مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

استفاده از تولید داخل ؛ کار برای جوانان

[box]مخابرات ما-  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ غلامحسین کریمی خراسانی رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی تهران ، تولیدات دانش محور را از مشخصات اصلی اقتصاد نوین دانست و افزود: ایران در بحث تئوری ؛ پیشرفت‌های قابل توجهی دارد و در بخش عملی نیز باید زیر ساخت‌های لازم برای تولیدکنندگان بیش از گذشته فراهم شود. [/box]

Image result for ‫تولیدات داخلی‬‎

مخابرات ما (همراه ) – استفاده از کالای داخلی در جامعه باید فرهنگ سازی شود، اگر همه مردم ایران از کالای داخلی استفاده کنند و این حرف فقط یک شعار نباشد اشتغال جوانان به راحتی فراهم و بازارها رونق می‌گیرد. مصرف کالای خارجی موجب افزایش بیکاری، تعطیلی کارخانجات و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، نارضایتی از میزان اندک حقوق و مزایا در خانواده‌های کارگران و رکود اقتصادی را به همراه دارد.کریمی افزود : اصلاح فرهنگ مصرف برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است لذا توجه به کمیت و کیفیت تولید داخلی و وجدان کاری لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اذعان اینکه تنها راهکار علاج اقتصاد کشور حمایت از تولید، اصلاح اقتصاد و فرهنگ مصرف است، اظهارداشت:الگوی شایسته در تحقق اقتصاد مقاومتی با ارائه راهکارهای عملی به مردم محقق می‌شود تا ملت بتواند با تأسی به این راهکارها توان اقتصادی خود را افزایش دهد.او گفت :با بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی می‌توان مردم را به استفاده از کالاهای ایرانی بیشتر ترغیب کرد.

در آخر باید گفت که مصرف کنندگان داخلی یا خانوارها چنانچه از تولیدات داخلی استفاده کنند و تولید کنندگان نیز کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند کمک شایانی به بخش تولید خواهند نمود این امر باعث ایجاد بازار رقابت داخلی و در مجموع کاهش تورم نیز خواهد شد. تقاضا برای محصولات داخلی رشد کیفیت این محصولات را به دنبال خواهد داشت و افزایش این کیفیت موجب رقابت پذیری و کارایی سرمایه می‌شود بنابراین هزینه تولید کاهش می‌یابد و این خود به تولید بیشتر کمک می‌کند. رعایت الگوهای مصرف و تعهد به انجام آن منجر به پس انداز و کاهش هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری بیشتر خواهد شد.

khabar2-150x80

بنگاه‌های اقتصادی نیز مانند خانوارها باید تلاش کنند از مواد اولیه داخلی برای تولیدات خود استفاده کنند و تولیدات خود را با محوریت صادراتی عرضه نمایند یعنی در عرضه محصولات با ارتقاء کیفیت تولید تفاوتی بین مصرف کننده داخلی و خارجی قائل نشوند و این موضوع در چرخه اقتصاد نقش به سزایی خواهد داشت.

بررسی ها نشان می دهد، دولت و دستگاههای دولتی نیز می‌توانند با صرفه جویی در هزینه‌های خود به تولید ملی کمک کنند صرفه جویی در مصارف انرژی از سوی هر یک از مصرف کنندگان منجر به آزاد سازی انرژی و هدایت آن به سمت تولید خواهد شد. بخش دولتی علاوه بر ایفای نقش مزبور و ارائه الگوهای مناسب مصرف باید اعمال سیاست‌های مناسب اقتصادی فضای کسب و کار را بهبود ببخشد و تولید را به سمت سود دهی پیش ببرند و با اصلاح سیاست‌ها و قوانین موجود موجبات ترغیب بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری را فراهم آورد و دولت هم در تدوین بودجه در حد ممکن از اتکاء به درآمدهای نفتی بپرهیزد.

khabar2-150x80

***

637930cookie-checkاستفاده از تولید داخل ؛ کار برای جوانان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام

    وزیر محترم بایستی در خصوص عدم استفاده از توان داخلی متخصصان ایرانی و سرازیر شدن
    بازار چین به کشور به ملت پاسخگو باشد .

  2. م می گوید

    بالاخره دور زدن قانون برای بعضی ، حال دیگه ای داره

  3. محمود4آزی می گوید

    با سلام
    علیرغم داشتن قوانین خوب جهت حمایت از تولید داخل مانند قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی مصوب سال 91 مجلس شورای اسلامی باز میبینیم شرکتهای مخابرات ثابت و سیار تجهیزات خود را از خارج تامین میکنند . بر طبق این قانون این شرکتها بدون مجوز نمیتوانند خریدی از خارج داشته باشند ، اگر سازندگان داخلی از آنان شکایت کنند ، شرکتهای مخابرات ثابت و سیار جرایم سنگینی را باید بپردازند .

نظرات بسته شده است.