مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خطوط بلااستفاده مشترکان تلفن ثابت تعیین تکلیف می‌شود

مخابرات ما (همراه- خبرگزاری مهر) –  لطیف وصلی با بیان اینکه هزینه راه اندازی و دایری یک خط تلفن ثابت با توجه به مکانی که این خطوط راه اندازی می شوند، خطوط بلااستفاده مشترکان تلفن ثابت تعیین تکلیف می‌شودحدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد می شود، اظهار داشت: این درحالی است که مخابرات هر خط تلفن ثابت را ۵۰ هزار تومان می فروشد و علاوه بر آن باید هزینه نگهداری این خطوط را نیز بپردازد.

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۶ میلیون خط تلفن ثابت در کشور بلااستفاده مانده است که نگهداری این خطوط، با وجودی که برای مخابرات هزینه به همراه دارد، اما سودآوری ندارد.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به پیشنهادی که این شرکت برای افزایش نرخ های مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده است خاطرنشان کرد: برای توسعه مخابرات و کاهش هزینه های سربار، باید تکلیف این خطوط نیز مشخص شود که در این زمینه از رگولاتوری خواسته ایم برای خطوط تلفن ثابت بلااستفاده تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه بازار تلفن ثابت هنوز به اشباع نرسیده است اضافه کرد: براساس تکلیفی که رگولاتوری برای مخابرات تعیین کرده است باید سالانه ۵۰۰ هزار خط تلفن در کشور دایر کنیم و در این راستا می توانیم از ظرفیت خطوطی که واگذار شده اما کارکرد ندارد نیز استفاده کنیم.

وصلی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران در بسته پیشنهادی خود به وزارت ارتباطات برای افزایش نرخ های مخابراتی، موضوع افزایش آبونمان را علاوه بر افزایش حق اتصال خط تلفن ثابت دیده است تا هزینه آبونمان برای مشترک، سبب شود چنانچه از خطی استفاده نمی کند آن را به مخابرات بازگرداند. چرا که مخابرات بر روی این خطوط سرمایه گذاری بسیاری انجام داده اما در عمل از این منبع، هیچگونه درآمدی ندارد.

601270cookie-checkخطوط بلااستفاده مشترکان تلفن ثابت تعیین تکلیف می‌شود

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. کارشناس مخابرات می گوید

    سلام
    بعد از توافق حاصله مابین شرکت اعتماد مبین با دولت و انتخاب هیئت مدیره هم سو با اهداف
    دولت و توافق عنقریب دولت با افزایش آبونمان و تعیین تکلیف امتیاز تلفن های ثابت بلااستفاده
    و تعیین اهداف توسعه ای از جمله بحث تجارت دیجیتال به نظر می رسد منبع مالی بسیار قابل اتکایی چهت شرکت فراهم گردیده بنابر این شرکت بایستی بر محور های زیر متمرکز
    نماید .
    1- ایجاد مدیریت مالی منظم و متمرکز با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و کارشناسان
    مجرب-
    2- دسترسی به اطلاعات شفاف در هرلحظه جهت پیش بینی تحقق اهداف مورد نظر

    3-تمرکز بر مدیریت استانهای ضعیف جهت خارج نمودن آنها از وضعیت بحرانی

    4- تزریق منابع مالی لازم در اسرع وقت به استانهای ضعیف

    1. کارمند مخابرات می گوید

      سلام و درود بر این “کارشناس مخابرات” که چنین موضوعی را به این صورت بسیار دقیق بیان نموده است.
      واقعا حیف است که ایشان خود را “کارشناس مخابرات” معرفی کند و لازم است با این ریزبینی و نگاه کامل وی را “مدیر مخابرات” و “پیشکسوت مخابرات” معرفی نمائیم.
      خداوند توفیقتان دهد.

نظرات بسته شده است.