مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

وظیفه شرکت های هک شده در مقابل مردم و مشتریانشان چیست؟

مخابرات ما- وظیفه شرکت های هک شده در مقابل مردم و مشتریانشان چیست؟

مخابرات ما-هک شدن اطلاعات سرورهای شرکتهای بزرگ با وجود تمام مراقبت ها گاهی رخ می دهد. آنچه مشتریان را نگران می کند عدم اطلاع رسانی درست شرکتهای هک شده است.

بطور مثال اخیرا گفته شده اطلاعات مشترکین همراه اول (۳۰ میلیون نفر) شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، کد ملی و شماره شناسنامه و آدرس منزل مشتریان است.

 

اینک شرکت ارتباطات سیار چه وظیفه ای به عهده دارد؟

ابتدا باید صادقانه با مشتریان خود گفتگو کنند و هک شدن یا نشدن را سریعا به آنان اطلاع دهند.در گام بعدی با فرض هک شدن، باید به مشتریان خود بگوید مراقبت های پس از هک چیست و چگونه باید مراقب اطلاعات خود باشد.

بطور مثال مشتری باید بداند به هیچ پیامک نا آشنایی پاسخ ندهد و روی هیچ لینکی کلیک نکند.شما هم وقتی گلیه اطلاعات خود را در یک پیامک ببینید به احتمال زیاد اعتمادتان جلب می شود و ممکن است روی لینکی کلیک کنید.اما با اعلام شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) هوشیار خواهید شد تا حداقل با روش هاس ساده گول نخورید.

شرکتهای هک شده، در گام سوم باید کاری کنند که از یک سوراخ چند بار گزیده نشوند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که وقتی اطلاعات شناسنامه ای در سرور ثبت احوال وجود دارد گرفتن و نگه داشتن اطلاعات غیر ضروی از مشتری چه فایده ای دارد؟ اخذ کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و … دهها مدرک دیگر هیچ ضرورتی ندرد پس چرا به شکل زمان دایناسورها این همه اطلاعات از مشتری گرفته می شود؟ آن هم اطلاعاتی غیر ضروری برای شرکت، اما بسیار مهم برای فراهم شدن مقدمات یک سوء اسفاده از مردم.

 

بزرگترین سرمایه شرکتهای بزرگ اعتماد مشتریانشان است

اگر اعتماد مشتریان سلب شود ممکن است دیگر هرگز از شما سرویسی نگیرند.در جلسه ای یکی از کارشناسان می گفت اگر مشتری از نزد شما برود، احتمالا تا ۳۰ سال دیگر برنمی گردد!

شرکت ها در کشورما، اولین هنرشان سلب اعتماد از مشتری و کارکنان خودشان است.این هنر در وجود آنان نهادینه شده است!

 

3553970cookie-checkوظیفه شرکت های هک شده در مقابل مردم و مشتریانشان چیست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. همکارمفصل بند می گوید

    کاش تمام سایتهای همراه اول منهدم بشه.کاش شبکه مخابرات از این که هستش خرابتر وداغون تر بشه.تا اینقدر حق کشی نشه تو این خراب شده اون از کاهش دستوری حق جذب اون از فریز رفاهیات.ندادن مناسبتها و….

  2. خسته دل کهنه کار می گوید

    استاد عزیز
    جناب آرشیان بزرگوار
    وقتی شایسته سالاری در انتخاب مدیران شرکتها ملاک نباشد این مدیران هرگز در فکر هک شدن سرورهای سایت شان و لو رفتن اطلاعات مشتری هایشان نخواهند بود قریب به اتفاق مدیران باندی و جناحی و سفارش آن نماینده و این نماینده مجلس منتصب می شوند و برای بقا نیز دست به دامان هم جناحی هایشان و نمایندگان مجلس و… می شوند
    فرمایش جنابعالی در اصل مشتری مداری کاملا متین و منطقی هست
    پاینده باشید

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلامت باشید
      مدیری که ارزیابی نشه همینه دیگه

  3. ناشناس می گوید

    امیدوارم چند برابر مابه التفاوت رفاهیاتی که این چند ساله به ما ندادن از همراه اول بگیره
    دوستان. منفی ندین 🙂
    پاسخ هم ندین
    واسه شرکتی که واست دل نمی سوزونه، دل نسوزون

  4. وحید می گوید

    بسمه تعالی
    لطفا سنوات و باقیمانده مرخصی سال ۱۴۰۳ شرکت طاها را از همین ابتدا پیگیری بفرمایید.
    با این اوصاف باز به گدایی خواهند افتاد و خواهند گفت پول نداریم سنوات شما رو دادیم به هکرها تا اطلاعات رو برگردونن و پولی نمانده

  5. بهروز دیروز می گوید

    سلاام.وقت بخیر…متاسفانه در شرایط فعلی هنر شرکت مخابرات ایران و زیر مجموعه و خیلی دیگر از شرکتهای ایران فققط سلب اعتماد از مشتری و بویژه کارکنان خودشان است و سبب شده که خیلی از کارکنان در حالت استعفاای خاموش در آن ها کار کنند (بی انگیزه و در سطح ضعیف ).این هنر در وجود مدیران ایرانی بعنوان هنر نهادینه شده است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here