مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گفته های نماینده انجمن صنفی تبریز از مشکلات کارکنان در حضور مدیر عامل.

[box]مخابرات ما- این سایت در ادامه اطلاع رسانی دقیق و درست به نشر گفته های همکاران می پردازد در جلسه ای که با حضور مدیرعامل در تبریز برگزار شده است.[/box]

مخابرات ما- روز دوشنبه مدیر عامل شرکت مخابرات ایران , دکتر سرائیان در تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی حاضر بود تا در جلسه ارزیابی منطقه ای ارتباطات سیار شرکت کند.

دکتر تصمیم داشت در جلسه ای دیگر , برای همکاران آذری به تشریح ره نگاشت بپردازد.در ابتدای همین جلسه وقت کوتاهی به دو نفر از همکاران داده شد تا در مورد مشکلات همکاران صحبت کنند.یکی از میان همکاران بازنشسته و دیگری از میان شاغلین.

در این نوشته به شرح گفته های مهندس حسین علمداری می پردازیم که بعنوان عضو  انجمن صنفی کارکنان شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی  به نمایندگی از همکاران به ارائه سخن پرداخت.

شرح کامل گفته های ایشان را  در اینجا منتشر می کنیم.

مهندس علمداری گفت:

[box]

از اینکه با طرح مشخصی آمده اید و مهمتر اینکه زحمت میکشید و در بین همکاران حضور می یابید جای تقدیر دارد.

وقتی هیئت مدیره جدید با ترکیب قوی تعیین شد بویژه وقتی وزیر دو ماموریت از 5 مورد ماموریت هیئت مدیره را  به مسائل معیشتی کارکنان اختصاص داد ما امیدوار شدیم.

 

در میان تمام بندهای ره نگاشت  هیج موردی در مورد همکاران ندیده ام.در  مورد حریم خصوصی مشتری , وضعیت رگولاتوری و … حرف زده شده است ولی از همکاران هیچ صحبتی دیده نشده است.باید مواردی مثل انتصابات, شفافیت , ارتباطات سازمانی و بویژه معیشت همکاران  در آن دیده می شد.

صورت مسئله این است:

کارکنان از عملکرد مدیران ناراضی هستند.گر چه مدیریت معتقد است مطالبات بر مبنای حق وحقوق واقعی نیست.اما نارضایتی وجود دارد.چرا؟

دلایلش اینهاست:

  • وضعیت معیشتی همکاران خوب نیست.
  • این وضعیت بد روز بروز در مقابل بقیه جامعه بدتر هم می شود.
  • حداقل دستمزد قانونی کشور هر سال 20 درصد افزایش داشته. در حالیکه افزایش شغلی ما 15 درصد بوده و تورم بطور متوسط 23 درصد بوده. یعنی هر سال 7 درصد به خط فقر و 4 درصد به حداقل دستمرد قانونی نزدیک می شویم. این جای نگرانی دارد.
  • عرف جامعه این است که علاوه بر افزایش های حقوقی ارتقاهای دیگری هم داشته باشد اما همه کاملا متوقف شده است.
  • بخشی از حقوق ما اقلام رفاهی است که باید طبق قانون متناسب با حداقل دستمزد افزایش می یافت ولی این اتفاق رخ نداد. یعنی حقوقی که ما می گیریم روز بروز به همان دو خط نزدیکتر می شود.
  • احساس همدلی بین کارکنان و صاحبان سهام دیده نمی شود. مثلا  در برخی استانها هنوز حقوق شهریور  پرداخت نشده.آن هم در ماهی که همکاران هزینه های زیادی دارند.نه تنها پرداخت نشده بلکه اطلاع رسانی هم نشده است. اگر میشد  حقوق را در روز هفتم مهر با وام پرداخت کرد چرا زودتر  اقدام نشد؟
  • برخی مسائل را که پیگیری می کنیم مسکوت میماند و ما هیچ جوابی نمی گیریم.حداقل اگر نمی توانید بصورت مالی کمک کنید بصورت گفتگو  همدلی ایجاد کنید.
  • عده کثیری از همکاران ما متاسفانه در راهروهای دادگاهها هستند.شکایت ها تحت تاثیر نفوذ منطقه ای و ملی صاحبان سهام بدرستی رسیدگی نمی شود.به یک شکایت یک سال و نیم است هیچ جوابی داده نشده است در حالیکه یک ماهه باید به جواب میرسید.همکاران معتقدند اعمال نفوذ شده است.
  • آقای دکتر ظریفی آ زاد  قبل از مجمع فروردین مخابرات و مقارن با مجمع بعدی  مکاتبه ای داشته است کاملا در تضاد  با مکاتبات متعدد قبلی. لذا به این تتیجه می رسیم که مواردی غیر از موارد حقوقی در این تصمیم موثر بوده است.

اهمیت مسائل مالی را در سه سطح مطرح میکنم:

  • همکاران عائله مند شده اند لذا مشکلات بیشتری دارند
  • همکاران ما ده سال پیش یکی از بالاترین دریافتی ها را داشته اند. خانواده شان به رفاه نسبی عادت کرده اند عادت دادن  این زندگی به حداقل حقوق مخابرات امکان ندارد.شاید همکار خودش چاره ای جز قبول نداشته باشد ولی دیگر اعضای خانواده به این شرایط عادت نمی کنند.
  • در سطح مدیریتی هم این بحث اهمیت دارد بقول مهندس فرقانی اگر همراهی و همدلی همکاران نباشد نه سیمرغ به جایی میرسد نه سی جام و نه ره نگاشت.عدم اعتماد و عدم اطمینان نسبت به عملکرد مدیریت در نزد همکاران بسیار زیاد دیده میشود.مشکلات را پیگیری نمی کنند.حتی در جاهایی که مشکلات مالی هم نیست پیگیری نمی کنند.مثلا دکتر سیدهاشمی نسبت به صندوق های بازنشستگی قول مساعدی داد که ده روزه جلسه ای با صندوق بازنشستگی برای ما بگذارند.هر قدر پیگیر شدیم متاسفانه در توسعه منابع انسانی متوقف ماند و به نتیجه نرسید.

همکاران امیدوار نیستند که اهمیت مسئله در سطح مدیران ارشد مشخص شده باشد لذا در سطح حقوقی پیگیری می کنند در اکثر پیگیری ها مواد قانونی واضحی برای ما  وجود دارد متاسفانه در سطح مدیریت بر خلاف تمام دلایل موضع گیری میشود نمونه اش موضع ظریفی آزاد است که بر خلاف 4 نامه قبلی موضع گرفته است .

درخواست تغییر صندوق هم مطرح است شنیدم شما در جایی گفته اید هیچ تقاضایی مبنی بر تغییر صندوق به مخابرات نرسیده است در حالیکه نه تنها برای تغییر صندوق نیاز به درخواست نبوده است بلکه برای ابقا در صندوق باید نامه نوشته می شد. گذشته از آن, مستنداتش در دست است که هم تقاضا  شده است هم از مخابرات آذربایجان شرقی با مخابرات ایران مکاتبه شده است.

مورد بعدی این است که   کارکنان درکی از مشکلات مالی شرکت ندارند.دلایلی دارد مثل:

  • عدم وجود شفافیت
  • عدم اطلاع رسانی درست
  • اختلاف طبقاتی  بین کارکنان. طبقه مدیر, طبقه رسمی طبقه خصوصی.این تفاوتها ازار دهنده است و میگویند که اگر شرکت مشکل مالی دارد چرا برای فلان طبقه ندارد.

برخی مطالبات غیر مالی هم داریم:

  • شفافیت در ارزیابی عملکردها
  • شفافیت در انتصابات .  طرح apply شما وقتی آمد که چارت بسته شده و موضوع خیلی جایگاه ندارد
  • تصمیمات دور از بدنه کارشناسی است.همه فکر و طراحی واجرا در همان چرخه مدیریتی انجام میشود.

مطالباتی که نتایج مالی خواهد داشت:

  • پرداخت اقلام رفاهی بر اساس ایین نامه
  • تبدیل صندوق 9 درصد به تامین اجتماعی
  • آزاد سازی سهام ترجیحی( بخشی که تسویه شده)
  • به ایثارگران و سربازان بر اساس نامه مقام معطم رهبری و جامعه ایثارگران امتیاز داده شود
  • صندوق های پس انداز , مسکن و 6 درصد و … از نفوذ مدیریت ها استانی خارج شود.جای تاسف دارد که مخابرات  چون هیئت مدیره مشترکی با مخابرات دارد پول اقساط و پس انداز کارکنان را برمیدارد و صندوق نمی تواند وام بدهد.
  • توقف ارتقای شغلی .هیچ انگیزه ای برای کسی نمانده چه ارتقا بمعنی افزایش گروه و حقوق چه ترفیع پستها.
  • اعمال مدارک تحصیلی همکاران. با همکاری که چند ماه زودتر مدرکش را آورده متفاوت برخورد میشود.
  • تعطیل کاری و  اضافه کاری رعایت نمیشود.
  • ارتباط با مدیران کم است
  • انتصابات هم که مشخص است.

[/box]

 

663830cookie-checkگفته های نماینده انجمن صنفی تبریز از مشکلات کارکنان در حضور مدیر عامل.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
21 نظرات
  1. رسمی.ا.غ می گوید

    باعرض سلام ادب خدمت همکاران گرامی و تشکر از اقای علمداری عزیز و درود به عرصه خدمت گذران خته ستارخان و باقرخان. همکاران عزیز همه خود و آن مدیران بالا دست می دانند و می دانیم که دلشان با کارمند ها رو راست نیست و به همین جهت هم مخابرات به این روز حال افتاده وقتی یه شرکتی خصوصی می شود باید از دم تیغ سیاسی بازی و دخالت دولتی ها و باند بازی بدرآید و همه فکر و ذکرش برا پیشرفت شرکت و سود و منابع انسانیش باشد و لا غیر. ای کاش در این همه ره نگاشت و سیمرغ و هزاران دوز کلک اول به سامان دهی نیروی انسانی و رفاه آنان نه خودشان فکر می کردند بعد بقیه حرفها.

  2. ترک تبریزی می گوید

    با سلام
    بنده منفی بافی نمیکنم ولی مطمئنم حرف در اینها تاثیر نداره اگه داشت حال وروزمان این نبود. کور توتدوغون بوراخماز.

  3. ناشناس می گوید

    سلام همکاران و همدلان عزیز
    جناب آقای علمداری به نظر بنده باید همکاران در تمامی استانها ارتباط شفاف و کامل داشته باشند و به سازمان بازرسی از دست این ظریفی آزاد شکایت نمایند که چرا در کار هیئت های قضایی مداخله نموده . حتماً مایه تیله گرفته وگر نه بی مایه فطیره .

  4. علی بیغم می گوید

    درود بر مهندس علمداری و همکاران ایشان در مجمع امور صنفی مخابرات تبریز کل مشکلات بنحو عالی بیان شد
    بی صبرانه منتظر جوابیه آقای سرائیان بعنوان ناجی شرکت مخابرات هستیم و این را هم گفته باشم تا خواسته های کارکنان برآورده نشود تمام برنامه های سیمرغ و ره نگاشت و…. شکست خواهد خورد و اجرائی ناتمام خواهد داشت به امید درخشش دوباره شرکت مخابرات ایران

  5. جاهدی زاده می گوید

    سلام دوستان همکاران مدیران محترم شرکت ما اعضای یک خانواده هستیم واقعا مشکلات شرکت را می دانیم و خلاصه مطلب را آقای علمداری فرمودند حال نوبت مدیریت ارشد مخابرات است که گوش شنوا داشته باشد یا بی خیال شود اهم مشکلات ما عدم شفافیت مخابرات و بدتر شدن آن حتی نسبت به زمان دولتی می باشد یعنی عبارت است از این است که بعد از خصوصی شدن مخابرات بجای شفافیت در تصمیم گیری ها و انتصابات و مسائل مالی و … بیشتر به سوی تاریکی و باند پروری رفت تا شایسته سالاری بطوری که انتخاب رده های مسئول بر اساس سلیقه و نه شایسته سالاری صورت گرفت حق این است که هدایتگران شرکت باید افراد تاپ و خردمند و و از بین افراد فهیم و با سواد و مدبر انتخاب شوند نه اینکه از میان گاگول ترین ، بیسوادترین ، و پخمه تریت انتخاب گردد امری که الان در شرکت جاری است یک عده نادان و بیسواد و را بصورت روابطی و سلیقه مدیران باندی آورده اند و بر ما حاکم کرده اند و تا ابد هم باید اینها را تحمل کنیم و اینها و این هرم مدیریتی بر ما تصمیم بگیرند و مدیران ارشد فعلی هم تصمیمات را بر اساس دید و نظر آنها می گیرند و اصلا بدنه مفید کارشنااسی را نمی بینند و ارتباطی با پرسنل ندارند هی مرتب جلسه و سمینهار می گذارند باز هم با این رییس و روسای گاگول که اصلا تدبیری ندارند همان چرخه باطل سابق تکرار میشود اینها تصمیمات جدید را اصلا به پرسنل خود منتقل نمی کنند که تصمیمات چی هست رهنگاشت یعنی چه و نظر این افراد را به بالا هم منعکس نمی کنند مگر منافع خودشان به خطر بیفتد براران قنبری و سراییان و وصلی عزیز بیایید با بدنه پرسنل و کارشناسانی که سالهاست منزوی گردیده اند و بکار گرفته نمی شوند ارتباط برقرارکنید از نظرات آنها استفاده کنید و تحویل شان بگیرید بیایید با پرسنل آشتی کنید اینقدر جلسه و سمینار با این رییس و روسای سابق که مورد قبول پرسنل نیستند نگذارید که خون جگر کردند پرسنل را و تعلق سازمانی را در همه از بین برده اند سطخ مدیران کل و رییس ادارات بقدری چیپ شده که این بنده خدا ها نه سوادی دارند و نه کارکتر مدیریتی و ازهمه چیز خالی هستند مثل سرباز عروسک و اسباب دست بالاتری هست . هیچ مغزی و تدبیری و فکری و ابتکاری ندارند که شرکت را راهبری کنند الان مهمترین و عاجل ترین برنامه بنظر بنده فراخوان از تک تک افراد شرکت برای عنوان کردن مشکلات و ارائه راهکار برای چگونگی حرکت برای خروج از این وضعیت اسفبار و نجات شرکت
    البته رفتارهای امید بخش توسط این برادران شروع شده ولی بایستی با اعتماد بنفس و قاطعیت ادامه یابد و وسط راه نبرند و همکاران را امید وار به آینده نمایند و تزلزل در تصمیم گیری ها را کنار بگذارند اگر تصمیم به خروج از این وضعییت دارند با پشتکار دنبال پیاده سازی آن باشند نه اینکه با تلنگر کوچکی عقب نشینی کنند

  6. ناشناس می گوید

    سلام
    جناب اقای دکتر سرائیان
    از شواهد و قرائن و ظواهر امر طرح شما در نهایت توسط همکاران همراهی نشده وبا عدم موفقیت مواجه خواهد شد .

  7. مهرداد می گوید

    همراه اول درآمد سرشاری داره شاید حساب کنید جز سه شرکت پردرآمد کشوره متاسفانه سود همراه اول تو جیب سهامداران عزیزش میره و نوکریش مال ما کارمندانه نمیدونم کجای قانون اومده که وضع معیشتی ما از درآمد شرکت جداست مگر شرکت توزیع هم خصوصی نیست؟ مگر پتروشیمی هم خصوصی نیست؟ چرا اونا دوبرابر ما حقوق میگیرن؟؟ شرکت زیرساخت یه stm1 میفروشه به ما و ما ده برابر قیمت می‌فروشیم همین موبایل یک E1 میفروشه میدونید چقدر درآمد داره؟ حالا از یک stm1 خدا تومن درمیاره مدیران عزیز مارو چی فرض کردن بخدا ما هم سرمون تو کار فنیه ما بیشتر از شما میفهمیم که اینا همش فیلمه درآمد سیار بسیار بالاس حتی اگر 20 درصد درآمد سالانه رو بدن به شهرستان ها وضع خیلی بهتر میشه

    1. 111 می گوید

      کاملا” درست است اینرا هم در تلفن ثابت می توان دید و هم در همراه ، بی پولی فقط و فقط بهانه است.

  8. احمدي می گوید

    با سلام ضمن تشكر ويژه از جناب علمداري و ديگر همكاران مخابرات تبريز
    بايد گفت كه وضعيت نابسامان شركت دلائل متعددي دارد كه شايد مديريت اشتباه در بخشهاي مختلف از دلائل اين نابساماني است
    جاي كه شركت خصوصي ميشود نياز به ديدگاه خصوصي مديريتي نيز دارد كه در طول چند سال مشاهده شد كه چنين ديدگاهي وجود ندارد وقتي به فكر معاونت تجاري و بوجود اوردن بخشي به اين عنوان در شركت افتادند احساس بر اين بود كه يكي از مشكلات شركت كه همانا شركت مؤثر در بازار بود حل خواهد شد
    اما وقتي زمان اجرا رسيد نيروي مورد نظر براي پست مديريتي در اين بخش حتي كوچكترين ديد درستي دراين بخش نداشت الا سياست و رانتهاي سياسي بعد انتظار أزين شخص چگونه خواهد بود چرا انتظار داريد بتواند در بازار امروز كه رقابتي است عملكرد مثبت داشته باشد اما بدهكاري مدير عامل به يكي از نماينده هاي استان تسويه شد
    در استان ما همه شركتها در بخشهاي مختلف جلوتر از مخابرات و پيشرو تَر هستند متاسفانه عرصه هاي رقابت را براحتي از دست ميدهيم
    در بخشهاي فني كليه نيروها عشق و علاقه قبل را ندارند و وقتي از كار صحبت ميشود دلگرمي ارايه راهكار جديد ندارند
    حال چگونه انتظار پيشرفت داريد
    در بخشهاي اي تي تمامي كارها بيرون سپاري شده. و با واسطه شركتهاي متعددي كإرهاي نرمافزاري شركت را انجام ميدهند و اصلا خبري از آرائه نرمافزار در خود مخابرات نيست. و اينها همه از عدم دلگرمي كاركنان دارند
    اي كاش جناب سراييان به حرف دل كاركنان گوش دهد

  9. ناشناس می گوید

    سلام
    یاشسین آذربایجان یاشاسین ستارخان اوغلی خلاصه لپ کلام وکل کلام رافرمودی جناب علمداری ای والله

  10. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت همکاران سراسر کشور به شما قول می دهم اقای دکتر سراییان هم مانند دیگر مدیران قبلی کاری صورت ندهد تنها را ه نجات شرکت ادغام تلفن سیار با تلفن ثابت است خیانتی بود که مدیران قبلی برای سود اوری خود انجام دادن …….

    1. ناشناس می گوید

      گل گفتی همکار عزیز

  11. ناشناس می گوید

    درود بر همکار عزیز تبریزی کامل همه چیز و درد دل همکاران را بیان نموند.

  12. حسین می گوید

    با سلام احترام
    جناب آقای دکتر سه رکن اصلی در پیشرفت مخابرات که فرمودید کاملا صحیح است ولی مطمئن باش تا زمانی که بعضی از خواسته های همکاران که توسط خود سازمان مسدود شده است و دست سازمان برای اجرای آنها کاملا باز است، اجرای نشود .ازقبیل همسان سازی پست شغلی و برابرسازی حقوق کارکنان بقول آقای علمداری دوتا کارشناس در یک پست شغلی کار می کنند . یکی قبل از 89 مدرک کارشناسی آلبته اکثرا بصورت ناپیوسته کاردانی به کارشناسی گرفته باکسی که در سال 89 مدرک کارشناسی اخذ کرده و در یک ردیف شغلی وبایک سابقه مشغول به کار هستند.تفاوت 700 هزار تومان در حقوقشان است. چه انتظاری از این شخص و افراد مشابه دارید.آقای دکتر یادتان رفته سیاست مخابرات همه اش تشویق ارتقای تحصیلی بوده، افراد رده بالامثل اینکه می دانستنددر آینده همچون اتفاقی می افتد. سریعا کول و بار بستند و از فرصت ها استفاده کردند . محدویت زمان برای آنها معنی ندارد این موضوع تا به افراد ضعیف رسید هزار تا قانون من خود در آوردی براش مصوبه نمودندو در وزارت کار هم برضدکارکنان خودش اعمال نفوذ نمده تا افراد کف سازمان آسیب ببینند. خوب چه اتفاقی افتاده فردی که می بیند مدرکش و کارش و پستش با همکارش هیچ تفاوتی ندارد و لی تفاوت حقوقی چشمگیر بیخود و بی جهت تنها دلیل در زمان اخذ مدرک است و به خاطر زمان اخذ مدرک در حقش ظلم می کنند. تردیدی نداشته باش نه تنها برای سازمان بازاریابی نمی کند. بلکه با تمام قدرت بازارشکنی می کند.آخه در کجای دنیا در مقابل ارتقاء تحصیلی موضوع می گیرند.و نابرابری ایجاد می کنند.

  13. مریم شیراز می گوید

    اگه همکاران عزیز رسمی انقدر مشکل دارن فکرکنم ما شرکتی ها دیگه باید بریم سر بگذاریم به زمین و بمیریم!!!

  14. ناشناس می گوید

    نماینده محترم انجمن صنفی تبریز ، با سلام و احترام ،
    شما حرف دل تمامی همکاران در سراسر کشور را بیان نمودید ،
    ان شاءالله در پناه خداوند همیشه سالم ، موفق و پیروز باشید ،
    به امید روزی که کار عملی ، منطق و استدلال جایگزین تئوری پردازی های تخیلی مدیران شود .

  15. همكار می گوید

    سلام اميدوارم باتوجه به صحبتهاي همكارمحترم اتفاقي بيفته كه حداقل بدونيم مديرعامل شركت مخابرات ايران به فكر رفته و كاري اساسي انجام بدهند
    ولي واقعا نميشه به آينده خوش بين بود حالا ببينيم بعدازاين همه صحبت نتيجه اي كه حاصل ميشه چي هست اصلا براشون اهميت داشته كه بخواد بازخوردي داشته باشه

    1. یک نفر می گوید

      واقعا حق با شماست. نمیشه با حرف به آینده خوش بین بود چون اتفاقی نیوفتاده که. فقط شرکت ها ادغام شده اند.

  16. کارمند می گوید

    سلام ودوردبه مهندس علمداری که مشکلات همکارمان را بطور شفاف بیان نمود واین دکتر سرائیان است که به خواست های برحق کارکنان عمل کند ویا مانند مدیران قبلی برایش اهمیت نداشته باشد

  17. ناشناس می گوید

    سلام
    درخواست کارکنان از مدیر عامل شرکت
    1- تغییر سریع مدیران قبلی و عاملان شکست شرکت
    2- توجه کامل به نظرات و ایده های همکاران شرکت
    3- ادغام سریع سیار در شرکت
    4- پرداخت کامل مطالبات همکاران
    5- اجرای برنامه بازنشستگی تشویقی بالای 30 سال با تسویه کامل شش ماهه

    1. ناشناس می گوید

      هیچ اتفاقی

نظرات بسته شده است.