در واریز معوقات و مطالبات مخابراتی ها، چرا جمع آوری اطلاعات مشکل شده
مخابرات ما- بحث بر سر واریز سریع مطالبات کارکنان شرکتی و بازنشستگان است.اما جمع آوری اطلاعات افراد، کمی مشکل شده است.
اما چرا؟
در حالی که بازنشستگان و کارکنان شرکتی سالها در این سیستم حقوق گرفته اند، چرا روند آماده سازی اطلاعات به کندی پیش می رود؟
مشکل چیست؟
مشکل اصلی بر سر راه پرداخت ها، شکایت های ثبت شده افراد است.کسانی که شکایت کرده اند، تا تعیین تکلیف نهایی از لیست پرداخت ها خارج می شوند مگر اینکه شکایت خود را پس گرفته باشند.اما تهیه لیست این افراد به این سادگی هم نیست! این مشکل در هر دو گروه، بازنشستگان و کارکنان شرکتی، وجود دارد اما اجازه بدهید در گروه کارکنان شسکام و خدمات اول کمی کنکاش کنیم.
شاکیان:
- برخی شکایت کرده اند و پول خود را هم گرفته اند،
- برخی شکایت کرده اند ولی در مرحله اجرای حکم هستند،
- گروهی نیز در ابتدای ثبت شکایت و پیش از صدور حکم هستند.
در گفتگو با مدیران شرکتها، گفته می شد اطلاعات چهار هزار نفر از شاکیان از مراکز قانونی دریافت شده اما آمارهای متفاوت دیگری نیز تعداد آنان را تا نه هزار نفر می داند. بین چهار هزار نفر تا نه هزار نفر فاصله زیادی است که باید توسط مدیران معاونت نیروی انسانی و مدیران اداره کل حقوقی مخابرات تعیین تکلیف شود.
هر اشتباه کوچک در واریز تکراری (به دلیل شکایت و اجرای حکم) مشکلات بسیاری برای حوزه مالی و همچنین مشکلات خاصی برای کارکنان ایجاد می کند.لذا نیاز به هماهنگی تمامی واحدهای مرتبط است.
اینها را گفتیم تا همه مدیران را به همراهی دعوت کنیم تا اطلاعات کارکنان شرکتی به سرعت آماده شود.اینکه پس از دو سال، درست در زمان پرداخت، مشکلاتی مانع شود، زیبنده این سیستم نیست حتی اگر مجبور شوند اشتباهاتی را بپذیرند.
این هفته چنانچه سنوات و مانده مرخصی کارکنان شرکتی، به هر دلیلی پرداخت نشود، حلاوت و شیرینی این حرکت با برنامه به تلخی خواهد نشست.