مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ویژگی‌ های مؤثر بر رضایتمندی مشتریان

به گزارش روابط عمومی شرکت طاها در ادامه اجرای طرح آموزش چگونگی رضایت‌سنجی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، رضایتمندی مشتریان زمانی محقق می‌شود که سازمان‌ها بتوانند عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات و نحوه ارائه آن را به‌صورت دقیق شناسایی، پایش و مدیریت کنند. بر اساس رویکردهای استاندارد مدیریت تجربه مشتری، این عوامل به‌طور کلی در سه دسته اصلی قابل طبقه‌بندی هستند:

۱. ویژگی‌های سرویس
این دسته شامل کیفیت و قابلیت اعتماد خدمات، ایمنی و پایداری سرویس، زیبایی و سهولت استفاده، پشتیبانی و نگهداری، آموزش و اطلاع‌رسانی مؤثر، قیمت‌گذاری منصفانه، ارزش ادراک‌شده از سوی مشتری و میزان تعهد سازمان به ارائه خدمات پایدار است.

۲. ویژگی‌های تحویل خدمات
نحوه ارائه خدمت نقش تعیین‌کننده‌ای در تجربه مشتری دارد. تحویل به‌موقع، کامل بودن خدمت یا سفارش، سرعت و دقت در پاسخگویی، شفافیت اطلاعات عملیاتی و کیفیت فرآیندهای ارائه خدمات از مهم‌ترین مؤلفه‌های این بخش به شمار می‌آیند.

۳. ویژگی‌های سازمانی
این ویژگی‌ها شامل رفتار و شایستگی حرفه‌ای کارکنان، کیفیت ارتباط با مشتری، فرآیندهای رسیدگی به شکایات، امنیت و محرمانگی اطلاعات، اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت اجتماعی، شفافیت سازمانی و تصویر ذهنی برند در جامعه است.

سازمان‌ها با اولویت‌بندی این مؤلفه‌ها بر اساس ادراک و انتظارات مشتریان خود می‌توانند سطح رضایتمندی را به‌صورت هدفمند و پایدار ارتقا دهند. در صورت نیاز، تعیین وزن و اهمیت نسبی هر عامل از طریق مطالعات میدانی و نظرسنجی‌های علمی، مبنای تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و اثربخش‌تر در مسیر توسعه کسب‌وکار خواهد بود.

4395830cookie-checkویژگی‌ های مؤثر بر رضایتمندی مشتریان

Please rate this

0 1 2 3 4 5

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here