مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تحصن کارگران کارخانه مخابرات راه دور ایران وارد نهمین روز شد

 

مخابرات ما (همراه – خبرگزاری ایرنا )- نماینده این کارگران، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در مدت هشت روز گذشته حداقل انتظار ما این بود که یکی از مدیران ارشد استان فارس یا شهرستان شیراز و یا مسئولان سازمان صنعت و معدن و تجارت این استان برای شنیدن درد دل کارگران در میان آنان حضور پیدا کنند اما متاسفانه اینگونه نشد.
هاشم شمشیری افزود:خواسته کارگران این کارخانه، دریافت حقوق و دستمزد معوقه و حق سنوات بازنشستگی است که سال ها از آن می گذرد.
وی اظهار داشت: این شرکت در سال 1383در قالب اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد اما عملا مشکلات این شرکت از سال 1385نمود پیدا کرد.
شمشیری بیان کرد: هم اکنون میزان مطالبات یک هزار و 226 نفر از کارگران این شرکت بیش از 300 میلیارد ریال است
که هیچکس پاسخگوی پرداخت آن نیست.
وی افزود: همچنین جمع بدهکاری این شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله بانک ها، بیمه و دارایی افزون بر
دو هزار میلیارد ریال است.
شمشیری ادامه داد: در آذرماه سال 94 قرار بر بود که این کارخانه به مزایده گذاشته شود اما به دلیل اینکه قیمت کارشناسی این شرکت مربوط به سال 92 بود با اعتراض کارگران مواجه و به دستور مقام قضایی این مزایده لغو و انجام این کار منوط به تعیین قیمت جدید کارشناسی شد.
وی افزود: با گذشت چندین ماه از لغو این مزایده متاسفانه هنوز هیچ اقدامی برای برگزاری مزایده جدید انجام نشده است.
او گفت: حتی اگر این مزایده هم انجام شود، مبلغ مطالبات کارگران با توجه به تورم موجود طی سال های اخیر ارزش واقعی خود را از دست داده و به همین سبب باید خسارات وارده به آنان نیز پرداخت شود.
نماینده کارگران صنایع مخابراتی راه دور ایران افزود: با صحبت هایی که بتازگی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرده خوشبختانه در صورت برگزاری مزایده، اولویت با پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه است.
کارگران صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) از روز چهارم خردادماه جاری با برپایی چادر در محوطه ساختمان کارخانه اعلام کردند که با این روش پیگیر مطالبات خود هستند.
کارخانه مخابرات راه دور ایران (ITI) در سال 1353خورشیدی فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی آغاز کرد.

605490cookie-checkتحصن کارگران کارخانه مخابرات راه دور ایران وارد نهمین روز شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. م می گوید

    نرم نرمک از راه می آید، “پاییز”

نظرات بسته شده است.