مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفتگو با مهندس نوروزی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان مازندران.

[box]مخابرات ما-  در مازندران , سردبیر سایت ,ساعتی  مهمان همکاران مازندرانی بود.علیرغم میل دو طرفه, گفتگو با مهندس موسوی مدیر عامل شرکت مخابرات این استان فراهم نشد چرا که او در سفر تهران بود.اما در غیاب او,  زحمات حضور سردبیر , تمام و کمال, بر عهده مهندس نوروزی یکی از اعضای هیئت مدیره استان قرار گرفتن لذا از این فرصت استفاده شد تا گفتگو  با این عضو هیئت مدیره ره آورد آن سفر باشد. [/box]


مخابرات ما – ابتدا  خدمت شما سلام عرض میکنم و دوست دارم نظر ساده شما را در باره سایت مخابرات ما بدانم.

مهندس نوروزی – بنام خدا عرض سلام دارم محضر جنابعالی ومحضر شریف کاربران سایت وزین مخابرات ما.سایت شما اتفاقا ازجمله سایتهای فعال پویا و اکتیو بوده که غالبا مورد مطالعه همه کارکنان ، مدیران وبازنشستگان محترم استانها قرار میگیرد .و حقیر نیز حسب ضرورت و بیشتر جهت ارتباط تنگاتنگ و آشنایی با مشکلات کارکنان شریف و بازنشستگان محترم مراجعاتی نیز به سایت مخابرات ما دارم تا حد امکان از نقد و نظر دوستان و مطالب فنی و مدیریتی آن نیز بهره مند میشوم واگر چه ممکن هست بسیاری از مطالب دوستان در حد خبر غیر قابل استناد باشد که مدیران محترم سایت نیز با صراحت و شجاعت نسبت به اصلاح خبر می پردازند.

مخابرات ما – ما بیشتر بر مبنای دو موضوع کار میکنیم.یکی شفافیت دیگری پرداخت هزینه ی تصمیم.فرقی هم برایمان ندارد.هم کاربران مورد نظر ما هستند هم مدیران.آیا شما به شفافیت در تصمیمات اعتقاد دارید یا خیر؟

مهندس نوروزی – وقتی اصطلاح مسئول جلوی نام مدیر و هرکسی می آید , فلسفه اصلی آن پاسخگویی است و در اسلام بالاخص در حوزه تربیتی و آموزه های دینی ، اخلاقی و تربیتی ما تاکید زیادی شده است که از دروغ اجتناب شود . و اگر قرار است دروغ نگوییم باید شفاف و صادق باشیم.بنظر حقیر هزینه چندانی هم ندارد.مخاطب وقتی بداند شما شفاف عمل کرده اید با شما و مشکلات کنار می آید و مشکلات را می پذیرد تفاهم متقابلی هم ایجاد می شود و حتما منشا خیر برای طرفین و نهایتا برای سازمان خواهد شد.

مخابرات ما – در این استان شما چه مشکل عمده ای در طول یک سال گذشته داشته اید؟آیا این مشکل حل شده است یا همچنان ادامه دارد؟

مهندس نوروزی – ما مشکلات عدیده ای داشتیم که غالبا مربوط به سنوات گذشته بود و به تیم مدیریتی جدید برنمی گردد ، زیان 44 میلیاردی سال 1393، مشکلات تامین نقدینگی بازنشستگان عزیز ، جریمه های خارج از عرف و ناحق شهرداری ، بحث سختی کار بویژه خروج نیروی انسانی ماهر و توانمند چالشهای حادی را برای این استان به همراه داشت که صدمات شرکت از قبل خروج این نیروها بیشتر از مسائل مالی آن بود ، عدد و رقم هر یک از اینها بیش از صد میلیارد تومان بوده است.اما بحمدالله با اتخاذ تدابیر بجا و با همدلی و یک دلی در بین مدیران عالی شرکت وکارکنان شریف و تعامل متقابلی که با بازنشسته های عزیز ایجاد شد مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع گردید.درک متقابلی که با بازنشسته های عزیزایجاد شد این مشکلات حل شده و بالای 90 میلیارد تومان بدهی به همکاران سررسید شده پرداخت گردید واکنون کمتر از  یک میلیارد تومان از طلب سررسید شده دوستان باقیمانده است و این نیز خوشبختانه تا پایان ماه جاری از طریق وامهایی که دوستان متقبل شده اند قابل پرداخت خواهد بود.

مخابرات ما – یعنی شما مشکل پاداش بازنشستگان را , با آن همه سرو صدا , با آن حجم زیاد نقدینگی و تعداد زیاد بازنشستگان را حل کرده اید؟

مهندس نوروزی – با 4 تا بانک مذاکره کردیم و از طریق بانک ها وام گرفته ایم وتمام تضمین های لازم را هم از طرف شرکت مخابرات داده ایم تا بازنشستگان هیچ دغدغه و مشکلی پیدا نکنند , بازنشستگان عزیز نیز قبول زحمت کردند و در تعامل سازنده با شرکت , وام بنام آنان گرفته شد, بحسابشان کارسازی شد و طلبشان پرداخت گردید مگر حدود 30 نفری از همکاران که راضی به این امر نبودند که از محل وام طلبشان را دریافت نمایند که طی توافق انجام شده در پنج قسط مطالباتشان تسویه می گردد. که فقط یک قسط از مطالباتشان مانده است.

مخابرات ما- یعنی با درآمد جاری نتوانستید این مشکل را حل کنید.درست است؟ همه استانها در سال 94 با بحران مالی روبرو بوده اند وضعیت شما چگونه بوده است؟

مهندس نوروزی – ما هم همانند بقیه استانها مشکلات شدید نقدینگی داشته ایم.ولی الحمدالله با توجه به تدابیری که مدیریت عامل محترم اتخاذ نموده اند و با انتخاب راهکارهای مناسب جبران زیانهایی که از قبل متوجه شرکت وتیم مدیریتی جدید شده بود و خسارتهایی که از دو سه سال قبل شرکت دچارش شده بود با بهره گیری از تمامی پتانسیل موجود شرکت در تمام سطوح و وفاق و یکدلی مدیریت ارشد شرکت به نقطه قابل قبولی رسیده ایم که انشاالله مازندران در حد و اندازه خود خواهد درخشید. البته ناگفته نماند با وجود همه مشکلات موجود حدود 40درصد از مطالبات همکاران از محل درآمد جاری شرکت تامین شده بود.

مخابرات ما – علت زيان شديد مالي شركت چه بوده است؟

مهندس نوروزی – بحث بازنشستگی همکاران از محل سختی کار، خروج نیروهای انسانی ماهر و توانمند و همچنین اخذ تصمیماتی بدون پشتوانه کارشناسی و عدم پیش بینی هزینه های مربوطه بوده است.

مخابرات ما- سود هر سهم شما در سال 94 چقدر بوده است؟

مهندس نوروزی – سود هر سهم تخصیصی از قبل هر نفر مبلغ 15ریال و سود پایان سال شرکت علی رغم وجود این همه مشکلات چهار میلیارد و هشتاد میلیون تومان بوده است.

مخابرات ما – پس جزو استانهای زیان ده نبوده اید؟

مهندس نوروزی – بعد از زیان 44 میلیارد تومانی که در سال 93 شرکت را متاثر کرده بود به لطف خدا , با تلاش کلیه همکاران ازجمله کارکنان رسمی و نیروهای بخش خصوصی توانستیم زیان سال گذشته را جبران و به سود چهار میلیارد و هشتاد میلیون تومانی هم دست پیدا کنیم.

مخابرات ما- در آن سال چرا اینقدر زیان داشته اید؟ فقط بحث بازنشسته ها نبوده است!

مهندس نوروزی – چون دوستان و مدیران آن زمان غالبا بازنشسته شده اند و زمینه پاسخگویی آنها فراهم نیست اگر صلاح می فرمایید ورود پیدا نکنم بهتر هست ولی بخش عمده آن زیانها مربوط بود به عدم پیش بینی خروج نقدینگی از محل قانون سختی کار بوده است .

مخابرات ما- در سال 93 شما بازنشسته زیادی نداشته اید.مثل بقیه استانها بوده است.

مهندس نوروزی – نه در مازندران , بر خلاف بقیه جاها از سختی کار با شرایطی ویژه استفاده کردند و تعداد بازنشسته ها قابل پیش بینی نبود.سال 93 هم همین وضعیت بوده است ولی تعدادشان نسبت به سال 94 کمتر بوده است و غالب پرداختیها از طریق مخابرات ایران انجام شد که قسط آن وامها نیز به سال 94 منتقل گردید.بخشی هم مربوط است به هزینه های بخش خصوصی که به استان تحمیل شد , قبل از تغییر تیم مدیریتی جدید شرکت آن تکاپوی لازم را نداشت و باعث یک رکوددر شرکت شد وبه دنبالش زیان هنگفتی در سال 93 دیدیم.

مخابرات ما – با نیروهای بخش خصوصی چه کردید.

مهندس نوروزی – بخشی از این نیروها با مدرک زیر دیپلم و یا دیپلم وارد شرکت شدند و با ارتقای شرایط تحصیلی و تجربه کاری به نیروهای مفیدی تبدیل شده اند.از آنجا که 2400 نفر نیروی بخش خصوصی داریم با سطح تحصیلات و تجربه و توانمندی متفاوت و نمی توانیم برای افزایش سطح حقوق و یا بهبود معیشت آنان تصمیم واحدی بگیریم برای آنها نمی شود کاری انجام داد ولی به منظور ایجاد انگیزه پاداشهای موردی و کارانه و یا بهره وری به این عزیزان پرداخت می گردد.

مخابرات ما – شاید استخدام تمامی افراد بخش خصوصی نه شدنی باشد و نه منطقی.اما افزایش سطح دستمزد , می تواند به رفع بخشی از نیازهای آنان کمک کند و رضایت شغلی آنان اضافه کند.در این مورد نظری ندارید؟

مهندس نوروزی – نیروی بخش خصوصی در واقع خط مقدم ارایه خدمات با مشترکین هستند.اینها هستند که بازاریابی می کنند و ADSL می فروشند.اینها تلفن ثابت می فروشند. لاوصولی شرکت را این دوستان وصول میکنند و در تحقق درآمد نقش به سزایی دارند بنابراین باید راضی باشند تا آنجا که ما از دستمان بر می آمد و جناب مهندس موسوی مدیرعامل محترم هم با نگاه مثبت و حمایتی از محل اضافه کار و کارانه همه ماهه پاداش هایی حدود 250 میلیون تومان به این عزیزان اختصاص می یابد که تحت عنوان کارانه به نیروهای بخش خصوصی تعلق میگیرد.

مخابرات ما – جریانی که الان در شرکت مخابرات ایران بعد از آمدن دکتر سرائیان ایجاد شده , B2B و کشیدن فیبر اختصاصی است.می خواهم بدانم شما قبل از این برای کشیدن فیبر چه برنامه ای داشته اید؟

مهندس نوروزی – استراتژی جناب دکتر سرائیان در خصوص توجه ویژه به B2B در واقع مستلزم ایجاد تحولی بنیادی در نگرش کارکنان شرکت چه بدنه کارشناسی و چه مدیریتی می باشد . ایجاد تحول اساسی در ارتقا ویکپارچه سازی نرم افزارهای کاربردی از اساسی ترین ضرورتهای حال حاضر شرکت می باشد . ایجاد تحول در حوزه ITعلاوه بر ضروریات ایجاد تحول در ارایه خدمات نوین مخابراتی بوده که می تواند منشا بسیاری از ثمرات و برکات برای کشور هم باشد.برای ایجاد اشتغال و توسعه شبکه ملی اطلاعات می تواند به عنوان یک استراکچر مثمرثمر واقع شود و لازمه اش تدوین استراتژی مناسب ، ساماندهی و سازماندهی خاصی متناسب با نیاز مشتریان می باشد. ولی آنچه را که از الزامات مهم بکارگیری تکنیک B2B باید برشمرد تجاری سازی خدمات وابسته ازجمله B2Cو بکارگیری بستر مناسب این خدمات نظیر FTTX بوده که باید سرویسهای ارزش افزوده مورد تقاضای مشتریان از جمله VOD, IPTV، … را تجاری سازی کرد . پیاده سازی تکنولوژی NGN ، گسترش فیبر سازمانها, فیبر دانشگاهها, و دستگاههای اجرائی و حتی مشتریان خرد است که می تواند منشا درآمدی برای شرکت و راه برون رفت از وضعیت کنونی شرکت باشد و هم برای رشد و توسعه کشور نتایجی را در بر داشته باشد.

مخابرات ما – قبل از آن, بنابراین شما هیچ برنامه ای نداشته اید برای B2B.

مهندس نوروزی – در این خصوص و با نام B2B نه, ولی بخشی از فعالیتها نظیر فیبر دستگاهها یا فیبر بخش خصوصی را تحت عنوان طرح های اختصاصی انجام میدادیم ولی بصورت سازماندهی شده و در این قالب نبوده است.

مخابرات ما – از آنجا که بزودی جلسه بعدی , در حضور همکاران استان مازندران تشکیل خواهد شد و ما وقت کمی داریم , این گفتگو را علیرغم میل مان به پایان می بریم.چنانچه حرف نگفته ای باقی مانده در خدمت شما هستیم.

مهندس نوروزی – من هم از حضور شما در استان ممنون و متشکرم مطالبی که در سایت می نویسید غالبا هم موجب روشنگری مجموعه سازمان و هم نیروهای شاغل دراین بخش می شود ممنونم ولی آنچه که من عاجزانه از جنابعالی و دوستان تقاضا دارم این است که همه حرفها و همه نوشته ها منتج به این بشود که باعث رشد و تعالی سازمان بشود

مخابرات ما – ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد ولی یک رسانه وظیفه اش زدن حرفهایی که صد در صد و تماما به نتیجه منتهی میشود نیست بخشی هم طرح حرفهایی است که در سطح جامعه مطرح می شود و آوردن آن در سطح سایت و گذاشتن در معرض نگاه مدیران.یعنی ممکن است ابتدا حرفی خیلی منطقی بنظر نرسد اما آنچه که در سطح جامعه وجود دارد این است, مدیر باید با علم به این قضایا تصمیم بگیرد.

مهندس نوروزی – اتفاقا چون اساس ایجاد هرتحول فرهنگ سازی مناسب اجرا وبستر مناسب آن هست سایت شما می تواند در بخش B2B و استراتژی سازمان را بصورت منظم و دوره ای به نقد و نظر دوستان بگذارد و غالبا چون در سطح کشور همه همکاران مطالب را رصد میکنند و نظرات خوبی نیز ارایه میدهند موجب انتشار اطلاعات در سطح کشور می شود و نیروهای شاغل و بازنشسته از این اطلاعات میتوانند استفاده ببرند و در نهایت موجب رشد و تعالی سازمان و موجب تحقق اهداف عالی شرکت مخابرات ایران بشود.

مخابرات ما- انشاءالله .من از شما تشکر میکنم .وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید.برای برگزاری جلسه گفتگو با همکاران مازندران زحمت زیادی متقبل شدید.

مهندس نوروزی-
خواهش میکنم موفق و پایدار باشید.

mazandaran-mosahebe-1-web

639290cookie-checkگفتگو با مهندس نوروزی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان مازندران.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    “تا جایی که از دستمان بر می آمدبرای بخش خصوصی انجام دادیم” “نمی توانیم برای افزایش سطح حقوق و یا بهبود معیشت آنان تصمیم واحدی بگیریم برای آنها نمی شود کاری انجام داد ولی به منظور ایجاد انگیزه پاداشهای موردی و کارانه و یا بهره وری به این عزیزان پرداخت می گردد.”!!! منظورشان کارانه ده هزار تومانی ست؟ این از اون لحظه هاست که نمیدانیم باید بخندیم یا گریه کنیم!!!

نظرات بسته شده است.