مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دکتر سرائیان در همایش برنامه پنج ساله ی ره نگاشت گفت :

[box]مخابرات ما-  به گزارش سایت مخابرات ما نکات مهمی توسط دکتر سرائیان در باره برنامه ره نگاشت پنج ساله مطرح شد این نکات آینده مخابرات را ترسیم می کند و برنامه ایست که همه ما منتظر اجرای آن هستیم به هر حال حساب و کتاب دست ما هم هست منتظریم تا خلاقیت سکانداران جدید مخابرات را ببینیم [/box]

khabar-slide2

مخابرات ما (سر دبیر) – دکتر سرائیان در همایش ره نگاشت مورخه 1395/05/27 نکات مهم زیر را مطرح کرد :

  • برنامه تحول پنج ساله، شروع نقطه عطف دیگری برای مجموعه مخابرات است، شرکت مخابرات ایران در کنار ماموریت ملی خود با توجه به خصوصی بودن، نیاز به مدیریت هزینه و تبدیل شدن به یک کسب و کار سودآور دارد.

 

  • بازگشت سرمایه و سود آوری به عنوان یکی از ارکان تحول، مهم ترین مسئله شرکت های فناوری در دنیاست.»

 

  • وی رقابت و شدت رقابت را بزرگترین پارادایم حال حاضردر دنیای تجارت دانست وافزود:« وضعیت رقابت در حال حاضر دستخوش تحولات اساسی شده است.

 

  • ورود بازیگران جدید (OTT) و شرایط رقابتی بازار ICTدر ایران و جهان علت اصلی نیاز به تحول برای اپراتورهای مخابراتی در سراسر جهان است.

 

  • حاشیه سود اپراتورها قبل از توسعه اینترنت و ورود بازیگران جدید، حدود 30 درصد بود که اکنون قابل تحقق ودستیابی نیست زیرا بازیOTT ها دربازار قابل پیش بینی نیست بنابراین به منظور سودآوری در بازار ،  تحول وتوسعه در شرکت مخابرات ایران اجتناب ناپذیر می باشد.
  • Slide3
  •  محور اصلی حرکت تحول، کارکنان و منابع انسانی هستند. همچنین پیشران های تحول و چالش های برنامه  ره نگاشت بر تغییر مدل کسب وکار و خلق ثروت استوار است.

 

  • وی برنامه تحول را فرایندی آگاهانه و از پیش برنامه ریزی شده عنوان کرد وافزود: « ارتقای آمادگی و تغییر رفتار کارکنان، ذوب شدن اندیشه ها ورفتارهای سنتی، ثبت ارزش های نوین وتغییر بنیادی در فرهنگ سازمان مهمترین دامنه های برنامه های تحول در بخش نیروی انسانی ست.

 

  • مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بیان پیامدهای برنامه تحول به سطح انتظار از این برنامه اشاره کرد وگفت :« سطح انتظار از برنامه تحول به خلق آینده، تعهد ، تفکر ، انگیزش و ابداع مجدد سازمان منتهی می شود.

 

  • مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با توصیف الزامات برنامه تحول در شرکت مخابرات ایران گفت:« مشکلات حال حاضر حوزهTCI، اجبار روندها و توانمندی بازار، الزامات اجرای این برنامه در شرکت است .

 

  • وی مشتری را محور اصلی برنامه تحول دانست و گفت: «در برنامه تحول به مشتری نزدیک می شویم و با تحلیل رفتار او به حداقل فاصله و درک مشترک دست می یابیم. البته لزوم تحقق این امر ، دیجیتالی شدن ارایه تمامی خدمات به مشتری است.

 

  • دکتر سراییان در توصیف روند های خاص صنعتICT و وضعیت فعلی بازار گفت :« همگرایی ثابت و همراه ، اتصال و مجازی سازی ، OTT ها و مدل های نوین کسب وکار و ارتقای تجربه مشتری این روندها را تشکیل می دهند و به طور کلی در این روند تحولی، به دنبال ساده سازی ارایه خدمات از نگاه مشتری هستیم.

 

  • مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، حداقل اندازه مطلوب بازارICT کشور را طبق معیارهای جهانی ، حدود 60 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :« بنابراین بازار فعلی 30 تا 35 هزارمیلیارد تومانی باید دوبرابر شود تا به حداقل معیار جهانی برسیم.

 

  • وی اندازه مطلوب بازارICT کشور براساس سهم جمعیتی را حدود 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرد وگفت:« شرط سودآوری ورسالت ملی مخابرات این است که سهم خود را ازاین ظرفیت مغفول مانده از پتانسیل بازار به دست آورد.

 

  • وی حضور رقبا را در حوزه خدمات ارتباطات ثابت، اپراتورهای مجازی وFCP ها قابل توجه دانست و گفت:« می بایست از 5میلیون مشترک ADSL مخابرات، 30 میلیون مشترک تلفن ثابت و 60 میلیون مشترک تلفن همراه ، درآمد حاصل از همگرایی ایجاد شود و این مهمترین رویکرد تحول در مخابرات ایران است.

 

  • مخابرات ایران چاره ای جز آغاز سفر تحول ندارد و در غیر این صورت دچار شکست محتوم خواهیم شد. زیرا تطابق با تغییرات محیطی لازمه بقا و موفقیت در هرعرصه ای به خصوص عرصه سیال و به روزICT است.

khabar-slide2

***

638530cookie-checkدکتر سرائیان در همایش برنامه پنج ساله ی ره نگاشت گفت :

Please rate this

0 1 2 3 4 5
11 نظرات
  1. محمد می گوید

    اول گفته :
    – “محور اصلی حرکت تحول، کارکنان و منابع انسانی هستند.”
    بعد دوباره گفته:
    -“وی مشتری را محور اصلی برنامه تحول دانست و گفت:”
    فکر کنم ماشینش 4WD هستش
    نزنه جاده خاکی خوبه

  2. بوشهر می گوید

    جناب اقای سراییان شما خبر دارید که بازنشستگان بوشهر از سال ۹۳ تا الان هیچ وحقوق خودشان را نگرفته اند سما خبر داری که قرار وام بنام خود بچه ها گرفته بشه از چند بانک وبعد اداره ضمانتش کنه ایا شما سراغ دارید که هروزه بچه ها عصبی تر می شوند وروزی خواهد رسید که همگی اتوبوس گرفته وجلو ی اتاق شما چمبر خواند زد,وحق وحقوقشان را از شما خواهند گرفت طاقت هم اندازه ای دارد

  3. اصفهانی می گوید

    جانا سخن از زبان ما می گویی !!؟؟

    بخشی از سخنان آقای سرائیان(…محور اصلی حرکت تحول، کارکنان و منابع انسانی هستند….)

    برنامه تحول , حقوق مشتری -حقوق سهامدار-سهم بازار-سهم دولت و…. را مدنظر قرار داده؛لکن دریغ از یک بخش که برای کارکنان ومنابع انسانی که محور اصلی این تحول می باشند چه برنامه ای از نظر بهبود اوضاع معشیتی در نظر گرفته شده است.

  4. ناشناس می گوید

    باسلام لطفا سوال بفرمایید مسولین شرکت مخابرات خصوصا دراستانها وشهرستانهای کوچک برمبنای کدام یک از خصوصیات مدیریتی انتخاب میشوند لیاقت وشایستگی -تعصب به شرکت – سواد ومعلومات یا خوش تیپی وخوش خدمتی وچاپلوسی کاری کردید که مخابرات با این همه سرمایه کسورات کارمندان رسمی را هم نمیتواند بدهد مگه قحط الرجال هست که چند نفر چندین سال باید مدیر و رییس باشند والفبای مدیریت را هم بلد نباشند

  5. همکار می گوید

    با حضور وزیر ارتباطات/ بیش از دو هزار پروژه مخابراتی در استان فارس به بهره برداری رسید.
    خوب شد که کلمه پروژه لفظ خارجی است آبروی ادبیات فارسی میرفت بابا یکی به این مسئله برسد
    نصب یک ترمینا ل یک جی پان یک کافو ویک دی ال سی و……. هم شد پروژه ولااقل یک مبلغ برای پروژه تعریف کنید .؟!

  6. سيد می گوید

    شعار و تئوري يك چيز هست و عمليات و اجرا چيز ديگه . به نظر نميرسد در روش مدير عامل محترم بحث اجرا و عمليات خبري باشد . حفظ مديران قبلي و بازنسشته و بعضا فسيل جايي براي نو اوري نميگذارد

  7. شرکتی همدانی مظلوم می گوید

    با سلام
    در استان همدان در تاریخ 26 هر ماه پول به حساب نماینده ict جناب آقای جلیل خزائی که قبلا رئیس حراست بوده و الان بازنشسته هست ریخته میشه و و ایشان بعد از 10 الی 15 روز نگه داشتن حقوق 410 نفر از نیروهای خدمات اول در حساب شخصی شان ، حقوق نیروهای شرکتی زحمت کش را می دهد، در بخشنامه بازنشستگی تشویقی پارسال آمده بود که کسانی که بازنشسته می شوند نباید دوباره به اداره برگردند ، سردبیر عزیز شما بگین چرا رئیس حراست قبلی آقای خزائی دوباره به اداره بازگشته ، چرا ایشان بعد از دریافت 350 میلیون پاداش تشویقی و سنوات دوباره به اداره بازگشت هو حقوق نیروهای زحمت کش را ده روز در حسابش نگه میداره و این هم هما را دق می ده، شما را به خدا این انصاف هست. ایشان حتی در انتخاب رئیس حراست جدید دخالت کردند و یکی از دوستانش را گذاشتند تا برای خودش دردسر ایجاد نشود، شما را به خدا این انصاف هست جناب آقای سرائیان مدیرعامل محترم ایران

  8. کارمند می گوید

    سلام
    لطفا کسی می تواند به من بگوید فرق برنامه تحول سیمرغ و این برنامه تحول در چیست؟

  9. ناشناس می گوید

    نقطه اغاز هر تحولی ، تغییر در نوع نگاه و نگرش مدیران و تصمیم گیران سازمان است .اگر برنامه تحول جدید هم منتهی شود به صدور یک بخشنامه و تعیین یکی از ناکارامدترین و تکراری ترین چهره ها در استانها بعنوان مدیر تحول (همانگونه ک در استانها شاهد بوده ایم) یقینا به همان شکست محتوم دچار خواهیم شد.با مدیران و هیات مدیره های سفارشی ، قدیمی،ناکارا و نالایق هر برنامه تحول گرایانه ای به بن بست میرسد .

    1. م می گوید

      خب ،اولین گام رو دقیقًا! تعریف بفرمایید ،ضمن ارایه ی دلیل بر این انتخاب، زمان ، مکان ، بودجه، افرادو نحوه ی اجرا را تعیین فرمایند، وگرنه تحول به شعاری جدید تبدیل خواهد شد.

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        ای آقا!
        چه انتظاراتی دارید شما هم!
        تحول برای کارکنان نیستش که!
        مال مدیران نزدیک به دکتر است.آنها هم با اطمینان میگویم هنوز درک نکرده اند چطوری باید عمل کنند!

نظرات بسته شده است.