مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات مازندران خبر میرسد: پاداش ها صحت ندارد.

[box]مخابرات ما – مخابرات مازندران می گوید خبر پاداش های میلیونی  همراه اول به مدیران ارشد  صحت ندارد و مربوط به این استان نیست.[/box]

 

مخابرات ما – خبری داشتیم چندی قبل, بدون ذکر نام استان که در مورد نحوه تقسیم پاداش شرکت ارتباطات سیار در مخابرات یکی از استانها حرف می زد.

همراه اول! گنجش مال بعضی, رنجش مال کارکنان ثابت!

در زیر این مطلب کامنتی نوشته شده است که اشاره اش به استان مازندران است و چنین بنظر میرسد که این مطلب برای استان مازندارن نوشته شده است.

ما به بررسی میدانی موضوع پرداختیم که این گزارش حاصل آن است.

 

آنچه در مازندران گذشته است!

مازندران مثل همه استانهای دیگر در راه اندازی سایتها یBTS و پوشش 3G در استان کارهای زیادی انجام داده است از جمله آن فراهم کردن  300 سایت در کل استان در سال 1394 است.

کمیته ای برای ساماندهی تعهدات استان به ارتباطات سیار تشکیل می شود  تا به سرعت طراحی, نصب و راه اندازی مدیریت شود.

بازای هر سایت , ارتباطات سیار پاداشی نیز برای استانها در نظر میگیرد تا طبق نظر مدیران استان تقسیم گردد.در مورد مازندران هم همین بوده است و پاداش 300 سایت به آنان اختصاص می یابد. (این پاداش بازای هر سایت تقریبا یک و نیم میلیون تومان است)!

اما همه میدانند که سال گذشته بدلایلی حجم نقدینگی در استان کم شده بود لذا امکان پرداخت پاداش تا این اواخر ممکن نشده بود.

یکی از مدیران می گوید : وقتی ارتباطات سیار برنامه نصب و راه اندازی  را در سایتهای مازندران برای سال 95 اعلام کرد , ما هنوز پاداش سال گذشته را نداده بودیم لذا نمی توانستیم توقعی هم از کارکنان داشته باشیم.لذا مدیر استان برای پرداخت پاداش راه اندازی سایت ها ی سال گذشته دست بکار شد.

سیار برای سال جدید حدود 1400 سایت را در برنامه خود دارد.برنامه ای سنگین که به کار سخت همان پرسنل احتیاج دارد پرسنلی که هنوز پاداش سال قبل خود را نگرفته بود.لذا پرداخت پاداش به یک ضرورت تبدیل شده بود.

 

تقسیم پاداش در شهرستانها!

گفته می شود در استان مازندران این پاداش بر اساس تعداد سایت های هر شهر تعیین و به رئیس شهرستان یا مدیر شهرستان اختیار داده می شود آنرا بین افرادش توزیع کند.

استان هیچ دخل و تصرفی در توزیع این پاداش ها نداشته است.

 

پاداش در استان چگونه توزیع شد؟

مدیر عامل سهمیه ای به معاونتهایش می دهد.بهمین ترتیب آنها نیز به ادارات و بخش های خودشان سهمیه ای اختصاص میدهند که خود مایل هستند.یعنی توزیع نقدی پاداش از حدود شمول مدیران ارشد خارج می شود و دقیقا طبق سلیقه و نظر روسای ادارات و افرادی که دقیقا با کارکنان در ارتباط بوده اند تقسیم شده است.

 

کسی غیر از سیاری ها پاداش گرفته است؟

مدیران می گویند : وقتی دیدیم در سال گذشته برخی از قسمت ها فعالیتهایی داشته اند که ما نتوانسته ایم جبران کنیم (مثل کاهش لاوصولی) تصمیم گرفتیم از همین پاداش بخشی را به این همکاران اختصاص دهیم لذا این درست است که افرادی خارج از کار راه اندازی سایتها هم پادا ش گرفته اند ولی این پاداش حتما بازای فعالیتی خاص بوده است نه بدلیل سلیقه ما.

 

مدیران ارشد هم پاداش های کلان گرفته اند؟

بر اساس شایعات موجود باید حدود 55 میلیون تومان از این پاداش بین اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل توزیع شده باشد! آیا این شایعات درست است؟

بر اساس مدارک موجود هیچیک از مدیران ارشد , شامل مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره ریالی پاداش دریافت نکرده اند.یعنی برای خود رقمی منظور نکرده اند.

ضمن اینکه گفته می شود هیچ پاداشی بیش از 7 میلیون تومان نبوده است. بالاترین رقم 7 میلیون تومان است که به  مستقیم ترین سیاری اختصاص یافته است.

یکی از مدیران به ما می گوید : او کسی است که قطعا تلاش بسیار زیادی در این رابطه داشته است.لذا کسی محق تر از او و گروه سیار برای دریافت این پاداش نبوده است.

 

حالا نتیجه چیست؟

مدیران میگویند همه چیز در لیست های مالی کاملا مشخص است.این پاداش فراگیر نبوده است.قرار هم نبوده به همه داده شود.اصولا اگر پاداش به همه داده شود هدف تشویق لوث می شود.

مدیران می گویند پرداخت پاداش تصمیمی انفرادی  از  سوی مدیران ارشد نبوده است  بلکه تمام مدیران و بویژه مدیران ادارات و شهرستانها خود در این مورد تصمیم گرفته اند.

مدیران می گویند چنانچه مدرکی موجود است که مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره ریالی دریافت کرده اند حاضر هستند دهها برابر آن را برگردانند!

 

آنچه نوشته شد:

آنچه خواندید صرفا یک گزارش میدانی است نه گفته یک مدیر خاص.تمام نوشته حاصل گفتگوهای میدانی و در حین کار با دیگران بوده است لذا هرگز آن را مصاحبه با یک مدیر ندانید.

چنانچه این پاداش فقط و فقط به گروههای موثر در نصب و راه اندازی سایتهای همراه اول موثر بوده اند پرداخت می شد , کسی خارج از آن مدعی نبود.ولی وقتی به یکی خارج از موضوع پرداخت میشود دیگران نیز مدعی می شوند.

ضمن اینکه وقتی خارج از موضوع به کسی پرداخت می شود (فزضا برای لاوصولی) شما نمی توانید افرادی دیگر را که کارهای خوب مشابهی انجام داده اند از قلم بیندازید.

اما اینکه پاداش سیار, باید شامل همه کارکنان موثر باشد یا شامل برخی, از مواردی است که ما نمی توانیم نظر بدهیم.

حرف آخر اینکه شفافیت می توانید قوه محرکه خوبی باشد برای کسانی که پاداش نگرفته اند.بر عکس آن, چنانچه پنهانکاری در پیش بگیریم , هدف از پاداش از مسیر خود خارج می شود.

در توزیع پاداش هرگز عدالت را نمی توان پیاده کرد اما اگر مدیری خودش پاداش نگرفته باشد, حرفش به حقیقت نزدیک تر است.

در مجموع از مدیران استان مازندران بی نهایت تشکر میکنیم که به این فضای باز گفتگو کمک کردند.باقی , نظرات شما و مدیران است که باید از راه برسد.

****

623220cookie-checkمخابرات مازندران خبر میرسد: پاداش ها صحت ندارد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
17 نظرات
  1. علی بیغم می گوید

    سلام
    یک کلام ختم کلام و اونم اینکه : کارکردن ….خوردن یا… بقیه کارکنان دخیل نیستند

  2. امیر می گوید

    یک کلام… ختم کلام
    با احترام به تمام نظر های داده شده، میگم تیم مدیریتی کنونی! با تمام ایرادات و ضعف های مدیریت و ساختاری که بنده نیز بعد از 21 سال سابقه به اونها واقفم لااقل از ساختار مدیریتی چند دوره ی اخیر به مراتب بهتر و صادقانه!!! تر… تأکید من بر صادقانه تره…
    کم و کاستی همیشه بوده و هست و امکان نداره نباشه پس وَ خواهد بود اما بپذیریم در تمام شرایط بجای توهین و حرفهای زشت و دروغ و تهمت و بی ادبی های بچه گانه و خجالت آور رک و راست توی روی مسئولین حرفها رو بزنیم و دلیل بخوایم
    واقعا خجالت آوره بعض از دوستان با ادبیات زشت و آبدوغخیاری! هم آبروی اخلاقی سیستم رو زیر سوال ببرن هم نگاه همکاران بقیه ی استان ها را در مورد اخلاقیات مون متعجب کنن.
    بنده 450 هزار تومن پاداش گرفتم، به خدا اونها که ناراضی ان یه صندوق بذارن داخل اداره تا من این پول رو برگردونم
    فقط با آبروی هم بازی نکنیم… در شان ما نیست! یکی از همون همکارایی که با صورت سرخ داد میزند به من هیچی ندادن وقتی دو سه سال پیش پاداش اومده بود 1700 گرفت
    اونوقت من 500 گرفتم، گفتم چرا؟ با بی تفاوتی که سرش رو هم به سمت من برنگردوند گفت: نمیدونم! از بالا تقسیم کردن و یه لحظه هم وانستاد که بپرسم خب چرا ایتنجوری تقسیم کردن؟… چون رفته بود.
    حالا همونا با زنگ زدن به این و اون هی دارن از بی عدالتی و این حرفا دم میزنن. بس کنین دیگه
    دور بعد باز نوبت شما میشه…

    1. ناشناس می گوید

      نمی دانم شما چقدر برای 3G زحمت کشیدی ولی بنده که برای راه اندازی چند شهرستان از صبح تا پاسی از شب بدون وقفه همراه موبایلیها کار کردم کمتر از نصف شما گرفتم. مثلا فلان مدیر یا رئیس اداره جقدر کار کرده نه فنی هستند ونه دست به آچار.کارشناس بدبخت چه گناهی کرده که اینقدر کار کند تا مدیران بخورند.این فقط قانون زور ارباب و رعیتی ویا ساده تر طاغوتی است.

  3. ناشناس می گوید

    راستی از مدیران سوال نکردی سایتهای که تجهیز شده و 3G نصب شد چند در صدش از سالهای قبل اماده شده بود و فقط اقایون زحمت ارسال امارش و کشیدن و پاداش و نوش جان کردن د ر شرکتی که با گذشت چهار ماه از سال کنترل پروزه مدونی ندارد و هیچ امکاناتی برای انجام پروژها تامین نشده است . نباید انتظار کار و تلاش و برنامه داشت ، مازندران فقط مشکل تقسیم پاداش ندارد خانه از پای بس ویران است

  4. احمد می گوید

    اگر صندلي داغي براي پاسخگويي عملکرد مديران ما وجود داشت آنوقت هر کسي به خود اجازه نميداد بدنبال اين مسندها برود يا اينکه مديران مخابرات ايران درنصب مديران دقت عمل بيشتري بخرج ميدادند به ازاي چه عملکردي شما پاداش گرفتيد؟به ازاي فروش زمينها وميهمانسراههاي شرکت؟به ازاي کاهش درآمد عملياتي؟ميفرماييد به ازاي عرق ريختن براي فيبرکشي سايتهاي موبايل,از سيار برايتان پاداش آمده است واقعا چه کساني در اين پروژه درگير بودند؟اگر وجدان بيدار داشتيد يک تشري به خودتان ميزديد که مايي که توانايي توزيع درست پاداش را نداريم به ازاي چه توانمندي بر مسند مديريت عالي شرکت تکيه زده ايم؟از خودتان بپرسيد چه کار مثبتي براي شرکت ميتوانيد بکنيد؟آيا از مشخصه هاي مديريتان همين بس که بدون زدن کارت حضور وغياب وبا پوشيدن کت وشلوار و نگاه عاقل اندر سفيه به کارمندان در شرکت حاضر شويدو از جيب شرکت وسهامداران براي خودتان پخت وپز راه بياندازيد ودک وپزي به هم بزنيد؟ يا اينکه عملکرد خودتان را ارزيابي ميکنيد؟ اگر براي شما حقوق وپاداش دريافتي اصل اولتان نيست بياييد توضيح دهيد که مابه ازاي چه عملکردي مستحق پاداش شده ايد؟شما هم متاسفانه فقط به فکر دريافتيتان هستيد وزمان ميگذرانيد تا با حقوق وپاداش متفاوت از ساير کارکنان بازنشسته شويد.البته زحمت زيادي کشيديد تا براين مسند نشستيد!!! چه حقارتها وچه هزينه هايي که درستاد نماينده هانپرداختيد حتي شنيده شده يکي از شماها در ستاد يکي از نماينگان چايي دم ميکرده وديگري ب………….

    1. اسماعیل می گوید

      مدیرعاملی که در انتخاب مدیران شهرستان بجای شایسته سالاری منفعت طلبی خود وخانواده خود را برمنافع شرکت درارجعیت قرار میدهد چگونه انتظار دارید که در تقسیم پاداش منافع خود واطرافیانش در اولویت نباشد.

    2. ناشناس می گوید

      سلام مشکل شما دقیقا چیه…اگر پاداش میگرفتن شما چی میگفتین؟

    3. جزء می گوید

      گاهی کلام! از حد وقاحت نیز خارج می شود… و کلمات، به زبان چنان رانده می شوند که گویی در مسند قضا با حکمی از دیوان الهی، به دست دارید. و تأسف آور تر واژه گانی ست که بر شنیده شده هایتان جاریست… اخلاق و ادب را قی کرده و باچنان خشمی از غنائم ناگرفته صحبت می کنید که رَشکِ دلِ خوارج در فتوحات جنگ های قرن های دور است…
      از فروش زمین ها و اماکن گرفته تا راه اندازی سایت ها و پروژه های فیبر و چه وچه… چنان صحبت می کنید که گویی مانند اصحاب کهف! تازه از غاربیرون آمده اید و نمدانید چه بر شاکله ی کنونی آمده است… و نمونه ی حرف هایی از سالهای گذشته می زنید، جوری که برایمان بازخورد و تفکری جز غنائم بگیرانِ باز مانده از غنیمت به جا نمیگذارد…
      این نوشته را بنده، به شرافت و وجدان خود که قسم یاد میکنم نه چیزی از این غنیمت تازه پخش شده برداشته ام و نه کاره ی مهمی در این سیستم هستم می گویم. کارمند جزئی در مخابرات ، کنار شما
      و آنچه مرا مجبور به نوشتن کرد… تنها و تنها وقاحت و قباحت واژگانی بود که در این مقوله جاری شد
      که خداوند و وجدان… بر تمام وجود ما حکمران و حکمفرماست

  5. مهدي می گوید

    اولا مدير عامل واعضاي هييئت مديره ومديرسيار استان پاداش کلان خود را از شرکت ارتباطات سيار دريافت کرده بودند ثانيا اين آقايان دوباره طمع کرده بوده واسم خود را در ليست دريافت کنندگان پاداش استاني نوشتند ولي ناظر مجمع در موقع پرداخت به اين آقايان گوشزد ميکند که مديران ارشد نميتوانند در استان مبالغي را بعنوان پاداش دريافت کنند که سريعا مديران ارشد از ليست دريافت کنندگان پاداش استاني حذف وفقط نام مدير ارتباطات سيار که از تهران هم قبلا پاداش گرفته بود در ليست باقي ميماند.ثالثا اين پاداش متعلق به توسعه فيبر سايتهاي BTSاستان در سال94بوده و قائدتا بايد به همکاراني که درسال94 بازنشسته شدند هم تعلق ميگرفت که اسامي اين عزيزان در ليست دريافت کنندگان پاداش ديده نميشود.رابعا با نگاهي اجمالي به ليست دريافت کنندگان پاداش,ديده ميشود که نه نام افراد دريافت کننده پاداش ونه مبالغ دريافتي آنها هيچ سنخيتي با منشاء پاداش نداشته واين موضوع بيشتر از همه باعث رنجش همکاران شده است.کارکنان ومديراني که سرشان به کار خودشان گرم بوده از دريافت پاداش بازمانده اند و البته نوش جان همکاران و مديراني که اين پاداش را دريافت کرده اند.همکاران شهرستان هم مثل هميشه در اينجا سرشان بي کلاه مانده است.عزت زياد

  6. مازندرانی می گوید

    اصلن به این مقوله کاری ندارم
    این چه اخلاقیه که هر وقت بحث تقسیم پول و پاداش یا تقسیم میز و پُست میشه! همیشه داد مازندران از همه بلند تره و فریادهای وا اسفا از تمام کالبد کم رمقش گوش ها رو آزار میده
    بخدا اگه تمام هم و غم این تحرکات جهت منافع شرکت یا سود دهی بیشتر باشه… ما هم حاضریم چوب دست بگیریم بزنیم تو سر و کله همدیگه، ولی داریم میبینیم که تمام این جنگ ها و تخریب ها، فقط و فقط به منافع شخصی افراد بر میگرده تا بتونن فشارها رو زیادتر کنن و به نتیجه ی دلخواه برسن
    بخدا زشته… همه جا تا حرف پشت هم خالی کردن میاد میگن: “مث مازندرانیا”
    پس کی میخوایم درست شیم

  7. نماینده می گوید

    من! با این حرکت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاملن مخالفم که از بُعد تبعات بَعدی و حرف و حدیث های قابل پیش بینی، خودشونو بِکِشن کنار و خودشونو از سهم در درآمد معاف کنن ( که من فکر میکنم تنها به همین دلیل اینکار انجام شد ) تا خود مدیریت ها و معاونت ها و روئسا، به سلیقه و باب میل خودشان این پاداش رو تقسیم کنن…
    چون بعضی از رئسای به اصطلاح خودمان “دَله” بدون توجه به حتی همکاری و همراهی به کمترین میزان تقسیم این پاداش بسنده کردند تا خودشون بیشتر عایدشون بشه…
    شاید بتوان ز دام شیطان رَستن
    اما نتوان دهان مردم بستن
    یک کلام! ختم کلام… نباید مدیر و هیأت مدیره، بخاطر تبعات بَعدی! کنار میکشیدن تا نظارت در سطح جزء از بین بره

  8. علی بیغم می گوید

    سلام
    در اصول بخور بخور معمولا میگن از اونی که نخورده بگیر و بده به اونی که خورده و می فهمه چیه و ما طبق این اصل باید پاداش ها را تقسیم می کنیم . اگه ما از نگرفتن پاداش که نه ،از اینکه به ما پاداش ندادن ناراحت هستیم باید …. انشا… که ما حرام خورنشویم آمین و….

    1. دبیر -دوم می گوید

      همکار محترم پاداش نه بر اساس اصولی که شما فر مودید ونه بصورت فله ای قابل پرداخت نیست پاداش هزینه ای است که سهامدار متفبل می شود تا انگیزه کاری و الگو سازی سازمانی و… در شرکت پیاده کند و اگر بر اساس یک ارزیابی صحیح پرداخت نشود نقش بسیار مخربی را در سازمان بازی خواهد کرد

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        با فرمايش شما اين برداشت رو ميشه كرد كه طي سي سالي كه پاداش گرفتيم موجب تا اين اندازه
        تخريب در شركت مخابرات رو شاهديم
        بگذريم
        شايد جنابعالي از مديران و يا در آسيب شناسي
        كم تجربه هستيد.

  9. ناشناس می گوید

    سلام

    سردبیر عزیز

    آیا مسئولان سیار حاضر به اظهارات شفاف هستند!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سیار چیزی نمیتونه بگه. استانها باید شفاف باشند.
      سیار بازای هر سایتد پاداش اندکی میده

    2. ناشناس می گوید

      سلام

      سردبیر عزیز یکی از مشکلات ما نبود مکانیزمهای کنترلی در سیستم های اداری است که منجر
      به پرداخت های غیر قانونی می گردد . ضمنا فرایند انجام کار اگر در روی سیستم ها ی اداری
      ترسیم شود افراد موثر شناسایی می شود .

نظرات بسته شده است.