مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آقاي مدير عامل ! خوب است، مي تواند عالي باشد!

[box]مخابرات ما- ابزار دنياي ديجيتال در همه جهان جا افتاده الا در محدوده ما! لذا مديريت د راين فضا مشكل است.اينك مدير عامل مخابرات تغييراتي در اين ابزارها داده است.[/box]

 

مخابرات ما – اخيرا مدير عامل شركت مخابرات ايران، مديرانش را از محدوده سيستم هاي مرده دبيرخانه اي و نامه هاي اسم و مهر و امضا دار اداري  بيرون كشيده و دستورات را با ايميل جابجا ميكنند.

امري خوب، ضروري و مناسب است، اما ميتواند عالي هم باشد در صورتي كه ابزار دنياي ديجيتال را بيشتر باور كنيم.

جالب است!

ما دنياي ديجيتال را قبول داريم و به پيشرفت ديجيتالي خود مي باليم  اما ابزارش را قبول نداريم.

اينترنت با پهناي باند استاندارد، اولين درخواست ماست ولي هنوز هم نامه ها را در فضاي سيستم هاي دبيرخانه اي ، شبكه اي و كاغذي (متاسفانه) جابجا مي كنيم و به ارتباطات اينترنتي اعتمادي نداريم.

 

در همين سايت بارها و بارها براي شما مثال زدم كه :

[box]

دوست من مدير عامل يكي از  بزرگترين شركتهاي تجاري و كارآفريني اين كشور است. او مي گويدعموما شبها، ساعتي با همه مديرانش در فضاي مجازي جلسه ميگذارد، بحث مي كنند، تصميم ميگيرند وهمانجا تصميم را براي اجرا به مديرانش ابلاغ ميكند!

فردا صبح كه سر كار مي آيند ، همه تكليف خود را مي دانند و به نامه ادار ي نياز ندارند!

[/box]

حالا ما تا وقتي در جلسه هستيم كه هيچ، وقتي جلسه تمام ميشود صورتجلسه مي نويسيم.بايد صورتجلسه را همه اعضاي حاضر در جلسه امضا كنند! حاضراني كه زمان تايپ و آماده شدن صورتجلسه ، هر يك ممكن است گوشه اي ا زدنيا باشند!

حداقل يكي دو ماه طول ميكشد تا همه برگه را امضا كنند!

برگه پس از امضا ، شماره مي خورد و … بطور محرمانه براي مدير اول ارسال ميشود!

(محرمانه اش چيست؟ نميدانم!)

او بايد به رئيس دفترش ابلاغ كند و او برا ي استانها، شركتهاي تابعي يا معاونانش بفرستد!

گاهي ماهها ميگذرد ولي نامه نمي آيد!

شاهد بگويم در بالاترين مقام هاي اجرايي و تصميم گيري شركت مخابرات ايران خودمان؟

مصوبات هيئت مديره چقدر طول ميكشد تا به افراد برسد؟

مصوبه كمك هزينه ازدواج جوانان تازه استخدام شركت ، حداقل سه ماه است در كشوها مانده و براي امضا معطل است!
از اين نمونه ها بسيار داريم!

در دنياي امروز ثانيه ها تعيين كننده است!

در اين شرايط مدير عامل مخابرات ايران كار بسيار خوبي كرده است. نامه ها، دستورات، گزارش ها و … را توسط ايميل ارسال ميكند و به همه گفته است كه ايميل در حكم دستور اداري است.

اين شد!

اما كافي نيست!

اين سيستم  وابسته به كاغذ و امضا و توشيح بااين رفتارها زنده نمي شود.بايد ابزارهاي ديگري فعال كرد.

ابزارهاي برگزاري جلسات فوري تصويري، (فوري و آني) در اختيار شماست.با هر مديري كار ي داريد يا چيزي مي خواهيد بپرسيد در همان لحظه با او ارتباط تصويري بگيريد و تصويرش را وسط ميز جلسه بگذاريد!

همه بايد بدانند كه هر لحظه، ممكن است در يك جلسه سخت شركت كنند، لذا بايد آماده باشند!

سيستم بايد فعال ، زنده، پويا و سرحال باشد!

اما راهش چيست؟

قطعا استفاده از انواع ارتباطات ديجيتال! شبكه هاي گسترده، نصب نرم افزارهاي برگزاري جلسات تصويري و نصب نرم افزار شبكه هاي اجتماعي روي سرور مخابرات ، بطوريكه امنيت آن بتواند به ارتباطات ما كمك كند!

خلاصه و ساده، كندن از دنياي فيزيكي و پذيرفتن امكانات دنياي امروز. پذيرفتن امضاي ديجيتال بچاي امضاي خط-كاغذ!

هر كسي بنا به محدوديت هاي خودش بايد راه حل انتخاب كند، اما :

  • -به امنيت ارتباطات ديجيتال اعتماد كنيم
  • -ياد بگيريم از آن استفاده كنيم.
  • -هزينه هاي آن را هم بپذيريم.
  • -ترس را از خودمان دور كنيم (هر نوع ترسي)

آنگاه همه چيز ساده خواهد شد.

مدير عامل، راه رفته را اگر كامل كند، بسيار سريعتر جلو خواهد رفت وگرنه ضعف اداري سيستم هاي خمود گذشته، برنامه هايش را عقيم خواهد كرد.

(lytric را تست كنيد  ضرر نخواهيد كرد.)

 

611340cookie-checkآقاي مدير عامل ! خوب است، مي تواند عالي باشد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سیستم دبیرخانه ای شرکت مخابرات ایران سیستم پر اشکالی است که بسیاری از همکاران از آن ناراضی اند این سیستم نسخه ای از سیستم دبیرخانه ای شرکت مخابرات استان تهران بود که به شرکت مخابرات ایران دیکته شد و سیستم قبلی خیلی بهتر و کارامدتر بود حال دلیل این جایگزینی یک سیستم بدتر را نمیدانم این سیستم بسیار بسته عمل می نماید و حتی شما بدلیل محدودیتهای اعمال شده در انجام مکاتبات دسترسی به نامه خود را هم ندارید این همه پنهان کاری در این سیستم جز این است که عاملان آن سطح دسترسی ها را بسته اند تا کسی در جریان کارهایشان قرار نگیرد بهتر است مدیر عامل جدید سیستم کارامدتر و بهتری را در دستور کار قرار دهند

    1. کارشناس شرکت می گوید

      سلام
      من نمی دانم این دوستمان در خصوص چه سیستمی صحبت می کنند چونکه ما به تمام نامه های خودمان دسترسی داریم و هر نامه ای که برای ما ارسال شده باشد و یا اینکه خود نسبت به تهیه ان اقدام کرده باشیم قابل مشاهده است. و طبیعی است که مکاتبات واحدها و یا معاونتهای دیگر برای همه کارشناسان در واحدهای دیگر قابل رویت نباشد چونکه ضرورتی ندارد.
      در هر صورت این سیستم قابلیت این را دارد که اگر مدیران شرکت اجازه دهند همه افراد می توانند به همه نامه ها دسترسی داشته باشند ولی چنین اجازه ای تا بحال به کسی داده نشده است.
      صحبت من دلیلی نیست که بخواهم از این سیستم موجود دفاع کنم و هر سیستمی دارای اشکالاتی است که می باید حل شده و یا ارتقا داده شود و یا حتی جایگزین شود.
      ولی مطلب نوشتن در خصوص کسی و یا سیستمی بصورت اشتباه، صحیح نیست.
      امیدوارم صحبتهای من خالی از اشتباه بوده باشد.

  2. علی بیغم می گوید

    سلام
    الان کوزه شکسته هم نداریم که مصداق مثل معروف باشه چه رسد به ارتباطات دیجیتال خوب

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    مطلب آقای سردبیر بصورت کلی خیلی متین و عالی است.
    کار آقای دکتر سرائیان نیز که به خوبی از ابزار دیجیتال استفاده می کنند بسیار قابل تقدیر است.
    ولی اجازه بدهید این موضوع را از زاویه دیگری نیز کند و کاو کنیم.

    شما نرم افزار دبیرخانه بدون کاغذ سینا که در شرکت مخابرات ایران و استانها استفاده می شود را می شناسید. نرم افزاری است که سالهاست (شاید 10 سال) در شرکت مخابرات بعنوان سیستم مکاتبات استفاده می شود و شاید یکی از تنها شرکت های زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران که از آن نرم افزار استفاده نکرده است شرکت ارتباطات سیار می باشد که آقای دکتر سرائیان این سالهای اخیر خدمت خود را در آن شرکت مشغول بوده اند.
    طبیعی است که آقای دکتر سرائیان نتوانند به زودی با سیستمهای موجود در شرکت مخابرات ایران خود را تطبیق دهند و یا بقدری کار کردن با آن سیستمها سخت و بغرنج باشد که ایشان را به سختی انداخته باشد. ولی آیا دلیلی دارد که یکی از قدیمی ترین و جا افتاده ترین سیستمهای ارتباطات دیجیتالی شرکت مخابرات ایران را بخاطر به سختی افتادن تضعیف نمایند و یا بدتر کنار بگذارند. (البته با توجه به اینکه احکام صادره ایشان از طریق سیستم دبیرخانه موجود شرکت مخابرات ایران امده است بعید بدانم که کنار نگذاشته باشند.)
    فارغ از اینکه سیستم دبیرخانه ای موجود شرکت مخابرات ایران چه نقاط ضعفی داشته باشد ولی لازم است تحلیل گردد و سپس در رابطه با جایگزین نمودن و یا بهبود آن تصمیم گرفته شود.
    یکی از نگاههای خطرناکی که متاسفانه سالهاست در شرکت مخابرات ایران شاهد آن هستیم زیربار نرفتن شرکت ارتباطات سیار ایران از سیستمهای عمومی و زیرساختی شرکت مخابرات ایران است. طوریکه میل و خواست عمومی در شرکت ارتباطات سیار ایران تمکین ننمودن از ساختارهای شرکت مخابرات ایران است. که این خود یک تناقض بسیار بزرک می باشد که بایستی جلویش گرفته شود.
    به نظر شما چه دلیلی دارد که تمامی شرکتهای مخابرات استانی و شرکت مخابرات ایران مکاتبات خود را از طریق یک نرم افزار جامع و یکپارچه انجام می دهند و تنها شرکت ارتباطات سیار است که تبعیت ننمود و خود از سیستمی دیگر استفاده نمود که می باید کارشناسان ارتباطات سازمانی نظر بدهند که آیا سیستم استفاده شده در شرکت ارتباطات سیار جامعیت استفاده در شرکتی مثل همراه اول را داشت و یا خیر؟
    آقای دکتر سرائیان باید متوجه باشند که مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هستند و نه عضو هیات مدیره ارتباطات سیار و لازم است به ارزشها، فرهنگ سازمانی و اصول و زیرساختهای شرکت مخابرات ایران احترام گذارند. و اگر قصد دارند این زیرساختها را عوض کنند می باید طبق اصول مسلم مدیریت تغییر که خود دانش آموخته آن می باشند اقدام کنند و هنجار شکنی در شرکت مخابرات ایران و به نفع شرکت ارتباطات سیار، امری پسندیده در شرکت مخابرات ایران نخواهد بود و ممکن است واکنشهای منفی کارکنان را بهمراه داشته باشد. هر گونه تغییر می باید برای کارکنان توجیه شود تا کارکنان بتوانند از مدیرشان تبعیت کنند.
    این بحث و موضوع می تواند بصورت تخصصی ادامه پیدا کند ولی تا اینجا بخاطر اینکه نسبت به موضوع حساسیت ایجاد کرده باشم کافی می دانم.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست گرامی
      اینجا اصلا بحث بر سر جایگزینی نیست
      اصلا بحث بر سر کنار گذاشتن نرم افزار دبیرخانه ای نیست
      سیستم نامه نگاری خودبخود که حاوی اشکال نیست این ما هستیم که در نامه نویسی و ارجاعات کند هستیم.
      ضمن اینکه بخش اداری و نامه نگاری را اصلا نمی توان کنار گذاشت دلیلی هم بر این امر نیست
      در ارتباطات, جلسات, انتقال خبرها و تصمیمات و … به ابزارهایی کارآمد نیاز داریم که اطلاعات سریع به گردش درآید و به آن اعتماد کنیم.
      هیچ چیزی جای سیستم دبیرخانه ای را نمی گیرد ولی ما نم یتوانیم از آن بعنوان عامل پیوند سریع و گردش سریع اطلاعات استفاده کنیم چا که کار زیادی می برد و مقدمات فراوانی دارد.
      از لطف و ابراز نظر تشکر میکنم

  4. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز مطلبی که فرمودید کاملا بجا و درست،ولی مدیرعامل محترم باید به دو نکته توجه داشته باشند :1- باید توجه مجموعه به خصوص مدیران ، در دوران گذر (یعنی گذر از بقول شما سیستم های مرده دبیرخانه به سیستمها و تکنولوژی های مبتنی بر اینترنت از قبیل ایمیل و یا حتی شبکه های اجتماعی !) ،به هر دو سیستم قدیم و جدید ،بطور موازی ، باشه تا جریان اطلاعاتی مورد نیاز حیات و رشد شرکت در کلیه سطوح شرکت جاری و ساری بوده و دچار سکته یا اختلال نگردد.در غیر اینصورت باعث شکاف طبقاتی اطلاعاتی شده و این موضوع علی رغم برخی خواص به ظاهر دلفریبش !!!!! مزیدبر برخی نابسامانی های موجود شرکت شده و فاصله طبقاتی اطلاعاتی بین طبقه مدیریت و بخش عملیاتی را بیش از پیش می نماید.2- حوزه مدیریت عامل می بایست در اسرع وقت دستورات لازم جهت برگردان سیستم جاری و رسمی موجود به سیستم غیررسمی جدید را صادر تا در صورتی که واقعا سیستم قبلی ناکارامد است مقدمات پیاده سازی سیستم برخط جدیدمهیا گردد و کلیه کارکنان شرکت مخابرات ایران از این موهبت خدادادی بهره مندو نتایج ان در پروسه های کاری،ملموس گردد.

  5. محمود4آزی می گوید

    برخی شعب بانکها تازه امروز زیر بار وام ازدواج رفتن سردبیرجان،انتظارها داری!!!!
    بنا به موضوع و ضرورت نامه میرسه نه روال و روند کار!

  6. کارشناس مخابرات می گوید

    سلام

    سردبیر عزیز
    اخیرا بعد از ایجاد تغییر در اعضای هیئت مدیره ما همگی این سئوال را از خودمان داریم که
    آیا بر فرض اگر هدف تعریف شده برای شرکت ورود به دنیای دیجیتال باشد آیا این امر محقق
    خواهد شد ! به نظر می رسد تحقق امر فوق به راحتی میسر نخواهد شد به دلیل اینکه بخشی
    در داخل کشور اصولا با ورود گسترده به دنیای دیجیتال مخالف اند لذا با ایجاد و گسترش
    بستر لازم نیز مخالف اند و در مراکز تصمیم گیری نسبت به ایجاد موانع اقدام کرده و می نمایند
    تصور کنید تلویزیون اینترنتی – مکالمه تصویری – اینترنت پرسرعت – شبکه های اجتماعی
    و غیره نیازمند اخذ مجوزهای لازم از مراکز تصمیم گیری هستند که تاکنون امر فوق با شفافیت
    بیان نشده است ولی فضای حاکم بیانگر مخالفت با گسترش ابزارهای فوق می باشد . ضمنا
    جهت تحقق ارتباطات دیجیتال بایستی از داخل شرکت شروع نمائیم که متاسفانه به دلیل ترس
    بیمورد و غیر منطقی و غیر قابل توجیه واحدهای حفاظت شرکت مرتبا با گسترش این امر در
    داخل شرکت مخالف اند بنابر این تصمیم اگاهانه و شجاعانه و ایجاد بستر فرهنگی لازم
    بایستی در اولویت برنامه های شرکت قرار گیرد .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بله.
      داخل شرکت را باید پر کنیم از امکانات دیجیتال
      نه یک شبکه درستی داریم
      نه یک اینترنت قابل اتکا
      نه ارتباطات بین همکاران دیجیتال است
      نه جلسات ما ….
      خلاصه , بعنوان مادر ارتباطات و دیجیتال-ارتباطات باید در محیط کار ما بقول بعضی ها دیجیتال ول-ول کند!
      ولی نمی کند!

      1. م می گوید

        این همه اقرار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.