مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بی اثر بودن تخفیف­های اینترنتی

[box] مخابرات ما – شرکتهای اینترنتی در عمل باز با ترفندهایی مثل حذف جشنواره­ها و یا طرح­ های خود عملا قیمت تمام شده اینترنت را برای کاربر نهایی افزایش دادند[/box]

مخابرات ما (محمد – باشگاه خبرنگاران جوان) – اگرچه در این دولت و در دولت­های قبل چندین بار اعلام شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت تخفیف­ هایی را به شرکت­ های اینترنتی داده است اما با وجود اینکه شرکت ارتباطات زیر ساخت که ورود اینترنت به کشور فقط از طریق آن صورت می­گیرد این تخفیف­ها را به شرکت­های اینترنتی داده است اما شرکت­های اینترنتی به مشترکان خود هیچ تخفیفی را نداده­ اند.

ماجرا از این قرار است که شرکت زیرساخت اینترنت را از لب مرز خریده و آن را در نقطه صفر مرزی تحویل مخابرات داده و مخابرات هم آن را در سراسر کشور پخش کرده و آن را در اختیار شرکت­های اینترنتی می­گذارد که در این میان شرکت­های اینترنتی مدعی­ اند که زیر ساخت اینترنت تمام شده را به آن­ها گران می­فروشد و به همین دلیل هم آن­ها قیمت­های گزافی را برای فروش اینترنت از کاربران خود طلب می­کنند.

وزارت ارتباطات اما در یک دهه اخیر در چند نوبت تخفیف­ هایی را از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت­های اینترنتی داد که البته با وجود اعمال این تخفیف­ ها توسط زیرساخت شرکت­های اینترنتی حاضر نشدند که به مشترکان خود تخفیف بدهند. درواقع هر بار که شرکت زیرساخت تخفیفی را اعمال می­کرد شرکت­های اینترنتی به بهانه­ های مختلف از زیر بار اعمال تخفیف به مشترکان خود شانه خالی می­کردند.

در این نوبت اما وزیر ارتباطات که یک بار این تجربه تلخ را تجربه کرده بود این بار به خوبی این موضوع را مدیریت و کنترل کرد و اعلام کرد که فقط به شرکت­های اینترنتی تخفیف می­دهد که به مشترکان خود تخفیف داده باشند. این امر تمام شرکت­های اینترنتی را مجبور کرد که این تخفیف­ها را در نهایت اعمال کنند اما در عمل باز هم آنها با ترفندهایی مثل حذف جشنواره­ها و یا طرح­ های خود عملا قیمت تمام شده اینترنت را برای کاربر نهایی افزایش داد.

400-khabar-22

***

پی نوشت ادیتور – البته این خبر شامل همه شرکتهای اینترنتی نمی شود.

683760cookie-checkبی اثر بودن تخفیف­های اینترنتی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.