مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید-تشخیص دکتر سرائیان درست است؛ همکاری مخابرات با دانشگاه.

[box]مخابرات ما- این مطلب تحلیلی , نگاهی دارد به همکاری مخابرات با دانشگاه.[/box]

shoma-neveshte-eed-100x100

مخابرات ما (دبیر دوم)- در خبرهای جاری مطلبی داشتیم در مورد همکاری مخابرات با دانشگاه شریف:

ره نگاشت،یکی از اهدافِ تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت مخابرات ایران

یکی از همکاران در تایید این حرکت مطلب جالبی نوشته و ارسال کرده است.لطفا بخوانید:

 

[box]

ناشناس111

چند سال پیش ضرورت همکاری با دانشگاه های برتر کشور مانند شریف و امیرکبیرو تهران و صنعتی اصفهان را یادآور شدم ،چرا وقتی کشورهای دیگه از این نخبه ها استفاده میکنند ،خودمون استفاده نکنیم !!! تعجب من از این است که چرا همکاران محترم نسبت به این موضوع واکنش منفی نشون میدن !!! همکاران عزیز ارتباط نزدیک با دانشگاه ها برای مخابرات بسیار ضروری است و اکنون که دکتر سراییان این حرکت را شروع کردند باید به فال نیک گرفت. متاسفانه شاید همکاران محترم از این گفته بنده ناراحت شوند اما مخابرات فعلیتا حد زیادی از علوم روز بی بهره است و تا این فاصله باهمکاری دانشگاه های برتر از بین نرود نمی توان حرکتی تصاعدی به سمت آینده داشت . سردبیر محترم شاهد است که بنده سالهاست ضرورت حرکت مخابرات به سمت IT را در گفتمان آورده ام ، شاید همکاران محترم با خواندن این متن گویند که این حرکت خیلی وقت است شروع شده ولی بنده میگویم ما در ابتدای این راه هم نیستیم!!!!!!! برای یک شرکت مانند مخابرات فعلی درآمد مهمترین گزینه است ،درآمدی که توام با خدمت رسانی به مردم این کشور در جهت توسعه وآبادانی کشور باشد که جزوی از اهداف عالیه شرکت و ماموریت آن نیز می باشد. از کسانی که ایراد میگیرند با احترام ، میتوانم سوال کنم چند نمونه از این فناوری ها را فقط نام ببرند؟!! بیشترین هنر ما در این یکی دوسال، دادن ADSL و اخیرا” NGN و ارتباط GPON بوده ، سال ۸۲ بود که شرکت های چینی وژاپنی در یک نمایشگاه دراستان ما آنرا معرفی و یک سوییچ آزمایشی در نمایشگاه ارائه دادند .اما دوستان با عرض معذرت این تازه اول راه است. تا همین دو سال پیش حداکثر سرعت ارائه اینترنت ۱۲۸ بود در حالی که ما این ۱۲۸ را میتوانستیم با همین سوییچهای تلفن ثابت ۱۲ سال پیش ارائه کنیم حالا می بینید که ۱۰ سال چه فرصت و درامدی را از دست دادیم این فقط یک مثال ساده بود ! همین حالا هم مطمئن هستم که عده ای سوال میکنند و میگویند چگونه؟ ما هنوز بر سر دادن تلفن ثابت در خیلی از نقاط شهر های بزرگ درمانده هستیم !! متاسفم! چرا اینقدر خود را بزرگ می بینیم ؟! که خود را از داشته های خودمان در دانشگاه ها بی نیاز می بینیم! راستش را بگویم ما نه هنردرآمد زایی داریم و نه دانش ارائه خدمات! من مسول سوییچ تلفن ثابت در یک استان بزرگ کشور هستم چند روز پیش یکی از روسای یکی از بزرگترین شرکتهای تجاری خدماتی تلفن ثابت می خواست و رییس مرکز به علت نبود شبکه کابل مسی میگفت نمی توانیم به او تلفن ثابت بدهیم در حالی که فیبر مخابرات از پنجاه متری این شرکت رد می شود!!! در یک منطقه صنعتی مهم که صدها کارخانه و کارگاه و شرکت دارد هنوز داریم از DECT استفاده میکنیم !!!! برادران ، ما فقط دور خود میگردیم بس. ما هنوز دولتی عمل میکنیم این را به همه مسولین بخش تجاری و فنی میگویم : ایم ما هستیم که باید به سراغ مشتری برویم نه برعکس !

[/box]

 

687510cookie-checkشما نوشته اید-تشخیص دکتر سرائیان درست است؛ همکاری مخابرات با دانشگاه.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. مهدی می گوید

    با شکایت به دیوان عدالت اداری مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه افزایش می یابد

  2. ناشناس می گوید

    سردبیر راسته مخابرات میخاد مدرکدارا رو جذب کنه؟

  3. مهندس مخابرات می گوید

    دوستان اینا همش بهانه برای خرج پولهای کلان به اسم همکاری با دانشگاههای برتر هستش. مشکل الان ما در مخابرات چیه که بچه های شریف برای ما حلش کنن؟ مگه گره کار ما کجاست؟؟ معمولا عرف اینه که هرجا صنعت به مشکل بر بخوره از اساتید دانشگاه و نخبگان کمک میگیره. ما الان در مخابرات فارغ التحصیل شریف کم نداریم(برق و کامپیوتر و..) .اصلا همین فارغ التحصیلان داخل اداره ما که از دانشگهای معتبر مدرک گرفتن مگه چه جایگاهی دارند؟؟ کدام مهندس برق و کامپیوتر دانشگاه برتر در مخابرات مدیر شده؟؟کدام پست کلیدی و مهم بهشون دادیم؟غیر ازین بوده که همش در حاشیه هستیم؟پس تا این شرایط رو نظاره گر هستیم نباید انتظار داشته باشید که این شعارها رو باور کنیم. بنظر من مشکل ما نداشتن برنامه و مسیر مدون و عدم مدیریت صحیحه بیشتر مدیران رده بالا با شایستگی نصب نشدند و نتیجه خوبی نگرفتیم همین.

  4. mojeze می گوید

    سلام سردبير
    ميگفتند 100 نفر را مخابرات براي آموزش مي خواهد بفرستد. اين كار از چه فرايندي انجام ميشود؟

  5. مریم می گوید

    دوست محترم ناشناس 111 سلام . ذات شرکت مخابرات ایران علیرغم چند سال مثلا خصوصی شدن ، دولتی است و مدیرانی که راس کار هستند هم دولتی است و دیدشان هم دولتی است و ساختار هم دولتی است چطور شما از کارکنان انتظار دارید که خصوصی رفتار کنند . شما چه انتظار دارید از شرکتی که هنرش هر روز جابجایی نیرو درون خود است . کمک گرفتن از دانشگاه ها بسیار خوب است ولی شما نمی پرسید این همه هزینه هایی که بابت مشاوره با شرکتهای چند ملیتی خارجی صرف شد به کجا رفت ؟ عاقبت شرکت ارتباطات ثابت چه شد ؟ طرحهای معاونت نیروی انسانی چه شد ؟ و از این قبیل آزمون و خطاها . آیا شرکتهایی مثل ایرانسل هم اینگونه عمل کرد ؟ شما و من که در بخشهای مختلف این شرکت مشغول هستیم نمی دانیم که معضلات و مشکلات بخشمان چیست ؟ تا کارکنان و مدیران دولتی مخابرات دلشان به حال این شرکت نسوزد هیچگونه مشاوران خارجی و داخلی و مساعدت بهترین نخبگان کشور هم نمی توانند مشکلات شرکت را حل کنند .

  6. محسن می گوید

    اين موضوع بيشتر جنبه تبليغاتي براي دو طرف داريد ، در حالت فعلي دانشگاهها بايد از ظرفيت و دانش همكاران استفاده كنند ، چون مباحث كابردي در مخابرات است نه دانشگاهها . بسياري از فارغ اتحصيلان دانشگاهها فقط مباحث تئوري محض را خوانده اند كه با وضعيت اجرايي موجود و تكنولوژي هاي كاربردي اپراتورها و سازندگان تجهيزات و تكنولوژي هيچ اشنايي ندارند . نمونه هاي ان زياد هست .

    1. مهندس مخابرات می گوید

      دقیقا

  7. ناشناس می گوید

    سلام به همکاران محترم . بنظر من شرکت مخابرات ایران یک اپراتور است که خدمات ارتباطی ارائه میکند نه یک تولید کننده محصولات مخابراتی . لذا جذب نخبه های دانشگاههای شریف و امیرکبیر و… کمکی به ارتقائ علمی مخابرات نمیکند . ثانیا کدام نخبه دانشگاهی حاضر است با قانون کار استخدام شود در حالی که کشورهای غربی آنهارا جذب و بورسیه میکنند .
    بهترین کار همان کاری است که غرضی 30 سال پیش کرد یعنی تغییر بدنه نیروهای قدیمی آنالوگ کار با نیروهای جدید دیجیتال کار که موجب توسعه همه جانبه مخابرات دیجیتال در کل کشور شد . لذا باید طی فراخوان استخدامی با آزمونی سخت و فنی فارغ التحصیلان و کارشناسان برتر دیتا و انتقال دانشگاهها را جذب و برای 30 سال آینده که دوران طلایی موبایل و دیتا و فیبر نوری است نیروی متخصص تربیت کرد .

  8. ناشناس می گوید

    سلام به همکاران محترم . بنظر من شرکت مخابرات ایران یک اپراتور است که خدمات ارتباطی ارائه میکند نه یک تولید کننده محصولات مخابراتی . لذا جذب نخبه های دانشگاههای شریف و امیرکبیر و… کمکی به ارتقائ علمی مخابرات نمیکند . ثانیا کدام نخبه دانشگاهی حاضر است با قانون کار استخدام شود در حالی که کشورهای غربی آنهارا جذب و بورسیه میکنند .
    بهترین کار همان کاری است که غرضی 30 سال پیش کرد یعنی تغییر بدنه نیروهای قدیمی آنالوگ کار با نیروهای جدید دیجیتال کار که موجب توسعه همه جانبه مخابرات دیجیتال در کل کشور شد . لذا باید طی فراخوان استخدامی با آزمونی سخت و فنی فارغ التحصیلان و کارشناسان برتر دیتا و انتقال دانشگاهها را جذب و برای 30 سال آینده که دوران طلایی موبایل و دیتا و فیبر نوری است نیروی متخصص تربیت کرد .

  9. عباس می گوید

    تولید صنعتی یا تجاری سازی محصول حلقه گمشده در کشور ایران است. مخابرات مصرف کننده تجهیزات است و دانشگاه و شرکت های دانش بنیان حلفه تحقیق را تکمیل می کنند. اما تجاری سازی چیز دیگری است که عده بسیار کمی از کارآفرینان می توانند انجام بدهند.

  10. ناشناس می گوید

    بالاخره صنعت و دانشگاه ، بله یا خیر؟
    واقعیت رایج، خلاف شعاره و ما این همه نیروی فارغ التحصیلِ دانشگاهی داریم!

  11. ناشناس می گوید

    سلام برادر ارتباط با دانشگاه خوب است و بر منکرش لعنت ولی متاسفانه دانشگاه ها نیز معضل خود را دارند مطمین باشید اشراف من وشما به سیستم بسیار بیشتر از دانشگاه است دانشگاهها خصوصا شریف در مسیری غیر از شرایط کشور و شرکت ما حرکت می کنند تا خودمان نخواهیم و دل نسوزانیم نمی شود

نظرات بسته شده است.