مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

راه اندازی سامانه 800 برای قطع پیامک های تبلیغاتی

[box] مخابرات ما – معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه سراسری 800 برای قطع پیامک های تبلیغاتی خبر داد[/box]

مخابرات ما (محمد – خبرگزاری صدا و سیما) –  شاهکوه  با اشاره به اینکه این سامانه برای حل مشکل مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در زمینه دریافت پیامک های تبلیغاتی طراحی شده است   افزود: از طریق سامانه 800 علاوه بر قطع پیامک های تبلیغاتی می توان از تعداد سرویس های ارزش افزوده نیز مطلع شد و آن را قطع کرد.
وی گفت: در ماه های اخیر شکایت هایی در خصوص دریافت پیامک های انبوه و سرویس های ارزش افزوده به دست ما رسید که برای ساماندهی و حل این مشکل سامانه 800 طراحی شد.
معاون سازمان تنظیم مقررات به بررسی های صورت گرفته برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مردم در این زمینه وجود روش های متفاوت در اپراتورهای تلفن همراه و وجود سیستم های پراکنده بود که برای حل این مشکل سیستمی یکپارچه و یکنواخت طراحی شد که در همه اپراتورها عمل می کند و اپراتورها موظف هستند از طریق این سامانه فعالیت کنند.
عباسی درباره نحوه فعالیت سامانه 800 گفت: با ارسال پیامک به شماره 800 یا شماره گیری ستاره 800 مربع می توان به قطع پیامک های تبلیغاتی و سریس های ارزش افزوده اقدام کرد.
وی افزود: یکنواخت سازی روش، موجب رفع بخشی از ابهامات می شود.
عباسی همچنین از اطلاع رسانی یکپارچه از طریق سازمان تنظیم مقررات خبر داد و گفت: گاهی اوقات مطرح می شود که برخی اپراتورهای تلفن همراه به دلایل تجاری اطلاع رسانی شفافی درباره پیامک های تبلیغاتی و سرویس های ارزش افزوده نمی کنند به همین علت سازمان تنظیم مقررات به عنوان سازمانی بی طرف اطلاع رسانی یکپارچه را برعهده گرفته است تا شفافیت بیشتر شود.
وی درباره خدمات رسانی سامانه800 گفت: در ابتدای راه اندازی این سامانه مراجعه به آن زیاد بود که تا حدودی در کار این سامانه اخلال ایجاد کرد اما به تدریج مشکلات برطرف شد و اکنون به حالت عادی باز گشته است.
معاون سازمان تنظیم مقررات همچنین تاکید کرد: به اپراتورهای تلفن همراه گوشزد کرده ایم که پیامک های تبلیغاتی باید با رضایت قبلی مردم باشد و در ساعات مشخص از شبانه روز به دست مشترکان برسد.
وی گفت: براساس این دستورالعمل پیامک های تبلیغاتی باید بین ساعات 9 تا21 به دست مشترکانی که راضی به دریافت این نوع پیامک ها هستند برسد.
عباسی افزود: البته گاهی پیامک ها در سیستم با تاخیر ارسال می شود که باید به تدریج این مشکلات بر طرف شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات درباره یکی دیگر از نکات مهم دستورالعمل سامانه یکپارچه 800 نیز گفت: با اجرای این سامانه، نباید مشکلی برای دریافت پیامک های بانکی و تراکنش های بانکی مشترکان اخلال شود.
وی درباره هزینه استفاده از سامانه 800 گفت: هزینه استفاده از این سامانه تنها هزینه ارسال یک پیامک است و هیچ هزینه جانبی دیگر ندارد.

KHABAR-gozaresh-1-250x80

659630cookie-checkراه اندازی سامانه 800 برای قطع پیامک های تبلیغاتی
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    آیا این عکسی که انتخاب کرده اید مربوط به اقای عباسی می باشد و یا مربوط به رئیس صدا و سیما؟

نظرات بسته شده است.