ارزشیابی عملکرددر واقع کاهنده حقوق کارکنان مخابرات است.
[box]مخابرات ما – نویسنده سایت ما قید نکرده است منبع این مطلب کجاست.اما آنقدر جالب هست که شما را به خواندنش دعوت کنیم ٔ بعدا منبعش را هم معرفی خواهیم کرد.[/box]
مخابرات ما (همراه ) –
[box]ماده 47-قانون کار : به منظور ایجاد انگیزه برای تولید بیشتر و کیفیت بهتر و تقلیل ضایعات و افزایش علاقه مندی و بالا بردن سطح درآمد کارگران ، طرفین قرارداد دریافت و پرداخت پاداش افزایش تولید را مطابق آیین نامه ای که به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی تعیین می شود منعقد می نمایند .[/box]
قرارداد پاداش افزایش تولید که در این آئین نامه اختصاراً قرارداد نامیده می شود قرارداد کتبی است که در اجرای ماده (47) قانون کار بین کارفرما یا نمایندگان قانونی وی از یک طرف و تشکل قانونی کارگری در کارگاه از طرف دیگر و یا درصورت عدم وجود این تشکل با نمایندگان منتخب کارگران یا شخص کارگر به منظور ایجاد انگیزه برای افزایش بهره وری با رعایت اصول کلی انعقاد قراردادها و مطابق با فرم نمونه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد می شود
[box] 4-2 پاداش افزایش تولید در واحدهای تولیدی ، صنعتی، خدماتی ، معدنی، کشاورزی و … به تناسب درصد کمی تولیدات، نسبت به تولید مبنا محاسبه و پرداخت می شود.[/box]
مخابرات :
در بند ب ماده 20 آئین نامه استخدامی پاداش عملکرد – بهره وری اینچنین آماده است : به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان , افزایش بهره وری و اثر بخشی و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات که در نهایت منجر به افزایش درآمد برای شرکت خواهد شد , بر اساس گزارش عملکرد دوره های سه ماهه امورمالی و متناسب با نقشی که کارکنان در به ثمر رسانیدن موفقست آمیز فعالیتهای محوله و …. برای شرکت داشته اند و ..در پایان هرسال ما به التفاوت آن تسویه خواهد شد .
این پاداش دوماه حقوق مستمر در سال اعلام شده است .
در قانون کار افزایش تولید بعنوان ملاک پرداخت پاداش در نظر گرفته شده است که هم برعدالت منطبق و پرداخت به همه افراد یک کارگاه را شامل میشود , اما آنچه سیستم ارزشیابی عملکرد مخابرات بدنبال آن است فقط کاهش پرداخت پاداش است و سیستم ارزشیابی عملکرد بهترین وسیله برای توجیه آن می باشد , اگر سود سالانه شرکت افزایش داشته بنا بر ماده 47 افزایش تولید و بطبع درآمد محسوب میشود و کلیه عوامل مشمول دریافت پاداش خواهند بود . شرکت مخابرات با اجرای طرح ارزشیابی عملکرد به هیچ عنوان قصد ارج نهادان به عملکرد را نداشته و فقط کاهش پرداخت میزان پاداش ار 2 ماه حقوق سالانه به تمام عوامل را به مبلغی بسیار کمتر را مد نظر خواهد داشت که آنهم بصورت هرمی از بالا به پائین خواهد بود .
دوستان و همکاران گرامی
سردبیر محترم و زبون دراز عزیز
بدانید و آگاه باشید این مدیریت عملکرد اگر برای شما فایده نداشته باشه …. این رویه بسیار خطرناک است. گام اول پاداش است و گام دوم حقوق و مزایا را نشانه گرفته اند. حداقل حقوق وزارت کار را برایتان در نظر می گیرند(حقوق کارگری مورد تاییدوزارت کار) بعد بر اساس این سیستم مدیریت عملکرد حقوق و مزایا رو پرداخت خواهند کرد. وضع عملکرد و تصمیم گیری آقای سرائیان جز ابهام و انفعال در کار تاکنون هیچ ثمره ای نداشته و حس خوبی از عملکرد ایشان در قبال نیروی انسانی به چشم نمیخوره.
من از سردبیر بزرگوار که زحمت این پرسنل خدوم را به گردن دارند خواهش میکنم در خصوص این مورد بسیار مهم و حائز اهمیت که نقش فراوانی در سفره و آینده کارکنان (ببخشید کارگران آقای سرائیان) دارد بررسی و موضوع را پیگیری کنند تا لااقل این جاده تاریک و مبهم درست شده برای نیروی انسانی کمی شفاف گردد.
“پس مراجع قضایی این بار میزبان کل کارکنان خواهند بود” کاملا موافقم
این ماه هم داره تموم میشه و خبری از پاداش شش ماهه اول سال(همون 50 درصد ناچیز) که تا این ماه هنوز پرداخت نشده نخواهد بود. بعید هم می دانم تا قبل از تعطیلات اربعین حقوق این ماه هم واریز بشه اونم بدون این چندر غاز پاداش. متاسفم برای این شرکت
ما باید گزارشمان راهم در سیستم hris ثبت کنیم و هم از طریق دبیرخانه هر استان که مستقل میباشد . لذا پیشنهاد گردد که دبیر خانه هر استان نیز به اینسیستم منتقل گردد . و از دوباره کاری ها کاسته شود
آقای وزیر
سال طلایی شما یعنی کاهش پاداش کارمندان.
با سلام
دست نویسنده درد نکند که واقعیت را نوشته ودل کارکنان را خنک کرده است
سالی که نکوست از بهارش پیداست
بنده طی یه پروسه کوچک چندسال پیش 1.5 میلیارد به مخابرات سود رسانیدم.دلیل ومدرکش هم دارم.مخابرات یک ریال پاداش نداد هیچ . پستمان یه مقطع آمد پایین مزایای زمان دولتی داشتیم حذف شد .هشت سال هست هیچ گروهی نگرفتیم
پیام جان حرف دل ما را گفتی بنده هم پستم حذف شد دو رده آمدم پایین و دم بازنشستگی ماهانه 500 تومن ضرر می کنم. کو گوش شنوا
سلام خیلی جالب است سیستم ارزیابی عملکرد فقط بهانه ای شده تا سهامداران عمده حق ارتقا گروه کارکنان را پایمال کنند همانطوریکه این هشت سال است کارکنان مخابرات از لحاظ گروه ومزایای آن درجا میزنند!!!؟؟؟!؟بعد میگن چرا پرسنل انگیزه ندارند.؟
1-نظام عملکرد به درد مخابرات ایران با این همه گسترده گی و پرسنل نمی خورد اجرای این برنامه برای یک شرکت 50 نفری می تواند شاید خوب باشد
2- در این برنامه ارائه گزارش چه مشکلی را از مخابرات حل می کند
3- برای تکمیل گزارشات منوی مربوط باید هفته ای چند بار یا به طور متناوب داستان نویسی کرد
4- تکمیل گزارش عملکرد برای فردی که دایم در خدمت سیستم است به جز وقت کشی چیزی نیست
5- آیا ارزیابی با شمردن تعداد گزارشات می باشد اگر اینطور باشد هر روز بشینیم پشت سیستم و مثل خبر نگار ها گزارش بنویسیم تا مبادا پاداشمان کم بشود
6- مخابرات یک سیستم فنی است و برای فرد با تخصص فنی تکمیل این چنین فرمها برای سیستم به جز ضرر مشکلی را حل نخواهد کرد
زیبابود خوشمان آمد
معیار سنجش و عملکرد کارکنان به روش hrیک.. بازی بیش نیست فقط به بهانه های مختلف می خواهند از مزایای پرسنل راکم کنند این تیپ مدیریت در دنیا بی سابقه است اصل را رها کردند و مدیریت ها من درآوردی که ناشی از کم اطلاعشان از علم و بدنه مخابرات می باشد یک عده افراد سوادشان علوم انسانی و تاریخ و جغرافیاست فکر می کنند می توانند با این سطح سوادشان به شرکت بزرگ فنی و ارتباطی چون مخابرات مدیریت کنند
باسلام . نظام ارزیابی عملکرد یک نظام بسیار خوب برای افزایش بهره وری است . اما نه این نظام ارزیابی عملکردی که در شرکت مخابرات ایران طرح ریزی شده .
نظام ارزیابی عملکرد باید متناسب با بلوغ سازمان طراحی و منجر به ارتقاءانگیزش و عملکردکارکنان شود. متاسفانه حوزه معاونت منابع انسانی رفته یک مشاور گرفته و یک نظام پیچیده بهمراه یک نرم افزار سنگین خریدکرده و آوردن برای شرکت مخابرات ایران.
شرکتی که کارکنانش شرح وظیفه درست ودرمانی ندارند، هرسال تغیرات عمده در چارت ، مدیرعامل ، سیاستهای کلان و استراتژی های شرکت داریم . کارکنان در بلا تکلیفی ، سردرگمی و بسیار بی انگیزه می باشند.مدیرانی که اصلا استراتژی ، هدف گذاری و برنامه ریزی منظیمی برای کارکنان ندارند و بلد نیستند. آخه این چه نظام ارزیابی عملکردی است .
رسالت نظامهای مدیریتی ازجمله نظام مدیریت عملکرد شکوفایی کارکنان و سازمان است نه کاهش دادن حق وحقوق پرسنل آن هم بخاطر ضعف نظام مدیریتی مدیران شرکت .
بسيار دقيق مو شكافي شده است ، به اثبات رسيده پاداش ها ي عملكرد از مديران شروع و در مقطع كاركنان تكه يخي را مي ماند كه در تابستان يك مسافت كيلومتري را طي كرده باشد . شركتي كه مديران و از آن طرف وزيرارتباطات به مازاد بودن شصت درصد نيروهاي رسمي و غيررسمي معترف هستند آيا ارزشيابي عملكرد معني دارد؟! مثال :
يك پيست مسابقه سرعت را در نظر بگيريد كه فقط ده لاين دارد در حالي كه صد نفر ميخواهند براي كسب مقام در يك مقطع زماني و نه به دفعات با هم مسابقه بدهند ، مسلما فقط ده نفر ميتوانند در خط شروع قرار گيرند . مخابرات اگر در مسئله ارزشيابي عملكرد صادق است بايد حرف خودش را در خصوص مازاد بودن پرسنل پس بگيرد ( يا تكليف نيروهاي مازاد را روشن كند ) و بعد براي نيروهاي موجود پست قابل ارزيابي ايجاد نمايد و سپس فرمول ارزيابي عملكرد را در آن قرار دهد آنهم نه بشكل تك نظارتي يعني تائيد توسط يك پست بالاتر بلكه تائيد توسط كل سيستم بر مبناء فرهنگنامه مشاغل يا شرح وظايف . بگذريم كه ديوار اعتماد هيچ گاه در مخابرات بنا نشده است ، اما بعضي عملكرد ها آنقدر تكراري شده است كه قاطبه همكاران حتي حاضر به بيان بي محتواي بودن آنها نمي كنند !
عالی بود.پس مراجع قضایی این بار میزبان کل کارکنان خواهند بود
با سلام
با تشکر از نکته سنجی دقیق همکار و نویسنده خوبمان و کاملا هم صحیح است
نمیدونم چرا هر روز در مخابرات باید منتظر بدتر شدن اوضاغ بود هر اداره ای به هر نحو به کارمندان رسمی خود ارج می نهد اما مخابرات در حال بی ارزش کردن کارکنان و مهندسان زحمت کش اداره می باشد ایجاد جو نا امیدی و یاس عواقب وخیمی برای سازمان خواهد داشت
این هم … جدید دیگر تبارک الله
از این HRIS عبور کنید، اگر واقعاً به مفهوم منابع انسانی ، باوردارید ، چون این برچسب، خلاف معنایش عمل می کند!
طبقه بندی مشاغل را دنبال کنید.