مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته ايد- كسب و كار ديجيتال اعتقاد می خواهد, که نداریم!

[box]مخابرات ما – زندگی دیجیتال, کسب و کار دیجیتال را متولد کرده است.اما نویسنده این مطلب معتقد است مدیران ما اعتقادی به آن ندارند.[/box]

 

[box]

کارمند تحلیل گر …

سلام
طاعات و عبادات شما قبول
کسب و کار دیجیتال شامل دو عبارت یکی کسب و کار و یکی دیجیتال می باشد. متاسفانه جدای از دیجیتال بودن، خود کسب و کار در شرکت مخابرات ایران نیز هنوز بلوغ خود را طی نکرده است که بتوان با دیجیتال کردن آن شرایط را در بازار بهتر و بهتر نمود.
اجازه بدهید مواردی را اشاره کنیم.
سیاست و استراتژی در مدیریت کسب و کارها بسیار مهم و حیاتی می باشد ولی متاسفانه مدیران ما در شرکت مخابرات ایران و استانها ممکن است حتی سندی استراتژیک را نیز ارایه دهند ولی این اسناد صرفا کاغذ است و بهیچ عنوان اعتقادی به ان ندارند. و بنابر این کماکان بدون هدف و برنامه راه می پیمایند.
ارزشهای بنیادین در خصوص کسب و کار صرفا در حد همان ارزشهای اولیه و ارتقا نیافته مانده است. صداقت، انسانیت، محیط زیست و … حرفهای توخالی و بدون محتوا است و هیچ مدیری در شرکت مخابرات ایران بدرستی این مفاهیم را نمی داند.
رهبری بعنوان یکی از اصول مدیریت کسب و کار نوین در شرکت مخابرات ایران جایگاه ندارد. مدیران شرکت مخابرات ایران جایگاه رهبر سازمانشان را ندارند و صرفا در حال رتق و فتق امورشان با روشهای سنتی می باشند.
انتصابات مبتنی بر شایستگی ها نیست و بدرستی انجام نمی شود. باند و باندبازی کماکان شیوه اصلی برای مدیران می باشد. ارزش دادن به منابع انسانی جایگاه ندارد. ارتباطات با ذینفعان شرکتها مبتنی بر منافع شخصی مدیران بنا شده و نه مبتنی بر اهداف تجاری سازمان.
تصمیمات مبتنی بر واقعیات و داده های به روز و صحیح نیست و کماکان تصمیمات کیلویی گرفته می شود.
حالا دیجیتال کردن چنین شیوه های مدیریتی چقدر می تواند به شرکت کمک کند؟
به نظر می رسد لازم است در ابتدا شیوه های مدیریتی شرکت بهبود یابد و مدیران به سبک مدیران کسب و کار خوب فکر کنند و کار کنند و اگر هم در برخی فرایندهای مدیریتی و بدلایل رقابتی لازم است دیجیتال شویم صرفا در آن فرآیندها این اتفاق بیافتد.
بطور مثال فرآیندهای مرتبط با مشتریان که پیشانی شرکت در مواجهه با مشتریان و بازار می باشد نخست دیجیتال شود و سپس با بلوغ ایجاد شده در بقیه فرایندهای مدیریتی بترتیب آنها نیز دیجیتال شوند.

[/box]

 

 

607920cookie-checkشما نوشته ايد- كسب و كار ديجيتال اعتقاد می خواهد, که نداریم!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. یک نظر و یک پیشنهاد می گوید

    سلام به سردبیر و همکاران سایت و تمامی کارکنان رسمی و غیر رسمی شرکت مخابرات

    سومین جلسه آقای دکتر سرائیان در شرکت مخابرات استان تهران و پیگیری امور توسط خودشان چندین سیگنال دارد:
    1- اهمیت دادن به بازار و درآمد بدلیل اینکه یکی از بزرگترین بازارهای شرکت مخابرات ایران در تهران است.
    2- پیگیری اقدامات عملیاتی توسط خودشان یعنی اینکه بجای حرف زدن در ستاد به دنبال کار کردن هستند.
    3- دل کندن از معاونین و مدیران ستادی شان که سوابق نشان می دهد تابحال هیچ گلی به سر شرکت مخابرات ایران نزده اند.
    4- انتقال سیاستها و اهداف شرکت مستقیم و توسط خودشان نشان از اهمیت دادن به موضوع اطلاع رسانی و گرفتن فیدبک دارند که نشان دهنده عدم رضایت از ارگانهای روابط عمومی و بازرسی و مدیران استانی در خصوص این وظایف هستند.
    5- کم داشتن وقت برای انجام برنامه های خودشان که باعث شده است که در کنار وظایف بسیار زیادشان چنین بازدیدهایی را در اولویت بگذارند.
    6- حضور در ماه مبارک رمضان و محدودیتهای سفر نشاندهنده استفاده از فرصت های موجود زمانی می باشد و احتمالا اگر ایام غیر از ماه رمضان بود به سفرهای استانی دیگر نیز می رفتند.
    چند پیشنهاد:
    1- استانهای دیگر گفته ها و عملکردهای ایشان در استان تهران را مو به مو شبیه سازی و اجرا کنند.
    2- معاونین و مدیران ستادی با همدلی کردن با ایشان، سیاستهای کاری ایشان را دنبال کنند.
    3- روابط عمومی، بازرسی، حراست و دفترشان، دست یاری به ایشان بدهند و ایشان را در کارهایشان تنها نگذارند.
    4- معاونین ایشان و با اجازه ایشان، سفرهای مشابهی را به استانهای مختلف رفته و اموری که ایشان دراستان تهران پیگیری می کنند را پیگیری کنند.
    5- ما نمی دانیم! شاید آقای سرائیان آخرین فرصت کارمندان مخابرات برای احیای شرکت مخابرات ایران باشند. پس همگی دست به دست هم بدهید و ایشان را کمک کنید و با گفتار گرم و تائیدهای لازم هر چه بیشتر به یاری ایشان بشتابید.
    6- سهامداران و اعضای هیات مدیره نیز با تامین خواسته های ایشان مرتب ایشان را تائید و حمایت نمایند.
    7- ماه رمضان ماه استجابت دعاست و همگی در این ایام دست دعا بردارند و برای شرکت مخابرات ایران از خداوند بهترین را بخواهند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دستتون درد نكنه
      از نوشته شما لذت بردم.
      كاري به موافقت نظر من يا مخالفتش با نظرات شما ندارم، كلا نظرات ئ ديدگاههاي شسته رفته اي بود.
      حتما مي برم روي سايت

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    واقعا این ادارات کل روابط عمومی و آموزش خیلی …. تشریف دارند که لااقل یک ماهی می گذرد که آقای مدیرعامل شرکت لفظی بنام کسب و کار دیجیتال را مطرح کرده اند و می باید این بزرگواران خودشان را بکشند که برای پرسنلی که می خواهند حرف مدیرعاملشان به زمین نماند و کاری کنند و اول بفهمند که کسب و کار دیجیتال یعنی چه؟ تا وظایف خودشان را بر سیاستهای جدید منطبق کنند.
    60 صفحه مجله ارتباطات و کلی امکانات و سایت و …. دستشان است و وقتی که به مجله مراجعه می کنیم کلی دکتر بعنوان مدیرمسئول و سردبیر و کمیته علمی و … مشغول هستند ولی دریغ از یک تشریح و توضیح برای کارمندان که “کسب و کار دیجیتالی” چیست؟
    لااقل یک ویژه نامه 4 صفحه ای با کمک کمیته علمی مجله و یا مرکز آموزش و یا واحد تحقیقات منتشر می کردید که توضیح بدهد این مواردی که آقای مدیرعامل می گویند و شرکت را می خواهند به ان سمت و سو ببرند چیست؟

  3. کارمند عهد آنالوگ می گوید

    سلام
    یکی توضیح بدهد آیا کسب و کار آنالوگ هم داریم؟
    و اگر نداریم، پس این دیجیتال بودن یعنی چه؟

    1. کارشناس مخابرات می گوید

      سلام

      احتمالا با توجه به فرمایشات اقایان هیئت مدیره کسب و کار سه نوع خواهد بود !
      1- کسب و کار دیجیتال
      2- کسب و کار آنالوگ
      3- کسب و کار با منطق فازی

      لطفا اگر کسب و کار دیگری مطرح شده است ما را مطلع فرمایند ! و ضمنا خواهشمند است در ایجاد و کار تسریع فرمایند تا لا اقل این بازار رکود کمی رخت بر بندد !

  4. ناشناس می گوید

    عنوان در این متن بد انتخاب شده است.

    نویسنده نگفته است که مدیران اعتقادی به کسب و کار دیجیتال ندارند.

    بدون در نظر گرفتن دیجیتال بودن، یکی از موضوعات کسب و کار را استراتژی و اسناد مرتبط با آن ذکر کرده است و گفته است که مدیران کسب و کار اسناد را در حد کاغذ ایجاد می کنند و چون به آن کاغذها اعتقادی ندارند آنها را کنار می گذارند و به شیوه های سنتی خودشان مدیریت می کنند.

نظرات بسته شده است.