مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- دکتر عزیز , شما را هم عوض میکنند ولی خودشان نمی روند!

[box]مخابرات ما-  دکتر سرائیان بارها در مصاحبه ها و جلساتش به گروه عظیم مدیران گفته است هر کس نمی تواند پا بپای ما حرکت کند از قطار پیاده شود! اما ….  [/box]

sardabir-slide-yaddashtمخابرات ما – جناب دکتر سرائیان مدیر عامل جدید شرکت مخابرات ایران اخیرا برای بار چندم در فارس و مازندران اعلام کرد که هر کسی نمی تواند با ما راه بیاید پیاده شود.

روی سخن ایشان با مدیران است وگرنه ما کارکنان که مدتهاست پیاده شده ایم!

دکتر سرائیان لابد انتظار دارد مدیران یکی یکی بروند خدمت ایشان و با عذرخواهی اعلام کنند که :«دکتر جان! ما را معاف بفرمایید! سرعت ما به شما نمی رسد پس ما پیاده می شویم!»

 

انتظار و توقع است دیگر! اما بنظر شما این انتظار دکتر به عمر نوح قد خواهد داد؟ یعنی اگر عمر مدیریت دکتر , به عمر حضرت نوح باشد , چقدر احتمال دارد که فقط یک نفر از مدیران کم کار و کم توان جلو بیاید و خود را ناتوان اعلام کند؟

بنده عرض میکنم صفر درصد! صفر در هزار!

اگر در طول دوران مدیریت عامل تمام مدیران مخابرات ایران , حتی یک نفر حاضر شد چنین رفتاری داشته باشد ما حاضریم از این پس برای همیشه در انتقاد را در این سایت بر روی دکتر و مدیرانش ببندیم!

باید بگوییم آقای دکتر عزیز! مطمئن باشید این مدیران بهیچ عنوان پیاده بشو نیستند!آنها دارند نقشه می کشند که شما را چگونه بزودی پیاده کنند که بقیه راه را شاید با مقام مدیر عاملی بروند!

آقای دکتر عزیز! اگر این آقایان قرار بود پیاده شوند, در زمان مدیر قبلی و قبلی و قبلی … پیاده می شدند!

اگر قرار بود پیاده شوند هر روز آویزان یک وکیل و وزیر نمی شدند!

امتحانش خیلی ساده است! همین امروز گوشی را بردارید و به وزیر فناوری و ارتباطات زنگ بزنید! از ایشان سوال کنید در طی هفته گذشته چند نفر به ایشان زنگ زده اند و با واسطه یا بیواسطه آمادگی خود را برای در دست گرفتن پست مدیرعاملی مخابرات اعلام کرده اند! نه اینکه گمان کنید ما خیلی اطلاعات داریم! نخیر! این عادت هر روزه بعضی هاست!

آنان اطمینان دارند که شما هم بزودی پیاده خواهید شد.چرا؟ دلایلش کاملا واضح است! کار دست خودشان است وقتی کار نکنند مدیر عامل باید برود!

این امر سرنوشت تمامی مدیران قبلی است.شما هم همان مسیر را می روید, دقیقا!

 

اما یک اتفاق رخ خواهد داد!

مدیران سالم ,پر قدرت و پرکاری که تحمل این فضا را ندارند , یا خودشان پیاده می شوند یا خود شما با بدگویی و زمینه چینی همان آدمهایی که باید خود پیاده شوند آنان را پیاده میکنید!

این مدیران به محض اینکه حس کنند شما هم کاری از دستتان بر نمی آید و آبروی کاری آنان به خطر می افتد پیاده می شوند!شاید شما هم از رفتنشان راضی باشید اما ….!

آقای دکتر عزیز!

پیاده کنید مدیران کم کار را, قبل از آنکه شما را پیاده کنند!

پیاده کنید آنان را که هم تراز شما نیستند!

پیاده کنید آنان را که از جنس شما نیستند!

جنس شما چیست؟

اگر سیاست بازی و شعار پردازی است , همان جنس را سوار کنید! اگر رویا پردازی است , همانها را سوار کنید!

اما دوستان من که شما را دیده اند می گویند:

شما باید افرادی را بیاورید که از جنس خرد, تدبیر, تفکر, اندیشه, آینده نگری باشند! افرادی که اهل مسامحه و معامله نباشند!

مگر اینکه آنان اشتباه کرده باشند!

امیدوارم خدای بزرگ و مهریان هیچیک از ما را از کشتی لطف و عنایتش پیاده نکند!

موفق باشید.

سردبیر شما-شهریور95

 

400-sardabiri-36

640410cookie-checkسردبیر- دکتر عزیز , شما را هم عوض میکنند ولی خودشان نمی روند!
14 نظرات
  1. محسن. رشيد ي می گوید

    موضوع. عدم انتصاب أفراد با سابقه ٢٨به بالا در مناصب مديريتي ، و بازنشسته كردن مديران بازنشسته كه قصد رفتن ندارن ، از واجبات و ضروريات براي حركت و تحول هست ، الان آمار مديران ارشد و مياني و ،،،، با سابقه بالآي ٣٠ و حتي با سابقه بيش از ٣٥ بسيار هستند ، چه انتظاري هست واقعا ،،،،،

    1. سپیده می گوید

      البته این مسئله برای یکی دونفر مدیرواقعا باتجربه درسطح استان که اصول مدیریت بحران را نیز خوب میداند و جنبه های لازم را داراست و جایگاهی عادلانه دارد ولو بالای 28سال یا سی سال نباید صدق کند یعنی باید باشند وگرنه با این جوانان نیامده در آرزوی پست و جو گیر فاجعه ست .

      مدیر باید تدبیروسیاست لازم، اشراف و تسلط به کارش داشته که حاصل سالها زحمت ورنج بردن اوست.نظرم آنست که مخابرات در چنین اوضاع فعلی میبایست این یک دو مدیر اندک را از دست نداده بلکه انگیزه نیز بدهد تا آنان نیز در کنار خود افراد مستعدی را به این جایگاه رسانند .

      انسان کارآموز رنج استادش است و این خود اندوه است که آموزگارست .

  2. سپیده می گوید

    مهم اینه که آیا دکترمیخواهند این مدیران شناسایی بشوند وبرکناریاخیر؟
    چطورکارمندان نگون بخت همه نوع ارزیابی میشن ولی کسی نمیپرسه یابررسی نمیکنه مدیرعامل یک استان مجسمه بوده یا واقعا یک قدرت نظارتی ست.یاد مهران مدیری میافتم که درمردهزارچهره مثلا اتفاقی دکتریا قاضی میشد!!!

  3. محمد می گوید

    با سلام
    در استان ما هم گروهی حاکمند و همه مدل استفاده می کنند مراسم زیارت عاشور دارند اماکن رفاهی را در هر کجا بخواهند برای خود می گیرند و البته همیشه خبردار در مقابل مدیر هستند که در ارتش هم نمی توانی پیدا کنی در مناسبتها مراسمهای عالی دارند . مداح می آورند و از آنها تعریف می کند آدم آوردند که به نغعشان صحبت کند حق و حقوق پرسنل بخش خصوصی را خوردند و آنها را ترساندند که اخراجتان می کنیم اگر چیزی را که ما میگیم قبول نکنید خلاصه بساط ظلم بپاست ولی ده سال است که حاکمند آدمهای نمایندگان را استخدام می کنند تا بمانند مسئولین دیگر استان را با خود همراه می کنند دوروبریهای چاپلوسی دارند که در ستایش نفر اولند حرف بزنی چپت می کنند تمام دورو بریها و فامیلهای خود را در مخابرات استخدام کردند ظاهری فریبنده دارند و باطنی خراب، رو در رو خوب هستند در عقب دشمن .
    خوانندگان حدس بزنند کدام استان هست که دکتر سرائیان جایزه خواهند داد.

    1. 1 می گوید

      اسم استانتان را بگین

      1. pejvak می گوید

        عمومیت داره قربان . معمولا در همه استان های جنوبی و ضعیف مثل بوشهر هرمزگان و … دیده میشه دلیلشم عقب ماندگی استان در همه زمینه هاست و پرسنلشم رنج کشیده و محروم از همه چیز بودند . این تاخیر حقوق ها هم شده یه رنج مضاعف . تازه هنوز کسی از رفاهیات و موارد مشابه که بقیه استان ها اقدام و شکایت و دریافت می کنند، هم خبری ندارد . اگر هم دادشته باشند . نشستند و منتظر امداد الهی اند .!!!

        1. علی می گوید

          اسم استانت رابگو تا همه بدونن با کلی گویی که چیزی فهمیده نمیشه اسم استان گفتن اونقدر براتون یعنی مشکل ایجاد می کنه پس شما چه جوری میخایین حقتون را بگیرین ما که نگفتیم اسمت را بگو اسم استان گفتن یعنی این قدر خطرناکه

    2. اصفهانی می گوید

      اصفهان مدیریت شبکه تلفن ثابت !!

  4. pejvak می گوید

    بله متاسفانه عامل اصلی مشکلات مربوط به مدیران سفارشی هست که بخاطر خودکامگی و سوء استفاده های شخصی خود مثل کنه چسبیده اند و اجازه به افراد لایق نمی دهند . از دید من اینها خائن به ملت و نظام هستند . و باید شناسایی.اخراج و محاکمه شوند. رو دیگر سخنم با نماینده های مجلس و …. است آیا انتخاب یا انتصاب شده اید که پارتی بازی کنید ؟؟؟؟!!!!

  5. همدانی می گوید

    در استان ما مدیرعامل محترم به مدت 15 سال هست که دارد مدیریت می کند و دو هیئت مدیره داریم که به هیچ وجه پایین نمی آین، و چندین مدیر قردتمند پارتی داریم که به نماینده وصل هستند، هیئت مدیره ای داریم که سال هاست بازنشسته هست ولی هنوز در اتاقش هنوز دارد حکومت می کند، مطمئنم این ها و امثال این ها نمی گذارن دکتر سرائیان کار بکند این ها فقط به فکر منافع شخصی خودشان هستند، مخابرات را ملک شخصی خودشان می دانند، بعضی از این ها مثل زالو به جان مخابرات افتاده اند تا ورشکستش نکنند ولش نمی کنند، افرادی را در همدان داریم که بالای 30 و 35 سال سابقه دارند ولی هنوز در پستشان هستند
    من مطمئنم که این ها نمی گزارن ، فقط یک راه دارد که آن هم تمام کارکنان به یاری دکتر سائیان بیایند و این مدیران را عزل بکنند

  6. ناشناس می گوید

    چقدر زیبا فضا ر ا توصیف کردید واقعا همینطوره

  7. ناشناس می گوید

    شهریور 95

  8. م می گوید

    تا طبقه بندی مشاغل اعمال نشه ، پیاده و سوار شدن هم افاقه ای نمی کنه،
    باید در قالب های همسوی برنامه ، افراد واجد شرایط بکار گرفته بشن تا کار به این جا ها نکشه.

  9. بوشهر می گوید

    جناب اقای سراییان ایا طبق قانون میشه بابت سنوات پاداش پایان خدمت وحتی ۶٪پس انداز کارکنان را وام بنام خودشان گرفت این کار در بوشهر در حال شکل گرفتن است اگه اعتقاد به خدا دارید به داد باز نشستگان برسید مشکل ایجاد می شود ها نا گفته باشیم

نظرات بسته شده است.