مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا اینترنت مخابرات ناراضی میکند؟

[box]مخابرات ما- اینک میخواهیم به دلایل نارضایتی مردم از اینترنت مخابرات از نگاه خوانندگان این سایت بپردازیم.[/box]

tahlil-analiz-nazar-80x250تنظیم : نادری 80

مخابرات ما – در میان نوشته های خوانندگان به دلایل زیادی بر میخوریم که از نارضایتی مردم از اینترنت مخابرات گفته اند.اما این نوشته تقریبا کامل ترین آن است.ابتدا آن را بخوانید تا بعدا در موردش با یکدیگر حرف بزنیم:

[box]

محمدی

با سلام خدمت همکاران بزرگوار
در رابطه با کیفیت اینترنت مخابرات چند نکته میخواستم بعرض برسانم. بنابه اظهار نظر کارشناسان دیتا و شبکه سوییچ , دیتای مخابرات اگر ازشرکتهای pap که رقیب ما هستند به مراتب بهتر نباشد بدتر نیست.

از طرفی شبکه انتقال, هم برای  شرکتهای isp وهم برای مخابرات کابل مسی و یکسان است. تجهیزات اینترفیس در mdf هم ازقبیل ترمینال واسپلیتر برای همه یک جور میباشد.

حالا دلیل اینکه کیفیت اینترنت مخابرات از بقیه پایینتر است چه چیزی میتواند باشد بغیر از پشتیبانی ضعیف وعدم نظارت بر پشتیبانی خدمات پس از فروش آن .

ما پشتیبانی خدمات پس از فروش اینترنت مخابرات خود را   به یکی از شرکتهای رقیب داده ایم وانتظار داریم مشتریان ما  راضی از ارایه خدمت باشند.

من  نتیجه میگیرم که در این راستا هم مدیریت ضعیف است وهم ازمنابع وتجهیزات بصورت تخصصی بهره برداری نمیشود.تاوقتی که پروفایل مشترکین دراختیار متخصصین دلسوز مخابرات نباشد مشکلات عدم کیفیت هم سرجایشباقی خواهد بود چون شرکتهای دیگر باتغییرات در پروفایل مشترکینشان رضایت آنهارا جلب میکنند.[/box]

 

این نوشته حاوی نکات بسیار مهمی است.در حقیقت اطلاعات مشترکین ما در اختیار دیگران است! شرکتهایی که نرم افزارهای فروش اینترنت ما را می نویسند.در حقیقت برند مخابرات کنار رفته است و در بیشتر استانها , دیگر از نام مخابرات نیز برای این نرم افزارها استفاده نمی شود بلکه نام نویسنده نرم افزار و شرکتش در جلسات داخلی ورد زبان مدیران است.

مورد بعدی این است که تمامی بستر موجود در کافوهای مسی برای همه شرکتهای pap و مخابرات یکسان است.چرا مردم از خدمات ما ناراضی ولی از خدمات آنها راضیند؟ بحث خدمات پس از فروش و رفع اشکالات هم مهم است اما دلیل عمده به سرعت بر میگردد.

بنظر میرسد مخابرات هنوز تکلیف خود را با خودش روشن نکرده است:

چنانچه اینترنت را بصورت حجمی می فروشد , چه دلیلی دارد مشترکین خود را از نظر پهنای باند محدود میکند؟ انواع سرویس ها, فقط دیتا بیس های ما را حجیم میکند و سرعت سی پی یو را برای منترلهای بی مورد صرف خواهد کرد.

اما شرکتهای پپ , کلا چهنای باند را آزاد کرده اند!

مسئله بعدی این است که :

مخابرات به همه مشترکینش به یک چشم نگاه میکند! در حالیکه چنانچه سرویس اینترنت من , بعنوان مشترک خانگی با مصرف کم , دچار مشکل شود , درست همان مسیری را می روم که مشترکی با هزاران گیگ مصرف پهنای باند!

مهمترین چیزی که باید مخابرات در نظر بگیرد این است که:

برای تولیدکنندگان در فضای اینترنت جوایزی در نظر بگیرد.مثلا وقتی ما سایتی داریم که موجب مصرف میلیونها گیگ پهنای باند می شود , هیچ امتیاز خاصی از مخابرات نمی گیریم.در حالیکه حداقل باید امکان آپلود سریع به ما بدهد! یا اینترنت ما را ارزانتر حساب کند!

اینمورد برای تولیدکنندگان دیگر هم صادق است.اگر من بجای مخابرات بودم, به تولیدکنندگانی که سایتشان از پهنای باندی بیشتر مصرف کنند خدمات ویژه میدادم.

جلوتر برویم!

قطع و وصل مکرر اینترنت مخابرات آزاردهنده است! دلیلش رانمیدانم!

در انتها, به موردی اشاره میکنم که درد مشترک دارندگان اینترنت مخابرات است!

شما بمن بگویید چرا ما در فضای اینترنت کافوهای نوری , با توجه به اینکه رقیبی نداریم, نتوانسته ایم رضایت مشترکین را جلب کنیم؟

در مطلب بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

در نوشته بعدی به مشکلات مردم در کافوهای نوری خواهیم پرداخت.

 

 

689450cookie-checkچرا اینترنت مخابرات ناراضی میکند؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام واقعا اینترنت مخابرات خرابه
    بنده کلی خرج کردم و سیم کشی و spiliter رم رو عوض کردم اما هنوز۶ = SNR Marginهست باورتون میشه. هر بار هم که زنگ می زنی یا جواب نمیدن یا باید دوسه بار زنگ بزنی و کلی پول تلفن بدی تا شاید جواب بدن
    فقط حرم خورن

  2. ناشناس می گوید

    یکی از دلایل سرعت و کیفیت نامناسب و قطعی های مکرر سرویس اینترنت مخابرات میتونه پهنای باند باشه. وقتی میزان پهنای باند فروخته شده چند برابر پهنای باند خریداری شده باشه حتما شاهد قطعی های مکرر و کیفیت پایین اینترنت خواهیم بود.مشترکی سرویس ۵مگ خریداری کرده و سرعت دریافتیش ۱هم نیست و سرعت دانلودش ۱۴۰کیلو . شما چه جوابی بهش میدین وقتی به شما که فروشنده هستین و سرویس رو فروختین دزد و کلاهبردار میگن.

  3. ناشناس می گوید

    یک واقعیت و مقایسه ساده از روش تحویل ADSL در شرکت Xو شرکت مخابرات می زنم برای همه همکارای گرامی ، عرض یک واقعیت ساده به خاطر اینکه همکاران خودشون تا ته خط رو بخونن .
    فرض کنید شما از شرکت Xدرخواست سرویس ADSL میکنید و سرویس ADSL تون رو مثلا 10 مگ انتخاب میکنین. بعد از اینکه رانژه خط شما توسط مخابرات انجام شد از طرف Xبا شما تماس میگیرن نام کاربری و رمز عبورتونو به شما میدن و از شما می خوان مودمتونو سرخط بذارین . شما نام کابری و رمز عبور رو روی مودمتون تنظیم می کنین و سر خط (نه داخل خانه یا آپارتمان، به دلیل اینکه سیم کشی داخلی از بستر سیم فیزیکی مخابرات ایزوله بشه )می ذارین اما به اینترنت وصل نمیشین ، بلکه به یکی از سامانه ای شرکت Xوصل میشین که میزان کیفیت و پارامترهای الکتریکی خط شما رو نشون میده (میزان SNR Margin و Attenuation و …). تا توجه به این پارامترها و کیفیت خط تلفن شما ، شرکت Xبه شما اعلام میکنه که مثلا ما نمی تونیم سرعت 10 مگ رو برای شما ارائه بدیم و کیفیت خط شما در حد سرعت 10 مگ نیست و بالاترین سرعتی که ما می تونیم به شما ارائه بدیم به صورت عالی و بدون قطع و وصلی سرعت 5 مگه، اگه شما اصرار دارین که حتما سرعت 10 مگ باشه باید با مرکز مخابراتی تون تماس بگیرین تا نویز خط شما رو برطرف کنن در غیر این صورت ما 5 مگ رو برای شما اوکی میکنیم و مابه تفاوت هزینه سرویس 10 مگ و 5 مگ رو به شما عودت میدیم .
    چرا این کارو میکن ؟ چرا با اینکه به راحتی می تونن به مشتری شون بگن اره ما براتون همون 10 مگ رو راه اندازی کردیم و الکی اون مابه التفاوت رو از دست ندن و به مشتری برنگردونن ! ولی اینکارو میکنن؟ دو دلیل داره 1- اینکه فردا روز مشتری هر روز ناراضی و شاکی زنگ میزنه شرکت شاتل که اقا ما سرعت 10 مگ از شما گرفتیم اما نمی تونیم به اندازه سرعت سرویس درخواستی مون ازش استفاده کنیم و این یعنی نارضایتی مشترک یعنی اینکه وقتی مشترک مدت سرویسش تموم شد از شاتل مهاجرت میکنه به یه شرکت دیگه 2- اینکه مشتری واقعا احساس میکنه که شرکت شاتل باهاش صادق و روراسته و قصد نداره سرش کلاه بذاره
    این یعنی مشتری مداری این یعنی صداقت داشتن با مشتری این یعنی اینکه مشتری به عینه و به صورت ملموس داره حس میکنه که دارن به نفعش و ازش پشیبانی فنی و مالی می کنن.
    اما متاسفانه عملکرد شرکت مخابرات به چه شکلی و با چه کیفیتی داره اجرا میشه ؟ اینو خود دوستان و همکاران فنی و دست اندرکار میدونن و لازم به ذکر و گفتن نیست .

  4. ایلام می گوید

    این همه نیروی شرکتی با سفارش هر روز میارن تو اداره و کسی نیست ازشون درست استفاده کنه و بکار بگیره

    1. ایلام می گوید

      منظور برای پشتیبانی اینترنت و حتی موبایل از همین نیروهای موجود استفاده بشه همه جپیدن تو قسمت اداری و پشت میز

  5. محسن می گوید

    منم با اين مطلب موافقم كه پشتيباني ضعيف است.من الان 3 ساله دنبالnms براي شهرستانم هستم كه بتونم يكي يكي مشتركينمو پروفايلشو ببينم و بهترين سرعنو تحويلشون بدم ولي بهم nms نميدن.البته يك دليل عمده ديگه قيمت مخابرات هم زياد است و نسبت به شركتهاي pap بالا است.

نظرات بسته شده است.