مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگو با مهندس وصلي عضو جديد هيئت مديره شرکت مخابرات ايران, بر مبنای سوالات شما.

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ede1ea”]مخابرات ما – مهندس وصلي دعوت مخابرات ما را به جلسه گفت و شنود، پرسش و پاسخ پذيرفت.از او سپاسگزاريم.[/box]

مخابرات ما- مدت كوتاهي است كه گروه مديريتي جديد شركت مخابرات ايران ، شامل مدير عامل و اعضاي هيئت مديره ، جايگزين شده اند.شايد اين مدت براي رسيدن به شناخت دقيق آنان از مخابرات كافي نباشد اما مناسب خواهد بود كه ما و شما، بعنوان كاركنان و عناصر اجرائي و پايانه هاي كار اين شركت، بي واسطه، جرفهايمان را براي آنان بگوييم ، حرفهاي آنان را بخوانيم و بشنويم، تا در نهايت، همه با هم، در يك نقطه مشترك ، در زمين مخابرات ايران بايستيم و استارت اوليه را براي شروع كار ، كار و كار ، يك باره بزنيم.

 

بر اساس همين ديدگاه از مهندس وصلي عضو جديد هيئت مديره شركت مخابرات ايران دعوت كرديم درجلسه اي ، به سوالات خوانندگان و اعضاي سايت مخابرات ما پاسخ دهد ، نظرات و ديدگاههاي آنان را بخواند تا  با درك درست از نيازهاي آنان نقشه راه را طرح كند!

ايشان نيز با روي باز پذيرفت.

سايت مخابرات ما ضمن تشكر از اين مدير پرسابقه، از شما دعوت مي كند تمام سوالات خود را در همين صفحه يادداشت كنيد.

اگر سوالي نداريد، حتما حرفي براي گفتن داريد، حرفهايتان را بدون رعايت صنايع اداري و با رعايت ادب مخابرات مايي بنويسيد.

ما در اولين فرصت قراري مي گذاريم ، پاسخ مي گيريم ، و باز ميگرديم!

اين امر در پاسخ به درخواست فراوان شما دوستان صورت گرفته است. در ادامه اميدواريم مديران ديگر نيز حجاب هاي نامرئي بين خود و سايت مخابرات ما را بردارند و مهمان ما و خوانندگان مخابرات ما باشند.

 

601140cookie-checkگفتگو با مهندس وصلي عضو جديد هيئت مديره شرکت مخابرات ايران, بر مبنای سوالات شما.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
126 نظرات
  1. احسان می گوید

    باسلام
    آقای مهندس آیا برنامه ای برای نیروهای پیمانکاری مراکزتلفن ثابت که با پیمانکاران محلی کارمی کنند دارید؟

  2. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سردبیر گرامی
    جهت تکمیل بحث بازنشستگی استان فارس باطلاع جناب وصلی میرساند که نهایت ظلم درحق همکاران شده است بدین صورت که پاداش سنوات در دو قسط بفاصله زمانی شش ماه
    وام پایان خدمت دردوقسط بفاصله هشت ماه
    ذخیره صندوق پس انداز بفاصله پانزده ماه
    پاداش تشویقی درسی قسط بفاصله سی ماه
    ذخیره مرخصی ها داده نشده احتمال اقساطی وجوددارد(درده قسط بفاصله بیست ماه)
    تفاوت رفاهیات پرداخت نشده است(تصویب نشده)
    ازتعدادی همکاران سه الی هشت روز پاداش تشویقی کسر شده که تقریبا بیست الی بیست وپنح میلیون تومان میشود
    کسانی که سابقه بالای سی سال داشته اند بازنشستگی ازآنها کسر وبه صندوق خدمات کشوری واریز وتاکنون بحساب بازنشسته ها برگشت داده نشده است(اشتباه امور مالی اداره پرداخت ها)سرورگرامی اینها گوشه ای از ظلم وستم مخابرات استان فارس درحق کسانی شده است که سی سال عمر خودرا دراین شرکت تلف کرده تاخداوبندگانش راﺽی باشند واقعا این حق کشی نیست مااگر کافرهم بودیم اینچتین حق ما نبود. یاعلی مدد

  3. ناشناس می گوید

    سلام جناب مهندس وصلی احتراما جمعی از کارکنان استان لرستان علیرغم ابلاغ چارت سازمانی به این استان ماههاست که بلاتکلیف وبی ردیف بوده بابی تفاوتی مسئولان امرمواجه ایم ومتاسفانه بی هیچ توضیح منصفانه ای مارا می پیچانند وفقط با سیاسی کاری ردیفها رابی هیچ دلیل ومنتطقی به برخی افرادخاص بدون درنظرگرفتن سوابق وسایستگی ها واگذارنموده اندومدیرعامل محترم واعضائ محترم هیئت مدبره قانون رادورزده وبی عدالتی را به حداعلائ خودرسانده اند خواهشمنداست رسیدگی نمایید

  4. م می گوید

    هیات های حل اختلاف ، تجربه پاسخگویی به بنگاه بزرگ و پر مشغله ای مثل مخابرات را ندارند، مرجع
    رسیدگی به مسایل حقوقی مخابرات ، به دیوان عدالت احاله شود.

    سیار و ثابت از هم جدا نیست ، ضمن حذف عاملیت استانها، بعنوان شرکت های مخابراتی، با تمرکز حساب در مرکز دوباره سیار و ثابت یکی اعلام شود.

    طبقه بندی مشاغل بصورت یکپارچه و سراسری اعمال شود و روشهای آزمایش و خطا تعطیل گردد، برای طرح های آزمایشی با احتیاط ، پایلوت انتخاب شود تا نتایج قابل بر رسی باشد.

    نسبت به یکپارچه کردن سیستم بازنشستگی 7%و 9% شجاعانه عمل شود و به حقوق انسانی بیشتر از هرچیزی بها داده شود.

  5. ناشناس می گوید

    با سلام و عرض ادب
    به استحضار می رساند با توجه به اینکه اکثر نیروهای شرکتی از طریق همکاران رده بالای شرکت وارد این مجموعه شده اند ( بدون آزمون یا مجوز استخدام و . . . . ) و شرکت را به صورت طایفه ای اداره میکنند و از دامنه امنیت خوبی هم برخوردارند سئوال اینجاست که
    1 – آیا همکار رده بالایی که بیش از 10 – 15 نفر وارد این شرکت کرده واقعا انتظار دائمی شدن ظلم نیست ؟؟ چرا که بعد از رسمی شدن شاید کارایی که الان دارند ( که خیلی بندرت است ) را نخواهند داشت – شرکت به صورت طایفه ای ( دولت سایه حضرات تبدیل خواهد شد ) اداره خواهد شد .
    2 – چه سیاستی ( سند مکتوبی ) در قبال قرارداد یا رسمی کردن آنها وجود دارد که مدیریت شرکت نیز از طریق این طایفه اداره نشود و در حق همکارانی که چندین سال در حد کارشناس مانده است ظلمی نشود ؟؟
    3 – از آقای وصلی پرسیده شود همکارانی که با تجربه خیلی زیاد بازنشسته میشوند چرا مدیریت شرکت آموزش های لازم را در این خصوص برای همکارانی که حداقل 15- 20 سال ( سنوات )دارند را نمی دهند ؟ چرا که فکر میکنند بعد از بازنشستگی همچنان بعنوان مشاور این شرکت خواهندبود .
    4 – جبران هزینه های وارده عدم آموزش ها بعهده کیست ؟؟ مدیران از خود راضی یا کارشناسان سرکوب شده ( توسط همین مدیران رده بالا )
    5 – کی و توسط چه کسی همکاران لایق شناسایی و تحویل سیستم مدیریتی این شرکت خواهد شد ؟
    البته لازم به ذکر است با توجه به شناختی که از آقای مهندس وصلی داریم انتظار داریم مدیران لایقی را در جهت تصمیم گیری های بهینه این شرکت قدمهای مضاعفی را برداشته و به سرانجام برسانند . و از نیروهای جوان نیز بخوبی استفاده نمایند .
    6- چرا در شرکتی که نامش مایه افتخار همکاران و مدیرانش بوده برنامه ای برای پرسش و پاسخ با مدیرعامل و هیات مدیره ( حتی سالی یکبار ) ندارند ؟؟ و چرا عملکرد آنها مورد سئوال کارکنان قرار نمیگیرد ؟؟

    در آخر بقول این جمله معروف که ” تا دلی آتش نگیرد حرف جانسوزی نگوید ” اگر قرار بر نوشتن دردهایمان بود که صد البته در این مقال نمیگنجد .

    1. یه بنده خدای شرکتی می گوید

      با عرض سلام خدمت جناب آقای مهندس وصلی و سردبیر محترم
      دوست عزیزی که اینطور غرض ورزانه صحبت میکنی نمی دانم در کدام استان تشریف دارید و از کدام نیروی بخش خصوصی بدی به شما رسیده که اینطور تر و خشک را باهم می سوزانید ( قرار بر این شده که مشکلات خود را مطرح کنید نه زیرآب همکارتان را بزنید ) در استان آذربایجان … همه کارمندان رسمی که مدیر هستند طالب نیروی بخش خصوصی هستند زیرا با یک پنجم حقوق و مزایای شما دو یا سه برابر از آنها کار می کشند و حق هر نوع اعتراض را هم از آنان سلب نموده اند الان 17 سال است با کمترین حقوق و مزایا و بدون ادعا در مخابرات با مدرک کارشناسی مطلوب جوانی خود را به سر برده و از نظر مادی هیچ بهره ای نبرده ایم ( حتی هنوز صاحب خانه هم نشده ایم ) اگر به خدا و روز قیامت اعتقادی دارید با سخنان نسنجیده خود قلب این قشر زحمت کش را بیش از این به درد نیاورید ( تمام دوستانی را که می شناختم و مثل بنده در ادارات دیگر بصورت بخش خصوصی کار می کردند سالها پیش به قرارداد اداره خود درآمده اند و الان حتی پست و مقامی نیز دارند )
      در پایان ضمن تشکر از سردبیر و جناب آقای مهندس وصلی برای تمامی همکاران مخابراتی چه رسمی و چه بخش خصوصی آرزوی سلامتی دارم

      1. رسمی می گوید

        سلام

        علت موضعگیری همکار عزیزمان فکر کنم ورود نیروها با پارتی بازی است چرا من نتوانستم برادر تحصیل کرده خود را به صورت شرکتی وارد مخابرات کنم؟
        همکاری را می شناسم که از همه رده ها از راننده و نیروی خدماتی گرفته تا دبیر خانه و غیره اعضای فامیل خود را آورده و همه جا را قبضه نموده و جای هیچگونه ترقی و پیشرفت برای پرسنل غیر خودی باقی نگذاشته است.

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          من هم نتونستم تا حالا حتی سایه یه نفر رو بیارم شرکتی کنم ….

  6. محمد حق جو می گوید

    با سلام من ليسانس كامپيوتر با ١٥سال سابقه كار و شغل فني هستم و هنوز شركتي هستم و حقوقم يك ميليون هست آيا براي جذب ما برنامه اي داريد. واگر نداريد دريافتي ما خيلي كم ميباشد برنامه اي براي حل اين معضل داريد

  7. ناشناس می گوید

    سردبیر جان با سلام
    چرا اختلاف حقوقی بین کارکنان زیر ساخت ومخابرات را نمایش ندادید ممنون میشم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من مستندی ندارم

  8. کارکنان مراکز مخابرات روستایی استان اردبیل می گوید

    سردبیر محترم از آقای وصلی بپرسید که وضعیت کارکنان مراکز مخابرات روستایی از لحاض مالی جوابگوی نیازهای معیشتی آنها نیست واکثرا در آستانه بازنشستگی قرار گرفته وحداقل حقوق قانون کار را بدون اعمال طبقه بندی پرداخت می کنند ازایشان بپرسید برنامه آتی حضرتعالی در این مورد چه هست.

  9. سرباز وطن می گوید

    باسلام از آقای مهندس وصلی درمورد حق اولاد فرزندان دختر بالای 18 سال سئوال فرمائید که چرا علی رغم اینکه طیق مصوبه هیئت دولت مثل بقیه تعهدات زمان دولتی برعهده شرکت خصوصی است ولی الآن منوط به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل شده ودرصورت اتمام تحصیلات پرداخت نمی شود.

  10. ناشناس می گوید

    سلام وتبریک میلاد مسعود حضرت قائم .احتراما در تایید فرمایشات همکارم ازلرستان بعرض میرسانم که مدیر عامل این استان متاسفانه تاکنون نه برنامه ای داشته ونه حتی یکبار جلسه پرسش وپاسخ.وبیش از یکسال است که عملا شرکت رادچار بی انگیزکی نموده وفقط درپی بقای خود بجای بقای سازمان است امید که شمامدیران ارشد خطای مدیران اسبق را نکنیدوقبل از اعتراض کل مجموعه لرستان به فکرچاره باشید .

  11. محسن می گوید

    با سلام و احترام
    با وجودیکه بارها سئول کرده و پاسخی داده نشده لطفا باز هم از آقای مهندس وصلی بپرسید چرا از اواسط سال 89 حق نوبت کاری کارکنان 9 درصدی ( خدمات درمانی ) که بعضا تعدادی از کارکنان حدود 24 سال نیز کم میگردیده است ، بدون اطلاع همکاران و اجازه از سازمان بازنشستگی ( از سازمان سئوال شده دستورالعمل در این رابطه نداشته اند ) از کسورات که شامل پرداخت در بازنشستگی میباشد ، کسرنگردیده است . تا اکنون بین حقوق بازنشستگان خدمات درمانی و تامین اجتماعی در مورد حق نوبت کاری اختلاف باشد . وچگونه میتوان این اختلاف را جبران نمود ؟ با تشکر

  12. ناشناس می گوید

    با سلام بر سر دبیر محترم و مهندس وصلی
    من در سال 70 استخدام شدم مدرک کاردانی رادیو ماکس در سال 72 اخذ نمودم و بعد از او جی تی(دوره عملی) در مرکز نگهداری مایکروویو سقز مشغول به کار شدم . قبل از خصوصی سازی گروه من 13 بود در سال 89 بعد از خصوصی سازی و طرح طبقه بندی مشاغل گروه من همان 13 و رتبه 1 یک شد. با اینکه اینجانب در برج هفت 93 مدرک کارشناسی مرتبط (مهندسی تکنولوژی مخابرات- انتقال) را اخذ نموده ام اما در گروه و حکم من هنوز هیچ تغییری ایجاد نشده و در ردیف مدرک تحصیلیم همان کاردان کاربردی ذکر شده. در واقع از سال 88 تا حالا با اینکه مدرک کارشناسی را ارائه داده ام گروه من همان گروه 13 می باشد. خواهشمندم این موضوع را توضیح دهید چون مشکل عده ای از همکاران دیگر نیز میباشد.

  13. همکار می گوید

    با سلام واحترام

    من دو سوال داشتم که به هم مربوطه :
    1-وضعیت استخدامیهای 92 آخرش چی میشود؟ آیا طبق آیین نامه داییم میشوند ؟یا تا ابد قراردادی هستیم
    2- چرا خانمهای استخدامی 92 نباید بتوانند از طرح نیمه وقت برای بچه هاشون استفاده کنند مخصوصا الان که دولت محترم و مجلس اینقدر تاکید روی این مساله داره چرا مخابرات مانع میشه ؟

    پیشاپیش ممنون از جوابهای قانع کننده شما

  14. پورچه می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    اینجانب اسدا.. پورچه کارمند شرکت مخابرات سمنان مدت 6 سال است که حق ایثارگریم توسط شرکت قطع شده است،از آقای مهندس وصلی تقاضا دارم نسبت به برقراری حق ایثار گری اینجانب که در استانه بازنشستگی هستم اقدام لازن را مبذول فرمائید.

    با تشکر

  15. رضا می گوید

    با سلام
    ترا بخدا وضعیت پرداخت حقوق در بوشهر را سامان ببخشید. بخدا دیگه از این وضع خسته شده ایم. پرداخت حقوق هر ماه از دهم ماه بعد آن هم به صورت قسطی .این بود نتیجه خصوصی سازی که از آن دم می زدید.و وعده و وعیدهای آنچنانی می دادید.آیا واقعا کسی نیست ما کارکنان بوشهر را از این وضعیت نجات دهد؟ بخدا دیگه شرممان می آید از این همه نوشتن و جواب نگرفتن.
    با تشکر

  16. آرمان می گوید

    با سلام
    همانطور كه مشاهده ميكنيد در مورد جذب فرزند همكارفقط يك سوال كننده داشتيم و اين نشان مي دهد تعداد اين تقاضاها در هراستان انگشت شمار است ( مثلا در لرستان فكركنم سال 84 دو مورد وجود داشت ) بنابراين از هيئت مديره محترم تقاضا مندم در جهت تامين نيروي متخصص خود علاوه برنيروهاي شركتي فرزندان همكار را نيزدر اولويت قرار دهند ( دراينصورت پولي هم نصيبشان مي شود ).
    در مورد وضعيت شركت
    1 – تقاضا داريم كارهاي شركت به پرسنل واگذار شود زيرا 90 درصد كارها با درون سپاري انجام پذير است وعلاوه بر اينكه هزينه شركت كاهش محسوسي پيدا ميكند پولي هم در جيب كاركنان وارد شده جبران حقوق كم را مي كند ( كاركنان دلسوزانه و با كيفيت تر كار را انجام مي دهند )
    2 – بايد فكري به حال سرعت و كيفيت adsl ( منبع درآمدتلفن ثابت است ) نمود .
    3 – اداره آ موزش بايد فعاليت خود را بيشتر كند .
    با تشكر از زحمات جنابعالي

  17. ناشناس می گوید

    با سلام
    جناب اقای مهندس یکی از بندهای احکام صادر شده توسط وزیر محترم ارتباطات به اعضای هییت مدیره (فکر کنم بند 2) بهبود وضعیت معیشت کارکنان میباشد لذا باتوجه به اینکه حضرتعالی هم اطلاع دارید اختلاف حقوق بین کارکنان زیر ساخت نسبت به شرکت مخابرات بسیار بالاتر میباشد (با توجه به اینکه روزگاری همه در یک سیستم بودیم)
    لذا از حضرتعالی وتیم جدید که امید همه کارکنان میباشید انتظار هست که پرسیده شود چه راهکاری برای این وضعیت ورسیدگی به وضع معیشت کارکنان با عنایت به دستور صریع وزیر محترم دارید ؟ با تشکر

  18. ناشناس می گوید

    اقای وصلی باعرض سلام خواهشمند است واقعا فکری اساسی بابت حوزه معاونت نیروی انسانی
    شرکت بکنید معاونتی که بصورت سلیقه ای با قوانین برخورد
    میکنند هر که در حلقه باشند به تمام چیزهای که حق ویا ناحق باشد میرسد ………….
    بد نیست کنکاشی در حوزه نیروی انسانی بکنید تا ببینید چگونه
    و بر چه اساسی به اینجا رسیدند

  19. شرکتی mdf می گوید

    باسلام جناب آقای مهندس وصلی و عرض تبریک به حضرت عالی به عنوان عضوء هیئت
    مدیره شرکت مخابرات ایران .
    ما از عملکرد خدمات اول مخابرات راضی بودیم اما از عملکرد شرکت شسکام راضی
    نیستیم چرا که هیچ یک ار برنامه های آن روی اصول و قوانین نیست از زمانی که
    شسکام روی کار آمده هرج و مرج کاری بخصوص در شبکه هوایی و کابل به وجود آمده
    است این شرکت به فکر کار نیست فقط به فکر سود خویش است .
    دیگر خبری از جریمه تاخیر خرابی برای شرکت پیمانکار وجو ندارد و مامور خرابی نیز به
    میل خود هر زمان بخواهد خرابی مشترک را رفع می کند یا حتی نه .
    واحد mdf از سخت ترین و مشکل ترین واحدهای فنی مخابرات بوده و هیچ یک از کارکنان
    میل به واحد را نداشته و بالاجبار به این واحد انتقال داده شده اند.
    این واحد جزء مشاغل سخت و زیان آور است و برابر ماده 52 قانون کارساعات قانوی
    کار در هفته برای پرسنل آن36 ساعت است .
    اکثر پرسنلی که در این واحد کار می کنند دچار آرتروز مفاصل شده اند.
    پس چرا ما از 7:30 تا 18:30 کار کنیم وروزهای پنجشنبه و ایام تعطیلات نوروز و ایام دیگر
    سرکار باشیم و خبری از اضافه کاری و حق شیفت نباشد.
    آیا این عدالت است ؟
    آیا کسی که در روز 10 دقیقه کار مفید ندارد(شرکتی اداری) با ماکه از ابتدای روز تا پایان
    کار در حال فعالیت هستیم حقوق حتی کمتر هم باشد.
    تو رابه خدا بعد از 18 سال سابقه و با هر دو پای آرتروزی این است عدالت؟

  20. رسمی می گوید

    باسلام برسردبیرشجاع و همکاران محترم و جناب اقای مهندس وصلی که از مدیران با سابقه و توانمند هستند بشود تا با حضورایشان مشکلات همکاران کم شود. انچه که بنده در کامنت های همکاران کمتر با آن برخوردم. مشکل ساختار و سازمان جدید است که شرکت را دچار چالشی بزرگ نموده بخصوص وضعیت همکارانی که بیشتر از 28 سال سابقه دارند و در این ساختار جدید متضرر می شوند. تقاضا می شود با یه بررسی و کمک به حال اینگونه همکاران رسیدگی شود( بخصوص در شهرستانها)، حداقل اگر ردیفشان حذف شده مبالغ مربوطه تا بازنشستگی حذف نشود.

نظرات بسته شده است.