مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – مدیران جدید که بشارت به شفافیت دادند به آن عمل کنند!

[box]مخابرات ما- در ذیل یکی از مطالب , مسئله مدیران مشهدی مطرح شد.در کنارش گفتگوهای جالبی پیش آمد.لطفا بخوانید.[/box]

shoma-neveshte-eed-slide

مخابرات ما – دیروز مطلبی داشتیم با این عنوان و در اینجا:

شنیده ها- دولت با حذف شرکتهای استانی مخالف است.

در ذیل این مطلب کامنتی منتشر شد در باره مشهدی ها و مدیران امروز مشهدی در مخابرات ایران.

در ادامه بحث یکی از اعضای سایت واقعا زحمت کشیده اند و متن جالبی نوشته اند که واقعا ارزش خواندن دارد.

من خیلی سعی کردم عنوان یا تیتر مناسبی برایش پیدا کنم! اما نشد.لذا برای انتخاب عنوان دست به دامان سردبیر شدیم.

بهر حال, این دوست خوب ما در تحلیل شرایط امروز مدیریت می نویسد:

[box]ساکی

جناب سر دبیر با سلام
خدا خیرت بدهد که انصاف را رعایت می کنید من به مشهدی و غیر کار ندارم مشکل از اینجاست که اگر یک کدا خدا را بیاوری شهر و شهردار ش کنی این کد خدا برای شهر جواب نمی دهد هرچند این کدخدا آدم خوب و صادق و دلسوز باشد چون کدخدا با تعدادمعضلات کمتری درگیر بوده در مقایسه با شهر هم تجربه برخورد با هزاران کار و گیر و گور قوانین و مقررات و تکنولوژی شهر را نداشته و سالها زمان می خواهد که این آقایان کارها را یاد بگیرند الان هم این دوستان نازنین مشهدی از موقعی که در مقام تصمیم گیر تشریف فرما شده اند یک قفل رمز دار به کلیه کارهای مخابرات زده اند که حتی این شهری های هوشمند با تجربه هم آچمز شده اند و کار مخابرات مانده به خدا که با معجزه یا کلیدی باز شود دوستان مشهدی به واسطه اعتماد به دوستان خودشان از تهرانی ها دوری می جویند و به اطراف و اکناف سردار جنگل هم را ه نمی دهند و این شده که نه کاری از پیش جلو میرود و نه اینکه ذره ای کوتاه بیا هم نیستند حال این دوستان می خواهند الگوی استان خراسان را در تهران پایتخت پیاده کنند آیا بنظر شما جواب می دهد ؟ نه والله رستگاری این دوستان در این است که به افراد توانمندتر از خودشان که کم نیستند بها دهند و بگذارند همه پرسنل از هر جا که الحق فرزندان راستین ملت و دولت هستند رشد کنند شکوفا بشوند و شرکت ومملکت را آباد کنند بابا دنیا دو روز هست ما که مسلمان هستیم اعتقاد به آخرت داریم مگر قراراست چیزی با خود به دنیای اخرت ببریم ؟ ( ببخشید که موعظه هم کردم )
بیایید این دوست و رفیق بازی را فدای مصلحت امروز شرکت کنیم چون آیندگان ما را نخواهند بخشید اگر به منفعت شخصی خود باشیم این امکانات مال عده خاصی نیست مال همه هست تصمیم درست را باید بهترین فکرها بگیرند نه اینکه پایمان به میز رسید بفکر دوست و همشهری و … بدون توجه به این امانتی که بدوش مان گذاشته اند باشیم فعالیت این دوستان چی بوده طی این مدتی که مدیریت کرده اند جز نابودی تخصص و انگیزه نیروی انسانی ، هدر دادن سرمایه ها ،تاخیر در تصمیم گیری ها مهم ، اوردن دوستان خود یه حوزه مدیریت ، فرار از مسئولیت ، نتیجه اش همین میشود که مخابرات با این همه سرمایه ،نیروی انسانی ضرر ده بشود ایندگان را جه جوابی دارید سر خدا که نمی شود کلاه گذاشت حالا گیرم سر تهرانی ها بشود کلاه گذاشت ولی همه هم می فهمند و کاری پیش نمی رود و بردار برایند می شود صفر چون کار در یک محیط بسته صفر است . این دوستان در سردار حتی از ترس ارتقا دانش و گسترده شدن آن در جلسات کارشناسی هم عده معدودی را راه می دهند بارها شده جلساتی را که از قسمتهای مختلف بایستی حضور داشته باشند ( ختی جلسات کارشناسی ) با دو سه نفر افراد خودشان و با کمتر از حد نصاب برگزار کردن چرا ؟ از خودشان بپرسید چون کار در اطراف خودشان بچرچد نه در فضای شرکت . اینها درد است که نمی دانیم به کی باید درد دل کنیم
آقای سردبیر ( سنگ صبور ) با اینکه نمی دانم کیستید و شاید اسمتان را بگویید من شما را بشناسم ولی دل بزرگی دارید چون دل در گرو اارتقا مخابرات بستید
ار اینکه درد دل های همکاران را منعکس می کنید ممنونم و امید وارم این مدیران جدید ما که در پیامشان بشارت به شفافیت دادند اینقدر شفاف باشند که به پرسنل خود این جسارت را بدهند که بدون لکنت از کارهای بدشان انتقاد و کارهای خوب شان را تشویق نمایند چون تا امروز که اثری از کارشان ما ندیدیم اگر هم بوده شفاف سازی نکردند انشالله بیایند مستقیم به بدنه نجیب مخابرات توضیح دهند که برنانه شان برای آینده چیست ولی مرتب بدون شفافیت هی جلسات سری با مدیران ( مشکل سازان شرکت ) نگذارند اگر هم می گذارند هی تعریف و تمجید ازشان نکنید که بابا مسبب اصلی وضعییت کنونی شرکت همین بنده خداهایی هستند که دنبال تاییدیه شما از خودشان هستند که تا ابد مدیریت خود را تثبیت کنند و فرداست که خود شما ها راهم کله پا کنند[/box]

جالب بود.

ساده ولی بسیار جالب و منطقی.

شما خواننده عزیز , در این رایطه نظرتان چیست؟

 

 

605110cookie-checkشما نوشته اید – مدیران جدید که بشارت به شفافیت دادند به آن عمل کنند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. خبر داغ می گوید

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950315000309
    بالا لینک خبر
    لطفا منتشر بکنید تا ببنید با چه ادم هایی روبرو هستیم که حتی ویلاهایی آقایان بالای 20 میلیارد هزینه دارد در شهر رامسر چه برسد به دلالی بزرگواران
    به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شورای مرکزی دفترتحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: پدیده انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر با برافراشتن لوای حق و عدالت، ضربه مهلکی بود بر پیکره تمدن پوسیده و منحط غرب و لذا جبهه استکبار به منظور ساقط کردن آن و تضمین حیات خود، تاکنون راهی نبوده که نرفته باشد و روشی نیست که نیازموده باشد. باوجود پیشرفت‌های شگرف جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف، باید پذیرفت که جنگ عظیم فرهنگی کنونی، حاصل کم کاری و سهل اندیشی ما در حوزه فرهنگ و امید بستن دشمن به آسیب پذیری کشور از این طریق بوده است.

    در ادامه این نامه آمده است: مستحضرید که امروزه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان از مهم‌ترین ابزارهای دشمن برای ترویج سبک زندگی غربی و اضمحلال ارزش‌های دینی و ملی ما محسوب شده و با توجه به مدیریت غربی-صهیونیستی این شبکه‌ها، امکان هیچگونه نظارت و کنترل و حتی پیگیری قضایی در صورت وقوع جرائم برای کشور وجود ندارد. علاوه بر این، دسترسی این شبکه‌ها به خصوصی‌ترین اطلاعات کاربران و استفاده از این اطلاعات در سازمان‌های جاسوسی -به اعتراف خودشان- مسئله قابل توجه دیگری ست که معنایی جز نقض امنیت ملی ندارد.
    شورای مرکزی دفترتحکیم وحدت در این نامه آورده است: جای بسی تاسف است که رقابت با فناوری‌های روز دنیا در حالی شعار مسئولان وزارت ارتباطات شده که نه تنها بخش خصوصی داخلی برای این رقابت مورد حمایت واقع نمی‌شود، بلکه به لطف قوانین محدود کننده فراوان عملا از صحنه رقابت حذف می‌شود. سیاست‌های اجرایی شما برای استفاده مردم از فناوری و نه رشد آن، بیشتر به این می‌ماند که در جنگی تمام عیار علاوه بر در اختیار دشمن قرار دادن نقشه فتح سنگرهای خودی، راه های نفوذ و انهدام آن‌ها را نیز به روی او بگشاییم.
    در این نامه عنوان شده است: مسئولیت هزینه‌های مالی و هویتی‌ای که مردم ما برای مطالبه به حقشان از این شبکه‌ها می‌پردازند بر عهده مسئولان وزارت فناوری اطلاعات است. شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان به بخش مهمی از زندگی جوانان و نوجوانان ما تبدیل شده و مسئولیت لغزش‌ها و انحرافاتی که ذهن و اندیشه آنها را نشانه گرفته است برعهده مسئولانی است که سودآوری را ملاک عمل قرار داده‌اند.
    در این نامه اعلام شده است: خرید و فروش انحصاری پهنای باند اینترنت از دلالان سوداگر خارجی توسط وزارت ارتباطات، هزینه‌های گزافی را برای استفاده از اینترنت بر ملت تحمیل کرده و البته درآمدهای کلانی را عاید وزارت کرده است. اقدامات صوری شورای عالی فضای مجازی و شانه خالی کردن‌های وزارت ارتباطات در شرایطی ست که طبق نظر کارشناسان این حوزه، ایجاد شبکه ملی اطلاعات با تکیه بر نیروهای توانمند داخلی فرایندی ست نه چندان دشوار که تحقق آن تنها اراده، همت و غیرت مسئولان امر را می‌طلبد.
    شورای مرکزی اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت اعلام کرد: تلاش بی وقفه در راستای تحقق حاکمیت بر فضای مجازی کشور و در نتیجه دسترسی مردم به اینترنت ارزان، امن و پرسرعت از طریق ایجاد شبکه ملی اطلاعات را اولویت وزارت ارتباطات دانسته و از مسئولان ذیربط تقاضا دارد با حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع و محدودیت‌های قانونی برای بومی سازی شبکه‌های اجتماعی پیشرفته و جایگزین به مسئولیت خطیر خود که همانا مرزبانی از هویت اسلامی ایرانی این ملت است جامه عمل بپوشانند.

    انتهای پیام/

    http://fna.ir/24BC09Email Instapaper Google+ LinkedIn Pocket WhatsApp
    نظرات
    دیدگاه های ا

  2. ناشناس می گوید

    از سلطان سنجر پرسیدند، در آن وقت که بدست غزان گرفتار شده بود، چه بود که ملکی بدین وسعت و آراستگی که ترا بود چنین مختل شد؟ گفت، کارهای بزرگ به افراد خُرد فرمودم و کارهای خرد به افراد بزرگ رجوع کردم. که افراد خرد کارهای بزرگ را نتوانستند کرد، و افراد بزرگ از کارهای خرد عار داشتند. و در پی نرفتند، هر دو کار تباه شد. و نقصان به ملک رسید و کار کشور و ولایت و لشگری روی بفساد آورد.
    مصداق کامل این مطلب شرکت مخابرات استان ماست

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      استان شما؟
      هر چند كه همه جا مثل مخابرات شماست

  3. ناشناس می گوید

    درشرکت مانیزبیعدالتی بیدادمیکندخدایابدادمابرس …

  4. علی بیغم می گوید

    سلام عزیزان
    حدود 12 سال پیش من یک دیدگاه جالبی در این شرکت دیدم اونهم اینکه مدیری می گفت :زمانی که رئیس هستی اداره مال خودته و می تونی با اموالت هر کاری کنی . حالا هرچی نگاه می کنم می بینم الان هم همون دیدگاه بشدت جان گرفته و ادامه داره و بهتره بگم در زمان خصوصی خیلی بیشتر شده اینا شرکت را مال خودشون میدونند و همه می بینیم هرکاری که دلشون می خواد سرش می آرن خدا بفریادمون برسه همه فرمایشات بالا صحیح است ولی ….شرکت مال خودشونه . شما چی فکرمی کنید . مال خودشون نیست ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من كه هميشه گفتم
      شركت صاحب داره
      صاحبش هم سهامدارانش هستن
      خودشون ميدونن با شركتشون هر كاري ميخوان بكنن،
      ما اگه خيلي هنر بكنيم ، از حقوق كاركنان حرف ميزنيم كه بي كس و كار مونديم.

    2. حامد می گوید

      شرکت خصوصی نشده بکل مخابرات رو اختصاصی کردند یه تعدادمدیردر مراکز استانها که از بازنشتگیشون هم چند سالیه میگذره واسه اینکه بتونند فرزندانشون واقوامشون رو سر کار بیارند هنوز راضی نیستن بازنشست شوند. مگر کسان دیگر حق ورود به مخابرات را ندارند وباید حتما پارتی داشت تا وارد مخابرات شد. ا ….

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    نظراین دوست عزیز خوب است ولی بهتر بود شفاف تر بیان می کردند تا ما که در جریان امور اداره نیستیم اطلاعات بیشتری بدست می آوردیم.
    تشکر
    همکار فنی

  6. همكار می گوید

    سلام واقعا درست و منطقي گفتيد كاش مديران هم اين مطلب را بخونند شايد كمي روشون تاثير داشته باشه

  7. نصف جهانی می گوید

    سلام
    جانا سخن از زبان ما می گویی.

    در استان ما نیز مدیرعامل، به محض انتصاب، تمام ترددها به تهران و ساختمان سردار جنگل را محدود کرد. و افراد کمی بجز دوستان خودشان اجازه تهران رفتن دارند. و جالب است با این همه کنترل یک مدیر خوب از استان ما بصورت زیرآبی، هم اکنون در تهران در زیر مجموعه های فنی در حد مدیرکل مشغول بکار هستند. که البته خیلی تلاش شد که با انتقال وی موافقت نشود ولی نهایتا مجبور به موافقت شد.
    در استان ما هر کسی حرفی برای گفتن داشته باشد و کمی قدش نسبت به مدیر و دوستانش بلندتر نشان دهد، سریع سر و قدش را می زنند و وی را به خاک سیاه می نشانند. و متاسفانه اکثر افرادی که هم اکنون هستند به سبب تضمین حکومت شان، قد کوتاه و … می باشند.
    حال شما بفرمائید با چنین شیوه فکری و کاری، چگونه می خواهیم با توان نیروی انسانی مخابرات که همگی اذعان دارند که بهترین سرمایه مخابرات هستند به جنگ کارها رفت؟
    ارگانهای حراست و بازرسی نیز از منتسبین هستند و فقط به چشم و زبان مدیرعامل نگاه می کنند و هیچکس نیست که به مدیرعامل اشكالاتش را بگويد.
    به قول شاعر- گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
    به امید روزیکه شركت مخابرات را به دوستدارانش بدهند.

  8. کارشناس مخابرات می گوید

    سلام

    ظاهرا آقای سرائیان در مقابل آقای وصلی مصلوب الاراده هستند ! آقای سرائیان اگر نمی توانید
    به دواصل شفافیت و استفاده از خرد جمعی عمل کنید لطفا وقت گذزانی نفرمایید! با صداقت
    بفرمایند حالا حرفی بود گفتیم شما زیاد جدی نگیرید انشالله در آینده جبران می کنیم !

نظرات بسته شده است.