مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شفافیت یعنی اینکه گزارش سفرهای خارجی خود را رسانه ای کنید.

مخابرات ما- همه مدیران در آغاز کار از شفافیت حرف میزنند و خود را در ساختمانی شیشه ای فرض می کنند.اما هر چه زمان میگذرد  از نظرات و دخالت های دیگران خسته تر می شوند بطوریکه در هنگام کار, حتی تحمل یک عقیده مخالف را هم ندارند.

دکتر سرائیان با شعار شفافیت آمد. هر چه گذشت , تنها چیزی که ندیدیم شفافیت بود!

چنانچه یک رسانه بتواند در فضای کاری مدیران آزادانه بچرخد و خبر بگیرد و منتشر کند, شفافیت نهادینه شده است.حرف من به این معنا نیست که رسانه ها از همه چیز مطلع باشند ولی وقتی خبری به کوچکی یک سفر خارجی در محدوده  حبس می شود به چه معنایی است؟

سفر خارجی جزئی از کار مدیران است.اما هنوز این آرزوی ما برآورده نشده است که پس از یک سفر خارجی, مدیر در جلسه ای عمومی یا رسانه ای شرکت کند و گزارش سفر بدهد!مدیر برای دیدار خانواده اش به سفر نمی رود که خصوصی باشد! او با هزینه شرکت و برای کار شرکت در سفر بوده, لذا همه چیز را باید به دیگران منتقل کند.

چرا تاکید ما بر گزارش سفر است؟ برای شما آشکار نیست؟

رد پای بسیاری از قراردادهای خرید , مشاوره و کار در  این سفرها دیده می شود.مدیرانی که در سفر , نمک گیر می شوند یا فکر میکنند همه آنچه دیده و شنیده اند کافی است به تصمیماتی می رسند که اگر امروز در موردش حرف بزنند و شفاف سازی کنند با همفکری دیگران به نتایج بهتری می رسند و ممکن است جلوی تکروی هایشان گرفته شود.

هر چه کشیده ایم از خلوت مدیران است وگرنه در جلوت همه تصمیماتشان منطقی و درست اشت.

دور و برم از این همه خلوت شلوغ شد                    کی می کنند خلوت و جلوت برابری

645610cookie-checkشفافیت یعنی اینکه گزارش سفرهای خارجی خود را رسانه ای کنید.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. م می گوید

    دکتر سرائیان با شعار شفافیت آمد. هر چه گذشت , تنها چیزی که ندیدیم شفافیت بود! مصداق این است که آدمی از هر چه دم بزند کمتر به آن عمل می کند .

  2. م می گوید

    با سلام
    دقیقا پروژهای قبلی به ثمر ننشسته در همین سفرها به ثمر نشست

  3. ناشناس می گوید

    سلام

    آقای سرائیان قول داده اند شفافیت و خرد جمعی را سرلوحه برنامه های شرکت قرار دهند!

  4. م می گوید

    وقتی طبقه بندی مشاغل، وبهمراه آن شرح شغل داشته باشیم ، انجام ماموریت بدون گزارش کار نیز نخواهیم داشت.داریم لقمه را دور سرمان می گردانیم.

نظرات بسته شده است.