مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

با دستور رگولاتوری تلفن ثابت شاتل به شبکه‌ی مخابرات متصل شد.

[box] مخابرات ما – ارتباط تلفن ثابت شاتل که از طرف مخابرات به‌صورت یک‌طرفه قطع شده بود، با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دوباره برقرار شد. [/box]

مخابرات ما (محمد – زومیت) – ارتباط بین شبکه‌ای (اینترکانکشن) تلفن ثابت مخابرات و شاتل که هفته گذشته توسط مخابرات به‌صورت یک‌طرفه قطع شده بود، با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دوباره متصل و ارتباط میان کاربران تلفن ثابت شاتل با مشترکان ثابت و سیار مخابرات ایران برقرار شد.

طبق پروانه‌ی FCP (توسعه‌دهندگان ارتباطات ثابت)، شرکت‌هایی که این پروانه را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده‌اند، می‌توانند تلفن ثابت خود را در بستر اینترنت یا کابل مسی ارائه دهند.

شاتل نیز این خدمات را در استان‌های تهران، قم، کرمان، خراسان رضوی، فارس و کردستان تنها برای کاربران اینترنت‌ پرسرعت خود برقرار کرده است. این سرویس با نام شاتل تاک و با کد شماره ۹۱۰۰۰ در شهر تهران ارائه شده است. قیمت سرویس ارائه‌شده توسط این شرکت، بسیار کمتر از هزینه تماس با شماره‌های مخابرات ایران است.

[box]شاتل برقراری مجدد ارتباط مشترکان شاتل تاک با مشترکان مخابرات را از طریق پیامی به شرح زیر اعلام کرد:‌

اعضای محترم خانواده شاتل

با درود

بی‌گمان اطلاع دارید که ارائه‌ی خدمات جدید تلفن شاتل تاک (ShatelTalk) با اقدامات غیر رقابتی و غیر قانونی شرکت مخابرات ایران در قطع اتصال متقابل، متوقف شده بود و عزیزانی که طی چند ساعت اولیه‌یِ آغاز واگذاری این خدمات، سرویس شاتل تاک را تهیه کرده بودند، با اختلال جدی مواجه شده بودند.

اینک خوش‌حالیم که با پیگیری بی وقفه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این مشکل برطرف گردید و می‌توانیم در استان‌های منتخب سرویس جدید شاتل تاک را تقدیم کنیم.

از صبوری و همراهی شما دوستان صمیمانه سپاسگزاریم.[/box]

مخابرات پس از قطع ارتباط شبکه‌ی تلفن ثابت شاتل با مشترکان خودش، اعلام کرده بود که شاتل بدون امضای قرارداد و بدون طی کردن مراحل قانونی اقدام به راه‌اندازی تلفن ثابت کرده است.

راه‌اندازی تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP می‌تواند ضمن رقابتی کردن این بازار، به رشد کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش تلفن ثابت کمک کند.

احتمال می‌رود بعد از شاتل، دیگر شرکت‌های FCP نیز در استان‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی تلفن ثابت به‌صورت اینترنتی (VOIP) یا از طریق کابل مسی اقدام کنند.

نظر شما در مورد راه‌اندازی تلفن‌های ثابت معمولی (کابل مسی) و اینترنتی (VOIP) توسط شرکت‌های خصوصی برای کاربران نهایی و خانگی چیست؟khabar3

***

719640cookie-checkبا دستور رگولاتوری تلفن ثابت شاتل به شبکه‌ی مخابرات متصل شد.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
4 نظرات
  1. جواد می گوید

    البته هزینه مکالمه با این تلفن ثابت در داخل استان هر دقیقه 10 ریال است

  2. ناشناس می گوید

    سلام-تلفن ثابتی که مشترک استفاده می کند مربوط به مخابرات می باشد که روی همان خط ADSL دایر کرده -سرویس voip سالها است که وجود دارد-شبکه های اجتماعی نیزسالهاست وجود دارد -دایر کردن چنین تلفنی افتخار ندارد- نرم افزار imo بهتر از این و کلا رایکان است هم تصویری و هم صوتی

  3. ناشناس می گوید

    تلفن ثابت اینترنتی ??? بازم خندم گرفت تلفن رو بر می‌داری گوشی هست و بوق داره بعد میگی نه ولش کن از این استفاده نمیکنم تلفن مخابرات نه. وصل میشم نت با نت تلفن ثابت رو وصل میکنم بعد زنگ میزنم?? دوستان من بیسوادم لطفا یکی بهم کمک کنه و بگه فرق این دنگ و فنگ شاتل با واتس اپ یا وایبر یا بقیه شبکه های اجتماعی چیه البته خودم یکی از فرقاش رو میدونم که شبکه های اجتماعی رایگانن و این کار شاتل پولیه?

    1. ناشناس می گوید

      سلام این شاتل میگه برای برقراری تلفن fcpباید دارای adslشاتل باشی حالا یک سوال adslشرکت شاتل بر بستر تلفن ثابت (سیم مسی)مخابرات برقرار است حالا این شرکتها چطور میتوانند با مخابرات رقابت کنند ؟

نظرات بسته شده است.