مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – سخنرانی مدیر عامل در همایش گلستان تکراری بود.

[box]مخابرات ما – در این نوشته نظر همکاران را در مورد همایش گلستان می خوانید.[/box]

slide2

مخابرات ما – حالا همایش گلستان پایان یافته است.جدا از بخش برگزاری که نظر سردبیر را منتشر کردیم, اینک می خواهیم در بخش اثرات, بازدهی, نتیجه و محتوا نظرات شما را بدانیم, بخوانیم و برای دیگران منتشر کنیم.

این دیدگاه, اولین نظرات در مورد سخنرانی دکتر سرائیان است در همایش گلستان.

لطفا بخوانید:

 

[box]

پرورده

سلام من بیش از دو دهه در شرکت مخابرات خدمت کرده ام.بدلیل شغل مدیریتی که داشتم در جلسات مدیران شرکت در تهران و همایشهای استانها شرکت کرده ام . متاسفم بگویم که این گزارش را که می خواندم دقیقا تکرار همه همایشهایی بود که امروز برایم خاطره شده و هیچ شوق و امیدی را در شنونده ایجاد نمی کند و مدیران شرکت که قطعا مشکلات را میدانند فقط میخواهند نابسامانیها را توجیه کنند.چطور میشود شرکتی را که نیروی انسانی آن گله مند است را ترغیب به کار کرد؟ چشم انداز آینده آنان بازنشستگانی هستند که روزانه در راهروهای ادارات کار و دادگستری بدنبال حق خود هستند و مدیران ارشد شرکت چشم و گوش خود را بسته اند.نمی دانم این نوشته چاپ خواهد شد یا نه و یا اینکه اگر چاپ شود بگوش انان خواهد رسید یا خیر ولی امیدوارم که یکبار هم که شده مدیر عامل محترم شرکت مخابرات ایران با ساماندهی مناسب و تشکیل کارگروهی تمام حقوق سلب شده با بخشنامه و بدون بخشنامه همکاران شاغل و بازنشسته را مشخص و شناسایی کرده و با اعلام زمانبندی برای تامین آن ، اعتماد عمومی را به شرکت بازگردانده، و این نقطه عطف تاریخ مخابرات را بنام خود ثبت نماید.هیچ وقت دیر نیست و هیچ کس نیز تنها نیست و خداوند متعال با همه است.

[/box]400-shoma-39

***

656840cookie-checkشما نوشته اید – سخنرانی مدیر عامل در همایش گلستان تکراری بود.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام بر شما
    درست است که شما چندبار است برخی از سخنان دکتر سرائیان را مکرر شنیده اید ولی مهم این است که چه میزان به ان اهمیت داده اید و به چه میزان انها را بکار می گیرید؟

    درست است که شما می گوئید برخی از سخنان اقای دکتر سرائیان تکراری است ولی منظورتان تکراری بودن آنها نیست بلکه می خواهید دکتر سرائیان حرف های مورد نظر شما را بزنند یعنی حرف از رفاهیات و بازنشستگی و اعمال مدرک که اتفاقا ایندفعه ممکن است حال دیگران از تکرار این کلمات بهم بخورد!

    همکاران محترم ایا می دانید تحول و تغییر یعنی چه؟ ایا می دانید انقلاب از جنس تغییر و تحول است؟ ایا می دانید برای تغییر و تحول نیاز به شعار است؟ ایا قبول دارید شعار یعنی تکرار؟ در دوران انقلاب یادتان هست هر روز و هر شب شعار الله اکبر و مرگ بر شاه و استقلال ازادی جمهوری اسلامی از طرف انقلابیون و مردم سر داده می شد و مرتب نیز تا پیروزی انقلاب تکرار می شد.
    همکاران عزیر لازمه تغییر و تحول وجود رهبری برای تغییر و بیان اشکالات نظام قبلی و بیان خوبی های نظام آتی و شعاری برای انگیزه دادن به کارکنان و مردم می باشد.
    همکاران محترم تحول نیاز به صبر و تحمل و مقاومت و ایستادگی و گذشتن از خود دارد.
    همکاران محترم قران می فرماید هیچ امتی تغییر نمی کنند مگر اینکه خودشان بخواهند که تغییر کنند. و تغییرات می باید از خود ما شروع شود.
    تحول نیاز به شعار دارد. شعاری که به کارکنان انگیزه حرکت کردن بدهد. شعاری که خون سرد درون رگها را بجوشاند و همگان را به تحرک وا دارد.
    انقلاب صرفا با یک الله اکبر گفتن توسط امام ره سر نمی گرفت. لازمه انقلاب تولید و تکرار شعارهای انقلابی متناسب و حرکت و جوشش مردم و اقدام برای ترک شرایط قدیم بود.
    اقای سرائیان بعنوان رهبر این تغییر لازم است بدی های سیستم قبلی را مکرر بگویند و دلیل حرکت به سمت سیستم جدید را بر شمرند و بارها و بارها خودشان و معاونینشان در معرض همکاران حاضر شوند و با بیان حقایق مخابرات در شرایط کنونی و با ذکر خطراتی که رقبا برای مخابرات ایجاد می کنند کارکنان و مدیران را از این خطرات اگاه کنند.
    مخابرات لازم است پوست اندازی کند و مگر می شود بدون اینکه تمام اجزا مخابرات و تمامی کارکنان اماده این پوست اندازی نباشند بشود که تغییر کرد و به شرایط جدید و نو وارد شد.
    اجازه بدهید برخی از حرفهای تکراری اقای دکتر سرائیان را نیز من تکرار کنم و از شما خواهش می کنم به این صحبتها توجه کنید و از عمق وجودتان احساس خطر کنید و بخواهید که حرکت کنید و از لاک خودتان درائید.

    – کسب و کار مخابرات مثل گذشته نیست که ما شبکه ایجاد کنیم و مردم در صف باشند و سرویس های ما را بخرند.
    – مشتری از مهمترین موضوعات شرکت مخابرات می باشد و تمام شرکت می باید بر اساس خواسته و رضایت مشتری حرکت کند.
    – نام شرکت مخابرات ایران باید به روزهای اوج خود بازگردد.
    – استانها در میدان اصلی نبرد مخابرات قرار دارند و لازم است ستاد شرکت تمام پشتیبانی های لازم از استانها را انجام دهد.
    – کسب و کارها می باید دیجیتال شود.
    – یکپارچگی در شرکت مخابرات از اولویتهای مهم است.
    – و ….

    همکاران محترم مطمئنا اقای دکتر سرائیان در استانهای شما نیز خواهند امد و همین صحبتها را احتمالا با تفسیر بیشتر و بهتر از من برای شما خواهند گفت. بیائید ایندفعه وقتی اقای دکتر سرائیان چنین صحبتهایی را انجام می دهند با تائیدهای خودتان و با دلگرمی دادن به ایشان راه را برای ایشان هموار کنید تا ان شاالله ایشان بتوانند همین شعارها و حرفهایی را که می زنند به مرحله اجرا و عمل ببرند و ان شاالله شاهد شرکت مخابراتی در حد و اندازه های شرکت مخابرات قبلی باشیم.
    پر حرفی کردم و مرا ببخشید.

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    آیا فکر نمی کنید الویت اول نجات خود شرکت مخابرات ایران است و بعدا مسایل دیگرش از جمله مشکلات بازنشستگان و نیروهای قراردادی و ….؟
    وقتیکه که یک فرد تصادفی را به اورژانس می برند قبل از اینکه دست و پای شکسته اش را رسیدگی کنند و گچ بگیرند عاقلانه این است که مسایل و مشکلات حیاتی اش که باعث مرگش می شود را رسیدگی کنند.
    نمی خواهم بگویم رسیدگی به کارمندان و بازنشستگان مهم نیست ولی اصل کسب و کار و درآمدزایی مهمترین مسئله پیش روی شرکت مخابرات ایران است.
    البته لازم است در کنار رسیدگی به چنین مسایل مهمی، گروهی حقیقت یاب پیگیری کنند که چگونه و چه کسانی باعث شدند که شرکت مخابرات ایران به چنین روزگاری برسد و افراد گنهکار را معرفی کنند. بعید بدانم کسی و یا شرکتی در ایران پیدا نشود که قراردادی با وی ببندند تا ایشان به معرفی اشکالات افراد قبلی پی ببرد.
    چرا زمانی طولانی به ایجاد شرکتی بنام شرکت ارتباطات ثابت گذشت و نهایتا چنین طرحی شکست خورد و باعث چنین فلاکتی شد.
    چرا مدیرانی که تصمیمات کلیدی اشتباهی را گرفتند کماکان در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران وجود دارند؟
    چرا هزینه های میلیاردی برای مشاورانی پرداخت شد که هیچ به حرف آنها گوش داده نشد و یا کارشان مختوم شد؟
    چرا نیروی انسانی مجرب شرکت به زور بازنشسته شدند و کاری برای آمادگی نیروی انسانی برای تحولات پیش روی شرکت مخابرات ایران انجام نشد؟
    چرا افرادی که کمترین تجربه و مهارت در زمینه های مدیریتی، مخابراتی و یا تخصص در حوزه های خود بودند در حد مدیرعامل، معاون و مدیرکل در شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات ثابت منصوب شدند و هیچ مثمر ثمر نبودند؟
    و اگر قصد ندارید به چنین سوالاتی پاسخ بدهید پس بدانید که شما هم دلتان به حال شرکت مخابرات ایران نمی سوزد و شما هم مثل گذشتگانتان هستید.
    فقط خواهشا همه تقصیرها را بر دوش دولت و تعرفه نیاندازید که حالمان از این دلیل بهم می خورد.

    1. دبیر -دوم می گوید

      یک احتمال بدهید که نجات مخابرات وکارکنان آن لازم وملزوم هم باشند

      1. ناشناس می گوید

        وقتی کره زمین به مخاطره بیافتد و احتمال نجات آن وجود داشته باشد پرداختن به مسایل جزیی تر اشتباه است.
        در هفته دفاع مقدس هستیم و همگان شاهد بودیم وقتیکه برای سرزمین و کشور و انقلاب خطر نظامی پیش آمد موضوع اصلی کشور جنگ بود. و مردم هم درک داشتند و تمام اموال و دارایی خودشان را نثار دفاع از کشور می کردند.
        و نهایتا وقتی اصل شرکت مخابرات ایران به مخاطره افتاده است و شرکت به جایی رسیده است که حتی در برخی استانها قادر به نگهداری شبکه اش نیست پس اصل درامدزایی و اصلاح می باشد و مسایل دیگر در اولویتهای بعدی قرار می گیرند. و لازم است تمامی همکاران این موضوع را درک کنند. هر چند انتظار داریم حالا که کارمندان درحال خریدن سختیها به جان خود می باشند مسئولین نیز مسببین این مشکلات مخابرات را بررسی کنند و انها را معرفی کنند.

        1. دبیر -دوم می گوید

          ایثار واز خود گذشتگی همواره پسندیده است داریم بصورت علمی از تحول شرکت مخابرات ایران صحبت می کنیم سوال کلیشه ای است یعنی اینکه اول تخم مرغ بوده بعد مرغ بو‌جود آمده ویا برعکس
          معیشت کارکنان شریف شرکت مخابرات ایران اولویت دارد؟ویا اعتلا شرکت مخابرات ؟ بنده می گویم هردو لازم وملزوم هم هستند ودر واقع این دو یک موضوع می باشند ویکجا باید دیده شوند الویت بندی اینها یک خطای استراتژیک در طرح ره نگاشت خواهد بود

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    جانا سخن از زبان ما می گویی

    1. دبیر -دوم می گوید

      درسته از زبان شما گفته اما همین صدا وسیما خودمان اینهمه سریال تکرای نشان کسی هم معترض نیست حالا یک سخرانی تکرای هم در مخابرات انجام شده به جایی بر می خوره!!

نظرات بسته شده است.