مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آفت مدیریتی؛ نگاه از بالا, آسیب امروز مدیریت برای مخابرات!

نوشته و تنظیم: سردبیر+نادری80

مخابرات ما-  همه برای خواندن این نوشته , باید ظرفیت خود را بالا ببرند.حتی شما! چرا که به شکلی باید برای خودتان پاسخ یک سوال ر بدهید! سوال این است:

آیا شما از بالا به دیگران نگاه می کنید؟!

سالهاست! نه امروز و نه دیروز! آفت ما مخابراتی ها این است که از بالا به دیگران نگاه می کنیم!

از بالا به همکار نگاه می کنیم! از بالا به کارکنان زیر دست نگاه می کنیم! از بالا … به مشتری نگاه می کنیم!

این نگاه , آنجا که بعنوان یک مدیر باید به حرفهای دیگران توجه کنید , به آفت بدتری تبدیل می شود!

این نگاه, در آنجایی که به سرویس برای مشتری ختم می شود , شما را ورشکست خواهد کرد! چرا که هرگز مشتری را هم قد خود نمی دانید! این همان نگاه دولتی است که از اجبار مردم استفاده می کند.یا بهتر است بگوییم سوء استفاده می کند!

این نگاه بین کارکنان هم وجود دارد! اصلا به نوع استخدام و رابطه کاری آنان هم بستگی ندارد.

امیدوار بودیم با نهادینه شدن ره نگاشت , و اعزاز مشتری , این نگاه در هم بشکند.به خودمان هم تسری یابد و شیوه های کارمان بهینه گردد.

اما راستش , برخی جدیدها نه تنها نگرانی ما را کمتر نکردند , بلکه به آن دامن زدند!

اگر پیش از این , بین همکاران, کارکنان و مدیران, نوعی خودمحوری شخصی حاکم بود, این بار تبدیل شده است به موردی صنفی و دسته ای.بطوریکه بنظر می رسد جدیدها اصولا هیچیک از مخابراتی ها را قبول ندارند و همه را به یک چوب می رانند!

 

متاسفانه برخی از تازه واردها (مشاور و ملازم و قراردادی ها و ….)  , حس برتری دارند نسبت به مخابراتی ها! فکر میکنند اینجا کسی حرفهایشان را نمی تواند بفهمد و …..

یکی از آثار نمایشی این حرف, کاربرد بسیار زیاد کلمات لاتین در گفته ها و نوشته هاست!در حقیقت تفکر خود را در پشت کلمات غیر قابل فهم عمومی پنهان می کنند.

زبان اصلی ما فارسی است! قبول داریم که هیچ گریزی از اصطلاحات فرنگی نداریم اما انتظار داریم در یک نامه رسمی اداری , حداقل آرم و نشانه ره نگاشت و شرکت مخابرات  را بعنوان علامت رسمی و زبان فارسی در یک برگه ببینیم.

متاسفانه این رفتار بجای اینکه تسلط ما را نسبت به دیگران بیشتر کند, فقط زبان فارسی را به محاق می برد.

 

این موضوع آخری را الان ی گویم لطفا به مخابرات نسبت ندهید.حالتی کلی است که این آفت , در فضای کاری ایجاد می کند.

از بزرگترین آفت های این ناهمراهی  این است که این دسته ناچار می شوند هر لحظه نزد مدیر ارشد خود رفته و از مدیران مناطق مختلف, استانها, شهرستانها,  و یا رده های بعدی شکایت کنند , حرفهایی به نشانه نارضایتی بزنند و مدیر خود را وادار کنند در مناسبات ساده اداری هم از خود هزینه کند!

این دسته از افراد برای مدیر بالادست هزینه های بسیاری تولید می کنند در حالیکه اگر به مناسبات عادی و روابط کاری تکیه می کردند , با هزینه از خود , به هدف می رسیدند.

 

712070cookie-checkآفت مدیریتی؛ نگاه از بالا, آسیب امروز مدیریت برای مخابرات!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. کارت تلفن در همدان فاجعه شده می گوید

    با سلام
    امروز صبح که اداره رسیدم دیدم جلوی نگهبانی ساختمان 10 نفری از مردم شریف استان همدان صف ایستاده اند، پرسیدم صف چی هست؟ بهم گفتن صف کارت تلفن 5 هزاری هست چون در بیرون توزیع نمیشه و روزی چند تا محدود اینجا توزیع میشه و اگه دیر بیاییم دیگه کارت تلفنی نیست که بهمون بدن و بچه هامون در زندان هستند و در بیرون هم کارت تلفن 5 هزاری را به قیمت 10 الی 20 هزار به فروش می رسانند،
    همین چندی پیش بود که روابط عمومی اعلام کرد که 50 هزار کارت تلفن چاپ کرده، پس کو اون کارت تلفن ها ،
    وقتی بحث پاداش به رئیس ها باشه کسی حرف از صرفه جویی نمی کنه ولی وقتی حرف از چند تا سیم کارت به مردم شریفمان باشه، همه اقتصادی فکر می کنند و حاضر نیستند برای رفاه حال شهروندان کاری بکنند،
    حدود چند ماهی میشه که در استان همدان کارت تلفن شده ستاره سهیل دست هر کسی بهش نمی رسه

    1. همدانی می گوید

      دوست عزیز از زمانی که این چارت جدید اجرا شد و مکان روابط عمومی کمی تغییر کرد و حدود 50 متر مکانش عوض شده خیلی از کارها را از عهده خودش خارج کرده و هر چی میشه ،میگه چون مکانمون عوش شده نمی تونیم سرویس مناسبی بدیم، در صورتی که تغییر مکان به اندازه 50 متر نباید به این بی نظمی بیانجامد،

      1. کامند خوب می گوید

        دقیا درسته

      2. بچه های انتقال می گوید

        واقعا این حرف را میگن، واقعا جای بسی تاسف دارد که به دلیل تغییر مکان به اندازه 50 متر این همه بهانه گیری می کنند، بچه های انتقال کل استان را پوشش میدن و هیچ بهانه ای نمی کنند که در هوای زیر صفر چرا این قدر کار می کنند ولی بعضی ها فقط دوست دارند از پشت میزشان تکان نخورند
        فقط می تونم بگم متاسفم همین

      3. بچه های انتقال کابل هوایی می گوید

        یادمه در سرمای زمستان وقتی دوستان عزیزمان میخاستن کابل بکشن باید دست کشان را در می آرورند و تک تک زوج سیم ها را بهم متصل می کردند اون هم در سرمای سال دهه 60 و 70 که واقعا سخت بود ولی هیچ کدامشان از زیر کار در نمی رفتن، من هم شنیدم که جای روابط عمومی عوض شده ولی نمی دونستم که به خاطر چند متر جابجایی از کار در می رند

  2. ناشناس می گوید

    سلام

    نگاه مدیران هرگز در مخابرات عوض نخواهد شد . شاکله و روح حاکم بر رهنگاشت نگاه ازبالا به کارکنان است .

  3. کارمند کوچولو می گوید

    شاید فکر میکنند اضافه کردن بیش از حد وغیر لازم کلمات لاتین برایشان کلاس می آورد یا بقیه فکر میکنند اینها خیلی با سواد هستند در حالی که در شرکت خودمان اکثر تخصصها با مدراک دانشگاهی بالا ومشرف به این اصلاحات وجود دارد ولی ضرورتی در به رخ کشیدن آن نمیبینند
    ضمنا مطلب شما کاملا صحیح وخیلی از مباحث شرکت را شامل میشود ونباید فقط به لاتین صحبت کردن این افراد جدید معنی شودچرا که فکر خواهند کرد براستی خیلی میفهمند وبدنه مخابرات نمیفهمند وآنها وحرفهایشان را درک نمیکنند ولی بهترین افراد برای پیشبرد مخابرات حتی با جدیدترین تکنولوژیها وجدیدترین مباحث علمی بازار ورقابت همین پرسنل موجود هستند فقط باید به آنها بها داد وآنها را مشارکت داد در حالیکه روند جاری مخابرات برعکس این را نشان میدهد واین افراد به کنار رانده شده وبی انگیزه جهت تلاش ورشد سازمان شده اند(کارها متاسفانه سیاسی بازی ورفیق بازی وباندبازی شده است ومدیران بفکر منافع خود میباشند)

نظرات بسته شده است.