مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

قصه پر غصه فیش ها وگسترش عوام گرایی به روش مدرن

مخابرات ما (پایست) –  این روزها شاهد ماجرای عجیبی هستیم افشا فیشهای حقوق نجومی کاری به سناریو پشت پرده این ماجرا ندارم اگر اجازه فرمایید موضوع را در چهار چوب شرکت مخابرات ایران این زیبای خفته محدود کرده چند کلمه ای مزاحم اوقات شریف همکاران عزیز خواهم شد
پرداختن به میزان دریافتی مدیران شرکت مخابرات ایران افتادن در دام نوعی عوام گرایی است اجازه ندهیم که عشقمان به عدالت ما را در دام پوپولیسم  (*1) گرفتار کند و یادمان نرود که تاکنون در مخابرات عوام گرایی چه بر سرمان آورد.

500-modiran-3
مهم تر از دریافتی یک مدیر در شرکت مخابرات ایران عملکرد آن مدیر است که چقدر در ثروت سازی موفق عمل کرده در شرکت مخابرات استانی مدیری که ناتوان از پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان شریف است هر دریافتی داشته باشد مهمتر از آن اشغال ناحق یک جایگاه مدیریتی است به زور قوم و خویش جایگاه مدیریتی را اشغال کرده وبا یک عملکرد خارج از قواعد علمی که چه عرض کنم خارج از قواعد عقلانی شرکتی را به قهقرا برده این جرم کمی نیست.
شما کارمند شرکت مخابرات ایران هستید هر چند از اسب هم افتاده باشید از اصل نیفتاده آید بدنبال آدرس غلط که با سناریو های خاص و البته فصلی داده می شود نروید بجای پرداختن به میزان دریافتی مدیران در شرکت مخابرات ایران بخواهید عملکردهای یک مدیر بصورت شفاف تحت نظارت قرار گیرد.
بخواهید یک مدیر نه بر اساس قوم خویش قدرتمند که بر اساس میزان لیاقت وکا ر آمدی و داشتن طرح قابل ارزیابی برای توانمندسازی شرکت مخابرات انتخاب شود نه اینکه بصورت مبهم مدیر انتخاب شود وبدون هیچ نظارتی در عملکرد هر کاری خواست انجام دهد
مخابراتی که روزی سرآمد سازمان های کشور بود چنین وضع رقت باری یافته کاری به دریافتی مدیران دخیل در وضعیت فعلی ندارم اما اشکالی هم نمی بینم که مدیرانی که باعث چنین وضعیتی شدند روزی پاسخگو باشند..
در آخر اگر در شرکت مخابرات ایران مدیری است که عرضه دارد و می تواند شرکت مخابرات ایران را به سطح شرکتهای موفق دنیا مثلا شرکت گوگل برساند حق مدیریت میلیون دلاری بگیرد وکور شود حسودی که نمی تواند این دریافتی نجومی را ببیند.

همکار مخابراتی باید پرسش اساسی را بپرسد که همکار مدیر عزیز و محترم در مقابل آنچه که دریافتی کرده ای برای مخابرات ورفاه کارکنان شریف آن چه کرده ای ؟ حالا بماند که چگونه مدیر شدی.

[divide icon=”circle” margin_top=”10″ margin_bottom=”10″]

پی نوشت سردبیر:

(*1) عَوام‌گرایی یا پوپولیسم (به انگلیسی: Populism) آموزه و روشی سیاسی است در طرفداری کردن یا طرفداری نشان دادن از حقوق و علایق مردم عامه در برابر گروه نخبه.[۱] در قرن بیستم بیشتر جنبش‌های «عامه‌گرا» با جنبش‌های آمریکای لاتین و هند شناخته می‌شد اما از دهه ۱۹۸۰ به بعد این جنبش‌ها در کشورهای کانادا، ایتالیا، هلند، اسکاندیناوی و ایالات متحده نیز درجاتی از موفقیت را به‌دست آورده است.

618430cookie-checkقصه پر غصه فیش ها وگسترش عوام گرایی به روش مدرن
5 نظرات
  1. رسمی. آ غ می گوید

    سلام بر همه دوستان.به نظر بنده مدیر هر چه هم دارای بهره وری بالایی باشد نباید حقوق نجومی بگیرد مدیر باید تولید فکر کند. زیر مجموعه مدیر باید بشاش و دارای روحیه عالی و راندمان کاری بالایی داشته باشد. نه اینکه مثل ادارات ما که هر روز آدم میخواد اداره بره با زور و با اکراه و با هزار و یک مشکل کاری و اعصاب خرد کنی روانه اداره بشه.
    مدیران ما بجای افزایش روحیه کاری هی بخشنامه های تهدید آمیز و هی از هزینه بالا و هی از جمع کردن لاوصولی و غیره که از عهده کارمند بدبخت هم ، چاره سازی نیست .کسی نیس به این بابا ها بگه شما که زیر ساختت خرابه کارمند چکارکنه. تو که ساختمان می فروشی برا خودت و دارو دسته ات پاداش بر می داری و حقوق چندر غاز همکارت را هم درست حسابی نمتونی بدی چه حرفی برا گفتن داری…
    اقا یه چیزی بگم خلاصه. در استان ما یه موقع شرکت اروم پیام با عنوان انجام کار های خدماتی و فنی ایجاد کردند و از بیچاره همکاران با دوز کلک پول و سرمایه گرفتند مقداری نقد و مقداری از حقوقشون کسر می کردند (در حد هر همکار 400 تومن خود و 400 تومن همسر)جمع شدند و نیروی عظیمی ازفامیل و از دور بر خودشون جذب و شروع بکار کردند بعد از یکی دوسال مدیر عامل وقت که رفت و مدیر عامل بعدی بر این شرکت ایراد گرفت و رونق کار کم شد و همون مدیرانی که تبلیغات برا همین شرکت می کردند یواشکی همشون سرمایه خود را دریافت نمودند و یهو از خواب بیدار شدیم و ماندیم ما و بدبختی شرکت .شرکت در حدی بود که داری بدهی کلانی شده بودوقتی ما مراجعه می کردیم که اقا خدا خیرتان بدهد ما سرمایه خودمان را هم نمیخواهیم که هیج ما را تسویه حساب بدهید که بعدا دچار مشکل نشویم می گفتند نمیشد در ضرر شرکت شما هم شریک هستید؟ !!! حالا بعدا نمی دانم یه مقداری وضعیتش را درست کردند ولی همانطوری مانده.
    خوب بقیه تجزیه و تحلیل کارهای ما و مدیرتمان در ادارات و غیره که اینطوری هست و شده را خودتان …

  2. مرتضی می گوید

    سلام
    فکر نکنم شفافیت در اعلام حقوق و سایر صورتهای مالی برای آنانکه ریگی به کفش نداشته باشند مشکلی ایجاد کند. مردم بیشتر از زیر آبی رفتن و ریا شاکی هستند وگرنه مدیری که واقعا مدیر باشد و دستش را هم می بوسیم مدیران مخابراتی اگر به مدیریتشان اطمینان دارند باید مثل مدیران شرکتهای بزرگ درآمدشان را نه از راه حقوق ماهانه بلکه از افزایش ارزش سهام شرکتشان بدست آورند.

  3. ناشناس می گوید

    باعرض سلام و ادب واحترام وضمن تبریک عید سعید فطر خدمت سردبیر محترم وهمکارانش.
    بنده بصراحت اعلام میکنم هر مدیری در هر سطح وجایگاهی در کشور که توانسته باشد در حفظ وارتقا هر شرکتی الخصوص مخابرات اقدامی عملی کرده باشد بنظر بنده حقوقی
    که میگیرد از شیر مادرش حلال تر ودر غیر اینصورت این حقوق حرام است و میبایست پستش را به کسی بدهد که توانایی اداره واجرای امور را دارد

  4. ناشناس می گوید

    بسیار جالب و قابل تامل کاملا با دیدگاه جناب سردبیر موافقم مهمتر از میزان دریافتی میزان لیاقت شخصی که پست مدیریتی را اشغال کرده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      باور کنید نظر من نیست.
      من نویسنده متن نیستم
      البته نگفتم با این ایده موافقم یا مخالف اما نویسنده اش نیستم

نظرات بسته شده است.