مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خلاصه سفر وزیر ارتباطات به مشهد.

[box]مخابرات ما- عصر 5 شنبه دکتر واعظی به مشهد آمد.گزارش زیر خلاصه گفته های او در یک مصاحیه است.[/box]

 

مخابرات ما (همراه ) – محمود واعظی  در نشست خبری افتتاح مرکز ترافیک داده در مشهد که در اتاق جلسات شرکت ارتباطات زیرساخت‌ خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت:

  • مسئله حقوق‌های نجومی تنها به این دولت ارتباط ندارد از ادوار گذشته مدیران بانکها، بیمه‌ها و سایر بخش‌های دیگر حقوق‌های بالایی معادل چند وزیر دریافت می‌کردند.  هم‌اکنون جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و موضوع در حال پیگیری است و در وزارت ارتباطات با اینکه پست بانک زیرمجموعه این وزارتخانه قرار دارد هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

 

  • اقدامات زیادی از جمله کشیدن فیبرنوری بین شهرها، 8 برابر شدن پهنای باند و همچنین 10 برابر شدن شبکه انتقال استان خراسان رضوی، پوشش نسل دوم 30 شهرستان و نسل سوم و چهارم 4 شهرستان، نصب شبکه WIFI پر سرعت نسل 4 در مشهد و اتصال اینترنت روستایی به 1625 روستای استان خراسان رضوی در قالب شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.

 

  • به پروژه انتقال سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به داخل کشور گفت: سیاست دولت و شورای عالی فضای مجازی این است که اهتمام ویژه‌ای به این قائل شویم که مردم اطمینان داشته باشند اطلاعات حریم شخصی آنها حفظ شود.

 

  • در باره  موضوع افشای اطلاعات شخصی کاربران ایرانسل باید گفت این اطمینان وجود دارد که در تمام بخش‌های این اپراتورها امنیت بالایی باشد و دسترسی به آنها از طریق هک کردن ممکن نیست. تمام کشورها بر‌اساس قانون در مواردی بسیار ویژه امکان دسترسی به اطلاعات شخصی مردم را دارند و افشای اطلاعات کاربران ایرانسل به علت مشکلاتی است که در یکی از همین موارد اتفاق افتاده است. در این مورد قوه قضائیه به سرعت وارد عمل شده و آنچه مربوط به شبکه اجتماعی تلگرام بوده بلافاصله مسدود شد.

 

  •  اقدامات انجام شده در مشهد 2017 : اجرای 13 پروژه، افزایش پهنای باند، راه‌‌اندازی مرکز NIX از جمله این موارد است که وظیفه خود دانسته و در حوزه ICT دنبال می‌کنیم.

 

  • وزارتخانه به آنچه که مجلس به عنوان قانون مصوب کرده مقید است  در مورد استخدام کارگزاران روستایی مصوبه‌ای تصویب شده بود که در استان‌ها به اجرا درآمد. با این حال اطلاع داده شده که در خراسان رضوی هنوز این اقدام انجام نگرفته که در این مورد با مدیرکل صحبت شده تا به فوریت کارهای لازم را انجام دهد زیرا در این خصوص هیچ تفاوتی میان استان‌ها وجود ندارد، با اینکه این اقدام فشار مضاعفی را روی شرکت مخابرات ایران وارد کرده است.

 

  • شرکت مخابرات ایران بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده است،افزایش قیمت خطوط تلفن ثابت به 200 هزار تومان تعدیل شده است.نحوه پرداختی هم که برای این موضوع در نظر گرفته شده 100 هزار تومان در هنگام ثبت‌نام و 100 هزار تومان در اقساط 36 ماهه است و در این راستا برای کاهش مشکلات شرکت مخابرات تعرفه هر دقیقه تلفن داخل استان از 3 تومان به 4.5 تومان افزایش پیدا کرده است.

 

  •  گرفتن تعهد برای اضافه پرداخت از متقاضیان خط ثابت  هم‌اکنون غیر قانونی است زیرا مصوبه هنوز ابلاغ نشده و تنها در زمان ابلاغ لازم‌الاجراست و اگر یکی از دفاتر پیشخوان دولت اقدام به گرفتن تعهد برای ثبت‌نام خط ثابت کند مردم می‌توانند با شماره 195 مراتب را برای پیگیری گزارش دهند.

 

  • استقرار شبکه ملی اطلاعات مغایر است با محدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات بین‌المللی و بخشی از فعالیت‌های علمی، اقتصادی، مهارتی، آموزشی و دیگر مواردی از این دست نیاز به اطلاعات و محتواهای بین‌المللی دارد و در این زمینه دولت هیچ قصدی برای اعمال محدودیت ندارد. با این حال موضوعی که مقداری ناراحتی ایجاد کرده است تهدیدات فرهنگی است زیرا در موارد بسیار کمی برخی از محتواهای مستهجن و یا تبلیغات ضد دینی در وب‌سایت‌های خارجی دیده می‌شود که محدود کردن دسترسی به آنها خواست مردم متدین ایران است.

***

621470cookie-checkخلاصه سفر وزیر ارتباطات به مشهد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. مشهدي می گوید

    مديريت محترم عامل مخابرات ايران جناب آقاي سرائيان
    سلام ، ببخشيد كه ما كاركنان برايمان اين امكان نيست كه بتوانيم با تماس تلفني انتصاب جديدتان را تبريك عرض كنيم ، علي اي حال با اينكه نمي دانيم اين دلنوشته به استحضار جنابعالي خواهد رسيد يا خير اما در همين جا هم اين انتصاب را به شما و ساير همكارانتان در هيئت مديره مخابرات ايران تبريك عرض مي كنيم و اميدواريم منشاء خير و منبع عزت براي كاركنان و شركت باشيد . جناب سرائيان ما در خراسان رضوي اين افتخار را داشته ايم كه در سالهاي گذشته مديرعاملي با كياست و مدبر همچون خود جنابعالي را داشته باشيم . اصلا قصد مدح و مجاز ندارم ، جنابعالي و ساير همكاران خوب بخاطر مي آورند كه در زمان مديريت جنابعالي بر اين استان از لحاظ فني ، اداري و مالي اگر مقام اول و دوم كشور را نداشتيم مقام سومي را حتما مي داشتيم . در همان زمان اگرخاطر حضرتعالي باشد ، بيشترين پيشنهادات در نظام پيشنهادات مخابرات مربوط به اين استان بود ، كمترين زمان رفع خرابي و بيشترين درآمدزايي رقم مي خورد ، بچه هاي مخابرات اين استان با عشق نيمي از ساعت بيداري خود را در اداره و نيمي را در منزل سپري ميكردند . گويي اداره هم نيمي از ارزشهاي زندگيشان را تشكيل مي داد . با همين عشق و تصور وارد بخش خصوصي شديم ، گفتيم شايد بهتر هم بشود ! اين داستان ديروزمان بود و امروز در مخابرات خراسان رضوي نه پيشكسوتان و نه شاغلين تصورديروز را ندارند ! اعتماد و اشياق رنگ باخته ! مدتهاست حتي حقوق همكاران به موقع پرداخت نمي شود ! آنچه در تهران پرداخت ميشود در اين جا نيست ! روند انجام كارها آنچنان كه بايد نيست ! مشاوران خوبي نداريم ! جناب سرائيان وقتي هيئت مديره تغيير كرد و وقتي وزير محترم بهبود معبشت كاركنان مخابرات را متذكر شد ، اميدوار شديم ! به مديريت جديد اميدوار شديم ! سه ماه مي گذرد ، لطفا اجازه ندهيد اميدها ، نااميد شوند ! يك حرفي ، يك دلگرمي كه در منابع انساني هم شما عزيزان برنامه بهبود داريد بگوئيد ! شما هم مثل ما كارمند قديم مخابرات بوده ايد و با پول و سهام مخابراتي نشده ايد ! مي شود در كنار حفظ منافع سهامداران به معيشت و مطالبات كاركنان هم نگاه موثر داشت ! منتظر اين نگاهيم ! آنچه از قوانين مانده داريم را منتظر انجاميم ! آنچه از دست داده ايم منتظر فرجاميم !
    مديرعامل محترم امروز جايگاهي در انتهاي مراتب در خراسان رضوي مانده است ! حتي معاون مالي شما در تهران كه عضو هيئت مديره مخابرات خراسان رضوي است ، نتوانسته كار خاصي را انجام دهد ، اين چيزي است كه ما مي بينيم ! قضاوت غلط يا درست آدمها بر اساس ديدهاشان است . مشكلات بازنشستگان ، قوانين مغفول همچون محاسبه ايثارگري نظام ، تغيير بيمه ها ، مطالبات را يكبار و شفاف با يك بخشنامه بگوئيد كه آري يا خير ! باوركنيد ثواب دارد كه تكليف اين جماعت اميدوار با مخابرات روشن شود . شفافيت خوب است جناب سرائيان ، لطفا دستونر شفافيت بدهيد . يا علي مدد

  2. ناشناس می گوید

    حالا باید قدر سید هاشمی را دانست

  3. ناشناس می گوید

    سلام اقای وزیر صندوق مسکن خراسان رضوی جلوی وامها را گرفته این پولها در بانک متعلق به کارکنان

    است از شما و مدیر عامل مخابرات خراسان رضوی تقاضا داریم که جلوی وامها را باز کنند

  4. ناشناس می گوید

    سلام :آقای وزیر وضعیت معیشت کارمندان مخابرات را در ست کن صندوق مسکن کارکنان مخایرات

    خراسان رضوی جلوی وامها را گرقته که این پولها در بانک متعلق به کارکنان است از شما و مدیر عامل

    خراسان رضوی خواهشمندم جلوی وامها را باز کند

  5. وری لانگ تونگو می گوید

    خوشبختانه جناب وزیر ایندفعه اشتباه قبل را مرتکب نشد !
    .
    .
    .
    .
    .
    دفعه قبل یکی از 5 فرمایش متین و صادقانه این وزیر صادق بهبود معیشت کارکنان مخابرات بود که الحمدالله انجام شد و فقط در چند استان بعد از ده تا پانزده روز تاخیر حقوقشان عریان , عریان پرداخت شد!اعتمادمبین , جناب سیدهاشمی برگرد عزیزم شماها بعضی وقتا وجدانتان آلارم میداد و پاداشی , حق ورزشی , حق لباسی …… اینا اصلا کار به این چیزها ندارن , باشه تا طبق معمول همه با هم بگیم هرسال دریغ از پارسال !
    وقتی سیدهاشمی موقع وداع با تمسخر گفت انشاء الله دولتی ها تمام حق و حقوقتان را بدهند , گویا میدانست داستان از چه خبراست . لطفا کلید امید دست هر کی هست بیاد بزن تو سرم !

    1. م می گوید

      سیدهاشمی می دانست “سیاست زمین سوخته ” اش چه بر سر مخابرات آورده که مرثیه ی آنچنینی خواند.

  6. ناشناس می گوید

    اخه به این اقا یکی بگه کارگزار استخدام بشه ولی این بدبختی که با فوق لیسانس چند سال شرکتی کار کرده هیچی واقعا که
    چی میشه به اینا گفت خدایا تو شاهد باش

  7. محمد می گوید

    همین آقای وزیر تا هیات مدیره قبل بود میگفتن مشکل سید هاشمی اگه اون بره همه چیز حل میشه.حالا که اون بنده خدا رفت و مدیرعامل و هیات مدیره هم که از خود این آقای وزیر شد.پس کجا رفت اون قول و قرارها چی شد افزایش تعرفه. چرا با سیاسی بازی مخابرات رو به نابودی کشوندید چرا هیچ کس نیست به این آقا بگه دست از زورگویی بردارید. آقا میخواهید پس بگیرید مرد باشید بگید چرا با حیله و نیرنگ عمل میکنید.

  8. محمد می گوید

    این آقا جز فرافکنی و سیاسی بازی چیزی بلده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محمد؟!
      چه کسی؟
      باز چه کسی تو رو عصبانی کرده؟

نظرات بسته شده است.