مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

تفاهم نامه سهامداران چيست؟

مخابرات ما- هيئت مديره جديد قبل از آنكه كار خود را شروع كنند از همه سهامداران خواستند درخواستها و موارد مورد علاقه خود را معين كنند تا هيئت مديره تكلف خود را بداند.

آنچه اينجا مي خوانيد تفاهم نامه سهامداران با هيئت مديره است (يا بهتر بگوييم تفاهم خريداران مخابرات است براي تحويل مخابرات به مديران دولتي):

[box]

سهامداران عمده تفاهم كردند و تحت ده بند آن را بعنوان ميثاق سهامداران اعلام كردند.

  • 1- تفكيك امور حاكميت، مالكيت و مديريت ودر حل مسائل فيمابين مورد تاكيد است. وت عريف هر يك بعدا تفاهم و ابلاغ خواهد شد.ما مسئوليت مديريت حرفه اي را بعهده گرفتيم.
  • 2- تلاش مجدانه براي ارتقاي وضعيت كيفي و  فني و اقتصادي شركت بنحوي كه بتواند انواع خدمات نوين ارتباطي را در اختيار مشتريان قرار داده و منافع شركت نيز بهينه گردد.
  • 3- اصلا و بهينه سازي شرايط براي بهينه سازي شرايط در راستاي افزايش كارايي، بهره وري، و انگيزش منابع انساني.(دو سرمايه عمده داريم يكي نيروي انساني يكي مشتريان)
  • 4- تاكيد بر مديريت حرفه اي به اين نحو كه روش و چارچوب اخذ تصميم در هيئت مديره بنحوي باشد كه در تصميمات امور مربوط به مديريت شركت منافع ذينفعان حفظ و امكان اداره درست شركت فراهم شود.امور حاكميتي و مالكيتي كه خارج از اختيارات هيئت مديره است به سهامداران و مراجع ذي ربط ارجاع و تا حصول نتيجه پيگيري شود.
  • 5- ساختار سازماني شركت مخابرات در هر دو شركت ثابت و همراه با رويكرد كاهش تعداد شركتهاي زير مجموعه تا رسيدن به حداقل تعداد ممكن مورد تجديدنظر و اقدام قرار گيرد.
  • 6-  يك شركت براي اداره داكت و سيم مسي بمنظور توسعه خدمات آي.سي.تي در كشور تشكيل شود و مسائل حوزه حاكميت ، مالكيت و مديريت در آن رعايت گردد.اساسنامه شركت با اين رويكرد تهيه و براي تصويب به سهامداران ارائه شود.
  • 7- تغيير تعرفه تلفن ثابت با نظر مثبت دولت در دستور كار كميسيون تنظيم قرار گيرد و طرح توسعه شركت مخابرات ايران به سهامداران ارائه شود.براي رفع موانع و مشكلات و ارائه راهكارهاي توسعه شركت همراه اول گردش كار لازم تهيه گردد تا با حضور سهامداران عمده بررسي و در باره آنها تصميم گيري شود.
  • 8- اصل واگذاري سهام شركت مخابرات ايران و قرارداد خصوصي سازي معتبر و غير قابل خدشه است.
  • 9- براي توسعه فعاليت ها اصل سرمايه گذاري در جهت توسعه كمي و كيفي خدمات مورد تاكيد است.و تامين منابع سرمايه گذاري مي تواند از محل منابع داخلي شركت مخابرات ايران و همراه اول، استقراض از صندوق توسعه ملي و منابع مالي داخل كشور و منابع خارجي انجام شود.
  • 10- مفاد اين تفاهم نامه بعنوان سياست هاي مورد توافق سهامداران عمده ، در چارچوب و ذيل اساسنامه تلقي و با تصويب سهامداران در مجمع عمومي حاكم بر همه تصميمات شركت و لازم الاجرا خواهد بود.

[/box]

با مطالعه آن لطفا نظرات خود را بنويسيد.البته مطالب ديگر ما در اين باب هم، به تناوب منتشر مي شود.

 

 

664900cookie-checkتفاهم نامه سهامداران چيست؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
10 نظرات
  1. آرمان می گوید

    سلام
    این توافق برای من نکته عجیبی نداشت الا … بند هشت (8)
    هرکاری می خواید بکنید آما صحبت از برگرداندن مخابرات ورشکسته نباشد که آن خط قرمز ماست … همین !!!

  2. ناشناس می گوید

    سر كاركنان مالي واداري در شركت داكت وسيم مسي بي كلاه است

  3. کارمند هنوز امیدوار می گوید

    با سلام
    این تفاهم نامه خیلی جالبه و یواشکی میگم یه جور طنزه
    شما نشنیده بگیرید
    جدای از مطالبی که دوستان نظر دادند باید به این سهامداران عزیز تر از جسم و جان گفت که چرا به سود سهام اشاره نکرده‌اید و منابع سرمایه گذاری را از صندوق توسعه ملی و غیره ذکر کرده اید؟
    چرا از ادغام شرکت همراه اول با مخابرات نگفته اید تا با مکمل شدن هم قدرت مالی و مانور در سرمایه گذاری تجهیزات نوین را بهبود ببخشد؟
    چرا فقط اشاره کوچکی به اولین سرمایه هر سازمان یعنی نیروی انسانی کرده اید آن هم برای خالی نبودن عریضه؟
    چرا از مصادیق ایجاد انگیزش در کار کنان نگفته اید نکنه منظورتان قربون صدقه رفتن به نیروی انسانی است تا در آنها ایجاد انگیزش شود؟
    چرا کابل و داکت را که بین دولت و شرکت در مورد آن محل اختلاف است از بدنه مخابرات جدا و با پاره پاره کردن. شرکت قدرت مانورتان را محدود می کنید تا دولت براحتی بتواند پاره جدا شده را براحتی تصاحب کند نکند قصد خودزنی دارید یا قدرت تحلیل مسائل را ندارید؟
    بنده حقیر توصیه میکنم از مشاورین بهتری استفاده کنید
    در جایی فرموده اید مخابرات خصوصی شده و قابل برگشت به دولت نیست. عزیزان عزیز تر از هر عزیز باید بگویم هر کسی جای شما بود همین حرفو میزد کدوم آدم عاقل جنسی را که مفتی بدست آورده دوباره برش می گردونه؟ این افاضه تون هم از اون حرفا بود. و خیلی حرفهای دیگه که بهتره نگویم

  4. ناشناس می گوید

    سلام بر سهامداران عزیز
    نوش داروی بعد از مرگ سهراب
    همان موقعی که بین سهامداران عمده یعنی دولت و اعتماد مبین دعوا بود سر اینکه چه کسی حرف اول را بزند
    دو سرمایه تان را خودتان دستی از بین بردید و فقط شعار می دهید.

    سرمایه اول نیروی انسانی بود که آنها را بیچاره کردید و هم اکنون بدون انگیزه، وبال دوش آقای سرائیان شده اند.
    سرمایه دوم مشتریانتان بود که به قدری بواسطه سوء مدیریت تاخیر در طرحهای توسعه سیار دادید که هم اکنون ترابردپذیری در حال تیشه زدن به ریشه مشتریانتان می باشد.

    البته سرمایه سومی را نیز در لفافه مطرح کرده اید که معلوم است بیشتر جوش انها را می زنید و ان هم داکت و سیم است که بواسطه آماده کردن انها برای وجه المصالحه بعدی تان می خواهید آن منابع را در شرکت دیگری ساماندهی کنید که در فاز بعدی دعوای بین دولت و اعتماد مبین انها را در ازای قیمتش صلح نمائید.

    متاسفم برای کارمندان و مشتریان که به اندازه داکت و سیم هم ارزش ندارند!

  5. ناشناس می گوید

    سلام
    کجای این تفاهم نامه اشاره به ره نگاشت پنج ساله دارد؟
    آقای سرائیان برنامه تحول خود را می باید به تصویب مجمع برساند. و اگر اینکار را نکند مطمئنا برنامه شان مقطوع می ماند.
    اینکه ایشان قصد دارند قدم به قدم مصوبه بگیرند کار درستی نیست و لازم است مصوبه کل طرح تحولی را بگیرند.

  6. ناشناس می گوید

    سلام آقای سردبیر
    نشان دادی به قدری مسایل خورد و ریزه دور و برت را گرفته که بعد از این همه مدت چنین سند مهمی را حالا منتشر کرده اید.
    .
    موفق باشید.

    1. آرمان می گوید

      با سلام
      می گن :آیین نامه ما را سال 89 اصلاح کردن و ما تازه متوجه شدیم . چه انتظاری داری سر دبیر از توافق چند ماه پیش اطلاع پیدا کند .

  7. ناشناس می گوید

    یک شرکت برای اداره داکت و سیم مسی بمنظور توسعه خدمات آی.سی.تی در کشور تشکیل شود و مسائل حوزه حاکمیت ، مالکیت و مدیریت در آن رعایت گردد.اساسنامه شرکت با این رویکرد تهیه و برای تصویب به سهامداران ارائه شود
    این بند با همگرایی شبکه و یکپارچگی ، رویکرد تکنولوژی در دنیا در تضاد است

  8. ss می گوید

    سلام
    موارد 5 و 6 دقیقا در یک راستا هستند جالبه نه.

    1. ناشناس می گوید

      بند 5 فقط حذف مخابرات استانها است.
      و بند 6 بند سیاسی و حاکمیتی است.
      یه تقلب بدم
      هر شخصی که می خواهد دوباره به دولت بازگردد همین الان برود و در شبکه مراکز کار کند.
      موفق باشید.

نظرات بسته شده است.