مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ادغام، بلاي جان حسابهاي بانكي استانها/ مخابرات ايران كليددار صندوق!

[box]مخابرات ما – ادغام استانها ، موجب مسدود شدن حسابهاي قبلي شده است.حساب جديد هم افتتاح نشده.لذا پرداختهاي مالي به مشكل برخورده است.[/box]

 

مخابرات ما – بعضي مشكلات كاملا قابل پيش بيني است و مي توان برايش فكري كرد اما هنوز ما كمي راه داريم تا به نشانه ها احترام بگذاريم.

طرح ادغام شركتهاي مختلف استاني ، 30 شركت را چسباند به شركت مخابرات ايران.لذا تمامي حسابهاي استاني از اول مهر 1395 مسدود و پولهايش به حساب جديدي منتقل مي شود كه تحت نام شركت مخابرات ايران در استانها افتتاح مي شود.

اما افتتاح حساب با نام مخابرات ايران مستلزم مواردي است مثل اطلاعيه روزنامه، معرفي مديران و صاحبان امضا براي حساب جديد و …. ! ضمن اينكه مخابرات ايران فقط افتتاح حساب در بانك ملت را مي پذيرد و با بانك ديگري كار نمي كند.

اما بانكها در شرايط امروز ، بدون مدارك اوليه به اين سادگي حساب باز نمي كنند.تعدادي از استانها (حدود 20 تا) توانسته اند از روابط شخصي خود استفاده كنند و افتتاح حساب كنند لذا آنها توانسته اند پولهاي خود را به حساب مخابرات ياارن بريزند و مخابرات ايران، دوباره به حساب مخابرات ايران در استان (حساب جديد) منتقل كند.

اين استانها حقوق نيروهاي شركتي  و رسمي را پرداخت كرده اند.

از استانهاي باقيمانده، تعدادي حساب جديد را در بانك ملي باز كرده اند (مثل خراسان رضوي) اما مخابرات ايران همانطور كه گفتيم فقط حسابهاي بانك ملت را قبول دارد. اين استانها بصورت دوستانه و بدون وجود مدارك نهايي، فقط در بانكهايي تيغشان مي برد كه با آنها كار ميكرده اند لذا افتتاح حساب در بانك ملي برايشان ممكن نيست.

اينها كه گفتيم تعريف مشكل بود!

آنچه كار را سخت كرده فرا رسيدن نوبت پرداخت حقوق نيروهاي شركتي و پيمانكاري در استانهاي ده گانه است كه به همين دليل به تاخير افتاده است.

البته بنظر ميرسد اين مشكل يك راه حل ساده دارد كه به مخابرات ايران برميگردد اما بهتر نبود قبل از ايجاد مشكل، فكري براي راه حل هايش ميكرديم؟

 

662490cookie-checkادغام، بلاي جان حسابهاي بانكي استانها/ مخابرات ايران كليددار صندوق!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    در علم مدیریت یکی از روشهایی که به شرکتها در یک محیط رقابتی توصیه می کنند داون سایزینگ و یا کوچک سازی است تا به قول خارجی ها شرکت ها را Agile یا چابک کنند که بتوانند در محیط سراسر تغییر و در یک بازار بسیار متنوع ودارای فرهنگ های مختلف عکس العمل ها و واکنشهای به موقعی داشته باشند و شرکت در چنین محیط هایی ار لحاظ درآمدی پایدار باقی بماند.
    حالا شما همکاران خوب من بفرمائید چگونه شرکتی را که خودش از قبل داون سایز و کوچک شده بود را تبدیل به یک شرکت بزرگ می کنند و دقیقا بجای کوچک مانی، بزرگ سازی می کنند و حتما انتظار هم دارند که شرکت مخابرات به این بزرگی که در سرتاسر کشور از لحاظ جغرافیایی پراکنده و پخش شده است را جمعش کنند و بصورت چابک آن را مدیریت کنند.
    یک تصمیم مدیریتی و یا استراتژیک مخصوصا در خصوص بازار تا وقتیکه که بخواهد از تهران به اقصی نقاط کشور در استانهای مختلف برسد و عمل شود ماهها طول می کشد.و در این مدت تاخیر و انتشار تصمیم شرکت های رقیب بازار را قبضه می کنند.
    واقعا نمی دانم چنین تصمیمی را کدامیک از مشاوران شرکت توصیه کردند. ؟؟/
    چنین زمانی را و چنین گفته ای را از من کمترین در این سایت مخابرات ما ثبت کنید. اگر ندیدید که شرکت هایی مثل ایرانسل و برخی FCP ها و بقیه فعالان ICT در کشور برای تسلط بهتر به بازار ایران شرکتهای خود را تکه تکه کنند که بهتر و سریعتر و چابک تر به مشتریان خود نزدیک شوند و به آنها بهتر رسیدگی کنند. آنها همچنین در استانهای مختلف با همدیگر متحد می شوند که بتوانند علاوه بر چابکی از مزایای مشارکت نیز بهترین بهره را ببرند.

    به نظر می رسد مدیران شرکت مخابرات ایران، یکپارچگی(Integration) و همگرایی(Convergence) را با متمرکز نمودن امور و بزرگ کردن شرکت(Upsizing) قاطی کرده اند. یکپارچگی که توصیه می کنند معنای یکپارچگی در شبکه ها و زیرساختها می باشد یعنی همان مفهومی که در NGN وجود دارد و معنای ان همجنس کردن فناوری و مدیریت یکپارچه شبکه از طریق تجهیزاتی مثل NOC می باشد و صد البته که چنین مفهومی تکنولوژیک، ربطی به یکی کردن شرکتهای مخابرات استانی که مفهومی تجاری است نداشته و ندارد. و همگرایی یا Convergence نیز بمعنای همگرایی در سرویسها است که معنای ان نیز یعنی اینکه علاوه بر داشتن لایه سرویس و داشتن تجهیزاتی مثل IMS لازم است تمامی خدمات از جمله صدا و تصویر و مکالمه و اینترنت و … بصورت یکجا و در یک بستر در قالب ترمینالی و یا در یک نقطه به مشتری ارایه شود. و باز هم این موضوع ربطی به حذف شاخه های تجاری شرکت مخابرات ایران نداشته و ندارد.
    متاسفانه تنها دلیلی که آقایان برای بر عکس نمودن Downsizing که یکی از مزیتهای موجود شرکت مخابرات ایران بود، داشته اند تنها کم کردن هزینه ها از جمله مالیات و هزینه های پرسنلی و کم کردن سهم بازار شرکت مخابرات ایران بوده است. که از این طریق دولت و سازمان تنظیم مقررات راه را برای حضور اپراتورهای دیگر باز خواهند کرد.
    لطفا اگر دبیران محترم سایت صلاح می دانند این مطلب بصورت مجزا در سایت منتشر شود تا نظرات دیگران را هم جویا شویم.
    متشکرم

    1. ناشناس می گوید

      سلام

      با تقدیر و تشکر از شما همکار ارجمند به نظر می رسد شرکت مخابرات ایران بیشتر از انچه به اهداف کلانی
      در نتیجه ادغام دستیابی کند بیشتر به نتایج جزئی از جمله کوچک نشان دادن ساختار شرکت در نظر
      دولت – کاهش مالیات – کاهش نیروی انسانی – کاهش هزینه ها دست پیدا نماید که در مقابل مشکلاتی
      که از ناحیه حذف شرکتها ی استانی پدیدار می شود با ارزش نخواهد بود . طبق اعلام شرکت 19 استان
      ضرر ده بودند که جهت سود ده کردن انها از مدل مدیریت منطقه ای به خوبی می شد بهرهبرداری نمود
      به این نحو که جند استان همجوار در قالب یک شرکت مدیریت می شد.
      مطلب با اهمیت اینکه این شرکت با قیمت مناسبی در اختیار اعتماد مبین قرار گرفته و همچنین نیروهای
      بسیار ارزشمندی در داخل شرکت در حال خدمت می باشند که متاسفانه عدم استفاده از نظرات این
      نیروها کا را به جایی رسانده که اپراتور های دوم و سوم گوی سبقت را در اندک مدتی خواهند ربود .

    2. کریمی می گوید

      سلام همکار عزیز اذعان دارید که شرکت های مخابراتی استانی دارای بیشمار مدیر و فاقد کارایی بودند و محل تجمع سفارشات بیرون از سازمان برای دادن پست به افرادبا نفوذ بود من به جرات می توان ک بگویم که استان ها را با یک کارشناس مسئول می توان اداره کرد و جز ایجاد پراکنندگی در تصمیمگیری و بند وبست با شرکتها کاری از دستشان بر نمی اید تمرکز در سیاست گذاری اول. اول شرکت ها و اپراتور ها در همه جای دنیاست نه اینکه شما 150 نفر مدیر تصمیم گیر در استانها داشتیم که که هیچ کدام هم همدیگر را قبول نداشتند یادم می اید وقتی چین رفته بودم افراد زیادی از استان ها برای قراردادهای مختلف با شرایط متفاوت با شرکتهای هواوی و زت تی ئی می امدند که اخرش هم که سرمان کلاه گذاشته با 30 استان قرار اداد مختلف بستند جوابگو کیست ؟ معلوم نیست میلیارد ها دلار خسارت رو دست استان ها مانده و شرکتها ی چینی از پاسخ در می روند ولی وقتی با یک شرکت یک قرداد روبرو باشند نمی توانند کلاشی کنند و شرکت متولی رفع و رجوع با یک قرار داد همه چیز برای همه یکسان نگریسته میشود برادن الان با تنوع مختلف در استان های مختلف چند گانه برخورد می کنند و 30 استان در گیر هست ولی تصمیم گیر یک شرکت می تواند مسائل را براحتی رفع و رجوع کند ضمنا در هیچ جای دنیا یک شرکت در استان ها با چند شرکت ثبت نشده هزینه ها کم کمتر میشود و حقوق های بالای مدیران خود کمر شکن است

  2. همکار مالی از استان می گوید

    اما اصل ماجرا! که هنوز مبرهن نیست ! دلیل این فرایند جدید ایجاد شده یعنی انسداد حساب استانها- واریز درامد انها به حسابهای جدید مفتوحه مخابرات ایران در تهران وارسال مجدد وجوه به استانها می باشد!یقینا” بایستی پشتوانه مدیریتی – علمی ومالی داشته باشد وفرایند ایجاد شده در پرتو برنامه رهنگاشت 5 ساله,طرح توسعه وادغام شرکتهاباشد” این مکتوب متن نامه ای است که در اواسط شهریور ماه وپیش از استارت پروسه ادغام به محضر بزرگان نوشته شده است!.
    سلام. با توجه به برنامه های آتی شرکت در خصوص ادغام شرکت های مخابرات استانی , یکی از مهم ترین مسائل پیش رو کنترل ونظارت بر منابع مالی وفرآیند توزیع نقدینگی آنها به نحوی است که علاوه بر توانائی پاسخگوئی به هزینه هائی که می بایست در استان ها تامین مالی گردیده وپرداخت شود , تعیین درصد هائی از منابع مالی استانها جهت تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت مخابرات ایران می باشد.در سنوات ماضی جداول تسهیم نقدینگی استانها بر اساس بودجه مصوب سالانه وعملکرد سال گذشته وبرنامه های دایری خطوط تلفن ومیانگین درآمد ماهانه هر خط تلفن وهزینه هر خط و… آیتم های دیگر , پس از کنترل های فراوان ,تنظیم وبه مجمع هیئت مدیره مخابرات که متشکل از 5 وزیر عضو هیئت مدیره بود ارائه وبرای یک سال مالی در مجمع به تصویب وبرای اجرا در طول سال ابلاغ می گردید.حال چندین سئوال مهم پیش رو است !آیا پس از خصوصی سازی طی سالهای 1387تا 1395 جداولی بدین مضمون ومبنا برای تسهیم نقدینگی استانها وتامین منابع مالی شرکت مخابرات ایران تهیه وتنظیم گردیده است!؟آیا گروه کارشناسی برای انجام این فرایند مهم در شرکت موجود است! ؟!آیا اساسا” تهیه وتنظیم جدول تسهیم نقدینگی استانها ونظارت بر آن ضرورت دارد! ؟ ! درصد هائی که مقرر است در سنوات آتی از منابع مالی ونقدینگی استانها برداشت می شود ! بر چه مبنائی تعیین ,تنظیم وابلاغ می شود !؟ آیا پایه علمی , منطقی وتجربی دارد!؟ ویا بی برنامه! غیر سیستمی وسلیقه ای است!!؟ ودر نهایت کار گروه و مسئول مستقیم وپاسخگو در خصوص مسائل مالی شرکت مخابرات ایران کیست!؟
    شایان ذکر است تاکنون وپس از 10 روز از شروع ادغام وصدور دستورالعمل جدید در خصوص نحوه وصول وانتقال واسترداد درامد استانها به ایشان هنوز هیچ گونه چشم انداز روشنی در دست نیست!ممکن است پس از طی زمان آزمایشی این طرح اقدامات موثری صورت پذیرد اما هنوز جایگاه وموضوعیت طرح وادله آن تاکنون مستور می باشد!حتی برای مجریان خط مقدم اجرای طرح!

نظرات بسته شده است.