مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

فاصله شعار تا عمل در اينترنت تلفن ثابت مخابرات

[box] مخابرات ما – اخيرا استانهايي مدعي كسب مقام هاي مختلف در زمينه توسعه اي.دي.اس.ال شده اند.يا واقعيت مطابق با گفته هاي آنان است؟[/box]

 

مخابرات ما (محمد) – در ارزيابي‌هاي انجام شده از سوي شركت مخابرات ايران، در زمينه عملكرد شبكه ديتا،در دو ماهه اول امسال نمودار ارزیابی زیر ارائه شد.

 

توسعه اینترنت

نمودار فوق ، رتبه بندی توسعۀ حوزۀ دیتا و ADSl  را در استانهای کشور نشان می دهد.

از آنجا كه توسعه   مخصوصا در شبکه دیتا یکی از وظایف مهم مخابرات در عرصۀ ارتباطات است  بنظر مي رسد باید به شرکت مخابرات ایران با اين آمار كاري تبريك گفت، هر چند كه هنوز   حتی پاسخ به  نیازها و خواسته های ضروری متقاضیان در حوزۀ دیتا نيز ممكن نشده است.

 

نکته قابل تأملي که دوستان یادشان رفته اين است كه مخابرات علاوه بر توسعه وظیفۀ مهم دیگری نیز بعهده دارد و آن نگهداری، حفظ و مراقبت شبکه دیتا است. اینکه تعدادی پورت اضافه   و خیلی زود رسانه ای شود بجاي خود نيكوست ، ولی آیا مدیران محترم شرکت مخابرات ایران و مدیران استانی  وظیفه نگهداری شبکه دیتا و ارائه سرویس با کیفیّت را از ياد برده اند؟

بنظر ميرسد مخابرات بايد به اين سوالات پاسخ دهد:

  • چرا در توسعۀ اینترنت فقط کمّیت را در نظرگرفته مي شود؟
  • چرا در ارزیابی ها،کیفیّت سرویس دهی به مشترکین اینترنت منظور نمي شود؟آيا نبايد در اين زمينه نيز آماري منتشر شود؟
  • آیا این مدل ارزیابی بخشي نگري را تقويت نمي كند؟
  • چرا در هنگام توسعه اینترنت وضعيت مشترکین موجود را ضعيف تر مي كنيم؟يعني همان پهناي باند قبلي بين مشتركين قبلي و جديد توزيع مي شود.
  • چرا پس از توسعه، در همان كافوها ميزان قطع اتصال بشدت افزايش پيدا مي كند؟
  • اينكه مي گويند بيشتر قطع  اينترنت بدليل كمبود آي.پي است حرف درستي است؟

 

پاسخ به این سوالات خواهد توانست فاصله ايده آل ها را با وضعيت جاري كمتر كند و اينترنت تلفن ثابت را به نقطه اي قابل تحمل برساند.نكته اي كه قطعا بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

623350cookie-checkفاصله شعار تا عمل در اينترنت تلفن ثابت مخابرات

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. ع.ع می گوید

    با سلام
    نظر دوستمان کاملا درست است وقابل تعمیم به کل استانها
    همانطور که گفته اند انجام نادرست و ناقص بازاریابی و فروش و عدم پشتیبانی مناسب پس از فروش باعث شده است که شرکت مخابرات صرفا بازار را ایجاد و در نهایت انرا به رقبای خود واگذار کند.
    با رصد بازار مصرف و بررسی تکنولوژی بکار رفته واضح است که بایستی اینترنت را مانند اکثر کشورهای پیشرو بدون حجم! و حتما بر بستر بی سیم و انهم با اکانتینگ پورتابل نظیر وای فای و 3g و 4g ارائه دهیم و اصرار به جداسازی ثابت و سیار نداشته باشیم.

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    اجازه بدهید به بهانه این گزارش وضعیت اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان خودم را برای شما تشریح نمایم.
    در یک کلام و بطور خلاصه می توانم بگویم وضعیت مدیریت و ارایه اینترنت پرسرعت یا همان ADSL در استان اصفهان افتضاح است.
    با وجودیکه آمار و اطلاعات ارایه شده حاکی از رشد درامد این سرویس می باشد. ولی اقتصادی بودن این سرویس و رضایت مشترکین از این سرویس در درجه پائینی قرار دارد.
    سالانه مبالغ کلانی برای خرید اینترنت و آدرس اینترنتی و تبلیغات در شرکت مخابرات استان هزینه می شود و این هزینه ها با افزایش مشترکین بصورت خطی زیاد می شود. و اصل اقتصادی مبتنی بر اندازه که یکی از اصول کسب سود و منفعت برای شرکتها می باشد محقق نمی گردد.
    تقاضای طبیعی اینترنت از جانب مردم که نشان از نفوذ اینترنت در تمامی کارکردهای جامعه و مردم می باشد مسئولان تصمیم گیر در مخابرات استان را به اشتباه انداخته که عملکرد آنها در ارایه سرویس باعث افزایش تقاضا گشته است. و به نحوی فعالیتهای بی قاعده بازاریابی و فروش شرکت را با این افزایش تقاضا توجیه می نمایند.
    ارایه سرویس اینترنت پر سرعت که بعد از رو به افول گذاشتن سرویس مکالمه و تلفن ثابت یکی از نقاط روشن سودزایی برای شرکت مخابرات محسوب می شود تنها عاملی برای تولید نقدینگی برای شرکت شده است و سرویس اینترنت پرسرعت که می توانست با مدیریت صحیح، آینده درآمدی مخابرات را بسازد صرفا به سرویسی برای گرفتن پول از مشترکین ناراضی تبدیل شده است. و مدیریت شرکت بدون نگرانی از دیده شدن توسط ناظر و بازرسی بالای سر خود از تمامی روشها برای بیرون آوردن پول از جیب مردم استفاده می کند. تا بتواند هزینه های سرسام اور خود را در سر هر ماه تامین کند.
    انجام ندادن صحیح بازاریابی و فروش باعث شده است که شرکت مخابرات صرفا بازار خوب را برای رقبای خود بوجود اورد. بصورتیکه ماهانه تعداد زیادی مشترک اینترنت پرسرعت به شرکت اضافه می شود ولی پس از اینکه استفاده از اینترنت را لمس کردند و مصرفشان بالا رفت سریعا جذب شرکتهای رقیب می گردند و متاسفانه کیفیت بد سرویس و نبود طرحهای موثری برای حفظ مشتریان باعث مهاجرت اکثر مشترکین پرکار به سمت رقبا می گردد. و تنها مشترکین کم مصرف و هزینه بر که بعضا هم مجبور به ماندن در مخابرات هستند باقی می مانند.
    کیفیت سرویس از ابعاد فنی و غیرفنی، حساب شده و خوب نیست و هیچ طرح و فکر اساسی نیز برای اصلاح ان وجود ندارد.
    اکثر پولهای سرمایه گذاری استان در سالهای اخیر صرف توسعه غیرمنطقی و نامتعارف این سرویس گشته است ولیکن صرفه اقتصادی منفی داشته است و به عبارت دیگر ارایه نامطلوب این سرویس باعث شده است این تجارت در شرکت مخابرات استان هیچگاه به نقطه سربه سر اقتصادی خود نرسد و عملا با توقف سرمایه گذاری در نقاط دیگر و بهره گیری از عدم استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری صحیح باعث تبدیل مبالغ بالقوه سرمایه گذاری و دارایی های مستهلک شده شرکت به نقدینگی برای حفظ شرایط مدیران شرکت گردیده است.
    گرفتن پول از مردم و تامین هزینه های شرکت باعث شده است که شرکت صرفا با کم کردن قیمت و اخذ پول پیش از مردم با رقبا به رقابت بپردازد و این در حالی است که بقیه رقبای کوچک و بزرگ بصورت حساب شده منافع بسیار خوبی را از این تجارت می برند.
    و ظاهرا با وجود وضعیتی که در شرکت مخابرات ایران و مدیران آن وجود دارد که مانند یک کلاف سردرگم هستند حالاحالاها کسی به سراغ استانها برای رسیدگی به چنین مسایل مهمی نخواهد آمد. و با ادامه این شرایط در اینده ای نه چندان دور شرکت مخابرات استان از درون خالی شده و تمامی منابع ان به صرف هزینه های جاری و حفظ ظاهر مدیرانش خواهد گذشت.
    فقط می توانیم بگوئیم خدا به داد برسد…..

نظرات بسته شده است.