مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – آقایان! درآمد از مسير رضايت پرسنل ميگذرد.

[box]مخابرات ما- شما نوشته اید. مختصر و مفید. تا پرسنل رضایت کافی نداشته باشد هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.شما هم بخوانید و نظر بدهید.[/box]

rezaiat-shoghli

مخابرات ما – کارمند رسمی مخابرات است. در مورد سازمان, پرسنل و رضایت شغلی حرف می زند. بنظر شما حرفهای او درست است؟

ابتدا باید بخوانید تا بتوانید نظر بدهید.پس بخوانید:

[box]

رسمی- آ- غ

درخصوص بررسی مشکلات مخابرات اینکه استانها فقط و فقط به فکر خود هستند چه از لحاظ سازمانی و پاداش و غیره فقط به استانها و درتهران رسیدگی شده ( بقول سردبیرعزیز پست سازمانیها عریض  وطویل هم شده).خوب شما یک مورد پیدا نمی کنید که در استانها کسی از اجرای سازمان جدید ضرر کرده باشد ولی این موارد در شهرستانها به وفور یافت می شود بنده پیشنهاد میدهم این مسئله را بررسی کنند که علت چیست این همه بی عدالتی در بین شرکت رواج پیدا کرد و حق کشی بوجود آمده در حالیکه اگر بخوای برای حل مشکل اداری به استان زنگ بزنی کسی را پیدا نمی کنی و کسی جوابگو نیست و کسی هم بازخواست نمی شود. همه کارها همینطوری ول و معطل مونده؟
خوب حالا شما میگویید درآمد؟! سود و آرامش؟! بگردید تا پیدا کنید؟

[/box]

 

607270cookie-checkشما نوشته اید – آقایان! درآمد از مسير رضايت پرسنل ميگذرد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. رسمی می گوید

    با سلام خدمت سر دبیر بزرگوار.
    بنده هر چه از میان کامنت ها مطالعه می کنم این جمله ( اقایان . درآمد از رضایت پرسنل بدست می آید )زیباترین و پربارترین و با مفهوم ترین جمله ای است که بدلم می نشیند، ولی ای کاش مسئولین قبل از هر تصمیمی به این باور برسند که باید به نیروی انسانی بهاء داد و مشکلات آنان را نباید نادیده گرفت .

  2. همکار می گوید

    سلام
    باید عرض شود اینکه دم از طرح طبقه بندی مشاغل زده میشود خوب است اما کدام مشاغل و کدام پرسنل اکثر نیروهای شرکتی با رابطه و نه ضابطه و با داشتن وابستگی به مدیران عامل استانها به بدنه مخابرات تحمیل شده اند و حال خواستار برخورد رسمی گونه با انها هستند شاید با یک تحقیق ساده در شرکت ها بتوان فهمید رشته تحصیلی اکثر این افراد مرتبط با نیاز شرکت نیست و اکثرا در حوزه های ستادی به کار گمارده شده و در حوزه های عملیاتی و فنی کاربردی ندارند .سازمانی که از روی رابطه شکل گرفته و وابستگی فامیلی این نیروها با مدیران رده بالا کاملا محرز است.همین نیروها امار کارکنان را بالا برده و بهره وری را کاهش داده و موجب بزرگ شدن حجمی شرکت گردیده ایکاش نیروهای جذب شده با توجه به تخصص مناسب جذب میشدند نه از روی رابطه.

    1. علی می گوید

      هزاران لایک …

  3. ناشناس می گوید

    سلام

    سردبیر عزیز

    از کارکنان بخش MCI یکی از استانها هستم گلایه داریم از مدیریت موبایل استان به خاطر عدم
    توجه به پرداخت حق و حقوق پرسنل موبایل :
    1- در پایان سال پاداشهای کلانی به مدیران و روسای این بخش پرداخت می شود
    2- بعد از وقت اداری به پرسنل یک ریال اضافه کاری پرداخت نمی شوذ .
    3- فشار کاری زیادی روی پرسنل اعمال می شود.
    4- به نظرات و پیشنهادات همکاران کوچکترین بهایی داده نمی شود.
    امید وارم مسئولینMCI توجه نمایند نارضایتی زیادی در میان پرسنل وجود دارد که منجر به افت
    کیفیت ارتباطات سیار خواهد گردید پس بنابر این مستقیما بدون اعما ل نظر استانها نسبت به پرداخت حق و حقوق کارکنان موبایل استانهااقدام نمایند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من یه ذره
      از وقتی پیر شدم
      ذهنم کند شده
      الان شما کجا هستید؟
      استان؟
      از نظر نوع رابطه؟ رسمی شرکتی؟
      کارمند/کارگر کجا بحساب می آیید؟ مخابرات ایتانی؟ همراه اول؟ سیار؟ یا …

    2. ناشناس می گوید

      سلام

      کارمند رسمی با سابقه بیش از 25 سال و در یکی از استانهای شمال غرب کشور هستم !

  4. نادر می گوید

    با سلام و درود.
    اگه مخابرات بخواد به سود وEPS مورد نظر برسد چه کارگزار چه رسمی چه شرکتی یه سرو سامانی به نیروی انسانی خود بدهد ارزش انسانیت و روحیه همکاران (بخصوص رسمی ها) را احیا کند به درد دل همکاران گوش فرا دهند.جلوی ضرر مخابرات که ضرر همکار نیز هست گرفته خواهد شد.

  5. همدانی 1 می گوید

    حرف ایشان درسته، و مشکل این هست که در ابتدا خوب خصوصی نشد؛ الان هم حداقل به نظر من حدود 10 سال زمان نیاز دارد تا درست بشود، در طی این سال ها یک عالمه برنامه اومده که درست و غلطش را کاری نداریم ، از هر برنامه ای کمی اجرا شده و بیشتر روی کاغذ پیاده شده و این سیستم مریض به این سادگی ها درمان نمیشه، به خصوص زمانی که شرکت های استانی جدا شدند و همه کاره آن ها شد مدیرعاملش . که دیدیم چقدر ظلم به سیستم مخابرات که بیت المال بود و کارکناش و مردم شد، هر مدیری با یک تیم مدیریتی به یک استانی حکومت کردند، و نتیجه اش شده این شرکتی که می بینیم

  6. کارمند تحلیل گر می گوید

    سلام
    رضایت پرسنل بسیار مهم است ولی می باید در راستای سیاستهای کلان شرکت باشد.
    در شرکت مخابرات ایران پرسنل هم نقطه قوت شرکت مخابرات ایران بودند و هم نقطه ضعف.
    پرسنل متخصص و متعهد و با انگیزه نقاط قوت شرکت بودند و پرسنل بی انگیزه و کم توان نقطه ضعف.
    بی انگیزگی پرسنل نیز به شخصیت وجودی پرسنل مربوط نبود بلکه عمدتا به سیستمهای کهنه و پوسیده پرسنلی شرکت مخابرات ایران باز می گشت.
    به محض خصوصی شدن یکبار ویرایش آئین نامه پرسنلی شرکت به سمت خوب شدن تبدیل شد ولی متاسفانه فقط در کاغذ و آئین نامه ماند و هیچموقع از ظرفیت خوب ایجاد شده در آئین نامه به نفع اهداف شرکت مخابرات ایران استفاده نشد. بلکه بصورت مقطعی هر مدیر ارشدی به نفع سیستم خودش از آن ظرفیت استفاده کرد و متاسفانه هیچ بخاطر درآمدزایی و یا تغییر سیستمهای مدیریتی دیگر از آن بهره گیری نشد.
    آیا می توانید بجز ابلاغ آئین نامه پرسنلی جدید که صرفا جایگزین قبلی شد فعالیتی اصلاح گونه در شرکتهای مخابرات ایران و یا استانها سراغ بگیرید.
    اگر آئین نامه جدید ظرفیت تغییر سطح حقوق افراد را داشت ولی این ظرفیت صرفا تبدیل به افزایش حقوق برای برخی مدیران شد بدون اینکه افزایش حقوق مبتنی بر عملکرد و یا توانمندیهای جاری پرسنل مرتب شود.
    اگر آئین نامه، ظرفیت دادن و یا ندادن اضافه کار به پرسنل را داشت این ظرفیت صرفا در اختیار مدیران استانی برای کم کردن هزینه هایشان قرار گرفت.
    ظرفیتهای آموزشی و توانمندسازی آئین نامه جدید کجا تبدیل به یک نظام آموزشی مدرن برای شرکت مخابرات ایران شد.
    و موارد بسیار زیاد دیگری که آه از نهاد آدم در می آورد که چگونه یک مشت مدیر سنتی نمی توانند از بهترین ابزار استفاده کنند و سرمایه بزرگی بنام شرکت مخابرات ایران را به نابودی بکشانند.
    این موضوعات نیروی انسانی نیز چیزی نبود که بگوئیم صرفا مشاوران خارجی می باید آنها را درست می کردند بلکه اگر به همین اساتید خوب و با تجربه مدیریت منابع انسانی دانشگاههای کشور نیز بسنده می کردیم می توانستیم سیستمهای نیروی انسانی مناسبی را جهت رسیدن به اهداف تجاری شرکت مخابرات ایران ایجاد و کنترل کنیم.

  7. کارمند تحلیل گر می گوید

    سلام
    استراتژی شرکت مخابرات ایران در خصوص سازماندهی ایراد دارد.
    شرکت مخابرات ایران قائل به متمرکز کردن امور در تهران است در صورتیکه نیاز و فرصتها در بازار بصورت غیر متمرکز و در استانها و شهرستانهای مختلف است.
    البته موضوع نیروی انسانی بحث دیگری است. نیروی انسانی در شرکت مخابرات ایران نیاز دارد که توانمند گردد. و متاسفانه پس از خصوصی ساری در شرکت مخابرات ایران هیچ موقع بدنبال توانمند کردن نیروی انسانی نبوده است.
    مشکل دیگری که در شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی شدن وجود داشته است. پرداختن به کنترل هزینه ها بجای پرداختن به افزایش درآمدها بوده است. و در نتیجه تمرکز از بازار و درآمد جای خود را به تمرکز در کم کردن هزینه ها داده است.
    بازار شرکت مخابرات ایران بازار بسیار خوبی بود و اگر شرکت مخابرات ایران حتی بصورت بی نظم نیز به دنبال کسب درآمدها و رضایت مردم در این بازار می گشت بهتر از این بود که به بهانه کم کردن هزینه ها حیطه و عطش درامدی خود را کم کرده و به کوچک سازی و منظم کردن امور بصورت متمرکز بپردازد.

    1. ناشناس می گوید

      سلام

      دوست عزیز فرمایش شما راجع به سیاست بسیار نادرست شرکت در مورد کنترل هزینه ها را بنده
      عملا شاهد هستم .برای مثال وقتی یک کابل مخابراتی و یا یک کابل برق سرقت می شوذ به جای اینکه
      سریعا در فکر ترمیم ان و راه اندازی و افزایش در امد باشند با چند روز معطلی به فکر کنترل هزینه
      واینکه از کجا با کمترین هزینه ان را تامین کنند هستند واین ضربه مهلکی است برپیکر بی جان مخابرات! از یک طرف نارضایتی مشترکان و از طرفی کاهش در امد! و اصلا متوجه مضرات این کار
      نیستند ! چون فقط به اینها گفته اند هزینه ها را کنترل کنید!

  8. امیر می گوید

    با سلام و عرض ادب
    چند وقتی می شود خبری! درست یا غلط یا در حد شایعه بر این منوال که مخابرات استان ها از بین کارگزاران، می توانند نیروهای مورد نیاز خود را که از تعهد و تخصص کافی برخوردارند جذب نمایند…
    حالا آنقدر این خبر بصورت گسترده در محیط پخش شده که برایمان شائبه ایجاد کرده
    می خواستم از شما در مورد این مسئله و صحت و سقم آن یاری بگیرم
    لطفن پیگیری و نتیجه را اطلاع دهید
    از طرف جمع همکاران کارگزار

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      امير عزيزم
      ميشه دقيقا بفرماييد كدام دسته از كارگزاران را مي فرماييد؟
      اونايي كه قرارداد بستن؟
      اگر منظورتون اوناست، ديگه كلمه كارگزار براشون معني ندار.اونا قرارداد مستقيم و كارگر مستقيم مخابراتن.كارگزار ديگه معني نداره
      ولي براي ديگران منظورتونه؟!
      نميدونم.
      درست ميشه برام توضيح بدين؟

  9. م می گوید

    طبقه بندی مشاغل را احیا کنید.

نظرات بسته شده است.