مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مدیریت مدرن – مدیریت کارکنان (2)

[box]مخابرات ما- درک رفتار اولین مهارت اساسی در مدیریت کارکنان در مقاله قبلی خدمت شما عزیزان ارائه شد اینک دومین مهارت اساسی که مدیر یک سازمان به عنوان یک مهارت اساسی دیگر باید داشته باشد درک نیازهای کارکنان می باشد.    [/box]

 

ba-modiran-modern-little

 

2.درک نیازهای کارکنان

نیازهای کارکنان بسیار فراتر از نیازهای اولیه از قبیل برخورداری از شرایط مطلوب کاری و دستمزد عادلانه هستند.،لذا بدون رفع نیازهای اولیه افراد نمی توان نیازهای سطوح بالاتر آنها مثل حس افتخار به کار ، و سهیم شمرده شدن در تعیین و تحقق اهداف مشترک جمعی را برآورده کرد.

تامین نیازها

   افراد نیازهای مختلفی دارند  نیازهای سطح پایین ترشامل نیاز به حقوق و دستمزد ، امنیت شغلی و شرایط کاری مناسب هستند.گرچه تامین این قبیل نیازها از اهم ضروریات است و تقریبا در تمامی موارد عدم تامین آنها باعث نارضایتی کارکنان میشود ، اما فراموش نکنید صرف تامین این نیازها نمی تواند موجبات رضایت مندی کارکنان را فراهم کند.کارکنان زمانی احساس رضایتمندی می کنند که نیازهای سطوح بالاتر آنها از قبیل نیاز به پذیرش مسئولیت ، پیشرفت در کار ، و رشد فردی تامین شود.

Slide37

 

 

 

تقویت حس رضایتمندی

    کارکنان باید احساس کنند که نقش آنها با ارزش و منحصر به فرد است.احساس رضایت مندی از کار می تواند به دو صورت فردی و گروهی باشد به عنوان مثال ، کارگری که در خط تولید اتومبیل کار می کند ممکن است از عملکرد فردی خود (مثلاً در نصب در اتومبیل) راضی باشد و در عین حال اتومبیلی که در تولید آن نقش داشته است را نیز مایه افتخار خود بداند. به عنوان یک مدیر سعی کنید از این حس رضایت مندی و افتخار کارکنان خود بهره بگیرید .در عین حال به خاطر توانایی خود در هدایت و رهبری کارکنان و کسب نتایج ارزنده از فعالیت های آن ها به خودتان نیز افتخار کنید.مدیران و کارکنان باید از تعلق داشتن به یک شرکت موفق و شناخته شده احساس غرور کنند.

Slide36

 

 

 

ba-modiran-modern-little

 

631800cookie-checkمدیریت مدرن – مدیریت کارکنان (2)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. م می گوید

    ممنون از دید وسیعت “محمد”

  2. م می گوید

    این ها خیلی از تفکر راس نشینان ما دور است، ما به عنوان کارگر در “عصر جدید”بکار می رویم ، با ما یک طرفه ، به بهانه ی، “ایقاع”رفتار می شود ،

    1. محمد می گوید

      با سلام
      دوست عزیز با شما موافقم حالا از ما گفتن، انشاء الله که خواهند پذیرفت.

      1. م می گوید

        وقتی می فرمایند: “برو شکایت کن بگیر” ، منظورشون اینه که نمیدیم مگه با اقدام حقوقی و قضایی.همکاران شریف مخابراتی در مقابل اینهمه بی توجهی ، متحیر شده اند و باورشان نمیشود.

        1. محمد می گوید

          با سلام خدمت “م”
          مدیر یک سازمان به منزله پدر خانواده هست به نظر ما هم پدر باید به حرفهای پسر گوش دهد.
          نویسنده سایت

نظرات بسته شده است.