مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگویی با مرد سرزمین گل و برف! در باب دو سوال!

[box]مخابرات ما – وزیر ارتباطات به تبریز رفته است برای افتتاحات مختلف. مدیر عامل مخابرات آذربایجان شرقی به دو مورد از توانائی های استانش اشاره میکند که در این سایت مورد بحث است.

لذا در پی روشن شدن چگونگی آن گفتگویی داریم با مدیر عامل استان آذربایجان شرقی , سرزمینی با بهاری زیبا و زمستانی سرد و یخی! [/box]

****

ابتدا لازم است متن این خبر را بخوانید.

****

یک اشاره:

حرف دیگری هم لازم است بزنیم؟در حالی که وقتی مشتری به ما مراجعه میکند, چند روز طول می کشد تا متولی کار را پیدا کند.گاهی توسعه پاسخش را میدهد, گاهی شبکه , گاهی مالی, گاهی … فقط تعداد کمی از  استان ها برای این کار برنامه دارند.

مثال بزنم؟

با یکی از استانهای … ایران  تماس میگیرم. کارشناس آشنایی داریم.برایم تعریف می کند که:

[box]مشتری وارد شده است.پس از چند ماه نه قیمت تمام شده و واقعی به او داده ایم, نه میتوانیم زمان تحویل پروژه و سرویس را برایش تعیین کنیم!

در اوایل سال یک بار تخمین هزینه کرده ایم.هفته بعد قیمت های جدید از تهران رسیده , دوباره با قیمت جدیدی به استقبالش می رویم!وقتی از  زمان تحویل پروژه  سوال میکند نمی توانیم به او چیزی بگوییم چرا که گاهی یک پروژه بخاطر پرداخت  اندکی پول به شهرداری یا …. مدتها می ماند![/box]

اینها که می گویم, نه داستان است نه جکایت اخلاقی, دردنامه کارشناسان ماست.

در چنین فضائی می خوانیم که یک مدیر عامل از استانهای شمالی و شمال غربی کشور  به دو موضوع بسیار مهم اشاره می کند که در قالب های فعلی مخابرات نمی گنجد.

  • كمك به همه سرمایه گذاران با دادن ارتباط
  •   ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال  بر اساس خواست و سفارش مشتریان و در کلاس جهانی.

این است که سراغش را  میگیریم و او با صبوری پاسخ سوالات ما را می دهد.

بخوانید:

*****

مخابرات ما – جناب فرقانی! اول سلام , بعد خسته نباشید. وسط روز مزاحم شما شدیم! برای من بسیار جالب بود که شما دو ادعای بسیار مهم کرده اید.آیا  واقعا به سرمایه گذاری های استانی با دادن سرویس در هر جا و هر نقطه کمک می کنید و بر اساس نیاز مشتری سرویس بروز می دهید؟

مهندس فرقانی – سلام میکنم به شما و همه  همکاران گرامی. در مورد موضوعی که شما اشاره کرده اید باید بگویم «بله!» ما ادعا می کنیم با تکیه به توان فنی و طراحی همکاران مخابراتی در استان آذربایجان شرقی , و با تکیه به تجربه کشیدن سامانه فیبری بیش از ده هزار کیلومتری اخیرمان, و 500 نقطه سوئیچ دیجیتال و 900 مرکز تلفن که در همه استان پراکنده شده اند, آماده ایم به سرمایه گذاران در هر جای استان ارتباط بدهیم.

در حقیقت با اتکا به آن توان فنی در همکاران, و این امکانات فیزیکی پاسخ شما مثبت است.

مخابرات ما- توسعه فیزیکی و مراکز تلفن و مراکز دیتا چه کمکی به شما می کنند؟

مهندس فرقانی- هر سرمایه گذار, در هر نقطه ای که سرویس بخواهد, در نزدیکی یکی از این نقاط قرار می گیرد لذا می توانیم با حداقل هزینه , حداقل زمان ممکن و حداکثر کیفیت به مشتریان سرویس بدهیم.

مخابرات ما – آیا این توان نمود بیرونی هم دارد؟ یعنی فضای اجتماعی شما قدرت مخابرات آذربایجان شرقی را باور کرده است؟

مهندس فرقانی- یک ماه پیش مهندس ترکان بازدیدی داشته است از منطقه آزاد ارس.ایشان در یک مصاحبه مطبوعاتی میگوید در این منطقه سرمایه گذاران از همه سازمانها جلوتر حرکت میکنند غیر از مخابرات! یعنی مخابرات جلوتر از سرمایه گذاران حرکت کرده است.

ما به خیلی ها سرویس داده ایم.بعنوان مثال ارتباط همه شهرک های صنعتی تامین شده است.مراکز کشت و صنعت  و معادنی که فاصله زیادی از شهرها دارند توسط ما ارتباطشان برقرار شده  است.مشکلی هم ندارند.

مخابرات ما – سرویس هایی که مشتری از آن راضی است؟

مهندس فرقانی- ما سرویس ها را با سه مشخصه ارائه میکنیم. بالاترین کیفیت , کوتاهترین زمان, مناسب ترین هزینه.

مخابرات ما – بحث بعدی که برای من بسیار جالب بوده است ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال در سراسر استان شماست.آیا واقعا با امکانات فعلی شدنی است؟

مهندس فرقانی- این شعار من نبوده است.اتفاقا همان جا هم این را گفتم.من در بخشی از گفته هایم شعار دکتر سرائیان را آورده بودم.

دکتر سرائیان گفته است در افق ایران 1400, با برنامه 5 ساله, مخابرات ایران باید شرکتی شود پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال به خواست مشتری.

اما نویسنده خبر طوری آن را طرح کرده است که انگار من گفته ام.

مخابرات ما – ایا در 5 سال به این هدف خواهیم رسید؟ منظورم در کل مخابرات ایران است.

مهندس فرقانی- این مصوبه هیئت مدیره مخابرات ایران است.قرار است مجموعه مخابرات ایران به آن برسد.اما از نظر شخص من , مخابرات ایران این طرح را جدی گرفته لذا در زمان کمتری هم میتواند به آن برسد.

البته لازم است به موضوعی دیگر هم اشاره کنم که 5 سال برای رسیدن به این نقطه بسیار زیاد است.یعنی شرایط دنیای ارتباطات به ما اجازه نمی دهد که 5 سال برای رسیدن به آن نقطه فرصت داشته باشیم.روند تکنولوژی اجازه نمی دهد ما 5 ساله برنامه بریزیم و با خیال راحت به اجرا در بیاوریم.

انتظار من این است که مدیران یک به یک وقتی به این طرح فکر میکنند هر کدام اعلام کنند که زودتر از 5 سال به آن نقطه میرسند.یکی بگوید 4 سال , دیگری بگوید 3 سال و …! شرایط محیطی مهیاست تجربه دنیا هم این را ثابت کرده است.

البته نیازهایی هم داریم.در افق نگاه ما این نیازها هم قابل تامین است.مسائل مالی, نقدینگی و اعتبارات مشکلاتی است که اگر حل شود این نیازها قابل تامین است.

در حال حاضر هم به خیلی از جاها سرویس داده ایم.در لاله پارک, سرمایه گذار خارجی با مشارکت شهرداری , هتل های بزرگ, ساختمانهای بزرگ به ما مراجعه کرده اند که ما فیبر کشیده ایم و کافوی نوری برایشان گذاشته ایم.

البته د ربحث فيبرهاي اختصاصي ، طبیعی است که وقتی فیبر می کشیم هزینه اش را هم باید از مشتری بگیریم.

****

مخابرات ما – حرفهایمان با مدیر عامل شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی تمام شده بود.از او تشکر کردم

اما تا شب ذهنم درگیر  یک سوال بود سوالی که پاسخش را باید صریح و روشن می گرفتم! از پاسخ ها کاملا قانع نشده بودم!

لذا شب, دوباره تماس گرفتم.

****

مخابرات ما – آقای مهندس! لطفا ساده و صریح به یک سوال من پاسخ بدهید.

همین امروز اگر مشتری وارد شود, از شما بخواهد که در جایی برایش فیبر بکشید و خطوط ارتباطیش را وصل کنید, شما:

  • بلافاصله درخواست او را می پذیرید.
  • قیمت تمام شده به او میدهید و او پول هزینه را  واریز میکند.
  • یک برنامه زمان بندی د راختیارش می گذارید و طبق برنامه و تاریخ های مشخص به او سرویس را تحویل میدهید.

درست است؟

 

مهندس فرقانی- بله همینطور است.

مخابرات ما – تاکید من به این دلیل است که در استانها چیز دیگری دیده ام. مشتری سرگردان, فاکتورهای متغیر, و زمان باز برای اجرا! پس از آنکه از مشتری پول گرفته می شود باید زمان تحویل سرویس مشخص باشد.درست بهمین دلیل بود که گفته های شما برایم جالب بود.

مهندس فرقانی- تاکید من بر این است ه با تکیه بر تجربه همکارانم, توان فنی و طراحی آنان این امر شدنی است.ضمن اینکه وقتی مشکلات فعلی به کمک همه حل شود مخابرات آینده روشنی خواهد داشت و مردم از خدمات مناسبی بهره  خواهند گرفت.آنگاه نگرانی های شما هم کمتر خواهد شد.

مخابرات ما – از او بخاطر مزاحمت شبانه و  دیر وقت عذرخواهی می کنم.گاهی زمان از دستم در می رود و گمان میکنم همه مثل ما تا نزدیکی صبح بیدارند.

*****

598940cookie-checkگفتگویی با مرد سرزمین گل و برف! در باب دو سوال!
8 نظرات
  1. ع.ز می گوید

    به عنوان کارشناس حوزه تجاری و فنی شرکت عرض می کنم که :
    تنوع خدمات بسیار زیاد بوده و رضایتمندی مشتریان در این حوزه گاها به مراحلی می رسد که در مواردی دریافت درخواست از مشتری و عقد قرارداد و اجرا درخواست ها در یک روز کاری جمع بندی و ختم می شود و ازاین بابت مدیرعامل محترم عین واقعیت را می فرمایند. البته ممکن است در مواردی این روند با کمی تعلل و تاخیر انجام شود که این تاخیرات هم اکثرا به حوزه خارج ازمخابرات و بخصوص حفاری های شهری و مسائل مربوط به شهرداری ها و کسب تکلیف و استعلام اهلیت مشتری از مراجع ذیصلاح و که از حوزه عملکرد مخابرات این استان خارج بوده مربوط می شود .
    مورد دیگر دربروز احتمالی تاخیر زمانی در اجرای برخی پروژه ها ، عدم ایفای وظایف و تعهدات بخصور در زمینه ی پرداخت هزینه سرویس های و یا تاخیر درپرداخت هزینه ها توسط مشتریان است .

  2. mm می گوید

    با سلام در استان ما (قم) هم دقیقا به همین شکل و رویه است سردبیر محترم شما ازکدام استان سوال نموده اید بگذار یک خاطره بگویم پارسال زمان ورود رییس جمهور به قم استانداری از ما سرویس خاست در نقطه ای که ما نه فیبر داشتیم نه ارتباط (هتل المپیک ) ما در استان در عرض کمتر از 4 ساعت در عرض تنها 4 ساعت مجوز شهردای – حفاری( تاکید میکنم با حفاری)- کابل کشی کانالی فیوژن نصب سیستم کانفیگ و نرمال سازی سیستم و در نهایت دایری سرویس را انجام دادیم -البته این به غیر از 25 نقطه ای بود که از قبل با ما هماهنگ شده بود . جسارتا ما از بی نظمی تهران و پاسخگو نبودن مخابرات تهران زیاد شنیده ایم لطفا ابتدا اطلاعات دقیق کسب کنین بعد مطلب بنویسین . ممنون

  3. زین العابدین حرفتی گرگری می گوید

    سر دبیر محترم سایت مخابرات ما
    سلام علیکم.
    اینجانب یکی از همکاران جناب آقای مهندس فرقانی مدیر عامل محترم مخابرات آذر بایجان شرقی هستم وسالهای سال در منطقه مورد نظر ایشان خدمت می کنم و از لحاظ امار های وجود امکانات مخابراتی در کشور اول بوده وشهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به برکت همکاران دلسوز و توانا در سطح کشور از اولین هاست بنده نیز به آن افتخار می کنم وحال در آستانه بازنشستگی قراردارم ازاینکه طی ده سال مهمان ناخوانده مخابرات ما بودم وبرای اعتلای شرکت مخابرات ایران در سطح ایران وموفقیت بهروزی همکاران به حضرتعالی زحمت دادم تشکر می کنم وامانتداری شما را می ستایم و از شما برادر عزیز میخواهم ما را هم در هنگام زیارت آقا امام رضا (ع) دعا فرمایید .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      براي شما آرزوي سلامتي و براي خانواده آرزوي سعادت دارم.
      خوشحالم كه مدتي با شما بوده ايم.
      باعث افتخار ماست كه امانتدا رشما بوده ايم.
      مخابرات امروز، حاصل تلاش شما و همكاران شماست.
      قدردان زحمات شما هستيم.
      باز هم منتظر ديدار شما رد اين خانه هستيم.
      اين سايت كماكان خانه شماست.

      1. زین العابدین حرفتی گرگری می گوید

        امیدوارم در سایه خداوندمتعال موفق وسربلندباشید به امید دیدار

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم

      2. عیسی زارع می گوید

        همکار گرامی آقای حرفتی
        توفیقات روزافزون برای شما آرزومندم ، بازنشستگی به منزله خداحافظی ازاین سایت و خانواده گرم و صمیمی مخابرات ما نیست وهمانگونه که آقای سردبیر فرمودند ، این سایت کماکان خانه شما و سایر بازنشستگان جدیدو قدیم است . و قدوم شما عزیزان در این جمع قطعا سرشار از خیر و برکت و همدلی و وفاق بیشتر و مایه مباهات برای همه ی ما است .

        1. زین العابدین حرفتی گرگری می گوید

          برادر عزیزم جناب آقای زارع
          از محبت حضرتعالی ممنونم بنده برای شما وسایردوستان و همکاران صدیق ارزوی توفیق روز افزون از خداوند متعال دارم . اگر خدا به خواهد در خدمت عزیزان خواهم بود

          آخرین وصیت شیخ نخودکی اصفهانی سفارش به انجام سه کار بوده است.

          1-نماز اول وقت
          2- نماز شب
          3-رفع حوائج مردم .

نظرات بسته شده است.