مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- سلام بر آنانکه با قلبشان کار میکنند!/یا تیم جدید مدیریتی را باور کنیم؟

[box]مخابرات ما- می خواهیم به این تصمیم برسیم که در رابطه با تیم مدیریتی جدید چه باید بکنیم![/box]

saraeian-slide-mashhad-1021
دکتر سرائیان می گوید برای اولین بار است که بین سهامداران, اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اتفاق نظر ایجاد شده.یعنی اعضای حاضر در اسلاید.

 

مخابرات ما (سردبیر) – واقعیت این است که ما ایرانی ها با قلبمان کار میکنیم , نه با دست و فکر! بهمین دلیل است که اگر کسی کار ما را میخواهد باید ابتدا قلبمان را تسخیر کند!

امروز , در برابر شرایط موجود همه ما باید به جمع بندی و تصمیم جمعی برسیم. سوال کلیدی این است که آیا باید حرفهای تیم مدیریتی جدید را باور کرد و دوباره از جان مایه گذاشت؟

آیا سهامداران تا پایان از دکتر سرائیان حمایت خواهند کرد؟

افکار و ذهنیات بسیاری ما را احاطه کرده است.صادقانه بگویم, من هر آنچه که فکر میکنم به ما و شما کمک میکند تا به تصمیم برسیم در اینجا جمع کرده ام.

شما هم به سهم خود برای روشنگری, نظرات خود را باید به آن اضافه کنید.

می خواهیم به این تصمیم برسیم که در رابطه با تیم مدیریتی جدید چه باید بکنیم!

 

با دکتر سرائیان و تیم مدیریتی جدید چه کنیم؟

1–            اگر دکتر سرائیان و تیم مدیریتی جدید را باورشان نکنیم:
–      معایب:

–      توان مالی شرکت قطعا روز بروز کاهش می یابد.

–      اندکی بعد به مرز ورشکستگی می رسیم.وقتی کارکنان کار نکنند ورشکستگی کمترین آسیب است.

–      همینطور ناراضی و ناراحت باقی می مانیم.

–      هیچیک از انتظارات حقوقی و رفاهی و بازنشستگی ما محقق نمی شود.

–      باید به فکر رفتن از شرکت باشیم.کاری جدید , جایی جدید, تخصصی جدید و ….

 

مزایا:
–      احساس رضایت نسبی داریم چونکه مورد سوء استفاده مدیریتی قرار نمی گیریم!

–      در درون احساس می کنیم تا همینجا هم زیادی اعتماد کرده ایم.دیگر کافی است! این حس مایه رضایت می شود!

–      حس اعتماد بی حاصل آزارمان نمی دهد!

–      آزموده را دوباره نمی آزماییم (مدیران سابق و لاحق)!

 

 

 

با دکتر سرائیان و تیم مدیریتی جدید چه کنیم؟

2-          اگر دکتر سرائیان و تیم هیئت مدیره جدید را باور کنیم:
مزایا:
–      برمی گردیم به دوران قبل از خصوصی سازی و با همان حس کار میکنیم.

–      ممکن است بتوانیم شرکت را از ورشکستگی شرکت نجات بدهیم.

–      ممکن است بتوانیم دست برخی مدیران ناکاربلد را از شرکت کوتاه کنیم.

–      ممکن است احساس رضایت شغلی بیشتری داشته باشیم.

–      ممکن است دوباره نشاط به کار و شرکت برگردد.

–      ممکن است بازنشستگی آبرومندی داشته باشیم.

–      ممکن است حقوق مناسبی بگیریم.

–      ممکن است در تاریخ زندگی ما , این دوران گذر به بهترین خاطرات تبدیل شود.

–      از کار کردن لذت کافی خواهیم برد.

معایب:
–      ممکن است کارهایمان به نتیجه نرسد و مخابرات نجات نیابد.یعنی تلاش ما هدر برود.

–      باید انتظار کمتری داشته باشیم (در دوران گذر)!

–      ممکن است مدیران , این بار هم رهایمان کنند و به نتایج مثبتی نرسیم.

–      ممکن است این مدیران نیز تغییر یابند و برنامه ها بی نتیجه بماند.

–      ممکن است این تیم هم (به احتمالی بسیار کم) صادق نباشند لذا باز هم احساس شکست کنیم.

 

حالا باید به چند سوال , به صراحت پاسخ داد یا بهتر است بگویم باید پاسخش را پیدا کرد.

چند سوال!
سوال: آیا راه میانه ای هم وجود دارد؟ مثلا به این تیم اعتماد نکنیم ولی به خوشبختی هم برسیم.

–      صادقانه بگویم, خیر!

–      یا باید کار کنیم, همت کنیم و بیش از توانمان کار کنیم تا شاید نجات یابیم!

–      یا باید همین حالا شکست را بپذیریم و ورشکستگی مخابرات را قبول کنیم.

سوال : اگر کارکنان وارد میدان نشوند چه می شود؟

–      هیچ طرحی بدون کمک کارکنان و فقط با نیروی مدیران اجرایی نمی شود.شکست حتمی است.

سوال: اگر کارکنان وارد میدان شوند نجات حتمی است؟

–      هرگز! ولی احتمال موفقیت بسیار زیاد است.هنوز ما میلیونها امکان و سرویس داریم که دیگران آرزویش را دارند.

سوال: چرا مجبوریم تصمیم بگیریم؟ چرا نباید صبر کنیم؟

–      ما سالها انتظار کشیده ایم, صبر کرده ایم, انتقاد کرده ایم, و طرح و ایده داده ایم,

–      تا

–      مدیری بیاید که انقلابی ایجاد کند و تحولی بیندازد.اگر این بار سرائیان موفق نشود هیچ مدیری در آینده جرات ریسک نخواهد داشت.

سوال: آیا اگر باز هم به مدیران ونمایندگان سهامداران اعتماد کنیم , ساده لوح و زودباور جلوه نخواهیم کرد؟

–      از دید دیگران خیر!

–      ولی در درون خودمان حتما چنین است!

–      ما تمامی حس اعتمادمان را از دست داده ایم.تمامی پل های اعتماد بین کارکنان و مدیران و صاحبان مخابرات قبلا شکسته شده است!

–      ولی با این وجود باید تصمیم بگیریم!

 

حالا بمن بعنوان دوست و برادرتان , بعنوان کسی که ده سال است رفیق دردها و شریک شادی هایتان بوده ام, بگویید که باید چه کنیم؟

این یک تصمیم جمعی است!

 

661410cookie-checkسردبیر سلام میکند- سلام بر آنانکه با قلبشان کار میکنند!/یا تیم جدید مدیریتی را باور کنیم؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
24 نظرات
  1. H&M می گوید

    آقای مدیر عامل هر جا رفته فقط میگه رهنگاشت و تحول فقط این حرفها رو میزنه.شرکتهای استانی که جمع شد حسابها هم که رفت تهران 5 ماهه ایشون امده تا حالا از کدوم استانی پرسیده دردت چیه مشکلاتت کجاست چه کمبودهایی دارید فقط میگه بدویید که دیر شده و وقت تنگ آخه با کدوم امکانات شرایط چه فرقی کرده که حالا بخوایم به شما اعتماد کنیم شما خودت حاصل لابی شخص وزیر ارتباطات که مسبب اتفاقات 4 سال گذشته است هستید و 7 سال بازنشسته شدید بهتره رو راست باشید اقای دکتر.

  2. ناشناس می گوید

    سردبیر جان از ما شرکتی ها که فکر نکنم این سوال را کرده باشی چون ما در نگاه مدیران مخابرات اصلا نیستیم

  3. رضا می گوید

    سلام
    شرکتی که به فکر نیروهایش نباشد اون شرکت موفق نخواهد بود خودتان قضاوت کنید کارمندی که از شرکت خود احساس خطر کند کارش را درست انجام نمی دهد ساماندهی و به یه چشم نگاه کند….

  4. ناشناس می گوید

    منم میگم اعتماد نکنیم و اصلا خوشبین نیستم چون سابقه اا سال گذشته این مدیر در همراه اول ثابت میکنه کار مثبتی انجام نشده و این حرفها تئوری و به درد دانشگاه میخوره نه مخابرات ما که دانشجو نیستیم و این تئوریها عملیاتی نمیشه بدنه شرکت این حرفها رو نمیپذیره حالا شما مرتب بگید

    1. شهرام می گوید

      من نمی دانم ایشان در سیار چه می کرده است و چه می گفته است؟
      ولی این را می دانم و با تمام وجود لمس می کنم که بواسطه اینکه ما مخابراتی ها در زمینه ADSL مشتریانمان را در نمی یابیم آنها چند صباحی را با مخابرات هستند و سپس به سمت اپراتورهای دیگر می روند. و دلیل ان هم این است که فکر می کنیم مثل قدیم است و مشتریان باید قربون صدقه ما بروند و اگر مدیرعامل می گوید ما باید به دنبال مشتری باشیم یعنی اینکه طوری مشتری را تر و خشک کنیم که مشتری در مخابرات بماند و بتوانیم در دراز مدت درآمد داشته باشیم و با این درامد بتوانیم حقوق بدهیم.
      چه کسی است که نداند روز به روز میزان مکالمات ثابت در حال نزول است و چه کسی در جامعه نمی بیند که سرویسهای وایبر و واتس اپ و … در حال جایگزینی سرویسهای سنتی مخابرات هستندو پس چرا خودتان را به کوچه علی چپ می زنید که اینها حرفهای دانشگاهی است. نه عزیزم اینها واقعیات مخابرات کشور است و فرار از این واقعیتها یعنی عقب ماندن و از دست دادن فرصتها
      پس لطفا به جای اینکه کل قضیه را منتفی کنید و در جمع فرافکنی کنید که این حرفها همه اش دانشگاهی است لطفا اگر انتقاد دارید فقط انتقاداتتان را بصورت مستدل و منطقی مطرح کنید تا ما هم روشن شویم.

      1. راستگو می گوید

        همکار گرامی در خصوص این گفته شما ودر تائید آن
        “ما مخابراتی ها در زمینه ADSL مشتریانمان را در نمی یابیم آنها چند صباحی را با مخابرات هستند و سپس به سمت اپراتورهای دیگر می روند.”
        باید عرض کنم دلیل این امر کیفیت پایین اینترنت ADSL مخابرات نسبت به دیگر شرکتهای سرویس دهنده اینترنت طی سالهای متمادی بوده که شخصا در مناطق مختلف تهران مقایسه کرده و به همین دلیل هیچکس از دوستان را به خرید سرویس اینترنت مخابرات ترقیب نکرده ام.
        و متاسفانه سرویس دهنده مخابرات هم هیچ اقدامی در جهت مقایسه و تست و بهبود ADSL نداشته و این کیفیت پایین نسبی کماکان باقی است .

  5. مهرداد می گوید

    کشور ما در نابود کردن شرکت‌های برند و با ارزش تخصص داره نمونش ارج و کفش ملی و غیره واقعا متأسفم برای این وضعیت بخش خصوص یعنی هیچ یعنی نابودی یعنی نا امیدی یعنی سو استفاده از بیت المال و بدبختی مردم

  6. استان تهرانی می گوید

    با سلام
    به نظر من کارمندان نجیب مخابرات مثل همیشه با وجود کم لطفی هایی که در این چندساله در حق ایشان شده، تمام تلاش خود را به کارخواهند بست. اما سوال اینجاست که چرا حالا که شرکت به بحران رسیده به یاد کارکنان افتاده اند؟ چرا با کسانی که مسبب این وضعیت هستند برخورد نمی شود؟ چرا در مورد پیدایش چنین وضعیتی هیچ صحبتی نمی شود؟ چرا؟….

    1. رضا می گوید

      آفرین
      من هم این صحبت را می پسندم.
      چونکه همواره مخابرات را دوست داشته ایم و برایش از جان و دل کار کرده ایم و چیزی کم نگذاشته ایم.
      پس تنها چیزی که می ماند این است که یه عده مدیر در این چند سال گذشته کاری کردند که مخابرات به این فلاکت برسد.
      آقای سرائیان بگوید باز هم برای این شرکت از جان و دل کار می کنیم ولی باید مسببین این وضعیت مخابرات را نیز معرفی کنند و اشتباه هایشان را فاش کنند تا لااقل شناخته شوند تا اگر روزی روزگاری مجدد بخواهند به راس بیایند و مخابرات را رها کنند.

  7. ناشناس می گوید

    باید اعتماد کنیم دکتر سرائیان از سخنانش پیداست ادم باسوار و کاربلدی است

  8. ناشناس می گوید

    ما که از این کارها چشممون اب نمیخوره بهترین گزینه فکر میکنم یک بازنشستگی ابرومندست که امیدوارم شامل ما بیست وپنج سال به بالا ها بشود وکارها به بچه های جوان وباسواد شرکت سپرده شود تا پویایی ونشاط سالهای نه چندان دور مخابرات برگردد وما دوباره شکوه مخابرات را ببینیم

    1. ناشناس می گوید

      بله
      کسی که به خودش اعتماد ندارد و در خود نمی بیند که بتواند شرایط را به نفع مخابرات عوض کند باید هم به فکر رفتن و بازنشستگی باشد!!!!
      متاسفم که در مخابرات چنین افرادی کم نیستند. چطور فکر می کنید جوانان که کار را از شما یاد می گیرند فرار شما را ببینند و باز هم بخواهند برای این مخابرات زحمت بکشند؟

  9. کارشناس سیار - مخابرات آ-ش می گوید

    سلام
    سردبیر عزیز
    جدا کردن وبازنشسته نمودن همکاران کارشناس و باتجربه که سالیانی با صرف هزینه های زیاد دوره های مختلفیرا آموزش دیده اند و با سیستمهای مختلف مخابراتی و فنی آشنا بوده و در کاربری و راه اندازی و رفع
    عیوب دستگاهها ممارست دارند بیشک از احمقانه ترین و بیخود ترین کارهایی است که اگر مدیران شرکت
    اینکار را انجام دهند ضربه مهلکی بر پیکر شرکت خواهند زذ .به نظر من بایستی در درجه اول به اصطلاح مدیرانی
    را که با انواع رانتها و رابطه ها بر سر کارآمده اند بازنشست نمود تا راه برای اعتلا و پیشرفت شرکت هموار شود.

  10. همکار می گوید

    سلام من هم با سخنان همکار گرامی موافقم وواقعا نمیشه به اعتماد مبین اعتماد کرد و در کل اوضاع مخابرات بین دوستی ودشمنی این دو سهامدار(دولت واعتماد مبین) نوسان میکند

  11. ناشناس می گوید

    سلام
    چرا اوضاع شرکت از نظر مالی باید خراب باشد در حالی که از بابت حداقل مکالمه برای هر تلفن 300 دقیقه در

    نظر گرفته شده است یعنی یک خظ تلفنی که فقظ در یک دوره 1000 تومان کار کرد داشت دقیقا این دروه شده

    4200 تومان و تلفن بنده نیز با همان مقدار کار کرد قبلی این دوره تقریبا 80در صد اضافه نسبت به کارکرد قبلی

    جناب سر دبیر ما کار کنان این اداره هستیم واز دیگر ادارات که نیامدیم که اطلاع از وضعیت نداشته باشیم در

    ادرات کوچک کار کنان در کنار هم در یک اتاق کار میکنند پرسنل فنی از قسمت مالی و پرسنل مالی از قسمت

    فنی سر در میآورند کار کرد یک دوره مرکز را مقایسه میکنند با این دوره قبلی که درآمد چقدر بالا رفته است

    واز حذف شرکت های استانی نیز به گفته خودشان پس خواهشا این قدر از ورشکستگی حرف نزنید الحمداله

    وضع خوب است اگر از بابت فروش تلفن ثابت نیز حساب کنید هر خظ تلفن دقیقا 4 برابر شده با این حساب ما کارکنان

    نیز از این شرکت کوشت خونمان در جریان است وحتما حتما برای شکوفای شرکتمان با جان دل کار وکمک میکنیم

  12. ناشناس می گوید

    باسلام
    کاملا مشخص است که…… سعی در نابودی شرکت مخابرات کارکنانش رادارند. چرا؟ بااینکه سودسپرده گذاری 15درصدمیباشد هنوز بفکر برداشت سود 40ای50درصدی میباشند. توسعه ونصب سیستم های پیشرفته درجهت رفع نیاز جامعه را هدردادن سرمایه میدانند. چراارتباط سیار وثابت باید جداباشد درصورتی که یکپارچگی باید انجام شود. چراباید سهامداران رابیش از حد لازم سودرسانی کرد مگر درتجارت نباید زیان داد حتما باید سودببرند؟درتمام شرکتهای معتبر دراقصار نقاط دنیا جهت آموزش تخصصی پرسنل هزینه های زیادی صورت میگیرد درحالی که درشرکت مخابرات چنین نیست وحتی متخصصین وافراد باتجربه راباترفندهای مثل پاداش تشویقی و جایگزینی فرزندبازنشسته کرده بدون آنکه بوعده های خودعمل کنند. دلیلش هم آن است که مدیران تخصص لازم رانداشته واصلا هیچ یک از دوره های تخصصی راندیده اند چون نیازی نمیبینند زیرا روابط راقوی تر میپندارتد. خلاصه مطلب اینکه به هیچ مدیری نمیتوان اعتماد کردونباید اعتمادکردچرا؟چون تمامی افکار برنامه ریزی درجهت پایمال کردن حق وحقوق کارکنان میباشد وآن را برای کاهش هزینه میپندارند

  13. مریم می گوید

    پروژه ایی کار کنیم، تعداد کم شه، بازنشستگی زودتر از موعد و …. نه راهش اینا نیست نمیشه یه سال بعد کارها بشدت روی باقی همکاران می افته با حقوق کم چون به قول خودشون درآمد میخوان صرف توسعه فناوری های جدید کنن و این فناوری ها به دست شرکت ها می افته و عملا بچه های تحصیلکرده ایی که مخابرات را واسه کار انتخاب کردند تبدیل به تلفن چی میشن چون اون شرکت ها با برنامه های زیادی مثل تیم ویور نگهداری و …خودشون انجام میدن و اینقدر چند سال دیگه وابسته به این شرکت ها میشیم که ورشکست میشیم چون سر هر چیزی بهشون هزینه میدیم قول میدم حقوق ها از اینم که هست پایین تر نره بالاتر نمی آد اینه که مدیر بایست حواسش باشه که عزیزان نیست!!! فقط ادعا کافی نیست . الان همه در اداره بی انگیزه اند و میدونم که همگی سرشار از انرژی واسه آموختن ولی انگار که نه انگار.

  14. یک کارمند می گوید

    سلام
    همه صحبتهای آقای دکتر سرائیان برای یک شرکت عادی، بسیار صحیح و درست می باشد و مطمئنا چنین صحبتهایی اگر در هر شرکت تجاری دیگری جاری و ساری شود باعث تحول در ان شرکت خواهد شد ولی برای شرکت مخابرات ایران که هر بار بنابر ضرورتهای مختلف اهداف ان عوض می شود و ممکن است فردا کسی به جای اقای دکتر سرائیان بیاید که بجای داشتن دکترای تخصصی برق و مدیریت، یک سردار مقتدر با تخصصها و تجارب نظامی باشد، انگاه تمام حرفها و اقدامات آقای دکتر سرائیان تغییر کرده و ازبین خواهد رفت.

  15. هادی می گوید

    باسلام وعرض ادب از زحمات اقای دکتر سرائیان کمال تشکر وقدرانی رادارم چون چند کار بزرگ را انجام داده وبوی رونق وپیشرفت در ا ستانها وشهرستانها لمس میشود .
    1-تمرکز کردن شرکت مخابرات ایران واستانها زیر نظر زیر نظر مخابرات ایران کنترل واداره میشود .
    2-کنترل نیروها ازطریق سیتم عملکردی وتوان نیروها وگزارش روزانه وهفتگی وماهانه وبازخورد انان در روند پیشرقت شرکت
    3-مهمترین چیز در شرکت انضباط اقتصادی و اداری وافزایش بهروردی درکمترین زمان ممکن
    4-استفاده از کارشناسان دلسوز وتوانمند وفعال چه از نظر علمی وعملی در جهت پیشرفت شرکت

  16. ناشناس می گوید

    سلام
    به اقای دکتر سرائیان می توانیم اعتماد کنیم چونکه هم مخابراتی است و هم انسان متدینی هست و هم دارای دانش و اطلاعات است.
    به دولت از هر جنسی که می خواهد باشد چه اصول گرا و چه اصلاح طلب و چه معتدل می توان اعتماد کرد چونکه همواره دولت تحت نظارت مردم و ارگانهای مختلف است و تخلف زیادی نمی توان بکند و در هر صورت از جنس مردم است.
    ولی شک دارم بتوان به اعتماد مبین تکیه کرد. چونکه خواستها و سیاستهای اعتماد مبین تابعی از موضوعی خاصی نیست. یکبار پول برایش مهم است یکبار مسایل سیاسی و حتی مسایل بین المللی، و یکبار هم ممکن است مسایل دفاع و جنگ برایش مهم باشد و … بنابر این هربار شرکت مخابرات را به سمت هدفهای جدیدش خواهد سوق داد. کاشکی تمام سهام مخابرات داخل بورس بود که اگر اینطور بود مطمئن می شدیم شرکت تنها تابعی از شرایط اقتصادی کشور خواهد بود و شرایط اطمینان بهتری را برای مخابرات ایجاد می کرد.
    مثلا همین الان با وجودیکه اعتماد مبین صاحب سهام مدیریتی ویژه می باشد ولی در یک معامله سیاسی، کاملا اختیارات خود را به دولت داده است و این شرایط برای فردا و برای یک دولت دیگر با اهداف سیاسی و اقتصادی جدید لزوما به اینصورت نخواهد بود.
    متاسفانه به دلیل اینکه در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران سهامدارن عمده از دو گروه مستقل و قوی حضور دارند بنابر این شرایط شرکت تابعی از دوستی و یا دشمنی انها با همدیگر می باشد. اگر مخالف هم باشند همه از جمله کارکنان ضرر می کنند و اگر موافق باشند همه از جمله کارکنان منتفع خواهند شد.
    در حال حاضر دو گروه با هم از لحاظ تفکر متضاد هستند ولی شرایط کشور از لحاظ اقتصادی ایجاب کرده است که اعتمادمبین فعلا عقب نشینی کند. و مطمئن باشید در شرایط انتخابات و فضاهای سیاسی خاص در کشور هیچ چیز قابل پیشبینی نخواهد بود.
    با این تفاسیری که عرض کردم و شاید هم کمی طولانی شد می توان نتیجه گرفت تشنج، بی نظمی و تضاد در ارکان اصلی شرکت مخابرات بصورت ذاتی قرار گرفته است و چنین شرکتی روی سودزایی و سعادت را نخواهد دید.

    1. همکار می گوید

      سلام خدمت دوست وهمکار گرامی…..دقیقا من هم حرفهای شما را تایید میکنم وبا آن کاملا موافقم

    2. مجید می گوید

      خیلی مطلب جالبی بود.

      همه به طور مستقل خوب هستند. دکتر سرائیان خوب است-دولت خوب است – اعتماد مبین خوب است ولی در مسایل تجاری قابل اتکا نیست.

      تشنج، بی نظمی و تضاد در ارکان اصلی شرکت مخابرات بصورت ذاتی و ساختاری وجود دارد و چنین شرکتی روی سودزایی و سعادت را نخواهد دید.

  17. حسین می گوید

    تا این لحظه خبری از پرداخت حقوق رسمی ها در بوشهر نیست.در زمان مدیران قبلی اوضاع ازاینکه که هست بهتر بود.

  18. بوشهر بازنشسته می گوید

    اصلا نباید از تیم جدید حمایت کرد چرا چونکه این اقایون نمی دونند که باز نشستگان نزدیک یک سال است که ازمخابرات جدا شده اند وتا الان یک ریال ازمطالباتش خودشونو نگرفتند ایا این مدیران نمی دانند که این بنده خدایان نیاز دارند ومحتاجند واینا تا الان حتی یک جلسه درمورد بازنشسته ها نگرفتند انشا الله ما بوشهریها همه چی را سپردیم به خداوقید همه مطالباتو زدیم

نظرات بسته شده است.