مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – چرا املاک مخابرات توسط دیگران تصرف می شود؟

[box]مخابرات ما – روز گذشته مطلبی داشتیم در مورد تصرف املاک مخابرات توسط زیرساخت.نظر نویسنده در این مورد است.[/box]

shoma-neveshte-eed2-slide[box]

پیشنهاد

سلام
بعضی وقتها بد عمل کردن – دیر عمل کردن – غیر مسئولانه عمل کردن باعث ایجاد مشکلات خواهد شد.
از قدیم الایام قدیمیها گفته اند که اگر دور و بر مال تان را نگیرید آنگاه مال تان توسط اغیار تصاحب خواهد شد. و وقتی هم مالی تصاحب شود تا بخواهید کارهای حقوقی و غیره را انجام دهید لااقل نصف مال پریده است.
متاسفانه یکی از ضعیفترین واحدهای شرکت مخابرات واحدهای حقوق و املاک و حتی ساختمان در مسایل ملکی شرکت مخابرات ایران و شرکتهای استانی می باشند.
شرکت مخابرات چونکه قبلا دولتی بوده است واحدهای حقوقی و املاکش بسان بقیه واحدهای شرکت دارای لختی طبیعی می باشند و بدتر در این واحدها اینکه چونکه از دولت هم اعتبار می گرفتند همیشه حرفشان در مجامع حقوقی و دادگاهها پیش بوده است. ولی حالا چه؟
فارغ از موضوع تعرضاتی که با شرکت زیرساخت داریم، اگر یک سری به بایگانی های ادارات حقوقی و املاک بزنیم متوجه می شویم که بسیاری از پرونده های املاک شرکتهای مخابرات استانی نیمه کاره و تمام نشده و حاوی مشکلات زیادی هستند که متاسفانه پیگیری نشده و با این وضعیت موجود پیگیری نیز نخواهد شد!
بسیاری از مستندات ملکی ما در حد یک تک برگه واگذاری و یا حتی کپی از یک دستور مقام دولتی سابق و …. می باشد که تمامی اینها در آینده شرکت مخابرات را دچار مشکل خواهد کرد.
متاسفانه علی رغم اینکه تصور همگان از واگذاری املاک به شرکت مدیریت املاک مثبت بود ولیکن این شرکت نیز کار خاصی را در رابطه با این موضوعات تا بحال انجام نداده و احتمالا حتی نتوانسته این پرونده ها را دسته بندی کرده و با یک برنامه ریزی دقیقی مشکلات آنها را حل کند.
حالا چونکه شرکت زیرساخت زور اداری اش بیشتر از ما است می رود و پیگیری می کند و روی دانه درشتهای این مدارک را دست می گذارد و تا حد حکم گرفتن هم پیش می رود و احتمالا این موضوع در آینده اندک اندک برای ارگانهای دیگر و حتی مردم عادی نیز تکرار شده و به جایی خواهد رسید که شرکت مخابرات ملک درست و حسابی برایش باقی نخواهد ماند.
لازم است هیات مدیره و مدیرعامل به این موضوع اهمیت بدهند و با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق و تخصصی، مشکلات این املاک را از لحاظ مسایل مالکیتی و حتی شهرداری و پایان ساخت و نوع کاربری و … و دیگر مسایل مرتبط حل نمایند.

[/box]

500-tahlil-20

612790cookie-checkشما نوشته اید – چرا املاک مخابرات توسط دیگران تصرف می شود؟
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    اگر مدیری نتواند کنترل اموال و دارائی ها و سرمایه های خود را داشته باشد همان بهتر که برود و کار را به یک فرد دیگر بدهد.
    املاک و خانه و کاشانه یک فرد بلا تشبیه مثل ناموس یک مرد می باشد و اگر قرار باشد هر روز قسمتی از خانه و ملک یک فرد توسط بیگانه ای تصرف شود واویلا دارد.
    اولین اقدام هم تعیین حدود و ثغور املاک می باشد که همکارمان در این متن به خوبی تذکر داده اند.
    اگر توجه کرده باشید افراد ثروتمند و مالکان بزرگ اگر در تمام موضوعات کنترل هزینه داشته باشند ولی در گرفتن وکلای خود اصلا خست نشان نمی دهند و بهترین وکلا و با بهترین حقوقها را به استخدام خود در می آورند تا از اموال و حقوقشان به خوبی محافظت کنند.
    آیا واحدهای حقوقی و املاک ما می توانند چنین نقشی را ایفا کنند؟؟!!

نظرات بسته شده است.