مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

در دل خبرهای این چند روز(1)- نماینده کرمانشاه و شرکتی ها – بهبود وضع مالی.

[box]مخابرات ما- حالا فرصتی هست تا به دل خبرهای این چند روزه برویم تا با بررسی آن خبرها نیز پالایش شوند.[/box]

مخابرات ما- نمایندگان کرمانشاه یک پای مراجعات نیروهای شرکتی بوده اند.

[box type=”info”]عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از تمام موارد قانونی برای کمک به نیروهای شرکتی مخابرات استفاده خواهیم کرد تا بهبودی در شرایط آنها ایجاد شود.[/box]

namaiande-kermanshah

حرفهای زیادی از نمایندگان نقل شد, خودشان هم بصورت حضوری حرفهای زیادی زدند. حالا می خواهیم بدانیم این بحث ها در نگاه ایشان چیست و در ورای کلمات چه منظوری داشته اند.

[box type=”info”]شهاب نادری  افزود: بنابه نظر برخی از این افراد که از سراسر کشور آمده بودند، ۱۸ سال و بعضا بالاتر سابقه کار داشتند اما مزایایی که دریافت می کردند کافی نبوده و با مشکلاتی مواجه هستند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با بیان اینکه قوانین تبدیل وضعیت این نیروها به رسمی متاسفانه مربوط به ۱۷ سال پیش بوده  گفت: هم اکنون سیاست های جدیدی در کشور حاکم است.

وی تصریح کرد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی اعتقاد بر این است که دولت باید کوچک شده و بخشی از امور به بخش خصوصی واگذار شود.[/box]

معنی و مفهوم این حرفها چیست؟

  • مزایای مالی کافی نیست.
  • قوانین تبدیل وضعیت مربوط به گذشته است
  • اکنون سیاست های جدیدی بر کشور حاکم است.

یعنی ایشان بدنبال بهبود شرایط مالی نیروهای شرکتی است و فعلا بحث تبدیل وضعیت آنان با توجه به قوانین جاری ممکن نیست.

سیاست های کلی کشور در مخابرات, شرکت برق, کارخانه ها و … ریخته نمی شود. در جاهایی مثل مجلس تنظیم می شود.در این باره مجلس چه می کند؟

[box] نادری افزود: لذا با توجه به موارد فوق ما باید به سمت بخش خصوصی برویم تا زمینه اشتغال بسیاری از جوانان فراهم شود، اما سعیمان این است که در کنار این موضوع بهبودی نیز در وضع موجود و حقوق این افراد صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکلاتی از این دست را در برنامه توسعه ششم ببینیم و …[/box]

  • اشتغال دولتی ممکن نیست.
  • به سمت بخش خصوصی برویم.
  • باید بخش خصوصی تقویت شود تا اشتغال بهتر شود.
  • در برنامه ششم …

با هم فکر کنیم.چنانچه بخش خصوصی تقویت نشود همینقدر اشتغال هم از دست می رود لذا باید با دقت عمل شود.وقتی وزیر می گوید نگران سطح اشتغال هستم و چنانچه بخواهیم کاری کنیم همین تعداد رسمی ها هم مازاد است , نباید ناراحت شویم.این سوی دیگر حرفهای نماینده کرمانشاه است.اما نماینده کرمانشاه از برنامه ششم و بهبود در آینده حرف میزند در حالیکه وزیر از امروز و شرایط جاری می گوید.

بنظر میرسد حرف هر دو یکی است اما حرف یکی بسیار ناخوشایند بوده است ولی حرف دیگری را بسیار گرامی داشتیم.

خوشبختانه نماینده کرمانشاه ,مرد پیگیری است.نگاه دقیقی هم دارد.بسیار دقیق کلمات را انتخاب میکند و از آنجا که در بین مردم زندگی میکند به مشکلاتشان واقف است.

 [box] نادری از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان به این منظور خبر داد و گفت: در این نشست  قرار شد، هماهنگی های لازم انجام شود تا نمایندگان دیداری را با وزیر ارتباطات و سایر مسئولان مربوطه در این زمینه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد، این دیدارها منجر به نتایج خوبی برسیم و از هر طریقی که ممکن باشد، بتوانیم مشکل این افراد را که خواستار یکسان سازی حقوق شان هستند برطرف کنیم.

این عضو مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: در صورتی قوانینی برای این موضوع وجود داشته باشد، ما حتما آن را به کار می بندیم تا کمکی به این افراد شود. [/box]

وقتی با اشخاصی صحبت می کنیم که به قوانین اشراف کامل دارند همه چیز شفاف و روشن می شود , بشرطی که ما نیز سعی نکنیم برداشت شخصی خود را با آن ادغام کنیم.

  • این افراد خواستار یکسان سازی حقوق شان هستند.
  • تحقیق کنیم.دنبال قوانینی بگردیم که بتوانیم برای کمک به این دسته, بکار ببندیم.

از شما خوانندگان عزیز , بویژه اعضای سایت مخابرات ما خواهش می کنیم در این سلسله بحث ها مشارکت کرده و کمک کنید تا بتوانیم در بین خودمان بی پرده , بی مانع در مورد مشکلاتمان و راه حل هایش بحث کنیم.

فقط بخاطر داشته باشید که بحث های ما منطقی , قانونی و مبتنی بر واقعیات است.

[box]اینجا دو سوال برای نویسنده باقی است.نماینده کرمانشاه وقتی از گذشته سخن می گوید (“قوانین تبدیل وضعیت این نیروها به رسمی متاسفانه مربوط به ۱۷ سال پیش بوده “) به کدام قوانین اشاره دارد؟ و در عدم اجرای آن مقصر کیست؟ قطعا 17 سال پیش مخابرات خصوصی نبوده است! آیا راهی قانونی برای احقاق این حق وجود دارد    [/box]

 

682950cookie-checkدر دل خبرهای این چند روز(1)- نماینده کرمانشاه و شرکتی ها – بهبود وضع مالی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
14 نظرات
  1. مخابرات می گوید

    اقایان شرکتی شما مگر امتحان دادید شماهم باپارتی امدین درمخابرات کار کردین پولشوگرفتید

  2. Emad می گوید

    این نمایندگان با رای مردم میروند مجلس بعد به نفع همین مردم حرف نمیزنند،
    شرکتیها باید از نمایندگانشون بخواهند وزیر رو استیضا کنند

  3. جواد می گوید

    به رسمی ها از سوی شرکت مخابرات ایران ظلم شده است. همه می دانند. نیازی به شرح و توضیح مجدد ندارد.

    1. قراردادی می گوید

      سلام
      همکار گرامی اگر من هم در آزمونی که شما شرکت کردید شرکت می کردم قبول می شدم مقصر ما نیستیم که مخابرات بدون آزمون بنده و دیگران را استخدام نموده است. هنوز هم برای آزمون آماده ایم .

  4. ناشناس می گوید

    با سلام.
    اولا یه اصلاح دیدگاه باید انجام بشه،اغلب نیروهای شرکتی افراد متخصص و تحصیل کرده ای هستند که توسط خود مخابرات گزینش شدند و الان هم کارهای تخصصی انجام میدن که خیلی از نیروهای رسمی قادر به انجامشون نیستن .
    دوما یکی از خواسته های این نیروها قرارداد مستقیم با مخابرات و حذف واسطه هاست نه استخدام رسمی برادر ،سعی نکنید خواسته های نیروهای شرکتی رو مقابل اصل ۴۴ قرار بدین
    سوما تمام این فریادها از بی عدالتی ناشی شده،خودتون قضاوت کنید !سالها حقوق پایین،نداشتن امنیت شغلی،استخدام فرزندان همکار که بعضا ۱۷-۱۸ سال با نیروی شرکتی اختلاف سنی دارن و به قول معروف مهر مدرکشون هنوز خشک نشده ،آزمون استخدامی سال ۹۲ …
    در همه ی این موارد بخش خصوصی با عنوان شرکتی بودن اصلا دیده نشد که نشد تا نهایتا کار به این اعتراضات رسید

  5. ناشناس می گوید

    سلام-
    1-حقوق رسمی ها نسبت به ادارات دیگر خیلی پایین می باشد
    2- افزایش گروه و ارتقا شغلی نداریم
    3- فقط افزایش تورم سالانه انهم 10% از مقدار تورم سالانه کمتر
    4- کارمندان رسمی هیچ افزایشی یا پاداشی ندارند

  6. سعید می گوید

    چطور است بخش خصوصی می خواهد مثل رسمی ها حقوق بگیرد انوقت همین رسمی ها 10 سال است یک گروه و ارتقائ پیدا نگرده اند اگر ظلمی شده اول به رسمی ها شده است ما را بناحق از دولتی به خصوصی تبدیل وضعیت کرده اند جوانی مان رفته سنوات بالا و حقوق کم و حالا یک شرکتی با سنوات کم می خواهد مثل رسمی ها حقوق بگیرد بخیل نیستیم بگیرد اما اول از همه بایستی و ضعیت رسمی ها درست شود

    1. ف می گوید

      شما چی میخوای؟ نکنه میخوای رسمی ترتون کنن!!!

    2. M می گوید

      چقدر شما رسمی ها ناشکر هستید
      من و امثال من با سابقه بالای ۱۵ سال با یک میلیون حقوق داریم به سختی زندگی میکنیم
      شما با این همه مزایا و حقوق بالا دنبال چی هستید
      این تنگ نظری و بخل و حسد شماست که باعث شده همیشه محتاج باشید
      خدا از سر تقصیراتتون بگذره

    3. ناشناس می گوید

      منظورتون از سنوات کم چیه ؟الان اکثریت نیروههای شرکتی بالای ده سال سابقه دارند .بعدشم برای چی باید اول رسمی بگیرد مگه کارهها رو فقط رسمی ها انجام میدهند.

    4. مريم می گوید

      به نظرم شايد اين مشكل را بشه اينطور حل كرد در زمانيكه مخابرات دولتي بوده و اقدام به جذب فراوان نيرو به صورت شركتي كرده است حالا يا با آشنا يا پارتي بلاخره دولت خودش مقصر بوده از قبل 88 هر چه سنوات كاري بوده را دولت مسوليتش را قبول كند و از 88 به بعد را خود مخابرات تقريبا 7 سال اگر هم مخابرات نياز نداره اونا كه سابقه كاريشون كم است را اتمام كار اعلام كنه و ديگه قضيه تموم شه . آخه نيروي جوان ميارن 5 تا 7 سال وقتش را تلف مي كنن البته گاهي اون جوان هم جايي بهتر پيدا نميكنه اول قبول مي كنيم با 2 هزار تومان هم شده فقط سركار باشيم بعد 2 تا 3 سال زبان دار ميشيم كه حقمون را خوردند الان ايرانسل رايتل با كمترين نيرو داره پيشرفت ميكنه هر وقت هم بدونه نيرويي گرفته كه داره كم كاري ميكنه و به جاي تلاش و زحمت داره جو سازي ميكنه اخراج ميكنه در كشورهاي پيشرفته هم همينطور نيرو اگه سواد كاري نداشته باشه فردا صبح كه مياد كارت بزنه حتي گيت اداره اون فرد را ناشناس اعلام ميكنه و حق وارد شدن نداره و اون فرد ميره دنبال يه كار ديگه يا افزايش مهارت هايش كه جاي بهتر استخدامش كنن . الان دقيقا مخابرات خصوصي شده دولت بجاي اينكه به مخابرات كمك ميكرد اين چند سال كلي ضربه وارد كرد وقتي ميگن كارمند رسمي يا قراردادي مخابرات كلي پول ميگره واقعا ظلم است نيروي رسمي و قراردادي همچي وضعيت درست درماني ندارن جز يه عده قليل حقوق ها خيلي از ادارات ديگه كمتره باور كنيد ولي كارمندهاي زحمت كش و خوبي داريم چون فكر ميكنن پولي كه حقشون بوده را نميگيرن و اون صرف توسعه شركت ميشه به اون خاطر كوتاه ميان. دولت خودش مقصر بوده كه نيرو بدون آزمون و رقابت سالم وارد مخابرات و ساير سازمان ها كرده و نگفته چطور دارم اين برگه هاي استخدامي را امضا ميكنم چطور اينقدر به مديرم آزادي بدم كه هركه را خواست بياره بدون مصاحبه بدون فيلتر!!!! مجلس از بودجه خود دولت اگر ميتونه بايست پرداختي به اين نيروها را بده تا ايشالا حق افرادي كه سرگردان بيكاري هستند به علت رقابت ناعادلانه در اين كشور را پرداخت كنه و كمبود بودجه شديد بياره البته كه نيروهاي شركتي حق دارند حالا يه عده هم نماينده واسه جو گيري ميان بيانه ميدن كه ما مخابرات را ورشكسته ميكنيم تا 2 سال بعد راي بالا بياوريم شما بچسب اين چند سال قانون درست حسابي تصويب كنيد تا با روح و روان يه عده ديگه بازي نكنيد اين مشكل مربوط به همه ارگان ها است و صورت مساله را پاك نكنيم شهرداري معلمان حق التدريس وزارت بهداشت اداره برق و … پس دولت مقصر بوده و بايست بياد جواب بده . كار نيست همه چي بهم ريخته از ليسانس تا دكتري . فرزند همكار هم نميدونم ديگه چه لغتي است ولي از پايه اشتباه اشتباه بوده.

      1. ناشناس می گوید

        احسنت واقعا خیلی از این نیروهای شرکتی فقط با رابطه اومدن تقربیا همشون من که یک مورد ندیدم که این طور نباشه شما اگه میشناسین معرفی کنین . منم معتقدم حقوقها (همه حقوقها) کمه اما از این که به جون هم بیفتیم چیزی درست نمیشه!

        1. شرکتی حامی انصاف می گوید

          ناشناس عزیز حداقل اسم خوشگلت رو می نوشتی تا طرف حساب حرفام رو بشناسم شاید همکاران عزیز شرکتی که کنار شما هستند با پارتی اومده باشن ولی در شهر فرزانگان بروجرد قهرمان همه به نوعی با مصاحبه و به صورت گزینش اصلح وارد شدیم و سوالاتی رو جواب دادیم که کمتر از برگزاری ازمون نبوده نمونه اش هم توانمندی نیروهای فنی شهرمون است خلاصه چشم هارا باید شست وجور دیگر باید دید …… خواهی دید که حق باخره پیروزه و می رسد آن روزی که خیلیها ازش می ترسن

      2. امیر می گوید

        سلام دقیقا ما هم همینو میگیم مخابرات بیاد نیروهایی را که قبل از سال 88 به مخابرات وارد شدند را جذب کنه و دولت هم از سهمیه سودی که هر سال از مخابرات میگیره درصدی رو تخفیف بدهد تا مخابرات بتواند حقوق نیروهایش را افزایش دهد.

نظرات بسته شده است.