مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

به بهانۀ روز میلاد امام رضا ع : عدم تکبّر در رفتار و برخورد مدیر در سیرۀ عملی ایشان

[box]مخابرات ما(محمد) – میلاد امام هشتم را به همه مردم شریف ایران مخصوصا مخاطبین عزیز سایت تبریک عرض می کنم ؛ عزیزان  می دانند بزرگداشت این بزرگان ؛ بخصوص ائمه معصومین در روز میلاد یا وفات آنها باید برای ما پیامی داشته باشد و آن پیام این است که ضمن بزرگداشت این بزرگان باید به سیرۀ عملی آنها نیز توجه کرد یکی از رفتارهای امام رضا(ع) عدم تکبّر در برخورد با خدمتگزارانش اعم از کوچک و بزرگ بود. [/box]

400-monasebati-66

عدم تکبر در رفتار و برخورد مدیر

تکبر به معنی بسیار بزرگوار بودن و بالاترین مقام را داشتن و بزرگ منشی و یکی از صفات خداوند است و هرکسی به گونه ای رفتار کند که دیگران بگویند او متکبر است و خود بزرگ بینی می کند گناه کرده و بسیار مورد نهی ائمه اطهار علیهم السلام واقع شده است . در مقابل تکبر که برای انسان زشت است صفتی به نام تواضع وجود دارد که برای انسان مناسب است و انسان فقط باید متواضع باشد یعنی خود را کوچک شمارد و متکبر نباشد .

“یاسر” خدمتگزار امام می گوید : امام رضا(ع) هر وقت فرصت پیدا می کرد همه خدمتگزاران را از کوچک و بزرگ دور خود جمع می کرد و با آنان به گفتگو نشسته و مأنوس می گشت و آنان هم با او انس پیدا می نمودند . و هر گاه سر سفره می نشست، از هیچکدام آنان غفلت نمی کرد ، چه کوچک و چه بزرگ ، حتی اصطبل دار و حجامتگر را هم کنار خودش بر سر سفره می نشاند. (شیخ صدوق،ج۲،صص۱۷۰و۱۹۷،ح۲۴) این خصوصیت والای امام رضا (ع) بود که خاشع و متواضع بود و هیچ گاه با اینکه ولیعهد مسلمین بودند و حتی امام و پیشوا بودند خودشان را بالاتر از بقیه نمی دیدند و این نکته نشان می دهد یک مدیر نباید متکبر باشد .

400-monasebati-66

امام رضا (ع) در پاسخ پرسشی درباره چگونگی تواضع فرمودند: آن است که به مردمان همان را بدهی از کمیت و کیفیت که دوست داری به تو همانند آن دهند. (شیخ صدوق ، ج ۲، ص ۵۰) بنابراین نکته دوم در تواضع مدیر این است که باید به گونه ای رفتار کند که دوست دارد با او رفتار کنند . پس اگر متواضع و فروتن برخورد کند بهتر است از متکبر و مغرور بودن .

هر کس از خدا تشکر و سپاس گذاری کند و فروتن باشد تقوا دارد . امام رضا (ع) می فرماید : تقوای الهی را پیشه سازید، فروتنی کنید، از خدا سپاسگزاری و او را ستایش کنید(طبرسی ،۳۰) همچنین فرمودند : هر کس در مقابل خوبی مردم تشکر نکند، از خدای عزّوجلّ تشکر نکرده است.( شیخ صدوق ،ج ۲،ص ۲۴،ح۲)

پس تواضع و فروتنی در برابر پروردگار مانند تواضع و فروتنی در برابر مردم است و کسی که در برابر مردم فروتن نباشد در برابر خداوند هم فروتن نیست و هرکس در برابر مردمان فروتن باشد در برابر خداوند نیز فروتن است و مدیران نیز از این موارد مستثنی نیستند .

400-monasebati-66

منبع : http://mag.ghashang.com

636060cookie-checkبه بهانۀ روز میلاد امام رضا ع : عدم تکبّر در رفتار و برخورد مدیر در سیرۀ عملی ایشان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. م می گوید

    رابطه ی شعار و عمل!

  2. بوشهر می گوید

    با سلام وتبریک به مناسبت تولد اقا امام رضا
    سر دبیر عزیز اگه امکان داره این متن را تو صفحه اول قرار بدید مدیران شرکت مخابرات استان بوشهر جهت پرداخت مطالبات ۹۳_۹۴بازنشستگان خود تصمیم به گرفتن وام از چند بانک های استان نموده اند که به تازگی با یکی از بانکها به توفق رسیده اند وان مبلغ ناچیزی از مطالبات است وبه دوستان گفته اند برید فرم وحساب در ان با نک بازکنید وقتی تعدای ازهمکاران مراجعه وسوال کرده اند بهش گفته شده شما در مقابل وام متعهدید واگه قسطش توسط,مخابرات پرداخت نشد شما هم پاتون گیر وتو استهلام برتوام ودیگر کارهای بانکی گیر می افتید واقعا مردمی مظلوم تراز پرسنل بازنشسته مخابرات استان بوشهر در ایران سراغ دارید؟

نظرات بسته شده است.