مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سایتی بسیار جالب از مخابرات دامغان؛ کلوپ مشتریان.

[box type=”info”]مخابرات ما- سایتی تحت عنوان کلوپ مشتریان اینترنت در دامغان توجه ما را جلب کرد.

این سایت حاوی مطالب و نیازهای عمومی مشتریان است.مطلبی که می خوانید از این سایت انتخاب شده است.[/box]
 damghan-1

 

راهنمای عیب یابی اینترنت خانگی 

منتخب سایت کلوپ مشتریان اینترنت دامغان

1. ابتدا از روشن بودن مودم و اتصال صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر (ابتدا فقط بوسیله کابل) مطمئن شوید.

2. از فعال بودن سرویس اینترنت خود مطمئن شوید. نشانه فعال بودن خط ADSL، روشن شدن چراغ ADSL  روی مودم می باشد. اگر چراغ ADSL روشن میشود ولی به اینترنت دسترسی ندارید ممکن است اشتراک شما تمام شده باشد. سرویس دهنده های اینترنت خط شما را تا چندین روز پس از اتمام اشتراک یا حجم مصرفی، باز هم فعال نگه می دارند. پس حتما پس از روشن شدن چراغ ADSL، بازهم فعال بودن اشتراک خود را با مخابرات چک کنید. اگر چراغ ADSL روشن نمیشود و مخابرات ادعا میکند که سرویس شما فعال است حتما با یک مودم دیگر روشن شدن چراغ ADSL را چک کنید و در صورت فعال شدن چراغ ADSL مودم دوم میتوان نتیجه گرفت که مودم اول خراب شده است (این ایراد شایع بوده و امکانپذیر است). در صورتی که چراغ ADSL مودم دوم (که از کارکرد آن اطمینان دارید) روشن نشد می توانید در قسمت درخواست پشتیبان پیام بگذارید یا با 2020 داخلی 3 تماس بگیرید.

3. اگه شما مودم ADSL خود را تعویض کرده اید توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه باید مودم جدید را تنظیم نمایید باید آدرس مک مودم قبلی خود را بسوزانید برای این کار با 2020 داخلی 3 تماس بگیرید تا آدرس مک مودم جدید شما در سیستم مخابرات ثبت گردد.

4. پس از تنظیم مودم و فعال بودن سرویس اینترنت روی خط، چراغ اینترنت مودم ها روشن میشود ، اگر در این حالت باز هم روی کامپیوتر خود اینترنت ندارید از سالم بودن کابل شبکه همراه مودم مطمئن شوید. سپس از تنظیمات صحیح کارت شبکه اطمینان حاصل کنید . نشانه صحیح اتصال کابلی صحیح و تنظیمات صحیح کارت شبکه، چشمک زدن چراغ LAN روی مودم و روی کارت شبکه کامپیوتر است.

5. مودم های ADSL از روش های مختلفی برای اتصال به اینترنت بهره می برند. در ایران سرویس ADSL روی بستر PPPoE ارائه میشود. یعنی هنگام تنظیم مودم باید این حالت را انتخاب کنید. در این حالت مودم با استفاده از Username و Password ی که شما از مخابرات دریافت کرده و وارد نموده اید بصورت اتوماتیک به اینترنت متصل میشود و برای استفاده از آن روی کامپیوتر به هیچ کار خاص دیگری نیاز نیست. برخی از کاربران پس از تنظیم مودم به صورت PPPoE، باز هم روی ویندوز اقدام به ساخت کانکشن PPPoE می نمایند که لازم نیست و ممکن است باعث عدم اتصال سایر کامپیوتر ها به اینترنت شود. پس در حالتی که مودم را در مد PPPoE تنظیم میکنید دیگر کانکشنی نسازید.

6. بسیاری از کاربران بیان می کنند که در مودم بی سیمشان از طریق کابل به اینترنت دسترسی دارند اما روی اتصال وایرلس خیر، یعنی درحالی که به وایرلس متصل هستند ولی به اینترنت بیسیم دسترسی ندارند در این حالت موارد زیر را به دقت بررسی کنید:

  • اولین مشکل  از کانکشن PPPoE در ویندوز استفاده نکنید.
  • علت دیگر ممکن است از وجود دکمه خاموش روشن کردن وایرلس روی مودم ها باشد چون در مدل های خاصی دکمه ای جداگانه برای قطع و وصل وایرلس وجود داشته باشد و شما ناخواسته آنرا خاموش کرده باشید .
  • ممکن است تنظیمات آی پی کارت شبکه وایرلس دستگاه شما روی حالت دستی باشد. این مورد را چک کرده و روی اتوماتیک بگذارید (هم قسمت IP و هم قسمت  DNS). اگر IP دستی داده باشید نیز مشکلی وجود ندارد ولی باید در قسمت Default Gateway و DNS  هم آدرس IP مودم را وارد کنید.
  • در برخی موارد ممکن است درایور کارت شبکه وایرلس مشکل داشته باشد. سعی کنید آخرین درایور کارت شبکه دستگاه خود را دریافت و نصب کنید.

7. برای استفاده از مد PPPoE نیاز به تنظیم VPI و VCI روی مودم دارید. مقدار VPI را 0 و مقدار VCI را 35 قرار دهید.

8. تقریبا در تمامی مودمها آیتمی به نام Dial On Demand (اتصال در صورت نیاز) وجود دارد. با فعال بودن آن، در صورتی که کامپیوتر های متصل به مودم، از اینترنت استفاده نکنند، پس از مدت کوتاهی مودم خود به خود از اینترنت قطع خواهد شد.

9. یکی دیگر از مشکلات شایع در مودم های ADSL وجود نویز و خش خش روی تلفن متصل به همان خط، یا قطع شدن اینترنت همزمان با زنگ زدن یا زنگ خوردن تلفن می باشد، مطمئن باشید این مشکل ناشی از خرابی یا عدم اتصال درست اسپلیتر (با اسامی رایج دیگری مانند نویز گیر یا فیلتر …) می باشد. ابتدا از اتصال صحیح آن مطمئن شوید بدین صورت که خط تلفن به ورودی آن متصل و پورتهای خروجی اسپلیتر به تلفن و مودم بصورت صحیح وصل شوند. قبل از اسپلیتر هیچ خط تلفنی نباید متصل باشد. اگر فاصله بین مودم و دستگاه تلفن زیاد هست بهترین و تنها ترین راه اصلاح سیم کشی تلفن بوده تا دستگاه ها بصورت کاملا درست متصل شوند. از هیچ گونه راه ابتکاری خود استفاده نکنید.

10. برخی اوقات شما نمی توانید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید تا بتوانید آنرا تنظیم کنید. این مشکل ممکن است به علت عدم تنظیم صحیح کارت شبکه کامپیوتر شما باشد،  علت دیگر ممکن است از وجود پروکســــــــی روی کامپیوتر شما باشد که باید آنرا غیر فعال یا حذف کنید.

11. در برخی موارد دستگاه بعد از چند ساعت کار بصورت خودکار قطع شده و باید خاموش روشن شده تا مجددا به اینترنت متصل شود. در این صورت هنگام تنظیم دقت کنید که گزینه ای به نام Keep Alive در برخی مودم ها وجود دارد که می توانید آنرا فعال کنید و عددی برای آن به دقیقه وارد نمایید. این گزینه در هر چند دقیقه یکبار (که شما انتخاب میکنید) یک بسته داده ارسال خواهد کرد تا ارتباط شما در صورتی که خود از اینترنت استفاده نمی کنید باز هم فعال نگه داشته شود.

12. مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید این است که با Username و Password پیش فرض مودم ها (که معمولا admin و admin) است نمیتوانید وارد تنظیمات مودم شوید، ابتدا با یک مرورگر دیگر این مورد را چک کنید مثلا با کروم گوگل یا فایرفاکس یا اپرا، اگه مشکل کماکان وجود داشت ممکن است Username و Password را قبلا عوض کرده و اکنون فراموش کرده اید پس تنها راه آن، ریست کردن صحیح دستگاه مودم است. دکمه ریست مودم را در حالی که روشن است برای حدود 10 تا 20 ثانیه نگه دارید و با دقت به چراغ های مودم نگاه کنید، در لحظه ریست چراغ ها همگی کامل روشن و خاموش خواهند شد که نشاندهنده ریست درست دستگاه است. چند لحظه صبر کنید تا مودم بصورت کامل روشن شده و سپس برای وارد شدن به تنظیمات تلاش کنید

649120cookie-checkسایتی بسیار جالب از مخابرات دامغان؛ کلوپ مشتریان.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.