مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته ايد: درآمد حلال، حقوق حلال؛ تقاضاي ما از مخابرات!

[box] مخابرات ما – بعد از انتشار خبری با عنوان “کشف ماجرای معوقه ۱۰هزار تومانی در قبوض تلفن” یکی از همکاران از  زاویه اي دیگر به این موضوع پرداخته است كه با هم مي خوانيم.[/box]

 

[box]محمدی :

 

سلام
شما را نمی دانم.
ولی برای من خیلی زشت و ناراحت کننده بود که شنیدم مخابرات چنین اشتباه مضحکی را انجام داده است.
کمتر پیش می آمد که در قبوض چنین اشتباهات فاحشی بشود و بعد بیایند و عذرخواهی کنند.
تو را به خدا ای صاحبان جدید مخابرات و ای مدیران جدید به تمام مقدسات قسمتان می دهیم حقوق ما را حرام نکنید.
همیشه در بین خانواده و اقوام سرمان بلند بود که حلال ترین حقوقها را دریافت می کنیم.
مگر می شود به هر قیمتی درآمدزایی کنید. پس حلال و حرام چه می شود؟
از آقای دکتر سرائیان خواهش می کنم حتما مسبب این اشتباه را پیدا کنید و اگر هرگونه سوء نیت و یا فهم اشتباهی از درآمدزایی داشته اند و یا می خواسته اند ولو چندماه هم که شده پول نقدی را از جیب مردم به حسابهای مخابرات وارد کنند بدون هیچ ملاحظه اي معرفی كنيد
باور کنید حقوق کم و یا دیر را تحمل می کنیم ولی حقوق حرام را تحملش را نداریم.
مدیران تجاری مخابرات حواسشان باشد  که از راه ارایه خدمات درآمد کسب کنید و نه از راه های غیر مشروع و غیر اخلاقی مثل این مورد.
مثل روز روشن است که وقتی مصوب می کنند مردم برای ثبت نام تلفن، به دفاتر خدمات ارتباطی می باید ۱۰ هزار تومان حق الزحمه بدهند. این ربطی به مخابرات ندارد! مگر مخابرات دفتر خدمات ارتباطی است؟ که خودسرانه پول از قبوض مردم برای خودش بردارد. حال آمدیم ۱۰ هزار تومان هم نه فقط یک ریال از مردم روی قبوض اشتباه دریافت کنید و مردم هم نفهمند. فکر می کنید خدا نمی فهمد؟
عاجزانه ما کارمندان می خواهیم رعایت این موارد را بکنید و نگذارید برکت از زندگی و کار ما برداشته شود.

[/box]shoma-neveshte-eed-100x100

دوست گرامي آقاي محمدي عزيز!

جالب ترين بخش ماجرا اين است كه تا چند روز مديران گرامي مخابرات ة بويژه مسئولان روابط عمومي و تبليغاتي از صحت محاسبات و قبوض صادره دفاع مي كردند.

با اولين خبرهاي منتشره ، بلافاصله اين خبر بگوش مسئولان رسانده شد، اما ظاهرا آنها فقط پيام سازمان تنظيم و يا پيام مديران دولتي را مي شنوند!

***

678650cookie-checkشما نوشته ايد: درآمد حلال، حقوق حلال؛ تقاضاي ما از مخابرات!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    باسلام
    این همه دادازحلال وحرام نزنید.اگرمخابرات اشتباه نموده مربوط به برداشت اشتباه ازمصوبه غیرشفاف بوده .واگرواقعا دلتان به مردم وخودتان می سوزد پی گیرهزینه های گزاف آب ،برق وگازباشید ونه اینکه ازداخل سازمان تیشه به ریشه بزنید.آخرگردش مالی خانواده مان ازهمین حقوق هرچند ناچیز می باشد.باتشکر

    1. پژمان می گوید

      سلام
      واقعا همینطوره تو قبوض آب و برق گاز پارامترهای زیادی هست که خیلیاش منطقی به نظر نمیرسه و انقدر این چند ساله زیاد شده که دیگه مردم زیاد توجهی نمیکنن و دولت هم اصلا زیاد صداش در نمیاره. بعد مخابرات که اینقدر به بهانه های مختلف تنظیم مقررات جلو پاش سنگ میذاره و درامدش محدود کرده کاملا طبیعیه که دنبال گرفتن حق خود از اینطور مصوبات باشه. البته اصلا منظورم این نیست که خدایی نکرده پول ناحق و نادرستی را از مردم بگیریم ولی میخوام بگم که بهر حال خدماتی که در مراکز ما داده میشه شاید کیفیتش پایین باشه اما این کیفیت تقریبا مثل مابقی امکانات مملکت ماست و بهرحال این همه امکانات و نیرویی که درگیر اینطور کارها هستن باید یه حداقل هزینه ای براشون درنظر گرفته بشه. کدوم منطق میگه برای خط تلفن ثابت بیای حدود یک میلیون هزینه کنی بعد بیای 50 هزاتومن بفروشی (که تازه الان شدن 200 تومن قسطی) بعد کلی هزینه نگهداری هرماه بابتش پرداخت کنی بعد بیای منتظر بمونی با دقیقه 3 تومن (که الان با هزار مصیبت شده 4/5تومن)منتظر بمونی پولش دربیاد. هزینه چه خدماتی تو مملکت ما پایین ترین مبلغ بین کشور های دنیا داره که بعد انتظار داشته باشیم ارتباطات و مخابراتمون و بالاخص بحث ارتباطات ثابتمون اینطور عمل کنه. اصلا منطقی نیست که بخوایم تو این زمینه جزیره ای عمل کنیم و از جیب بخش خصوصی و کارمنداش حاتم بخشی کنیم؟؟چرا باید کارمندان بخش خصوصی ما اینقدر حقوق پایینی بگیرن؟چرا باید حقوق همکاران مخابراتی ما نسبت به بقیه ارگانها پایینتر باشه؟چرا باید همکارامون همیشه درگیر کمبود درامد باشند و پیش خانوادشون شرمنده باشند؟چرا نباید به ساختمان ها و فضاهای مخابرات رسیدگی بشه؟چرا باید انقدر امکانات موجود مخابرات قدیمی و کهنه بشند و ساختمانها در حال از هم پاشیده شدند باشند بعد دولت با پول مردم هر روز انواع اقسام ساختمان هاوامکانات مختلف هدر کنه شاید وبعد به بقیه مردم بگه شما نخواین؟؟!!

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        من نمی دونم اگه واقعا حق مخابرات بوده که این پول را می گرفته چرا سخنگوی مخابرات عذرخواهی کرده و گفته است پول را در قبض بعدی بر می گردانیم.
        این صحبتهای شما هم دفاعیه برای اینکه تعرفه های مخابرات می باید زیاد بشه من هم با شما موافقم بروید و زعمای قوم و مدیران شرکت مخابرات بروند و از حقوق خود دفاع کنند و تعرفه ها را بالا ببرند ولی ایا راه درستیه که بدون دلیل پول بیخود در قبوض از مردم دریافت کنند؟
        در ضمن یه مثلی هست که در چنین مواقعی استفاده می کنند و می گویند فلانی را در قبر خودش می گذارند و ما را هم در قبر خودمون یعنی اینکه چه ربطی داره اگر شرکتهای آب و برق و گاز تخلف بکنند و ما هم مثل اونها تخلف کنیم. هر چند من اعتقادی به اینکه خدای نکرده ان شرکتها تخلف کنند ندارم.

    2. نظری رعنا می گوید

      دوست عزیر و ناشناسم
      چرا از حلال و حرام حرف نزنیم. مگر خدای ناکرده ریگی به کفشمون داریم.
      سالهاست خدمات امور مشترکین را به دفاتر واگذار کرده ایم و می دانیم که دفاتر برای حق الزحمه خود قبلا از مخابرات و اخیرا مستقیم از مردم بر اساس مصوبات سازمان تنظیم پول می گیرند.
      هیچ چیز غیرشفاف نبوده و خیلی هم شفاف است. دلیل ان هم دو مورد است نخست اینکه شرکت مخابرات استان تهران که چنین اشتباهی کرده است دو سال است که مصوبه را اجرا نکرده بوده است و در صورتیکه به کار خودش مطمئن بود از همان وقتیکه مصوبه ابلاغ می شد اینکار را انجام می داد و نه حالا که قصد داشته است با اضافه شدن تعرفه مکالمات این پول را هم در لابلای ان از مردم اخذ کند. و مورد دوم اینکه چرا فقط استان تهران چنین کاری را کرده و بقیه استانها چنین نکرده اند؟ یعنی اینکه فهم و برداشت شرکتهای مخابرات استانهای مختلف نسبت به مصوبات سازمان تنظیم مقررات اینقدر متفاوت است؟
      دوست عزیز روزی رسان خداست و مخابرات تنها ابزار و وسیله است. ما نمی خواهیم به هر قیمتی حتی اجحاف به مردم حقوقمان زیاد شود.

  2. جان نثاری می گوید

    سلام
    همیشه همکارانمان را در اداره رایانه مخابرات تحسین می کردم که چگونه ریال به ریال مکالمات مردم را بدرستی حساب می کردند و اجازه نمی دانند هیچ کسی تحت عناوین مختلف کمبود زمان، بستن حسابها و …. به انها فشار بیاورد که خدای نکرده یکبار با حواس پرتی ایتمی را در قبوض کم و زیاد کنند.
    صحبت همیشگی همکارانمان در ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات به مردم دلگرمی و صحت در اطلاعات و محتوای قبوض بوده است.
    پاسخ مکاتبات قضایی شرکت مخابرات همواره برای قاضی پرونده، حجت را تمام می کرده است. طوریکه هیچموقع به پاسخهای مخابرات شک نمی کردند. و برایشان حجت بود.
    خدا نکند روزی برسد که این دقتهایمان کم بشود و خدای ناکرده اعتماد مردم را از دست بدهیم.
    و این مستلزم تعهد و دقت همکاران و رعایت مسایل اخلاقی در کسب و کار است.

  3. رسول می گوید

    آقای دکتر سرائیان سلام

    اگر مدرک دانشگاهی ات از پروفسری بالا بزند.
    اگر سواد و تجربه مخابراتی ات روی همه مدعیان را سیاه کند.
    اگر اجر سابقه جبهه و جنگت تنه به مقام شهید و جانباز بزند.
    اگر نماز و عبادتت باعث رشک زمینیان شود.

    و تنها یک ریال در کسبت دانسته و به حرام وارد حسابهای شرکت شود و یا اینکه در جیبت بعنوان مال مردم وارد شود آنگاه در روز قیامت پاسخی نخواهی داشت.
    خداوند متعال تمام گناهان را بجز حق الناس می بخشد.

نظرات بسته شده است.