مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: فسخ قرار داد مخابرات صحیح نیست.

[box] مخابرات ما – نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر وی امکان فسخ قرارداد مخابرات وجود ندارد، گفت: دولت تصمیم‌هایی در حوزه اوراق بدهی و تعیین نرخ سود می‌گیرد که تصمیم قبلی خود را دچار خدشه می‌کند. [/box]

مخابرات ما (محمد – سراج 24) – محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه سهام کنترلی و مدیریتی شرکت مخابرات ایران در حدود 7 سال قبل و بر اساس ضوابط و مقرراتی انجام شده که منجر به انتقال مالکیت از دولت به بخش خصوصی شده است که بعضاً سهامداران خُرد نیز در این بین وجود دارند.

وی افزود: امکان لغو این قرارداد و یا به شکلی جایگزین کردن و حتی برگرداندن آن به دولت از نظر مجلس امکان پذیر نیست و اگر مطالباتی نیز در این بخش وجود داشته باشد، باید متناسب با آن برای سهامدار عمده تعیین تکلیف شود، زیرا در ترکیب سهامداری مخابرات هم اکنون سهام دار خرد نیز وجود دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر وی امکان فسخ قرارداد مخابرات وجود ندارد ، گفت: اگر تخلفی احراز شود که باید در دستگاه قضایی بررسی شود حکم این دستگاه در صورت نهایی شدن قابل انجام بوده و روش آن را قاضی تعیین می‌کند.

khabar4

بر هم خوردن بازار سرمایه با نرخ شکنی ها در بازار بدهی

رییس کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جذابیت بازار اوراق بدهی برای حقوقی ها گفت: تامین مالی در حوزه بازار سرمایه فارغ از بازار بدهی یا اوراق بهادار اگر چه ضروری است، اما آنچه که اهمیت دارد، اینکه ضوابط و ویژگی عرضه اوراق بدهی و اسناد خزانه اسلامی نباید در نرخ های سود و بازدهی بازار پول و سرمایه اشکال ایجاد کند.

پور ابراهیمی افزود: چالش اصلی در این زمینه اینکه کاهش نرخ سود در بازار پول برای جذابیت بازار سرمایه صورت می گیرد، اما از طرفی دولت تصمیم‌هایی در حوزه اوراق بدهی و تعیین نرخ سود می‌گیرد که تصمیم قبلی خود را دچار خدشه می‌کند.

وی هر گونه تعریف نرخ های جدید اوراق بدهی برای ایجاد جذابیت بالاتر از نرخ های رسمی بازار پول را باعث آثار منفی در بازار سرمایه و نظام بانکی دانست و افزود: دولت باید ضمن مراقبت در این زمینه به وضعیت اوراقی که به منظور تامین مالی در بازار سرمایه با نرخ هایی حتی تا 23 تا 24 درصد سود بدون ریسک در سررسید برای بخش هایی همچون اوراق سلف بخش کشاورزی و یا اوراق مربوط به بخش سلامت و غیره رسیدگی داشته باشد، چرا که نباید نرخ متعارف بازدهی این اوراق از نرخ بازدهی بازار بالاتر باشد.

پور ابراهیمی گرایش برخی حقوقی های بازار سرمایه به سمت تمرکز صرف بر اوراق بدهی و عدم حمایت از بازار سهم را چالش اصلی بازار سرمایه دانست و گفت: وقتی دولت با هدف اوراق بدهی و تامین مالی اقدام به نرخ شکنی می کند، جذابیت های بازار سرمایه برای صاحبان نقدینگی دچار چالش می شود. این در حالی است که تمام دغدغه ها برای کاهش نرخ های سود تلاش برای افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار سرمایه با هدف کنترل نقدینگی و جلوگیری از سفته بازی در بازار های غیر مولد همچون سکه و طلا و یا کالا است.

به باور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دولت به جای آموزش انضباط مالی با نرخ شکنی ها در این زمینه، بی انضباطی در بازار سرمایه را توسعه می‌دهد که بطور حتم مغایر با سیاست‌ها است.

khabar4

***

716140cookie-checkرییس کمیسیون اقتصادی مجلس: فسخ قرار داد مخابرات صحیح نیست.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    آیا ایشون عضوِ مجازِ هیاتِ داوری هستن؟

  2. ناشناس می گوید

    سلام آقای نماینده .وقتی شرکت توسعه اعتماد مبین جلوی پرداخت های قانونی 600000 پرسنل شرکت مخابرات ایران رو گزفته .چرا دم از غیر قانونی بودن نمیزنید . شما نماینده مردم هستید یا نماینده قدرتمندان ؟؟؟؟؟

  3. الف م می گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا ﴿۵۸﴾ النسا
    خدا به شما فرمان مى‏ دهد كه سپرده ‏ها را به صاحبان آنها رد كنيد و چون ميان مردم داورى مى ‏كنيد به عدالت داورى كنيد در حقيقت نيكو چيزى است كه خدا شما را به آن پند مى‏ دهد خدا شنواى بيناست (۵۸)
    سر دبیر محترم قصد داشتم از محیط شما نامه ای را برای عزیزان شورای داوری ارسال نمایم امیدوارم موافقت نمایید.
    ریاست محترم شورای حل اختلاف
    احتراما خواهشمند است مفاد ذیل را در این پرونده با توسل به کلام خدا دخالت دهید
    دولت بعنوان بزرگترین سهامدار شرکت با 40 در صد سهام اصل (سهام دولت + عدالت )و 5 درصد سهام ترجیحی گروه نگه داشته کارکنان در بازار بورس
    سئوال از دوات چرا اجازه دادید که تمام ساختمانهای اداری . خانه های سازمانی مراکز اموزش زمینهای متعلق به مخابرات ویلاهای مشهور اکام شهر و رستم رود صدها ویلا ی متفرقه کلیه خودروها . انبار لوازم یدکی استانه و مراکز که بیش از دهها میلیلارد لوازم یدکی اصلی اتومبیلها در ان یافت میشد و…… چرا بثمن بخس فروخته شود و گزارش ان چرا به مراکز نظارتی داده نشد و پول ان صرفه چکاریهای شده .
    چرا حقوق کارکنان کاملا پرداخت نشده .
    هیت محترم داوری . چون پس از خصوصی سازی شرکت برنده مزایده هیچگونه توسعه ای در خصوص شبکه تلفن ثابت انجام نداد و با بوجود امدن شهرکهای جدید در اقصی نقاط کشور تا چندی دیگر مشکل بازار سیاه تلفن ثابت دوباره فساد دیگری در سیستم ایجاد خواهد نمود چرا جلوی توسعه این امر خطیر گرفته شد .در ثانی سازمان خضوصی سازی میخواهد 4 مرکز در هر شهر و شهرستان را بعنوان مخابرات واگذار نماید؟ یقیننا برای جلوگیری از ابروریزی بیشر توصیه و تهدید و تصمیهای فراوان برای اعضای محترم این هیئت بیش خواهد امد . کسانی که 7سال است از خوان نعمت مخابرات که بر سفره خون ایثارگران مخابرات نشسته اند یقیننا بیکار نخواهند نشست . امید و توکلتان بخدا باشد . که او تمام توکل کنندکان را کفایت می کند . امیدوارم اجازه ندهید رییس اعتماد مبین با ان ادبیات لمپنی خود بار دیگر سازمانها را مخاطب قرار داده .یقیننا مشکل فساد سیستماتیک در کشور باید ریشه ای حل گردد.
    من الله التوفیق
    جامانده الف.م

    1. ناشناس می گوید

      اسمال جان مرتضایی !از اولش برنامه چینی بوده، هنوزم ادامه داره.

  4. دوست می گوید

    علارغم میل باطنی مجبورم بگم که من برای مردمان حوزه انتخابی این نماینده افسوس میخورم چرا که نماینده مجلس در بدو ورود به خانه ملت سوگند یاد میکند که در راه رفع مشکلات مردم منطقه خود و ایران قدم بردارد. من نمی دونم که این بنده خدا همانند رفیق دیگرش در مجلس تا بحال به مخابرات حوزه خود رفتند و از بالاترین کارمند غیر از مدیر عامل که مانند خودشان برای مافوق و شریکشان سوگند داده شده اند تا خدماتی های آن اداره یا شرکت، هیچ کسی از کنسرسیوم لابی راضی نیستند و همه متفق القول بر این باورند که وضعیت مخابرات و فروش و غارت اموال آن از قاپیدن اون سه هزار میلیارد بدتر بوده و الان هم ادامه دارد. برادر بی منطق در ادامه فروش مهمانسراها و انبارها و پارکینگها، ساختمانهای اداری با نازلترین قیمت در حال فروشند و خدا میداند که با پولش قسط سازمان خصوصی سازی پرداخت میشود. نکنید این کارو. بخدا دارید در حق وجدان خودتان ظلم میکنید. اکنون که فرصتی تصادفی و قانونی البته ندانسته، خدا برای مملکت و کارمندان مخابرات پیش آورده، سعی نکنید از دست برود که تا دنیا دنیاست این فرصت تکرار نخواهد شد.

  5. عیسی مسیح می گوید

    بیکاران استان کرمان عزیزمان با داشتن این مغز متفکر حتما مشکلی بابت شغل وبیکاراری ندارند.

  6. علی تنها می گوید

    جناب آقای محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس
    مطمین باشید تخلفی احراز نشده بلکه تخلفاتی عدیده از لحظه واگذاری ( آن موقع کجا بودید ؟) و حتی مهمتر قبل از آن تا این لحظه احراز شده و هر روز دامنه این تخلفات گسترده تر میشود . هر روز کارگران این شرکت ناراضی تر و اجحافات گسترده تر میشود . حیف و میل اموال مردم ( هنوز 50% منهای یک سهم از مردم و دولت است ) بیشتر میگردد .( یک مثال مستند و کو چک پاداشهای چند صد میلیونی مدیران) البته مصداقهای دیگر هم هست که جای آن اینجا نیست.

  7. ناشناس می گوید

    سلام ماشین قدرتمند لابی گری اعتماد مبین تحرکات گسترده ای انجام ومانع لغو برنامه سهام شد

  8. ناشناس می گوید

    جناب آقای محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ،
    اگه برات زحمت نیست ، یه لطفی بکن نحوه ی واگذاری و متعاقب آن از بین رفتن
    اموال عمومی و بیت المال رو از روند این معامله بررسی کن ، بعد با منطق و تحلیل
    کافی نظر بده ، ممنون می شیم ، (کارگر مخابرات)

  9. الف م می گوید

    بنام خدا
    با سلام در جواب اقای ابراهیمی نماینده محترم مجلس باید عرض نمود در مجلسی که شما هم عضو کمیسون اقتصادی ان بودید بزرکترین معامله تاریخی بوروس با بزرگترین خلافها که تا انزمان سابقه نداشته در مجلس انروز مطرح شد. و مجلس با صلب اختیار از خود وارد این واگذاری نشد؟ عجیب است حالیه که سازمان بوروس طبق قرارداد در حال عمل به مفاد قرار داد است و پرونده در شورای داوری در حال بررسی است در حال لابی با قدرت پشت پرده شرکت مبین میباشید . هیچ فکر نمودید در این واگذاری چه اسیبهای پیدا و پنهانی به عصاره معنوی مخابرات ( کارکنان ان ) که بیش از هشتاد در صد ان از بازگشتگان دفاع مقدس بودند امد . ( فشارهای مالی که بدلیل حفظ ابرو و شخصیت اجتماعی تبدیل به مرگ زود هنگام سکته های مغزی و قلبی با ذکر نمونه در صورت نیاز )در هر صورت وجود خرد سهامداران هیچ محدویتی در برگشت یا جایگزینی شرکت دارای صاحب سهام مدیریتی ایجاد نمیشود خود نماد اخابر یا همراه که تغییر نمی کند این شرکت برنده مزایده ( بخوانیده مناقصه ) تغییر می نماید . در ثانی مجلسی که خود را از ورود به این مسئله صلب اختیار نموده . مسئله مخابرات مانند بدهکاران بانکی بدون ضامنت است که بانک حتی حاضر شده از سود خود چشم بپوشد و اصل وام ده سال پیش را پس بگیرد اما بدهکار حاضر به پرداخت نیست ؟!!! لذا خواهشمند است در موارد اجرای قانون خللی وارد نکنید.

    1. ناشناس می گوید

      احسنت

      1. ناشناس می گوید

        این آقای نماینده ، سببی ، نسبی ، با اعتماد مبین ، ستادِ اجرایی وغیره ، ربطی نداره؟

نظرات بسته شده است.