مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شهردار مشهد از بلایی میگوید که به بهانه ساماندهی آنتن ها به مخابرات هدیه کرد!

مخابرات ما- نام شهرداری همیشه بویژه در دهه اخیر برای مخابرات با دردسر توام بوده است.درآمد سرشار شهرداری از هزینه های کمرشکن مخابرات و بقیه شرکتها تامین می شود.

در یک سال گذشته شهرداری مشهد به بهانه ساماندهی مبلمان شهری و زیباسازی آن, تعداد بی تی اس ها را یک سوم کرد.آنچه شهرداری می کند بستن دست و پای شرکتهایی مثل مخابرات است بطوریکه با پرداخت هزینه نیز باز نمی شود.

به این گزارش تبلیغی توجه کنید که در خبرگزاری مهر به بهانه توجه به معماری شهری منتشر شده است.در ضمن گزارش شما متوجه خواهید شد که در خراسان رضوی و بویژه مشهد , مدیر مخابرات این شهر به مشکلاتی داشته است.

آنچه محفوظی مدیر مخابرات شهری مثل مشهد را فرسوده کرده است کمبود منابع مالی و محدودیت های شهرداری است:

 

 سید صولت مرتضوی شهردار مشهد ظهر یکشنبه، در مراسم رونمایی از طرح ساماندهی و زیباسازی دکل‌های مخابراتی، اظهار کرد: حس زیبایی‌شناسی در انسان، اکتسابی نیست بلکه از فطرت بشر است و بر اساس همین زیبایی‌دوستی که در همه انسان‌ها وجود دارد، یکی از وظایف مهم شهرداری یک شهر، ترویج زیبایی‌های فیزیکی در شهر است.

شهردار مشهد ضمن اشاره به طرح زیباسازی دکل‌های شرکت مخابرات، تصریح کرد: تعداد دکل‌های مخابراتی به درخواست شرکت‌های بهره‌بردار رو به افزایش است و صرف‌نظر از آسیب‌های احتمالی که این تعداد دکل به دلیل تشعشعات خود ایجاد می‌کنند، سازه زمخت این دکل‌ها نیز زیبایی چهره شهر را خدشه‌دار می‌کند.

وی ادامه داد: درهمین راستا شهرداری مشهد با همکاری حوزه معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و اپراتورهای شرکت مخابرات و دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات، طرح ساماندهی و زیباسازی دکل‌های مخابراتی انجام گرفت که حاصل مشارکت میان شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان و بهره‌بردار و همچنین بخش خصوصی است.

مرتضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح زیباسازی دکل‌های مخابرات بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان بوده‌است، افزود: در این طرح همچنین تعداد دکل‌های مخابرات در سطح شهر از ۱۰۰۰ عدد دکل به ۳۰۰ دکل کاهش یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از دستگاه‌های چند منظوره شامل دستگاه‌های مخابراتی، انتظامی ـ امنیتی و دوربین‌های کنترل ترافیک که بتوانند از تعداد دکل‌ها در شهر بکاهند و در عین حال با ارتقا بهره‌وری و افزایش حجم خدماتی، میتوانیم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل گام برداریم.

 

دستگاههای چند منظوره؟!

شرکت برق مشهد در مقابل پیشنهاد مشارکت ….  برای استفاده از تیرهای برق میگوید : تیرهای برق ممکن است بشکند! مقاومت کافی برای نصب مودم های شما را ندارد

حیف! مخابرات با جمع آوری تلفن های همگانی پایگاه مهمی را در سطح شهر از دست داد!

شهرداری باید بداند توجه به مبلمان جدید به معنای حذف امکانات جدید نیست.وقتی اجازه حفاری برای انتقال فیبر نمی دهد , باید عبور کابلها را از روی دیوار, تیر های چوبی و …. تحمل کند.کاری که امروز در چین و مالزی انجام شده و شهر را به سیمهای بیقواره بخشیده است.

Image result

647290cookie-checkشهردار مشهد از بلایی میگوید که به بهانه ساماندهی آنتن ها به مخابرات هدیه کرد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    سردبیر محترم
    چندی قبل مطالبی در خصوص سرقت سایتهای همراه اول و خسارات بسیار فراوانی که از جنبه مالی
    به شرکت و از جنبه حقوقی جرم به کشور وارد می شود مطالب فراوانی در سایت به تحریر درآمد ولی
    متاسفانه دریغ از توجه مسئولین محترم شرکت سیار ! اینک مجددا در باب سرقتهای سیار مطالبی به
    استحضار می رسد امید است بذل توجه فرمایند .
    1- اصولا اگر اقدامات انجام یافته در خصوص ممانعت از سرقت کافی نباشد ضربه به امنیت عمومی
    تلقی شده و مسئولین مرتبط با موضوع بایستی محاکمه و مجازات شوند.
    2- متاسفانه استانها دستور العمل جامع سرقت صادره از شرکت ارتباطات سیار را مورد عنایت کافی
    قرار نداده و موارد لازم را بطور کامل اجرا نکرده اند .
    3- پیگیری های حقوقی و قضایی و حراستی لازم در رابطه با سرقت سایتها توسط استانها کافی نبوده است .
    4- تنها راه جلوگیری از سرقت سایتها اعمال جرایم مالی به شرکت مخابرات استانها می باشد.
    5- اعمال گشتهای شبانه روزی- نصب دوربین – هماهنگی با پلیس تنها راه ممانعت از سرقت
    می باشد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ما که از بس نوشتیم خسته شدیم

  2. م می گوید

    از ادبیات غیر علمیِ حقوقی و قانونی، در قالب های “باید” و “مقایسه” به جایی نمی رسیم !باید پایه های حقوقی منطقی پیدا کنیم.

نظرات بسته شده است.