مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- پاسخی به مصاحبه مهندس قنبری با تسنیم!

[box]مخابرات ما – نویسنده در کامنتی به مصاحبه مهندس قنبری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران پاسخ داده است.[/box]

shoma-neveshte-eed-slide

مخابرات ما – قنبری رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران است.تاکنون مصاحبه کلی از او ندیده ایم جز اینکه گه گاه سایت تسنیم چیزی از ایشان نقل میکند که مشابه آن را د راینجا خوانده اید.

رئیس هیئت مدیره جدید مخابرات از برنامه هایش می گوید/ تعدیل نیرو نداریم.

یکی از خوانندگان و اعضای سایت مخابرات ما, بطور دقیق و مشخص پاسخی به این مصاحبه داده و آن را نقد کرده است.توصیه میکنم حتما آن را بخوانید:

[box]

کارمند مخابرات

سلام
اجازه بدهید صحبتهای آقای مهندس قنبری را از الفاظ عمومی رسانه پسند خارج کنیم و کمی در خصوص آن تخصصی تر صحبت کنیم:
۱- این صحبتها کجا انجام شده است؟ چونکه نویسنده خبر، اصلا نگفته ایشان این کلامشان را در حاشیه چه جلسه ای بیان کرده اند؟ بنابر این نوشته، هیچ جهت و راستا و هدف ندارد و واقعا نمی توان متوجه اصل و هدف غایی این سخنان شد. و مثل این است که قرار است از زبان آقای مهندس قنبری هر از چندگاهی در خبرگزاری تسنیم سخنانی عمومی در خصوص شرکت مخابرات منتشر شود که فضای خبری را پر کنند. برای تائید این صحبت به اصل خبر در خبرگزاری با شناسه خبر ۱۰۹۶۶۵۴ مراجعه نمائید.
۲- بحثهای توسعه، نیروی انسانی و افزایش سه برابری ظرفیت و اشتغالزایی در صنعت مخابرات بدین صورتی که در این متن گفته شده است نیست و این مفاهیم در صنعتهای تولیدی و معدن با صنعت مخابرات و IT کاملا متفاوت می باشد.
۳- اگر قرار است توسعه داده شود سرمایه گذاری را چه کسی انجام می دهد. سهامداران که تمام داشته ها و منافع شرکت را خارج کرده و می کنند! پس سرمایه گذاری چه معنی دارد؟ حتما منظورشان فاینانس ها و تعهدات دولت محترم با کشورهای تازه ارتباط گرفته بعد از قضایای برجام می باشد. که مخابرات را صرفا بازاری برای ورود تجهیزات بدون دانش می دانند.
۴- آقای قنبری فکر کرده اند درباره صنعت استخراج معدن طلا صحبت می کنند! چرا که اولا می گویند مخابرات یک گنج است و ارزش بسیار زیاد دارد. دقیقا همان الفاظی که می توان برای معدن طلا بکار برد.
۵- صحبت از افزایش ظرفیت ۳ برابری می کنند دقیقا مثل اینکه قرار است که خروجی یک معدن طلا سه برابر شود و لازم است که کارکنان با تعهد و فشار بیشتری کار کنند و اگر لازم شد نیروهای کار زیادتری را استخدام کنند که باعث اشتغالزایی شود. مثل اینکه آقای قنبری از روندهای جهانی در خصوص کاهش مکالمات در شبکه های مخابراتی اطلاع ندارند و تصور می کنند بازهم می توانند با توسعه شبکه تلفن ثابت درآمدهای مخابرات را زیاد کنند.
۶- آیا آقای قنبری می دانند توسعه در شرکت مخابرات یعنی توسعه نیروی انسانی دانش محور و نه افزایش نیروی کار و کارگر و آیا آقای قنبری می دانند توسعه در شرکت مخابرات یعنی توسعه در لایه سرویس که مستلزم نوآوری و خلاقیت می باشد.
۷- شما که منتظر هستید که سودتان را بجای اینکه در توانمندسازی و انگیزه دار کردن پرسنل دانش محور خرج کنید سریعا از شرکت بیرون ببرید. شما که بهترین و با تجربه ترین پرسنل را به دید هزینه زیاد، به بیرون از شرکت هدایت کردید و عملا آن سرمایه ها را به استخدام شرکتهای رقیب شرکت مخابرات ایران درآوردید و بجای آنان فشار آورید که مخابرات با کارگزاران روستایی(عزیز) قرارداد ببندد و هزینه های شرکت را بدون اینکه در قسمت دانشی اضافه کنید در قسمت یدی و زمانی اضافه نمودید. احتمالا متوجه نیستید که در خصوص صنعت مخابرات صحبت می کنید و نه یک کارخانه و معدن!
۸- جالب است با زیاد کردن پرسنل غیر دانشی و کم کردن حقوق پرسنل مهندس کامپیوتر و IT و مخابرات چگونه می خواهید عزت نفس کارکنان را بالا ببرید؟ چگونه می توانید چنین معادله ای را حل کنید؟

[/box]

 

 

608340cookie-checkشما نوشته اید- پاسخی به مصاحبه مهندس قنبری با تسنیم!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    با سلام الان جای دکتر سید هاشمی خالی است .

  2. محمد جم می گوید

    هتل مشهد متعلق به مخابرات اصفهان در حال فروش است و به مرحله انجام مزایده رسیده
    واقعآ حیف این همه زحمت که مهندس کشایی با خونه دل همه جوره زحمت هایه انجام این پروژه رو کشیدن.بنده خودم شاهد بودم که چندین و چند بار در طول این چند سال ایشون برای بازدید از پروژه به مشهد میرفتند و با حساسیت های خاصی کار های این پروژه رو زیر نظر داشتند.بهترین امکانات بهترین و مرغوب ترین وسایل رو با کمترین هزینه در نظر داشتند.خبره ترین مهندسان طراح.جایگذاری بی نظیر هتل.سالن های پذیرایی فوف العاده سالن های کنفرانس و……..
    حیف و صد حیف .
    ولی با مخالفت های مردمانی … این همه تلاش این همه استقامت در برابر هزاران تهمت و دشمنی به بار ننشست و دشمنان انجام این پروژه در اوج ناباوری به مقصد شوم خودشون رسیدن
    مهندس جان خدا قوت

    1. صندوق اصفهان می گوید

      سلام بر محمد جم عزیز
      شما که از نزدیک دستی به آتش هتل سازی داشته اید بفرمائید آقای مدیرعامل و شما می خواسته اید چه نتیجه ای بگیرید که بخاطر برخی اعتراضات نتوانسته اید آن نتایج را بگیرید؟
      حرف از دشمن زده اید. بفرمائید دشمنان پروژه چه کسانی هستند؟ آیا کارکنانی که صاحب پول صندوق و به نحوی صاحب هتل هستند دشمنان هستند و شما که بواسطه این هتل رفت و آمدها داشته اید و صاحب منفعت ساخت هتل بوده اید؟
      صاحب ایده فروش هتل همان فردی بوده است که تا بحال دهها نفر از مدیران کلان مخابرات و بقیه افراد بزرگ را به سر پروژه هتل برده است که اگر فرجی بشود هتل را بیخ ریش آنها آویزان کند. و یکی از آخرینهایشان نیز مدیران سیار بوده اند. صاحب ایده فروش هتل همان فردی بود که در اوج ندانم کاریهایش عنوان کرد همین الان مشتری دست به نقد کویتی قصد خرید هتل را دارد. حالا هم که فصل تابستان شده و احتمال خرید بهتر را می دهد دوباره صحبت مزایده را کرده که شاید شری را که برای خودش درست کرده به خیر تبدیل کند.
      نگفتید به جز فروختن هتل چه برنامه ای برای هتل داشتید؟ اگر لطف کنید توضیح دهید ممنون شما خواهیم بود.
      اصلا چه کسی گفته که کار و وظیفه صندوق بساز و بفروشی بوده است؟ کار بساز و بفروشی را خیلی از اصفهانی ها می دانند کار و تخصص کیست؟
      اگر مدیرعامل عزیز ما بهمراه دوستانشان همانطور که شما گفته اید دهها هزار بار هم به مشهد رفته باشند و به قول شما بهترین اجناس را هم انتخاب کرده باشند باز هم دلیل نمی شود که کارشان درست بوده است!
      در هر صورت از اینکه برای شروع مزایده به این نحو اطلاع رسانی کردید از شما ممنون هستیم. شاید یکی از مخابراتهای کشور خوشش بیاید و پول داشته باشد و بتواند در مزایده شما شرکت کند و هتل را بخرند.

  3. کارمند می گوید

    سلام
    توصیه می کنم همکاران اصل خبر را بخوانند و با این نوشته تطبیق دهند. آنگاه متوجه می شوند که آقای قنبری و یا تسنیم با این سخنان چقدر سطحی مسایل مخابرات را مشاهده می کنند و شعور خوانندگانشان که اهالی مخابرات و مردم هستند را چقدر می دانند؟
    خیلی محتمل است که ایشان یک نفر را داشته باشند که هفته ای یک مرتبه از زبان ایشان خبری را در فضای عمومی رسانه ها پخش کنند.
    همه ما یک خبر را می خوانیم ولی برخی افراد چقدر ریزبین و دقیق هستند. و چقدر مسئولیت پذیر که وقت می گذارند و به همراه تحلیل نکات پشت خبر را روشن می کنند.

  4. ناشناس می گوید

    کارگزار

    با عرض سلام وادب واحترام وقبولی طاعات وعبادات به مدیر محترم سایت مخابرات ما بنده به عنوان یک کارگزار حدود بیست سال برای این مجموعه کار نموده وبهترین موقعیت جوانی وانرژی خویش را صرف این شرکت مخابرات نموده ودر هیچ جا ومکانی با سن رفته به بنده کاری نخواهند داد که اکثرا از همکاران کارگزار دارای مدارک فوق دیپلم ولیسانس هستند چه جوری هرجا قرار است از تخصص وپیشرفت مخابرات صحبتی به میان اید من کارگزار در عقب ماندگی مخابرات درجای مثال مدیر سایت قرار میگیریم بنده یک خواهشی که از جناب عالی دارم از حیث منفی به این مجموعه ننگرید وخدا را در نظر داشته باشید بحر حال ما کارگزاران در مجموعه شرکت مخابرات فعالیت زیادی برای روستائیان عزیز انجام داده وانجام ومیدهیم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      از من چیزی خوانده اید که نشانه تصمیم در مورد یک گروه خاص باشد؟
      نوشته های سردبیر مال من است.
      اما باقی مطالب, نوشته های مخابراتی هاست.
      گاهی از رسمی ها انتقاد میشود گاهی از شرکتی ها, گاهی از کارگزاران.
      این انتقاد بمعنی بد بودن یک گروه نیست
      بمعنی ناحق بودن آنان نیست.
      شما می توانید محترمانه پاسخ نقدر ا بدهید
      ضمن اینکه هر وقت نسبت به امور کارگزاران انتقادی می شود شما بخودتان نگیرید.
      قبول کنید که حضور شما در مجموعه به شکل خاصی بوده است و این شکل خاص تا آخر همراه شما خواهد بود.همه چیزش هم بد نیست خوبی های زیادی هم دارد برای شما …
      برایتان آرزوی توفیق میکنم
      تاکید میکنم من فقط فضایی برای گفتگو فراهم کرده ام
      خودم, نه صاحب عقیده ام, نه طراحم و نه تئوریسین.
      ولی کار انتشار عقاید را خوب بلدم.همین…

  5. م می گوید

    دردنامه ای بود

نظرات بسته شده است.