سونامی تغییر ابتر ماند!
[box]مخابرات ما- بهر حال تغییر می تواند نشانه بهبود باشد.حداقل شرایط جاری را بهم میزند و این جای امیدواری است.اما وقتی تغییر ابتر می ماند, میشود مخابرات فعلی.[/box]
نوشته: نادری80
مخابرات ما – مدتی قبل عنوان خبری ما این بود, سونامی تغییرات در مخابرات!
امیدوار بودیم این تغییرات سونامی باشد و اعضا و جوارح سیستم را دچار تحول کند.اساسا تغییر برای سیستمی که دچار رکود و سستی است خوب است.
اما این تغییرات در حد چند معاونت, جابجایی و ایجاد یک معاونت تمام شد رفت پی کارش!
حداقل تغییراتی که سونامی را کامل میکرد شامل این موارد است:
- -معاونت جدیدی ایجاد شده است, لذا نیاز به ساختار اداری و نیروی انسانی دارد.حداقل به یک رئیس دفتر نیاز دارد ….
- معاونت تجاری , فنی و … تبدیل شده است به سه بخش! بخشی در طرح ها و بخشی در معاونت ها. الگوی نیروی انسانی این طرح ها و معاونتها چیست؟
- طرح و برنامه های مدیران آمده, چیست؟ این طرح ها, ساختار نیروی انسانی را روشن میکند.وقتی ساختار روشن نباشد می توان نتیجه گرفت مدیرانش بدون طرح و برنامه اند!
حالا اجازه بدهید سری بزنیم به کارکنان د ربخش های مختلف!
- یک کارشناس در حوزه معاونت تجاری, فنی و آی تی , در حال حاضر با چه کسی کار میکند؟
- با معاونت تجاری؟
- با معاونت مشترکین؟
- با مدیر طرح آی تی؟
- مدیر طرح …..!
- شاید هم باید با روابط عمومی کار کند!
- یک رئیس دفتر در هر یک از مدیریت های گذشته الان باید به چه کسی جواب بدهد؟
- قطعا اگر نام ببرم ممکن است سوء تفاهم ایجاد شود چرا که تمام حرفهای ما مبتنی بر واقعیت است.اما به هر طرف که نگاه کنید یک مدیر سر راه زوسای دفاتر قرار میگیرد که باید پاسخش را بدهند!در حالیکه از نظر سازمانی فقط با یک نفر باید کار کند!
- بحث احکام مشاوران مدیر عامل هم از آن سری احکام است که با وجود مدیران طرح – که مستقیما با مدیر عامل کار میکنند- از آن حرفهاست!
بطور کلی همکاران ما در مخابرات ایران , امروز نمی دانند باید با چه کسی کار کنند و یا کار خود را به چه کسی تحویل دهند!
اگر کار را به استانها توسعه دهیم گره کورتر می شود. همین مشکلات , در حجمی بزرگتر بر سر استانها آوار می شود.
چه معاونتهایی , برای چه اموری توسط استانها طرف گفتگو قرار گیرند؟ استانها به کدام معاونت , و برای چه موردی پاسخ بدهند؟
نوشته ما خیلی بهم ریخته است؟
همه چیز در آن قاطی شده؟
آنقدر مخلوط است که نمیدانید چه گفته ایم و چه خوانده اید؟
میدانم!
میدانم! .. این نوشته ما هم, دقیقا شده است مثل وضعیت مخابرات ایران , در این ایام!
سونامي بكارگيري بازنشستگان
سردبیر جان
عزیز دل برادر
بزرگوار
گرانقدر
والامقام
به چه دل خوش کرده ای؟
به مخابرات دهه 70 و نیمه های دهه 80!!؟
مخابرات با این وضعیت که مدیرانش پیش گرفته اند رو به ناکجاآباد است.
تکرار مکررات است ولی درد همین است. سه سال و 4مدیرعامل و دو شرکت و N تغییر ساختار!!!!!
یکی آمد و مژده تحول شرکت با سیمرغ داد و یکی هم از ره نگاشت میگوید.
– امکان ارائه تلفن ثابت در اکثر مراکز مخابراتی تهران از حالت فیش روز خارج شده
– رقبا با پشتکار و استفاده از تکنولوژی های روز در صدد جذب بیشترین بازار برآمده اند که موفق نیز بوده اند
– ساختار سازمانی و بلاتکلیفی همکاران نیز لختی را دوچندان کرده
– کارگران همچنان مشعول به کارند. ولی پاداش و عوامل انگیزشی رو به افول!!!!
– اقای مدیرعامل فرموده بودند که فرصت کم است و مجال آزمایش و خطا نیست!!! عملکرد ایشان گویای چیز دیگری است. البته شاید ایشان چیزی می دانند که ما نمی دانیم.
– البته امیدواریم که این شرکت مظلوم به ساحل آرامش برسد.
ایجاد معاونت مشتریان ؟ و انتخاب افرا د دو معاون مجلس و حقوقی و معاون تجاری ؟؟؟؟ار عجایب روزکار
این وضعیت در استانها وبی انگیزگی وبلا تکلیف بودن پرسنل نیز بیداد میکند همه کارها قاطی پاطی شده است ومدیران استانها هم که سعی میکنند که فقط رضایت آقایان مخابرات ایران را جلب کنند وچاله هایی را که برا استان کنده شده را پر کنند تا مورد حمایت تهران قرار گرفته وسرجایشان بمانند حالا این پر کردن ها با چه هزینه ای باشد وآیا در ست میباشد وآیا برای آینده آن فکری شده است را بی خیالند فقط تهران راضی باشد کافی است وگرنه منافع سازمان وبیت المال وانگیزش پرسنل چه معنایی دارد
نگران نباش سردبیر جان با ره نگاشتی که آقایان نوشتند نسخه مخابرات کلا پیچیده میشود میرود پی کارش. شما پاداش ها را پیگیری کن
دمت گرم اخوی واقعا گل گفتی
این مخابرات سالهاست که کارش تموم شده