مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبير سلام ميكند- سلام بر آرزوها … رسيدن به مردان و زنان بزرگ!

مخابرات ما (سردبير) – برخي ظرفيتشون بقدر يك فنجان است.فقط حرفها و طرحهاشون يه فنجون رو پر ميكنه. برخي بقدر يك ليوان، بعضي بيشتر و برخي كمتر.
ظرفيت برخي بقدر يك استخره، بعضي دريا رو هم پر ميكنن و وصل ميشن به اقيانوس.
اگر بخوام حرفهاي ملموس تري بزنم ، بايد مثالهايي امروزي تر بزنم.
برخي آدمها ايده هاشون در حد يك خانواده است.آنقدر زورگوست كه فقط با توپ و تشر اعضاي خانواده را وادار به اجراي ايده هايش ميكنه.
برخي ايده هاشون در حد يك گروه تلگرامي است.همينقدر كه 10 – 20 نفر را در يك گروه كوچك تغذيه كند و تعريف بشنود برايش كافي است.برخي گروه بزرگتري مي خواهند.مثلا در حد يك شهر، يا حداكثر در حد يك استان.
همينقدر كه در استاني مخابراتي ها بشناسنش كافي است.گاهي هم براي ارضاي حس خودخواهي و خود بزرگ بيني چند تا مطلب نخونده را كپي پيست كنه و حرفها و طرح هاي بزرگ ذكر كنه برايش كافي است.
اين افراد در اين گروهها حبس ميشن.اندازه شون همونقدر است.اين افراد گاهي گروه كشوري را نشانه ميروند و چند تا كپي پيست هم براي اون ميذارن اما از آنجا كه در گروه استاني او را به نام صدا ميزنند و مي شناسندش كلي صاحب پرستيژ مي شود لذا گروه استاني بهتر است.
اما برخي هميشه حرف و طرح و ايده دارند بدون اينكه كهنه بشن.اين گروه بيش از آنكه حرف بزنن و بنويسن ، ميخونن و ميدونن در دنيا چه خبره.اينها در هيچ ظرفي جا نميشن! توي هر ظرفي بريزين بلافاصله سر ريز ميشن و نشون ميدن كه ايده هاشون كشوري است. حرفهاي منطقه اي دارن و شايد هم جهاني.
در هيچ تالاب و استخري و حتي دريايي نميشه اونا رو حبس كني.
هر روز منتظر ظهر و حضور اين مردان و زنان در سايت مخابرات ما هستم.هر روز به اين اميد سايت رو سامان ميدم كه :امروز همون روزه! امروز ديگه پيداش ميشه!
اما اينها همانقدر كه كمياب هستند ، همانقدر هم سخت تن به كار با كسي ميدن!
برخي از افراد اين گروه دچار آفت ميشن! آفتي كه …. خودشون رو بالاتر و بزرگتر از فهم و درك و حضور و ظهور ديگران ميدونن.بهمين دليل منزوي ميشن.
آخ كه عاشق مردان و زنان صاحب ايده اي هستم كه به اين درجه از درك و فهم رسيدن كه:
ما در اين جامعه زندگي ميكنيم! در ميان همين مردان و زنان متفاوت! با درجات مختلفي از درك! پس بايد با اونا زندگي كني.با اونا حرف بزنيم و ….! ناچاريم …!
يعني بايد باور كنن كه ايده هاشون بايد در دل همين جامعه و با همين افراد پياده بشه! پس بايد كار كنند، شكست بخورن، پيروز بشن و … در نهايت بايد با همين جمع بسازن! دليلي براي كناره گيري وجود نداره!

دلم ميخواد مردان وزنان بزرگ ، مخابرات ما را داراي شان و شخصيتي بدانند كه جذبش بشن. همراهيش كنن و خودشونو به بزرگي سايت برسونن و سايت رو به بزرگي خودشون.

هنوز هم صبح ها با اين اميد چشم باز ميكنم كه همين افراد گروههاي شبكه هاي اجتماعي مخابرات ما ، قالب فعلي رو بشكنن ، ظرفيتشون بزرگتر از گروههاي فعلي بشه و ظرف بزرگتري طلب كنن!
ظرفي كه براي من و ما فراهم كردنش دشوار باشه.
اون وقت خودشون وارد ميدون بشن!
هنوز هم با این آرزو از خواب بيدار ميشم كه مردان و زنان بزرگ، از انزوا خارج بشن و به قدر ظرفيت خودشون كار كنن!
يعني ميشه؟!
شايد!
شايد!

دوست و برادر شما- سردبير

646780cookie-checkسردبير سلام ميكند- سلام بر آرزوها … رسيدن به مردان و زنان بزرگ!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. شاهین می گوید

    سلام سردبیر جان،میخواستم چند تا نکته رو در مورد ره 5 ساله (ان شاالله)مخابرات ایران اعلا کنم:
    1-سنوات گذشته شرکت مخابرات ایران نشان داده که تمامی استراتژی هایی که مانند لباس برای مخابرات ایران نوشته میشود،مدیر عامل پروش کرده است(مثال سیمرغ)
    2-در این ره نگاشت 5 ساله کارکنان اصلا در نظر گرفته شده اند(کجا؟؟)
    3-آقای سرائیان که دم از شفافیت میزنید کجای دنیا شرایط را در انتهای مدت تغییر میدهند(آیین نامه استخدامی پرسنلی در خصوص جذب که کلا دستکاری شده-فارغ از قانونی یا غیر قانونی بودن آن-)
    4-آقای دکتر انجماد رفتار رو شکستن کار راحتی نیست،تمامی عومل بوجود آمده توسط سیاسیون و رفتارهای سیاسی که از حودشان بروز میدهند باعث نبود روحیه در تمامی کارکنان شده است(اگه بخوام نمره بدم عدالت رویه ای =صفر،عدالت مراوده ای=صفر …=صفر کما اینکه خودتون هم یکی از اونا هستین)
    5-چه تضمینی به ثبات وجود شما(با وجود چندین تغییر در مدیران عامل)که سکان این کشتی رو بدست گرفتین هستش و در نبود شما ضمانت اجرایی برنامه های شما چه خواهد بود.
    6-همراهی کارکنان و توجه به نیازهای کارکنان در رنقشه راه شما چطور لحاظ گردیده است.
    7-آیا شما با واژه مدیر سایه آشنایی دارین لطفادر جهت شفاف شدن بگین دسورات از کجا میاد
    8-در حالی که تمامی درها را به روی کارکنان بسته اید در تمامی موارد چگونه کارکنان را با خود همراه خواهید ساخت
    9-تفکر حاکم بر سیستمهای مخابرات استانی که گاها سکان هدایت انها به افراد نالایق داده شده است چگونه ارزیابی خواهید کرد و آیا مفهوم شایسته سالاری برای شما واژه آشنایی می باشد.
    10-بهترین نفرات سیستم منزوی شده و به حاشیه رانده شده اند و در انتظار بازنشستگی می باشند یا بازنشسته شده اند-کجای دلمان بذارین-
    11-نخبه های موجود در معاونت منابع انسانی را ارزیابی کنید و افراد لایق را انتخاب و به سمتها برگزینید
    12-حتی داخل مجموعه مخابرات ایران نیز از شما و شرایط حاکم ناراضی می باشند با کدامین افراد همراه میخواهید این استراتژی ها را پیاده سازی کنید.
    و صد تا مشکل دیگر
    خسته شدم از بس دروغ دروغ دروغ شنیدم

نظرات بسته شده است.