مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرانجام نرخ‌های جدید تلفن ثابت با تکیه بر ۳ فاکتور

[box]مخابرات ما – عمیدیان: قطعا تعرفه‌هایی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می‌شود همسو با برنامه‌های توسعه‌ای کشور است.[/box]

 

مخابرات ما (همراه – ايتنا) – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه مخابرات باید منوی ارائه خدمات به مردم ارائه دهد، گفت: مجموعه‌ای از سه فاکتور را جهت تدوین نرخ‌های جدید تلفن ثابت در نظر می‌گیریم.

علی اصغر عمیدیان گفت دوره گذشته مخابرات را مانند قفلی بر حوزه دسترسی‌های ارتباطی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای مهندس خسروی در شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت‌های این حوزه را تا شش برابر افزایش داده بود، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم مصوبه کرد تا شرکت مخابرات ایران با ارائه برنامه توسعه‌ای منطبق با سرمایه‌گذاری‌های از پیش انجام شده، امکان تعدیل تعرفه‌های ارتباطی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف از چنین الزامی توسعه بخش مخابرات کشور بود، درباره تعدیل تعرفه تلفن ثابت عنوان کرد: افزایش تعرفه‌های ارتباطی معقول و منطقی خواهد بود و به نحوی صورت می‌گیرد که برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت عمل شود.

رگولاتور ارتباطی در پاسخ به این سوال که آیا این برنامه توسعه‌ای همان برنامه دوره قبل هیات مدیره مخابرات است؟، گفت: خیر؛ منظور برنامه‌ای است که با نظر ما اصلاح شد. تأکید ما این بود که درصدی از درآمدهای تلفن ثابت از طریق ارائه خدمات ارزش افزوده محقق شود.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه نباید تنها از محل یک خط تلفن ثابت از مردم پول زیاد دریافت کنیم ابراز کرد: به شرکت مخابرات ایران گفته بودیم که اگر توسعه با فناوری‌های مورد نیاز را انجام دهند و سرویس ارزش افزوده ایجاد کنند، اجازه افزایش تعرفه را به آنها می‌دهیم.

عمیدیان تصریح کرد: ساده‌ترین کاری که در ارتباط با تعدیل تعرفه‌های تلفن ثابت می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که نرخ‌های ۳۰ و ۳۳۰ ریال برای ارتباطات درون استانی و بین استانی را به ارقام بالاتری می‌رساندیم.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر مجموعه‌ای از سه فاکتور آبونمان، حق اتصال و تعرفه متناظر با خدمات و سرویس‌ها را ملاک تدوین نرخ‌های جدید ارتباطی در این حوزه قرار داده‌ایم.

او معتقد است با توجه به اینکه ارائه همه نوع خدمات تلفن ثابت در تمامی شهرها به شکل یکسان نیست، باید مدلی فعال و داینامیک جهت تدوین تعرفه‌ها و توسعه برنامه‌های این شرکت در نظر گرفت.

عمیدیان درباره نحوه اجرای چنین الگویی که می‌تواند در عمل بسیار پیچیده باشد، گفت: بازه زمانی مشخصی برای عملیاتی شدن در نظر می‌گیریم تا اگر در اجرا موفق بودند، ادامه دهند در غیر این صورت جلوی اجرا گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: قطعا تعرفه‌هایی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می‌شود همسو با برنامه‌های توسعه‌ای کشور است. در دوره قبل هیات مدیره مخابرات هم آماده ارائه و تدوین تعرفه‌های ارتباطی بودیم اما برنامه توسعه‌ای نیاوردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر با تأکید بر اینکه دولت سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش Core و Edge انجام داده که باید به بخش Aggregation و Access نیز منتقل شود، اظهار کرد: اینترانت استانی دست مخابرات است و با فرض اینکه تمامی سرمایه‌گذاری‌های لازم تا مرحله Edge صورت گرفته باشد اما مخابرات توسعه نبافته باشد، تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها قبل از رسیدن به منازل مردم با در بسته مواجه می‌شود.

وی در پایان گفت: مخابرات باید به سمتی برود که منوی ارائه خدمات در اختیار مردم قرار دهد و مردم حق انتخاب داشته باشند.

وزیر ارتباطات روز گذشته در حاشیه همایش سراسری روابط عمومی مجموعه‌های تابعه وزارت ارتباطات در ارتباط با تعیین تکلیف تعرفه‌های تلفن ثابت گفته بود که این موضوع امروز در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی خواهد شد.

 

604300cookie-checkسرانجام نرخ‌های جدید تلفن ثابت با تکیه بر ۳ فاکتور

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. بیدل می گوید

    با سلام
    خدا بسازد از این به بعد برای شرکت مخابرات و برای کارکنان شرکت به گل نشسته مخابرات با این هیات مدیره جدید.هنوز نه به باره و نه به داره!!!!خبر افزایش در آمد شرکت مخابرات توسط یکی از اعضا هیات مدیره در رسانه ها پیچید واقعا مخابرات با این هیات مدیره به کجا خواهد رسید.شرکت ها و سازمان های دیگه این کشور تعرفه خدمات شون را افزایش می دهند پولش را از ملت میگیرند از مدیرانشون سوال میشه چقدر افزایش دادین تکذیبش می کنند اونوقت تومخابرات عضو هیات مدیره هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ خبری نشده خبر افزایش درامد مخابرات را میده ، رسانه ها هم که منتظر سوژه هستند!!!درسته دولت ، دولت تدبیر و امید هست ولی آقای هیات مدیره اینجوری امید داشتن خیلی خوشبینی کاذب هستش!

  2. صبوری می گوید

    سلام
    بحران را با بحران نمی توان درست کرد .تفکرات دولت بیشتردرفضای مجازی قراردارد تا درواقعیت . البته مخابرات ایران هم تابحال درعملکردها شفاف سازی نمی کند.
    خلاصه بادعا باراني به پشت بام مخابرات ایران نمی بارد.

  3. زاگرس می گوید

    قضیه این افزایش تعرفه شده همون قضیه توافق هسته ای گروه پنج به اضافه یک و ایران که اولش گل و بلبل بود و آخرش شد اما و اگر اينجا هم وقتی که مذاکره داشت برای تعیین اعضا هییت مدیره انجام میشد قرار بود کارهای زیادی انجام بشه و حتی چند روز پیش مصاحبه یکی از اعضای هیئت مدیره حاکی از افزایش درآمد 700 میلیارد تومن بود حالا کم کم امیدها داره با گذشت زمان به ناامیدی بدل میشه خدا عاقبت این کشتی در حال به فرو رفتن به گل رو به خير کنه

    1. یک نفر می گوید

      آفرین احسنت. دقیقا همینه. این کارها فقط وقت تلف کردن ما هستش

  4. کورش می گوید

    ما که خبر از پشت پرده نداریم هر حرفی بزنیم بنظر منطقی نیست شاید اصلا مخابرات یه مشکل اساسی داره (و ما خبر نداریم) که نمیتونه ادعایی بکنه و از طریق قانون جلو بره شاید.

نظرات بسته شده است.