمام نیروها مخفی و پنهان می‌باشد. شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی که عملاً از حقوق و مزایای کارکنان و کارگران و کارشناسان فنی و خبره این شرکت ارتزاق می‌کنند بدون هیچ گونه پاسخگویی و بی‌هیچ ترسی اقداماتی انجام می‌دهند که جامعه کارگری مخابرات حاضرند مورد نوع قرارداد به همان پیمانکار محلی فشل و بی‌قانون برگردد تا این شرکت‌ها که چنان غول هفت‌سری بر منابع انسانی شرکت خیمه زده‌اند.

در شرح مورد مذکور همین بس که پس از تصویب طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی چنان موج شادی و انگیزه در میان کارگران و کارکنان ایجاد شد که گویا تمام مطالبات چندین ساله‌ی به حق آنان پرداخت و گویی در داخل جامعه حساب شده‌اند که متأسفانه با توجه به عدم اجرایی شدن و ایرادات ساختاری شورای محترم نگهبان، تمام این امید به ناامیدی تبدیل شد.

جناب آقای هاشمی

ما نیروهای خدوم شرکت مخابرات به عنوان شریان اصلی و خط مقدم ایستایی و پایداری خطوط ارتباطی و طلایه‌داران آینده‌ی ارتباط کشور از خطوط کابل کاغذی تا به امروز و توسعه فیبر نوری و هوش مصنوعی همواره در خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران فروگذار نکرده و با شرایط اسفناک موجود نیز نخواهیم کرد. ولی مدیریت بالادستی و مافیایی که همیشه بر عهده ایشان و تیم ایشان پنهان است به هیچ وجه از سود و منفعت سهام‌داری خود دل نکنده و فکری به حال ما نمی‌کنند. در این زمان نه چندان زیاد، شرکت‌هایی مثل خدمات اول، شسکام و طاها چنان رفتارها و اقداماتی عجیب انجام داده‌اند که عملاً گذران زندگی عادی که هیچ، گذران یک زندگی زیر خط فقر هم برای یک شرکت عریض و طویل و بسیار سودده به مشکل خورده‌ایم.

موارد یاد شده تنها بخشی از عمده مشکلات ماست و به دلیل نبود فضای کافی برای ارائه و حوصله‌سر بر نبودن مطلب، به صورت تیتر وار خدمت شما عرض خواهیم کرد:

نبود امنیت شغلی با قراردادهای ۳ ماهه
کف حقوق قانون کار برای کارکنان تخصصی
عدم رتبه‌بندی
عدم اعمال صحیح قانونی سنوات و….
تاخیر در پرداخت همان حقوق کف قانون کار در هر ماه
عدم پرداخت مزایا و رفاهیات
کسر حق بیمه و عدم پرداخت آن و معوقه‌های موجود به سازمان تأمین اجتماعی و قطعی مکرر ماهانه حق بیمه درمانی به صورت مستمر
به کارگیری مدیران میان‌رده از میان پیمانکاران محلی قبلی به عنوان سرپرستان نواحی و عدم بهره‌گیری از نیروهای جوان
استفاده از بازنشستگان به صورت گسترده و عدم توزیع منابع انسانی به صورتی که یک کارشناس قطعاً کار ۳ الی ۴ کارشناس را با حقوق پایه در روز انجام می‌دهد
و…..

شرح مطلب جانسوز ما به قدری زیاد است که واقعیت مسأله این است چندین پتنشن و کارزار نیاز است تا درد چندین ساله‌ی خود را بازگو کنیم.

جناب آقای هاشمی خواهشمندیم به فوریت و اضطرار به درد و مشکلات ما نیروهای خدوم ارتباطات برسید.

1598680cookie-checkدرخواست فوری کارکنان و کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات از وزیر جدید ارتباطات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. مجید می گوید

    مخابرات دست ستاد اجراییه که برای هیچکس، تره هم خرد نمیکنه! البته منم کارزار را امضا کردم ولی الکی دلمون را خوش میکنیم. پرستارا که حقشون را گرفتن چون فقط دست دولت بود دیگه پای ستاد اجرایی وسط نبود.

  2. ناشناس می گوید

    باسلام وعرض خدا قوت به تمامی کارکنان شریف مخابرات که طی سالهای مدیدی مشغول به کار میباشند وحقشان توسط شرکت مخابرات تضییع گردیده امید است ریاست محترم جمهور ووزیر جدید التفاتی بفرمایند

  3. بازنشست نشده می گوید

    اینو وزیر حوصله نمی کنه بخونه😂😂😂

  4. ناشناس می گوید

    شماری از ازنشستگان مخابرات ایران، در اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه مخابرات ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از بازنشستگان مخابرات ایران، امروز دوشنبه، ۵ شهریور ماه، در اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه مخابرات ایران تجمع کردند.

    مهم‌ترین مطالبات این بازنشستگان، اجرای کاملِ آیین‌نامه استخدامی پرسنلی ۸۹، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و رفع مشکلاتِ مربوط به بیمه تکمیلی از مهم‌ترین خواسته‌های این بازنشستگان است.

    این بازنشستگان در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران، اصفهان، کردستان و گیلان تجمع کردند.

  5. کارشناسی که حقوق سیکل را میگیرد می گوید

    کو گوش شنوا؟

  6. لشکری می گوید

    درود جناب وزیر خیر مقدم
    ما جمعی از نیروهای خدمات اول هستیم که اول فرودین ۱۴۰۳ اخراج شده ایم ما تمام جوانی خود را در خدمت مخابرات بوده ایم در این زمان که شرایط اقتصادی بسیار نابسامان هست آیا سزاوار هست بعداز این همه سال کار و تجربه اخراج شویم لطفا به وضعیت اخراجی ها رسیدگی بفرمایید متشکرم

  7. M می گوید

    اخراج ۷۰ کارگر مخابرات خوزستان به دلیل شکایت از شرکت خدمات اول مدت ۳ سال با داشتن تمامی احکام صادره از اداره کار و دیوان متاسفانه مخابرات به هیچ کدام از احکام صادره اعتنایی نکرده جناب سردبیر حرف بچه های خوزستان رو انعکاس بده

  8. ناشناس می گوید

    سلام بعد چهل سال تو مخابرات حالا بیست روز منتظر حقوقم به خدا انصاف نیست به کی بگیم که گرفتاریم

  9. نامید از زندگی می گوید

    روزهای آینده بدتر ازاینه‌ . انگار تو ایران زندگی نمی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here