[box]مخابرات ما- هرمزگان خبرسازترین استان بوده است.حقوق ….[/box]
مخابرات ما – امروز دوستان خبر خوبی به ما داده اند. راستش خبری که نیمه خوشحالمان کرد:
[box]
حسام
سلام
مثل اینکه امروز رسمی ها پول گرفتن ولی شرکتیها الان سه ماهه سردر گم هستیم
بیمه هم ۹ماهه پرداخت نشده
خدا خودش صبری فراتر از ایوب به ما عطا کند.
[/box]
منظور از گرفتن پول, دریافت حقوق ماه گذشته است.
از بعد رسانه ای تز مدیران سپاسگزاریم که به نوشته های کارکنان در این سایت پاسخ داده و عکس العمل نشان دادند.
اما بعنوان کارکنان این شرکت, نگرانیم:
- نگران وضع شرکتی ها که سه ماه است حقوق نگرفته اند!
- نگران بیمه ای که ماههاست پرداخت شنده
- نگران دفترچه بیمه ای که دیگر اعتبار ندارد.
- نگران ماه بعدی که بسرعت از راه می رسد
- نگران شرایطی که دیگر این حرفها عادی شده باشد …
سلام و خدا قوت بالاخره حقوق فروردین 95 بحساب هرمزگانی ها واریز شد.
خد رو شکر
سلام
بلاخره حقوق فروردین ماه هرمزگان شرکتیها پرداخت شد
ولی گفتن بیمه اسمش رو نیارین فعلا
خب با یه اسم دیگه صداش بزنن اگه با اسم بیمه مشکل دارن
ولی بیمه از حقوق واجب تره
سلام
شرایطی در شرکت مخابرات ایران پیش آمده که همه مدیران سطح بالا دنبال حفظ صندلی هایشان هستند و کسی به فکر کار نیست. مدیران سطح بالا منتظر مزه زبون مدیرعامل ایران هستند تا اینکه سریعا خود را تطبیق داده و طرحی نو برای نجات شرکت بدهند و نهایتا خود را حفظ کنند!
آآآای آقای مدیر و یا معاون نیروی انسانی شرکت، مگر مسایل و مشکلات نیروی انسانی با شما نیست؟ مگر متوجه نمی شوی که اگر پرسنل شرکت، تر و خشک نشوند و حقوقشان به موقع پرداخت نشود، پوسیده می شوند و تمام انگیزه هایشان را از دست خواهند داد. و پرسنلی که به چنین شرایطی برسد تا وقتی که بخواهند دوباره احیا شوند لازم است کلی زمان هدر برود و کلی هزینه شود تا احیا گردند.
چرا از پشت میزتان تکان نمی خورید و یه سری به استانهای دارای مشکل نمی زنید و از نزدیک مشکلات را بررسی نمی کنید تا نهایتا کار به مشکلات جدی تر نرسد.
چه کسی گفته معاون نیروی انسانی می باید فقط در تهران بنشیند و تز ساختار سازمانی بدهد و وقتی به مشکلات نیروی انسانی رسید ساکت شده و هیچ راه حلی نداشته باشد. این چه مدیريتي می باشد؟
آیا می دانید در ماه بعد چنین مشکلاتی در سطح کشور تکرار نخواهد شد؟ آیا کاری برای پیشگیری چنین مشکلاتی کرده اید؟ یا اینکه نشسته اید که آقای دکتر سرائیان به شما بگوید که چه کنید؟
مدیرعامل شرکت تعداد زیادی معاون را گذاشته که آنها چنین مشکلاتی را حل کنند، آنگاه آقایان معاونین مالی و نیروی انسانی و … نشسته اند که حتما مثلا تعرفه ها حل شود که با چماق پول مشکلات را حل کنند.
در هر شرکت و کارخانه ای غیر از شرکت مخابرات ایران و در ایام خاصی مثل ماه مبارک رمضان و عید نوروز، مدیران مالی و نیروی انسانی شرکتها و کارخانجات اگر هم شده قرض بگیرند و یا از خیریه ها هم کمک بگیرند نمی گذارند نیروی انسانی که قرار است برایشان تولید کند و درامد کسب کند، بی حقوق بمانند و دغدغه زن و بچه داشته باشند.
متاسفانه مشکل ما این است که اقایان دولتی بوده اند و فکر می کنند همیشه یه بالش نرم زیر سرشان است و از ناکجا آباد برایشان مشکلات را حل می کنند. نخیر!! آقای مدیر مالی باید بلند شوی. کت و شلوارت را دربیاوری و به خطه گرم جنوب و بوشهر سفر کنی و یه پیراهن ساده بپوشی و بدون اینکه برایت جلسه سخنرانی و تشریفات بگذارند مشکل ماه بعدی بچه های بوشهر را حل کنی. و اگر اینکار را نکنی مدیر نیروی انسانی نیستی. چونکه اولین دغدغه مدیر نیروی انسانی تامین حقوق ماهیانه کارکنانش می باشد و اگر حقوق نباشد بقیه موضوعات دیگر از جمله استعدادیابی و مدیریت مشارکتی و مدیریت خلاقیت و از این دسته الفاظ دهن پر کن به هیچ دردی نمی خورد.
برای بقیه مدیران هم همینطور. ای آقایان تهران نشین باید برای مشکلات تکان بخورید. و حل کردن مشکلات تخصص و تلاش می خواهد. دلسوزی و غیرت می خواهد. اگر می خواهید استانها را حذف کنید که هزینه هایتان را کم کنید بکنید اشکال ندارد ولی می باید کمربندهایتان را محکم کنید و مشکل آن پرسنل شبکه ای که در شهرستان تنگستان ودر گرمای 50 درجه کار می کند که شما و سهامداران به سود برسید را حل کنید. نمی شود که شما کار نکنید و فقط آنها کار کنند. و انتظار داشته باشید که چرخها و زنجیرهای شرکت بدون مشکل بچرخد.
من شاهدم که در دوران اوج کار شرکت مخابرات که همه کارمندان و کارگران شرکت تلاش جهادگونه می کردند که مرکز بسازند و تلفن دایر کنند. شخص آقای مهندس غرضی وزیر مملکت به تک تک استانها سر می زد و برخی اوقات برای تملک یک ساختمان مرکز با استاندار یک استان در می افتاد و جر و بحث می کرد و مدیر کل های استانها به محض اینکه می گفتند آقای وزیر پشت خط تلفن می باشد تمام وجودشان را ترس می گرفت که نکند یک جایی کم کاری کرده اند و وزیر می خواهد آنها را استیضاح کند. حالا چه؟ آقایان معاونین شرکت مخابرات ایران در دفاتر خود نشسته اند و کلی خدمه و حشم باد آنها را می زنند و هر که بگوید مشکلی وجود دارد سریعا فرافکنی کرده و کلی سفسطه می بافند که فلان و بیسار و ….
کارمندان سابق و بازنشسته شرکت مخابرات ایران بیایند و ببینند شرکتی را که در اوج عزت و افتخار تحویل مدیران بعد از خودشان دادند به چه روزی افتاده است و ….
مدیران عزیز و دوستان و همکاران گرامی تکانی بخورید. کار سخت نیست. رزاق هم خداست و شما لازم نیست بخاطر رزقتان فقط به دنبال پست و مقام باشید.
سلام
حرفهاي شما منطقي است فقط يك جايش كمي مي لنگد
البته من خوشحال مي شوم شما از معاونت نيروي انساني انتقاد كنيد و حتي اشكالات شركت برق را هم به او نسبت بدهيد
ولي انصافا شما هر چه اشكال هست به نيروي انساني نسبت داده ايد
معاون مالي پول ندارد
معاون تجاري ، تجارتخانه مخابرات را تعطيل كرده
معاونت راهبردي ، راهها را بسته
و …
همه را انداختي گردن معاونت نيروي انساني.
سلام
من خیال همکاران عزیزم را از بابت اینکه تغییرات و اصلاحات اساسی در نحوه مدیریت مخابرات
به وجود بیاید راحت کنم و آن اینکه با قاطعیت 100 در صد اعلام کنم امکان تغییر شیوه مدیریت
صفر است! فقط اقایان منتظرند افزایش تعرفه و یا ابونمان اتفاق بیافتد و ان را به حساب ا فزایش
درامد بگذارند والسلام !
اگر قرار بود تغييري داده بشه تا حالا داده ميشد خب ….
با اين شيوه ها، اون افزايش درآمد هم تاثيري نداره.
… اي يابا … با ز ما حرف زديم …
سلام.آخه میدانید مشکل چیست؟ مشکل اینه که هیات مدیره و مدیرعامل جدید نیومدن اول وضعیت استانها رو رصد کنن و بعد طرح و نقشه رو آماده کنن تا استانها هم مشکلات رو رفع کنن هم کارهای مخابراتی رو تسریع کنن.استانها که عمدتا در پرداختی به پرسنل و بازنشسته ها و پیمانکاران و …… مشکل دارن و عموما ناراضی هستن که نمیتونن یعنی انگیزه ای ندارن واسه کار و تلاش.آقایون دیر اومدن زود هم میخوان برن فقط حرف حرف حرف
نگرانی را با مراجعه به ادارات کار بر طرف کنید، نگاهی به آذربایجان غربی کنید.