سیاست های مشتری محور مدیر عامل جدید مخابرات اجرائی است؟
مخابرات ما- به نظر شما چرا مدیران قادر به حل مشکلات مخابرات کشور نبوده اند؟ نمی توان همه را به کم توانی متهم کرد پس باید به دنیال دلایل دیگری بگردیم.
مهندس جعفرپور مدیر عامل جدید مخابرات ایران است.پیش از آن نیز دو سه ماهی عضو هیئت مدیره بوده است.همان زمان بود که پیش بینی کردیم ایشان در حال به روز کردن اطلاعاتش و نشستن بر کرسی مدیر عاملی این شرکت بزرگ است. چنین هم شد!
بزرگترین نقطه برجسته این مدیر دو نکته است:
- کاهش فشار وزارتخانه روی مخابرات با پذیرش سیاست پورت (اتصال) به جای پوشش
- مشتری محوری و اهمیت به کیفیت سرویس با فشار روی کارکنان موجود
مورد اول، اشتباه ترین سیاست وزارت ارتباطات بود که به نظر می رسید برای کمک به fcp ها در نظر گرفته شده است.پوشش تعداد خانوار، بدون توجه به تعداد اتصال یا پورت متصل،یعنی پهن کردن ثروت و دارائی شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات بر روی زمین های کویری که حاصلی ندارد.جایی که اصولا مشتری ندارد!
در دولت جدید خوشبختانه این شیوه تغییر کرده است اما تا همین لحظه هم زیان فراوانی به مخابرات و ارتباطات کشور زده است.
مشتری محوری، یعنی همه چیز بر محور مشتری می چرخد، کسی که به ما پول می دهد! این محور باید سرویس دقیق و درست و کامل بگیرد.برای دریافت سرعت خوب حداقل باید فیبرکشی ، فیوژن ، اتصالات روی fat و … درست و بی نقص باشد.سپس در درون مکان سرویس (خانه مشترک) همه چیز طوری پیش برود که هم حضور شما در خانه مردم آزاردهنده نباشد هم کار فنی و فیبرکشی به درستی انجام شده باشد.
اینها همه درست! اما مدیر عامل جدید مخابرات ایران، درست در نقطه ای ایستاده و به اصرار اشتباه می کند که دیگران چنین کردند!
سه اشکال عمده مانع اجرای برنامه های مهندس جعفر پور است:
- سیستم و پرسنل به شدت ناراضی
- زیرساخت های نامناسب و فرسوده
- کمبود نقدینگی در استانها
مهندس جعفرپور تمام بار اجرائی مشتری محوری را روی دوش پرسنل خسته و ناراضی گذاشته است، پرسنلی که تاکنون حتی در یک جلسه یک ساعته مدیر خود را ندیده اند، چه برسد به اینکه اعتمادشان جلب شده و از ایده های ایشان شناختی پیدا کرده باشند!
صرف تهدید هم دردی دوا نمی کند! اگر چند نفر ناراضی باشند می توان به تهدید روی آورد، اما وقتی کل جامعه مخابراتی ناراضی است، چه می توان کرد؟
زیرساختهای نامناسب و فرسوده در اکثر استانها، توان کشیدن بار انتقال در فیبرها را ندارد! سیستم های انتقال قدیمی است و هر لحظه ممکن است مراکز تلفنی ما به هر دلیلی از مدار سرویس خارج شود و دیگر هرگز بالا نیاید!
مشکل سوم، کمبود نقدینگی است! هر چه ملک و زمین مرغوب و سنددار بوده، تا امروز فروخته شده! اگر باقی مانده، قابل فروش نبوده! پس ذکر اینکه استانها از ستاد پول نخواهند، نقطه شکست این برنامه است.رساندن این استانها به سود دهی بویژه سود عملیاتی در مدت کوتاه، واقعا ممکن نیست! پس برای اجرای طرح مدیر عامل جدید، روی درآمد استانها نمی توان حساب کرد!
داستان ما، مشابه داستان سرکارگری که روزی روزگاری سه تا کارگر داشت! یکی چاله می کند، دیگری نهال را در چاله نگه می داشت و سومی هم چاله را پر می کرد. روزی رسید که هر سه کارگر بر اثر ابتلا به کرونا نیامدند!به نظر شما وظیفه سرکارگری که خودش با بیل انسی ندارد چیست؟
سردبیر- کار ما دیدن و نوشتن است!
ایشون همه چیز را فیبر نوری می بیند. در حالی که تلکامهای دنیا به سمت ای تی و خدمات ای تی می روند ایشان فقط برای اینکه کار قبلیشان را به نتیجه برساند مخابرات را سالها عقب تر خواهند انداخت.
سلام
میشه لطف کنید یه تحلیل برای انتشار در سایت به من بدین?
سلام
مطلب درستی را منتشر کردید.
آقای مدیرعامل جدید تصور میکنند، اگر مخابرات درست کار نمیکند، به معنی اشکال در عملکردهای داخلی است!
مثل اینکه ایشان یادشان رفته،همین نظام مخابراتی کشور روزی گل سر سبد دستگاههای اجرایی بود و شاهد ما جوایز مختلف مدیریتی است که مخابرات کسب می کرد.
اگر مخابرات بزرگ به گل نشسته معنی آن نبود آب، نبود مسیر و هدف و نبود راه بلد و نبود ناخدا بوده است.
اگر کشتی مخابرات این مشکلاتش حل شود مانند قبل عمل خواهد کرد.
احسنت جناب سردبیر! نوشتهتان عالی است. شاید در طول این چند سالی که مطالب این چند سالی که این سایت را دنبال میکردهام، این مطلبتان غراترین، درست ترین، منطقیترین و بحقترین مطلب شماست. امیدوارم مدیر جدید هم قبل از بیشتر شدن نارضایتیها تدبیرات درست تری برای شرکت و کارکنانش بیندیشد.
همه خسته ایم. آقا اول گفتند مخابرات قسط داره به ما ظلم شد پرداخت کردند بعد از ما هی گرفتن برای بقیه خستتتته ایم رفاهیات از فریز در نیامد اما بهش مالیات زدند مقدار قابل توجهی بابت مالیات و کسورات کم میشههههه تازه ما مالیات افراد خاص مثل ایثارگران گرامی را هم پرداخت میکنیم او اونور کار بیشتر پول کمتر. خدا را خوش نمیاد از یه طرف مجردها هم دارند پول بیشتری ازشون کم میکنند که به بچه های متاهل ها بدن من راضی نیستم. ……. و خدا در زندگی برای همه جبران میکنه.
مسعولین خودشون بهترمیدونن دارن چکارمیکنن که مشکلات مخابرات حل نمیشه
سلام عرض ادب یاد ضرب المثل تو مو میبینی و ما پیچش مو آقا دمت گرم یکی از بهترین نقد هایی بود که خواندم منزل تازه مبارک باشه و روزی دار سالم سلامت باشید
من یک خانمی هستم مهندس برق الکترونیک پایه یک نظام مهندسی که ساختمانی های بالا متربه رو نظارت برق ش رو تو نظام استان گیلان انجام میدم و فکر اقتصادی بسیار بالایی دارم چون به خودم ایمان دارم، تو زندگی شخصی م خروجی هاش رو همه دیدن خودم هم دیدم ولی متاسفانه تو مخابرات همین فرد با همین کارایی با ۱۹ سال سابقه کار در مخابرات یک نیروی شرکتی هست که داره حقوق ۱۲ میلیون تومان گروه ۶ دریافت میکنه آیا به نظر تون این فرد وقتی رضایت نداره با چه انرژی از افکار عالی خودش برای این اداره بازدهی وخروجی عالی بزاره کمااینکه دلم نمیاد وبرخلاف میل باطنی م فقط بخاطر مردم دارم با دلم وبخاطر خدا که اون یه جایی میبینه کار میکنم ولی فکر میکنین تا کجا دوام بیارم؟!
الان شما دیدی مخابرات مشکل نقدینگی ندارد برای پرداخت سنوات شرکتیها و نوشتی ؟؟؟؟؟!!@@
حق ترین و دلنشین ترین مطلبی که تو مخابرات ایران خوندم این متن بود 🙏
باور کنید هیچ شرکتی بدون اعتبار و اطمینان از وجود درآمد اینطور سرمایه گذاری نمیکنه چرا مخابرات با دست خالی و بدون حمایت دولت و سهامداران باید وارد این میدان بشه
به خدا اگه اگه مخابرات بدونه چقدر یک نیروی شبکه میتونه سود مخابراتو چند برابر کنه از فردا با نیروهاش یه جور دیگه تا میکنه فقط یک بار امتحان کنه یک بار بهروری بده به نیروهاش تا برخورد نیرو با ارباب روجو ببینه شبکه قلب مخابراته نمونش شهرستان خودمون از رتبه ۴۸الان با ریس خوب شده ۳تفاوت نگاه