مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دبير كميسيون تنظيم مقررات گزارش داد: كيفيت افزايش تعرفه.

[box]مخابرات ما – دبیر کمیسیون تنظیم مقررات : تعرفه درون استانی تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل ۲۰۰ دقیقه برای مناطق روستائی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شده است.[/box]

 

مخابارت ما (سيتنا)- علی‌اصغر عمیدیان گفت: مطالعات و بررسیهای مختلف در فضای ارتباطی کشور نشان می‌داد که تغییرات رفتاری در مصرف خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده و رویکرد مردم به استفاده بیشتر از خدمات داخلی مبتنی بر دیتا نسبت به خدمات مبتنی بر شبکه‌های سنتی ارتباطی تغییر کرده است.
وی افزود: براساس این تغییر رویکرد با هدف کاهش هزینه‌های مصرف دیتا و همچنین جبران کاهش درآمدهای حاصل از صوت و مکالمات ثابت، متعادل‌سازی تعرفه‌ها در دو بخش خدمات تلفن ثابت و دیتا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
عمیدیان درباره کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا گفت: براساس مصوبه کمیسیون تعرفه پهنای باند بین‌الملل بین ۱۶ تا ۴۰ درصد و با میانگین ۳۰ درصدی و تعرفه‌های انتقال لایه ۲ و ۳ بین ۲۰ تا ۷۰ درصد و با میانگین ۴۰ درصد برای اپراتورها کاهش یافته است که در هر دو این موارد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه نیز بیشتر می‌شود.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه خدمات ADSL اظهار کرد: در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از ۲ گیگا بایت به صورت ماهانه حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد هم می‌رسد.
وی افزود: بازنگری تعرفه در زنجیره خدمات اینترنت، کاهش ۲۰ درصدی هزینه اینترنت را برای کاربر نهائی به دنبال دارد.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: سقف تعرفه دیتای موبایل نیز به ازای هر گیگا بایت استفاده، از نیم ریال (۵/.) به ۴/. ریال کاهش یافته است.
وی درباره متعادل‌سازی تعرفه‌های تلفن ثابت تصریح کرد: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل ۲۰۰ دقیقه برای مناطق روستائی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: تعرفه اتصال نیز از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است که نیمی از آن به صورت نقدی و باقیمانده آن به صورت اقساط ۳۶ ماهه از زمان راه‌اندازی خط تلفن، از مشترک دریافت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از کل هزینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد خانوار به طور میانگین ۷۵ درصد مربوط به صوت و پیامک تلفن همراه، ۹ درصد مربوط به تلفن ثابت و حدود ۱۶ درصد درآمد دیتا (شامل ۵/۴ درصد دیتای موبایل و ۵/۱۱ درصد دیتای ثابت) است، عنوان کرد: در بسته تغییر تعرفه در سه بخش خدمات انتقال لایه ۲ و ۳، پهنای باند اینترنت، تعرفه دیتای موبایل و تعرفه اینترنت ثابت کاهش قیمت داریم که اثر آن در سبد خانوار، کاهش تعرفه در ۱۶ درصد هزینه خانوار است، در حالیکه افزایش تعرفه تلفن ثابت بر ۹ درصد هزینه خانوار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، اثر خواهد گذاشت. بنابراین تغییر محسوسی در سبد هزینه‌های ارتباطی خانوارها ایجاد نمی‌شود.

 

613990cookie-checkدبير كميسيون تنظيم مقررات گزارش داد: كيفيت افزايش تعرفه.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. کارشنا س مخابرات می گوید

    سلام
    بعضی وقتها به این نتیجه می رسم که این مخابرات درست بشو نیست فقط باید روزگار را همینطوری بگذرانی تا تمام شود !

نظرات بسته شده است.