مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقای مدیر عامل -اصفهان- چگونه؟!

[box]مخابرات ما – گاهی چیزی گفته میشود که در کلام ساده است اما در عمل مقدماتش فراهم نیست![/box]

kashaee-1

مخابرات ما – اصفهان بعنوان مرکز تمدن گذشته, کاش مرکز توجه امروز هم بود.اما همه چیز ما امروز در تهران خلاصه شده است.در استانها مردم و ادارات و شرکتها  فقط بعنوان گروهی مصرف کننده دور هم جمع شده اند تا به پایتخت سرویس مالی بدهند.

هفته گذشته مهندس کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان خطاب به اعضای نظام صنفی رایانه ای اصفهان به چیزی اشاره کرد که آرزوی دیرینه جوانان است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان به آنان گفت:

[box]به جای پرداختن به شبکه باید به سمت سرویس های مختلف در زمینه هایی چون امنیت، بازی، مالتی مدیا، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، پردازش ابری و مراکز داده حرکت کرد.[/box]

حرفهای خوبی است.زیبا هم هست.ولی بنظر میرسد باید از ایشان پرسید:«با کدام ابزار و وسیله؟»

در روزگاری که قوانین کپی رایت هیچ پشتوانه ای ندارد و پیگیری از طرق قانونی سالها طول میکشد یا شاید هرگز نتیجه هم ندهد, چگونه می توان از دیگران خواست عمر و وقت و پول خود را روی چیزی بگذارند که هیچ قفلی نمی توان روی آن زد؟!

بازی, مالتی مدیا, هوش مصنوعی و … چیزهایی نیست که بدون سرمایه گذاری فراوان در دسترس باشد.نه سرمایه ای هست و نه قدرت مدیریتی و نه حمایت دولتی! شرکتهای مخابراتی هم عملا فقط به واسطه ها افزوده اند.فقط به واسطه هایی که برایشان اینترنت بفروشند, سرویس بگیرند و سهمشان را بردارند.

اگر شما یک شرکت دانش بنیان در حوالی مخابرات اصفهان یا هر استان دیگر بما نشان دادید همه حرفهایمان را پس می گیریم.

اما تا دلتان بخواهد واسطه فروش ای دی اس ال نشانتان می دهم.همانهایی که میلیاردها تومان از قبل مخابرات درآمد دارند ولی بقدر یک ریال به اقتصاد بیمار این کشور خدمت نمی کنند.

شما بگویید ! غیر از این است؟

 

597750cookie-checkآقای مدیر عامل -اصفهان- چگونه؟!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. حامد می گوید

    البته بنده کار ایشان را بهتر از خیلی حضرات دیگر می دانم که هنوز دست چپ و راست مخابرات را نمی شناسند و تصمیم گیر می باشند ، هزینه های میلیاردی برای مشاور و…. می کنند و فکر می کنند عقل کل هستند!!!!!
    اگر ریخت و پاش مخابرات ایران را تحلیل نماییم ، باید همه افراد انرا ……

    1. حرف منطق می گوید

      سلام-اگر افرادی که می گوئید هزینه های میلیاردی برای مشاور کردند و فکر می کنند عقل کل هستند را مدیران بدی می دانید و تصمیم هایشان را مضر برای مخابرات ایران قلمداد می کنید؟
      لازم است به عرض شما برسانم که آوردن اقای کشایی نیز یکی از تصمیم های همین آقایان بود و اقای کشایی را همین آقایان انتصاب دادند.
      به گفته شما آقایانی که دست چپ و راستشون را نمی شناسند حتما مدیر خوب و بد را هم تشخیص نمی دهند.
      با منطق شما پس معلومه ایشون هم بهتر از دیگران نیست.
      موفق باشید

  2. همکار از استان اصفهان می گوید

    همکار از استان اصفهان

    2016-05-15 at 00:46

    با سلام و احترام
    متأسفانه جامعه و به طور کلی ما مردم دچار یک بیماری فرهنگی و یا روانشناسی هستیم به این نحو که مقصر ناکامی ها یا آمریکاست یا جهان غرب یا رژیم سعودی یا دولتمردان و بروکراسی اداری و پارتی بازی یا دشمنان یا همکاران و در نهایت اگر این تقصیر برازنده ی هیچ یک نبود مقصر قضا و قدر و بد اقبالی است.
    ما در واقع به پیدا کردن مقصر عادت کرده ایم به نحوی که هرگاه پروژه ای را آغاز می کنیم (حتی قبل از آغاز) بیش از آن که به دنبال رسیدن به هدف باشیم به دنبال مقصر ناکامی هستیم و حتی گاهی به صورت ناخودآگاه به منظور اثبات تقصیر مقصر به سوی شکست و ناکامی قدم برمی داریم.
    اگر چیزی یا کاری درست است باید به سوی آن حرکت کنیم و موانع را یکی یکی برطرف نماییم
    چه بسیارند شرکتهای خدمات رایانه ای که باوجود وضعیت اسف بار کپی رایت در کشورمان به امور نرم افزاری پرداخته اند و حسب اتفاق امروز موفق هستند.
    سردبیر محترم خواهش می کنم به عنوان پرمخاطب ترین فرد در میان مخابراتی ها بیایید و سنگ بنای فرهنگ سازمانی را پایه ریزی کنید که در آن اثری از بیماری فوق الذکر یافت نشود.
    بیایید به جای آن که به علت وجود برخی موانع(بهانه های ناکامی احتمالی) به کل رهسپاری به سوی هدف درست را به چالش بکشیم ، به دنبال راهکارهایی برای دستیابی به اهداف درست در سازمان باشیم.
    سوال من این است اگرآنچه مدیرعامل اصفهان می گوید را انجام ندهیم چه باید بکنیم که امیدی به حیات در سالیان پیش رو داشته باشیم؟
    آیا موافقید با فروش ساختمانها و ایجاد درآمد کاذب به پیکره ی بیمار ساختار مالی سازمانمان مسکن تزریق کنیم؟

    1. همکار اصفهانی شما می گوید

      همکار عزیزم سلام
      بعید بدانم شما از سابقه گفتار و کردار آقای کشایی اطلاع نداشته باشید.
      شما مقدمه ی خیلی خوبی را گفتی ولی آخرش را یا سوء استفاده کردی و یا نتیجه اشتباه گرفتی عزیزم.
      مقدمه ات در خصوص بدبین نبودن و تقصیر را به گردن کسی نیانداختن و کار درست کردن خوب بود ولی آخرش که گفتی بیائید این همه کار خوب را پشت سر آقای کشایی انجام بدیم را بد گفتی!
      عقل و شرع به ما می گوید باید کارهای خوب انجام بدهید ولی نمی گوید که پشت هر کسي … انجام بدهید.
      درامد زایی خوبه، فروش ساختمانها بده، شرکتهای رایانه ای کار نرم افزار بکنند خوبه و هزارتا خوب و بد دیگری که ممکن است در شرکت مخابرات باشد. ولی دلیل نمی شه که هر کسی این خوب و بدها را گفت بقیه هم دنبالش به به و چه چه کنیم و حرکت کنیم.
      ما از آقای کشایی حرفهای خوبی را قبلا بارها در سخنرانی هاشون شنیدیم ولی دیگه کیه که ندونه ایشون اهل عمل کردن به حرفهای خوب نیست. و حرف خوب برای ایشون فقط برای داغ کردن سخنرانی هاشون استفاده می شه. و اتفاقا ما بارها حرفهای ایشون را خوشبینانه و از سر مثبت اندیشی قبول کردیم ولی اگه دوباره بخواهیم قبول کنیم که می شیم ساده لوح! اینطور نیست؟

  3. سعید می گوید

    آقای ملک جعفریان هم خیلی از این سرویسها راه اندازی کردند ولی هیچ درآمدی نداشت مخابرات نهایتا adsl فروشه

  4. ناشناس می گوید

    با سلام
    بیایید یک بار هم که شده برای رسیدن به اهداف درست قدم برداریم
    اگر تصمیم به رفتن به راه دور و دراز نداشته باشیم چه نیاز به برداشتن توشه راه
    وقتی چیزی درست است برای رسیدن به آن باید موانع را از سر راه برداشت
    و نه اینکه چون موانع بسیار سر راه است از هدف درست دست کشید
    چه بسیارند کسانی که در همین فضای نا امن و بدون حق کپی رایت به تهیه نرم افزار و بازی و … مشغولند و موفق

    سردبیر محترم بیایید شما به عنوان پر مخاطب ترین فرد سازمان در میان کارکنان سنگ بنای اصلاحاتی را در سازمان بگذارید
    اصلاحاتی که تغییر در فرهنگ سازمانی تک تک کارکنان را در پی دارد
    آیا توجه فرموده اید که هر مشکل در زندگی ما یا تقصیر آمریکا و غرب است یا تقصیر دولتمردان است یا همراهان یا دشمنان یا ابزار
    و در نهایت اگر هیچ یک نبودند از بدشانسی ماست!!!!!!!
    سر دبیر محترم این بیماری امروز مردم ماست که هیچ گاه تصمیم به اصلاح اشتباهاتمان نمی گیریم و اصلا وجود چنین اشتباهی را منکر می شویم.
    راستش را بخواهید این بیماری به نحوی است که فرد بیمار در مواجهه با هر چالش بیشتر از آنکه به دنبال راه حل باشد به دنبال مقصر می گردد و بیش از آنکه به دنبال رسیدن به هدف باشد به دنبال اثبات قصور مقصر است و عملا و به صورت ناخودآگاه به سمت ناکامی پیش می رود
    با کمال احترام و ضمن عذرخواهی در این نقد کوتاه آثاری از این بیماری را مشاهده کرده ام.
    چرا که نگارنده معتقد است چون ابزار وجود ندارد بی خیال موفقیت شویم
    ولی نگرش درست این است که به دنبال راهی برای از بین بردن موانع و تهیه ابزار مورد نیاز باشیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام بر شما دوست خوب و عزيزم
      برادر گرامي
      بمن اجازه ميدين يكي دو تا توضيح بدم خدمت شما؟
      1- بمن ابراز لطف فرموده ايد و نوشته ايد ( شما به عنوان پر مخاطب ترین فرد سازمان در میان کارکنان) اين موضوع واقعي نيست و به همين ميزان اندك توجه همكاران عزيزم افتخار ميكنم و از لطف شما هم بي نهايت سپاسگزارم.ضمن اينكه اين موضوعات وظيفه سنگيني روي دوش ما ميگذارد ، كه آن را مي پذيريم.
      2- آنچه در اين نوشته مورد توجه نويسنده بوده اين است كه كلمات زيبا و جالب، ما را به هدف نمي رساند.
      3-جوانان ما هرگز ننشسته اند تا كسي كاري برايشان بكند اما روزگار سختي دارند با برنامه هاي منغير مديران ما.آنها به كمك نياز دارند.در مقوله بازي سازي ، گرفايك و نرم افزار با اجازه شما خودم را صاحب نظر ميدانم.آنچه مي بينيد يك ميليونم توان جوانان كشور ما نيست.هزاران جوان طراح و بازيساز به اجبار به سمت نرم افزارنويسي وب رفته اند چون ساز و كار كمك به جوانان مرتب، دقيق و حساب شده نيست.
      4-اگر ما اعتقادمان بر اين بوده است كه (وقتي كار سخت ميشود، يا كار نشدني مي نمايد ، آن را رها كنيم) امروز اين سايت روي پا نبود! دهها بار تعطيل شده بود.لذا در اين مورد با شما موافق نيستم.
      5- در باقي قضايا با شما هم نظرم لذا دليلي به ارائه نظر نيست.
      6- اشكال به مطلب، مساوي است با اشكال به يك مطلب و يا يك مطلب از يك نويسنده! لطفا يك مطلب از يك نويسنده را مساوي با سايت قرار ندهيد.
      مهمترين هدف ما اين است كه مديران در كاربد كلمات دقت كنند. بدانند كه كاركنان ما بدقت رفتار عمومي آنان، مصاحبه ها و گفتارشان را رصد ميكند.
      از لطف شما صميمانه تشكر ميكنم

  5. کارگر فعلی می گوید

    سلام
    ایشان فقط اهل ایجاد هیجانات کاذب است. فردی که تا دیروز در تمامی سخنرانی هایش سرویس و IT را در حوزه مخابرات توجه نمی کرد و مرتب شعار می داد که مخابرات یعنی CT امروز این سخنان را از وی می شنویم! البته چیز عجیبی نیست!
    به نظر عکس خوبی از وی انتخاب کرده اید. چونکه ایشان همیشه در حال سخنرانی های هیجانی است. سخنرانی هایی که فقط بدرد برگزاری جلسات می خورد و پس از جلسه هیچکدام از حرفهایش را عمل نمی کند.

    1. ناشناس می گوید

      با این صحبت شما به شدت مخالفم . موفقیت استان اصفهان در کشور قابل انکار نیست و شخص ایشان یکی از دلایل این موفقیتند . ضمنا اگر کمی علم مدیریت بدانید باید متوجه باشید که یکی از ابزارهای مدیریت سخنرانی آن هم از نوع هیجانی است آنهم در مجموعه ای که بعضی از مدیران حال کارکردن ندارند.

      1. شناس می گوید

        همینکه اذعان کردید ایشان معقولانه سخنرانی نمی کنند کفایت می کند.
        موفق بودن ایشان هم با کلام من و شما ثابت نمی شود. ایشان فقط برای خود و اطرافیانشان موفق هستند و نه برای شرکت و مردم و پرسنل
        بر اساس علم مدیریت می توان گفت که چنین برخوردهایی انگیزه هیچ کاری را برای پرسنل نمی گذارد. نه اینکه کارکنان ذاتا حال نداشته باشند.

  6. م می گوید

    ایشان ظاهراًاز (دیجیتالی شدن) به مالتی تسک ، رسیدند و به این خروجی ها اشاره کرده اند، همانطور که اشاره کردید، بهتره اول چاله رو پیدا کنیم ، بعد منارو بدزدیم. باید دنبال سرمایه گذاری با اولویت بسود رسیدن باشیم که درآمدش برای سرمایه گذاری بعدی استفاده بشه و به حساب تقسیم سود نره(شرایط فعلی که سرمایه گذاری کافی نداشته ایم ، و به دلخوشکنی ، سود داده ایم، شرکت را از پا انداخته)

نظرات بسته شده است.